Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

maandag 31 juli 2017 om 17:08
ik vind niet dat de beerput open moet, ik vind wel dat de kinderen beschermd moeten worden omdat alle betrokkenen (helaas zelfs TO die ondanks haar onderbuikgevoelens trouwt en kids krijgt met die griezel die ook nog eens zijn prioriteiten niet op een rijtje heeft) getuigen van langdurig te tolerant gedrag waar het (seksuele) normen betreft... that's all
Lorem Ipsum

maandag 31 juli 2017 om 17:18
Beloond? Hoe belonen ze het dan?Pieps2016 schreef: ↑31-07-2017 16:31Helemaal mee eens en daarbij...iemand die er geen problemen mee heeft om seks met familieleden te hebben zal er ook minder problemen mee hebben om seks met zijn/haar kinderen te hebben ( als volwassene zijnde dan he, heb het niet over pedofilie) en als je dat combineerd waarin grensoverschrijdend sexueel gedrag wordt beloond door opa en oma dan vind ik dat de kinderen in een hele schadelijke situatie terecht zijn gekomen.
En de stap van broerzus-relatie naar die tussen vader en kinderen maak je wel erg snel.
Dat ophitsen en sensatiegehalte hier. TS zit in een intens verdrietige situatie en heeft niets aan al deze insinuaties...
maandag 31 juli 2017 om 17:42
Ik vind serieus niet dat je dit een "soap" mag noemen (hoewel de inhoud daar natuurlijk dicht bij in de buurt komt)... maar verplaats jezelf 'ns in TO.. dan lijkt me dit niet leuk om te lezen

moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2017 18:13
Reden: 'quote' verwijderd
Reden: 'quote' verwijderd
12.38% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 17:51
Je bent echt aan het zwetsen. Hier is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor. Dit topic gaat om een vrijwillige omgang tussen broer en zus, die ook niet voor hun gevoelens hebben gekozen en ook echt wel weten dat dit niet 'mag' en niet 'hoort'. Ze zitten er misschien zelf ook wel vreselijk mee in hun maag. We weten het niet! Misschien klopt het verhaal van zwager niet eens.
Maar zo zwart-wit als jij het stelt, is het natuurlijk niet.
Verder gaat geen enkele rechter erin mee om de kids de omgang met hun vader en opa/oma te ontzeggen op basis van deze feiten. Vrijwillige incest is namelijk NIET strafbaar (seksueel misbruik uiteraard wel).
Maar goed, bovenstaande is totaal niet aan de orde, TO heeft nu wel wat anders aan haar hoofd. Het gaat er vooral om dat zij nooit een prioriteit voor haar man is geweest en dat een andere vrouw op nr 1 staat. Lieve TO, hoe is het met je? Ben benieuwd hoe het gesprek is gegaan.
maandag 31 juli 2017 om 18:00
Dankjewel.
Wat de soap-insinuaties betreft: ik zou verdomme willen dat het niet waar was! Ga alsjeblieft gewoon ergens anders een topic vervuilen, want ik heb echt niet de zin of de puf om hier nu te moeten bewijzen dat het niet 1 of ander gestoord verhaal is.
Ik schrik ook wel behoorlijk van de link die nu wordt gelegd tussen incest (alleen het woord bezorgt me nu al kokhalsneigingen) en pedofilie!
Want ik durf ondanks alles wel mijn hand ervoor in het vuur te steken dat dat absoluut niet aan de orde is.
Nu even pauze, en ik ga eerder naar huis zometeen. Behalve een "ok. Tot vanavond." totaal niks meer van man gehoord.
De kinderen logeren bij mijn ouders en ikzelf vermoedelijk ook, dus ik heb voor ik ging werken al een weekendtas ingepakt. Dit was wel een rollercoaster die ik nog niet echt zag aankomen.

anoniem_351686 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 18:00
Reden: Origineel bericht
Reden: Origineel bericht
0.00% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 18:06
TO - bedankt voor je update. Zet alles voor jezelf even op een rijtje (in hoeverre dat kan), ga het gesprek met je man aan, en zeg de dingen waar je jezelf goed bij voelt.
Daarnaast.. de linkjes die worden gelegd komen van doemdenkende mensen. Hoor eerst het verhaal van je man aan en bepaal op basis daarvan wat er aan de orde is. De insinuaties die er nu in dit topic gemaakt worden gaan mijn inziens veel te ver. Plus, je hebt zelf al aangegeven dat je "gewoon" houdt van je man, wat ik volledig begrijp. Dus om hem dan nu meteen als de "boeman" neer te zetten is naar mijn idee nogal kort door de bocht. Misschien liggen er wel heel veel diepgaande, onverwerkte gevoelens (trauma?) bij hem in de oorsprong van zijn gedrag. Probeer daarachter te komen, zodat je hem misschien ook een beetje leert te "begrijpen" (in hoeverre dat kan in deze situatie..).
Pak je rust en sterkte vanavond met het gesprek met je man
Daarnaast.. de linkjes die worden gelegd komen van doemdenkende mensen. Hoor eerst het verhaal van je man aan en bepaal op basis daarvan wat er aan de orde is. De insinuaties die er nu in dit topic gemaakt worden gaan mijn inziens veel te ver. Plus, je hebt zelf al aangegeven dat je "gewoon" houdt van je man, wat ik volledig begrijp. Dus om hem dan nu meteen als de "boeman" neer te zetten is naar mijn idee nogal kort door de bocht. Misschien liggen er wel heel veel diepgaande, onverwerkte gevoelens (trauma?) bij hem in de oorsprong van zijn gedrag. Probeer daarachter te komen, zodat je hem misschien ook een beetje leert te "begrijpen" (in hoeverre dat kan in deze situatie..).
Pak je rust en sterkte vanavond met het gesprek met je man

maandag 31 juli 2017 om 18:14
Hou toch eens op en denk nou eens logisch na! Stel dat man en zus verliefd op elkaar en seks hebben dan zegt dat helemaal niets over eventuele pedofiele incestueuze gevoelens of seksuele bandeloosheid in de schoonfamilie. Het is iets tussen die twee! Oma en opa en de rest van de familie weten er ook het fijne niet van schat ik zo in.
De kans dat de kinderen ook maar enig gevaar lopen bij de schoonfamilie is pakweg net zo groot als binnen andere families.
Wat ik ook stuitend vind is dat er mensen zijn die TO erbij betrekken...omdat ze hier mee heeft "ingestemd" door haar onderbuikgevoelens te negeren. Wat een complete onzin!!
En dan die reltypes die er niks van geloven en kwijlend meelezen....zielig.
Sterkte TO, je hele leven staat op z'n kop. Ik ben benieuwd wat er uit het gesprek met je man komt. Maar ik ben bang dat er weinig meer te redden valt.
De kans dat de kinderen ook maar enig gevaar lopen bij de schoonfamilie is pakweg net zo groot als binnen andere families.
Wat ik ook stuitend vind is dat er mensen zijn die TO erbij betrekken...omdat ze hier mee heeft "ingestemd" door haar onderbuikgevoelens te negeren. Wat een complete onzin!!
En dan die reltypes die er niks van geloven en kwijlend meelezen....zielig.
Sterkte TO, je hele leven staat op z'n kop. Ik ben benieuwd wat er uit het gesprek met je man komt. Maar ik ben bang dat er weinig meer te redden valt.
maandag 31 juli 2017 om 18:15
Je leest niet goed, want dit topic gaat over incest uiteindelijk en dat is ook wat TO in haar laatste reactie schrijft.
Haar schrik gaat over de stap naar pedofilie die een aantal mensen erbij slepen, over kindermisbruik wat niet aan de orde is maar mensen er wel voor het "gemak"even bij verzinnen in hun reacties.
maandag 31 juli 2017 om 18:17
Haar hele update is ook effe verwijderd.
Handige mod

enn wijzigde dit bericht op 31-07-2017 18:18
62.58% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

maandag 31 juli 2017 om 18:18
Ja ik ben best heel ruimdenkend maar hier zou ik me niet prettig bij voelen.
maandag 31 juli 2017 om 18:19
Een badmuts omgekeerd.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 31 juli 2017 om 18:22
Precies. Overigens vrij bizar forumgedrag.