ervaringen bam-moeders?

26-06-2017 16:04 617 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
anoniem_349580 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 18:27
Reden: Dit geldt niet meer
94.59% gewijzigd
Definitie ideaalbeeld = beeld dat ideaal is. Als ware het perfect.
Buxushaag schreef:
31-07-2017 18:15
Definitie ideaalbeeld = beeld dat ideaal is. Als ware het perfect.
Dat dus, erg ruimdenkend dus... ieder kan er zijn eigen invulling aan geven!
Jo_Anna schreef:
31-07-2017 18:14
Ik denk dat karin12345 zelf een beetje liefde te kort komt, of te gelovig is opgevoed...
Je zit er hopeloos naast.
Zoals gewoonlijk.
Je kan ook condoomloos swingen als je een baby wilt!
karin12345 schreef:
31-07-2017 18:25
Je zit er hopeloos naast.
Zoals gewoonlijk.
Goh, wat vervelend nou!
Buxushaag schreef:
31-07-2017 18:28
Je kan ook condoomloos swingen als je een baby wilt!
Ja en dan allerlei ziektes aan mijn doos krijgen zeker, no way!
Ja maar dat kan ook met een donor hoor! En nee niet al die soatesten zijn echt.
Jakkes wat een vervelende discussie is dit geworden. Totaal off-topic ook.

Waar zijn de VIVA-angels gebleven? Of zijn die tegenwoordig niet zo actief meer.
Ik refereer alleen aan een ander topic.. Dat is niet zo erg toch.
Jo_Anna schreef:
31-07-2017 18:20
Dat dus, erg ruimdenkend dus... ieder kan er zijn eigen invulling aan geven!
Nee hoor.
Het ideaalbeeld voor kinderen is: pa en moe houden van elkaar tot het eind hunner dagen en willen allebei graag een kind.
Ja en is dat erg? Ik ben zelf de laatste tijd ook wat ruimdenkender geworden. No way dat ik richting donor ga hoor maar ik zou wel wat sneller met een man aan kinderen willen beginnen als ik het idee zou hebben dat het een lieve vader is en het kind gewenst is. Ik weet ook wel dat niet alle relaties voor eeuwig zijn dus dat calculeer ik dan wel in . Amen.
karin12345 schreef:
31-07-2017 18:59
Nee hoor.
Het ideaalbeeld voor kinderen is: pa en moe houden van elkaar tot het eind hunner dagen en willen allebei graag een kind.
Dat is JOUW ideaalbeeld.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
En toch vind ik het mooi om te zien dat de opa's en oma's van nu wel vaak gewoon bij elkaar bleven. Kunstheup of niet, rimpels of niet maakt niet uit. Niet al die relaties zullen toppie zijn, maar wat gaat men tegenwoordig makkelijk uit elkaar.
Solomio schreef:
31-07-2017 17:29
Wat is nou toch je probleem?
Dat jij niet voor bam-schap zou kiezen is duidelijk, prima.
Maar ietsje meer respect voor mensen die een andere keuze maken zou wel fijn zijn.

En om antwoord te geven op je vraag: door te kiezen voor sperma uit een kliniek is er voor de kinderen de mogelijkheid om de donor evt te ontmoeten en het zaad is gecontroleerd, dus minder kans op SOA's.
En zowel de man als de vrouw hebben bewust gekozen voor deze manier van een kind op de wereld zetten. En dat gun je een kind.
Sorry Skipper! je hele topic is naar de ****piep.. Mocht je vragen hebben kun je altijd een PB sturen.
Deze discussie kan eindeloos doorgaan, ik heb de neiging mezelf te willen verdedigen voor de keuzes die ik gemaakt hebt.
Waarom weet ik niet, maar ik weet wel dat dat nu klaar is!

Ik ben een ontzettend trotse mama, mijn kleine menneke is nu 4,5 maand en vind het helemaal geweldig, alles gaat helemaal super en ben nog nooit zo intens gelukkig geweest.
Ja en dat zijn vrouwen ook die met een man uit liefde een kind hebben gekregen hoor dus dat kan ook gewoon.
Buxushaag schreef:
31-07-2017 19:16
Ja en dat zijn vrouwen ook die met een man uit liefde een kind hebben gekregen hoor dus dat kan ook gewoon.
Alles kan, koffiekan, theekan, melkkan :cheer:
Jo_Anna schreef:
31-07-2017 19:18
Alles kan, koffiekan, theekan, melkkan :cheer:
Echt he, kunnen we niet met elkaar afspreken om niet meer terug te schrijven op de droeftoeters?
Ja precies, er wordt hier nogal vernederend gesproken over via sex een kind krijgen. Alsof het in the twenties not done is via geslachtsgemeenschap een baby te krijgen. Nee via een buisje is hip en hot en happening. Nou old skool is ook echt prima en daarnaast vaak ook gewoon lekker.
Jo_Anna schreef:
31-07-2017 12:46
Bedankt voor je reactie, ja die eerste weken lijken mij ook wel echt heel pittig.. niet dat me dat ervan weerhoudt, maar idd die slapenloze nachten weer en een peuter die waarsch onrustig slaapt, of de nachten extra gaat spoken. Nu prijs ik mij tot op heden erg gelukkig, want hij slaapt al sinds de 4 weken door en nu met 4,5 maand makkelijk van 22 tot 8 uur. Bv lijkt me sowieso zwaar en veel meer werk als de fles, zeker als het ook nog eens niet wil lukken. Ik heb vanaf begin af aan de fles gegeven. leek me het meest handig! Ja dat weer werken met 2 kinderen die de ochtend aangekleed moeten worden, verzorgd en ik ook nog, dat lijkt me echt een hele uitdaging ;-) maar dat lost zich tegen die tijd vast wel op.. en als je er midden inzit is er toch geen weg meer terug!.. met 1 gaat het met tot op heden nog super af, maar dat was jou ervaring vast ook :lol:
Hahaha dat was mijn instelling inderdaad ook! Als je er midden in zit is er toch geen weg meer terug. Je hebt helemaal een punt! ;-)
Hoezo zou het kind via een donor meer werk zijn dan een kind uit liefde trouwens? Een baby is toch een baby?
Buxushaag schreef:
31-07-2017 19:21
Ja precies, er wordt hier nogal vernederend gesproken over via sex een kind krijgen. Alsof het in the twenties not done is via geslachtsgemeenschap een baby te krijgen. Nee via een buisje is hip en hot en happening. Nou old skool is ook echt prima en daarnaast vaak ook gewoon lekker.
Nee, vrouwen die bewust hebben gekozen om een alleenstaande moeder te worden verdedigen zich omdat ze worden aangevallen door vrouwen die vinden dat kinderen met moeder én vader moeten opgroeien. Zij hebben totaal geen oordeel over (en zijn al helemaal niet vernederend) over een kind krijgen door sex. Het was alleen voor hen niet de manier om een kind te krijgen. Lezen is zo moeilijk niet hoor.
Dus met je donor sex hebben mag niet?
Waar heb ik dat gezegd? Als beide dat willen kan het vast prima. Kan me alleen voorstellen dat de meeste vrouwen (en wellicht ook mannen) daar niet op zitten te wachten.
En Ed Houben dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven