Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

maandag 31 juli 2017 om 18:27

maandag 31 juli 2017 om 18:28
Wel, ze gaf aan dat ze het ronduit eng vond dat mensen haar het advies gaven om vader uit het leven van de kinderen te houden (ivm incest gevaren) en uit het leven van haar schoonouders te houden. Ook dat ze vanavond weer gaat proberen om in gesprek met haar man te gaan.
De mod heeft zeker wel zomaar info weggehaald.
enn wijzigde dit bericht op 31-07-2017 18:29
4.73% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

maandag 31 juli 2017 om 18:28
Haar man had geapped tot vanavond / ze had haar weekendtas al klaar staan / kinderen zijn bij haar ouders / vanavond ging ze nog met de soon to be ex partner praten.highlander schreef: ↑31-07-2017 18:24Wat betreft de update, heeft iemand die gelezen?
Hangt TO nog tussen hoop en vrezen?
Heeft hij al antwoorden gegeven?
Zoiets.

maandag 31 juli 2017 om 18:29
Ze gaat eerder weg van haar werk.
Vader is volgens haar echt geen pedofiel of wat dan ook. En ze vindt het heel vervelend dat mensen dingen nu zo uit hun verband trekken dat het nu daar op lijkt.
Ze blijft, net als haar kinderen, bij haar ouders slapen.
Ongeveer.... Was dit de inhoud geloof ik.
Sterkte vrouw
Vader is volgens haar echt geen pedofiel of wat dan ook. En ze vindt het heel vervelend dat mensen dingen nu zo uit hun verband trekken dat het nu daar op lijkt.
Ze blijft, net als haar kinderen, bij haar ouders slapen.
Ongeveer.... Was dit de inhoud geloof ik.
Sterkte vrouw

Heb je het tegen mij? Ik las hier vanmorgen al.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat inderdaad ongeveer.Enn schreef: ↑31-07-2017 18:28Wel, ze gaf aan dat ze het ronduit eng vond dat mensen haar het advies gaven om vader uit het leven van de kinderen te houden (ivm incest gevaren) en uit het leven van haar schoonouders te houden. Ook dat ze vanavond weer gaat proberen om in gesprek met haar man te gaan.
Ja ik heb de update gelezen.. kwam er samenvattend op neer dat TO nu op werk zit, even pauze had net, iets eerder van werk gaat vanavond. Daarna met man gaat praten en ze alleen een berichtje van man had gehad met "ok, tot vanavond". Daarnaast vind TO het belachelijk dat er een link wordt gelegd door verschillende forumleden met pedofilie en dat haar kids wellicht "gevaar" zouden lopen. (hier ben ik het persoonlijk ook mee eens, dat dat veel te overtrokken is).highlander schreef: ↑31-07-2017 18:24Wat betreft de update, heeft iemand die gelezen?
Hangt TO nog tussen hoop en vrezen?
Heeft hij al antwoorden gegeven?
(althans.. dit is van wat ik me nog van het bericht kan herinneren).
maandag 31 juli 2017 om 18:30
Ghe

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 31 juli 2017 om 18:31

Foutje bedankt! De post is weer terug.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 31 juli 2017 om 18:31
Vind ik ook een nare toestand, goed dat dat eens aan banden wordt gelegd.

maandag 31 juli 2017 om 18:36
Enn schreef: ↑31-07-2017 18:28Wel, ze gaf aan dat ze het ronduit eng vond dat mensen haar het advies gaven om vader uit het leven van de kinderen te houden (ivm incest gevaren) en uit het leven van haar schoonouders te houden. Ook dat ze vanavond weer gaat proberen om in gesprek met haar man te gaan.
De mod heeft zeker wel zomaar info weggehaald.
Dat zei ik.
maandag 31 juli 2017 om 18:36
ModeratorViva schreef: ↑31-07-2017 18:31![]()
![]()
![]()
Foutje bedankt! De post is weer terug.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

maandag 31 juli 2017 om 18:40
Tot hier dacht ik nog: 'wat mooi dat je man en zijn zus zulke beste vrienden zijn', maar ehhh dit lollyverhaal ?! Ik zou helemaal stuk gaan van het lachen gemengd met stante pede willen verdwijnen van plaatsvervangende schaamte.Maxisas87 schreef: ↑30-07-2017 16:04Met te intiem zijn, bedoel ik het constant aan elkaar zitten, het zoenen en knuffelen, klieren met eten... laatst had zij een lolly, hij pakt hem af, en dan als een stel kleuters achter elkaar aanrennen. Vervolgens werd de lolly gedeeld, dwz ze mochten om de beurt een likje. *kots*
Maar goed, ook al vind jij of vinden anderen het niet normaal, zij blijkbaar wel, dus laat ze.
En dat weekendje weg zou je gewoon moeten boeken met je gezin. Of wil hij dan niet mee?
Edit: ik merk dat ik een plotwending heb gemist in dit topic.. Even bijlezen.
anoniem_283297 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 18:42
4.87% gewijzigd

maandag 31 juli 2017 om 18:41
Littlebit schreef: ↑31-07-2017 18:40Tot hier dacht ik nog: 'wat mooi dat je man en zijn zus zulke beste vrienden zijn', maar ehhh dit lollyverhaal ?! Ik zou helemaal stuk gaan van het lachen gemengd met stante pede willen verdwijnen van plaatsvervangende schaamte.
Maar goed, ook al vind jij of vinden anderen het niet normaal, zij blijkbaar wel, dus laat ze.
En dat weekendje weg zou je gewoon moeten boeken met je gezin. Of wil hij dan niet mee?
Lees dit draadje eerst helemaal....
maandag 31 juli 2017 om 18:42
Geef me even.
maandag 31 juli 2017 om 18:43
Ik denk niet dat dat weekendje weg momenteel aan de orde isLittlebit schreef: ↑31-07-2017 18:40Tot hier dacht ik nog: 'wat mooi dat je man en zijn zus zulke beste vrienden zijn', maar ehhh dit lollyverhaal ?! Ik zou helemaal stuk gaan van het lachen gemengd met stante pede willen verdwijnen van plaatsvervangende schaamte.

maandag 31 juli 2017 om 18:45
Ik ook niet.
Totdat ik bij een gezin kwam waar ouders mij, toen 15 , alle ins en outs vertelden van het sexleven van hun dochter (mijn vriendinnetje van ook 15)
en dat dat hun eigen sexleven zo'n boost had gegeven, zo opwindend om dat te horen van die meid. Dus als ik een keer nergens heen kon met mijn vriendje kon ik altijd blijven logeren

Ik vind dit ongelofelijk rot voor to en wat een onbeschaamd stelletje zeg.
Die schoonouders zijn ook niet helemaal lekker als je het mij vraagt.

maandag 31 juli 2017 om 18:48
Dat zijn een boel aannames in 1 post. Wie zegt dat de vader en zijn zus elkaar (gaan) aflebberen1in het bijzijn van de kinderen?Pieps2016 schreef: ↑31-07-2017 16:49Je denkt dus echt dat de kinderen niet beschadigt worden door papa en tante elkaar te zien aflebberen? Dat mama daar al opmerkingen over maakt dat ze het niet fijn vind? Dat opa en oma het zooo lief vinden wat papa en tante doen ookal zit mama haar tranen in te houden in een hoekje? En dat moeten ze dan de rest van hun jeugd zien?
Nee ik denk echt dat alle contact verbreken het beste voor de kinderen is. Wie zegt dat de opa en oma het zo leuk vinden? Ja ze vonden het leuk dat ze gingen knuffelen maar seks is weer drie stappen verder...

maandag 31 juli 2017 om 18:49
Nu niet meer vermoed ik...Littlebit schreef: ↑31-07-2017 18:40Tot hier dacht ik nog: 'wat mooi dat je man en zijn zus zulke beste vrienden zijn', maar ehhh dit lollyverhaal ?! Ik zou helemaal stuk gaan van het lachen gemengd met stante pede willen verdwijnen van plaatsvervangende schaamte.