Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
intothewild schreef:
31-07-2017 16:12
Met welk nut? De kinderen zullen nog naar papa, en dus ook naar schoonfamilie moeten, waardoor contact later misschien wel onvermijdelijk is. En wat schiet je er verder mee op? Want waarschijnlijk zien zij ook wel wat er speelt, maar is het voor hen gewoon te ongemakkelijk om het erover te hebben.

Ongemakkelijk om het erover te hebben? Holy shit zeg. Een dickpick op reply all zetten is ongemakkelijk. Dit alarmniveau 1 hoor. Althans, in een normaal gezin, lijkt me.

En ja, ik snap ook wel dat het handig is ivm de kinderen, maar ook een knee-jerk reactie. Die je niet uit hoeft te voeren maar wel door je hoofd mag laten spelen.
Ik heb dit hele topic zojuist in 1 ruk uitgelezen en jeetje TO, wat bizar! :-o Het enige advies wat ik je kan geven is: maak ZELF een keuze. Waar jij jezelf het prettigst bij voelt en waarvan je zelf voelt dat het beste is om te doen en zeggen. Veel sterkte :hug:
Murrmurr schreef:
31-07-2017 16:21
[...]
Jij bent een van de weinigen die zijn avatar eer aan doet:-)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2017 18:13
Reden: 'quote' verwijderd
9.03% gewijzigd
Pieps2016 schreef:
31-07-2017 16:22
Idd, ik zou echt niet willen dat mijn kinderen leren dat seks met je familie normaal is en al helemaal niet dat opa en oma erbij zitten te klappen.

Dat zijn wel veel insinuaties. Het kan heel goed zijn dat a) dit verhaal van zwager ook niet helemaal waar is b) de schoonouders van TO het altijd hebben afgedaan als onschuldig vermaak niet wetende dat er seksuele handelingen hebben plaatsgevonden tussen zoon en dochter, etc. En zo zijn er nog wel 10 scenario's te bedenken.

Ik heb er altijd zo veel moeite mee als mensen proberen TO, die overigens heel weloverwogen te werk gaat, ophitsen. Natuurlijk als het allemaal waar is, is het walgelijk maar eerst is het zaak dat TO met man praat en dat er duidelijke en eerlijke antwoorden komen. Dat het een dysfunctional family is wil ik best geloven, en los van wel of geen seks gaat het contact tussen broer en zus te ver, maar het is niet altijd zo zwart wit en nodig om beerputten op te rukken en iedereen, inclusief kids, mee te trekken in de ellende.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
turquasi schreef:
31-07-2017 16:23
kijk, en dat is nu waar het hier om draait... je kunt die kinderen wel degelijk erger beschadigen door ze bij hun opa en oma te laten blijven

ze mogen best voortaan naar een speeltuin met ze, maar ik zou ze nooit meer alleen laten onder hun hoede
Helemaal mee eens en daarbij...iemand die er geen problemen mee heeft om seks met familieleden te hebben zal er ook minder problemen mee hebben om seks met zijn/haar kinderen te hebben ( als volwassene zijnde dan he, heb het niet over pedofilie) en als je dat combineerd waarin grensoverschrijdend sexueel gedrag wordt beloond door opa en oma dan vind ik dat de kinderen in een hele schadelijke situatie terecht zijn gekomen.
Wat Baggal zegt!
Lieve maxisa, wat een topic zeg. Heel veel sterkte gewenst, wat je ook te verwerken hebt komende tijd. Erg fijn om te lezen dat je nu al aan het welzijn van de kinderen denkt en niet aan wraakacties! Voor hen blijft hij altijd hun vader, wat er ook tussen of buiten jullie om gebeurd is of misschien wel gaat gebeuren.

Ik ben erg benieuwd wat je man allemaal te vertellen heeft en of hij inderdaad toegeeft dat hij meer met zijn zus uitgevoerd heeft dan alleen klef zijn.
Het is geen relatie zoals de meeste onder ons dit met hun broer hebben :-). Al is het mooi om te zien dat ze zo hecht zijn, kan ik me ook inbeelden dat dit jou kan storen... Zo lang het geen invloed heeft op jouw relatie met je man zou ik je aanraden om er een zeker begrip voor te tonen en te vragen dat hij ook begrijpt dat jij het er wat moeilijk mee hebt... Wat wederzijdse toegevingen en begrip voor elkaars oogpunt kunnen al veel veranderen!
MarianneMarianne schreef:
31-07-2017 16:38
Het is geen relatie zoals de meeste onder ons dit met hun broer hebben :-). Al is het mooi om te zien dat ze zo hecht zijn, kan ik me ook inbeelden dat dit jou kan storen... Zo lang het geen invloed heeft op jouw relatie met je man zou ik je aanraden om er een zeker begrip voor te tonen en te vragen dat hij ook begrijpt dat jij het er wat moeilijk mee hebt... Wat wederzijdse toegevingen en begrip voor elkaars oogpunt kunnen al veel veranderen!

Marianne, lees het hele draadje even!
MarianneMarianne schreef:
31-07-2017 16:38
Hij heeft seks met zijn zus en TO moet er maar begrip voor hebben??? Wtf...
turquasi schreef:
31-07-2017 16:09
vind ik niet, kennelijk kunnen die mensen niet inschatten wat ernstig grensoverschrijdend seksueel gedrag is

ze zouden hooguit met begeleiding nog met de kinderen om mogen gaan tot ze blijk geven van gezond verstand, empathie naar TO en de gevolgen voor die kids en alle andere oorzaak-gevolg consequenties van hun ach-wat-lief enabling gedrag

omdat deze randdebielen zo lang de andere kant op hebben gekeken is er nu een gebroken gezin, mogen ze best voelen lijkt me
de kinderen worden daar dan de dupe van vooral, collateral damage dan maar?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2017 18:13
Reden: trollhinten
98.11% gewijzigd
Schuinetafel schreef:
31-07-2017 16:42
[...]
als je het niet gelooft, dan staf je het fijn en blijf je verder gewoon lekker uit dit topic. Dat getrollhunt/hint altijd :thunder:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2017 18:14
19.62% gewijzigd
rosanna08 schreef:
31-07-2017 16:45
als je het niet gelooft, dan staf je het fijn en blijf je verder gewoon lekker uit dit topic. Dat getrollhunt/hint altijd :thunder:
Als mijn reactie jou niet bevalt dan maakt dat het nog geen trollen of hinten. Dit is gewoon mijn reactie en als dat je niet bevalt dan heb pech gehad.
rosanna08 schreef:
de kinderen worden daar dan de dupe van vooral, collateral damage dan maar?
Je denkt dus echt dat de kinderen niet beschadigt worden door papa en tante elkaar te zien aflebberen? Dat mama daar al opmerkingen over maakt dat ze het niet fijn vind? Dat opa en oma het zooo lief vinden wat papa en tante doen ookal zit mama haar tranen in te houden in een hoekje? En dat moeten ze dan de rest van hun jeugd zien?

Nee ik denk echt dat alle contact verbreken het beste voor de kinderen is.
Pieps2016 schreef:
31-07-2017 16:49
Je denkt dus echt dat de kinderen niet beschadigt worden door papa en tante elkaar te zien aflebberen? Dat mama daar al opmerkingen over maakt dat ze het niet fijn vind? Dat opa en oma het zooo lief vinden wat papa en tante doen ookal zit mama haar tranen in te houden in een hoekje? En dat moeten ze dan de rest van hun jeugd zien?

Nee ik denk echt dat alle contact verbreken het beste voor de kinderen is.
Dan verschillen we van mening,
Schuinetafel schreef:
31-07-2017 16:48
Als mijn reactie jou niet bevalt dan maakt dat het nog geen trollen of hinten. Dit is gewoon mijn reactie en als dat je niet bevalt dan heb pech gehad.
we zullen zien wat de mods er van vinden
Schuinetafel schreef:
[...]
Je gelooft er geen reet van maar vind het wel heel erg voor TO?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2017 18:14
26.67% gewijzigd
Pieps2016 schreef:
31-07-2017 16:40
Hij heeft seks met zijn zus en TO moet er maar begrip voor hebben??? Wtf...
Dat WEET jij toch helemaal niet? Je was er vast niet zelf bij... of wel soms @(

Het is iets dat wij opmerken tussen de regels door op basis van het gesprek dat tussen TO en haar zwager heeft plaatsgevonden en waarvan TO ook (nog) niet alles weet. Het enige dat je kan vaststellen is dat TO's man een ongezonde relatie heeft met zijn zus. Dat kun je vaststellen op basis van TO's eigen waarnemingen (en ik ga er daarbij vanuit dat TO geen kolder topic geopend heeft). :|

En zelfs al zou het waar zijn - NIEMAND zegt nu meer dat TO overal maar begrip voor moet hebben - ik ook niet :) . Maar er zijn ook nog wel een aantal andere invalshoeken naast hetgeen jij nu al een tijdje post hier. Ik heb je nu al een aantal keer gequote, maar kennelijk zonder resultaat, want jij hebt je positie ingenomen: TO's man is een viezerik en zijn ouders en zus ook en de beerput moet open en kinderen mogen daar niet meer heen en wel vanaf nu - potverdrie :whip: ...(zucht)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Sheep12 schreef:
31-07-2017 16:55
Je gelooft er geen reet van maar vind het wel heel erg voor TO?
Dat heet cynisme.
rosanna08 schreef:
31-07-2017 16:54
we zullen zien wat de mods er van vinden
We zullen zien idd.
Schuinetafel schreef:
31-07-2017 16:58
Dat heet cynisme.
nee dat is gewoon een kutopmerking maken ten koste van een ander
Woow dit ga je niet menen. Vreselijk nieuws om dit zo te horen.
Bam!!!!
rosanna08 schreef:
31-07-2017 16:59
nee dat is gewoon een kutopmerking maken ten koste van een ander
Nee dat is gewoon zeggen wat ik denk. En wat loop je nou de hele tijd ruzie te zoeken? Laat mij met rust aub. Ik heb geen behoefte aan een gesprek met jou. Ik volg gewoon deze heerlijke topic en geef mijn mening. Dat is volgens mij wat je doet op een forum. En dat mijn reacties jou niet bevallen interesseert mij geen reet. Ga me maar lekker aanmelden bij de mods. Dan voel jij je vast weer goed.
Wat ongelofelijk naar voor To en kinderen, alleen al de; je bent geen prioriteit opmerking.
Laat staan dat verhaal over de zus.

Het lijkt mij sterk dat de ouders van man alles weten, misschien een vermoeden dat ze angstig wegstoppen.
Iets wat veel mensen zouden doen. Ik vind het knap dat To hen ook niet wilt afstraffen voor wat haar man doet.

Heel veel sterkte To!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven