Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Wat een teringlijers zijn het zeg. Hoop dat je nou eens ingaat zien dat je niet meer moet toestaan dat je kinderen contact met je ex schoonfamilie hebben. Moet je nagaan als jouw kinderen daar in die tuin hadden gestaan en papa gingen zoeken en hem dan onder de douche zien sexen met hun tante.

En iemand zei dat dit allemaal ongeloofwaardig is, ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit nep is. Gun het geen enkel kind om zo'n shit familie te pakken en een schadelijke jeugd te krijgen.
Echt smakeloos... goed besluit om je hieraan te onttrekken. Hou voorlopig afstand en zet rustig op een rijtje hoe JIJ de toekomst in wil gaan. Dat is het enige dat op dit moment telt.
Probeer het te benaderen alsof jij vooral hém zat bent. Dat kan erg helpen om je weg te vinden in deze situatie. Dikke knuffel!
Only dead fish go with the flow
Baggal schreef:
01-08-2017 16:40
Nou je bent wel meer dan het product van je ouders hoor... JIj en ik weten niet wat aan dit rare/aparte gedrag ten grondslag ligt. En daarnaast is de rol van zwager is ook dubieus te noemen....

TO: Een lapzwans is het woord dat in mij opkomt als ik aan jouw ex denk, maar ook vreemd gedrag en zo alsof je totaal niet tot hem kan binnendringen. Hij weet althans behoort te weten dat dit niet normaal gangbaar is om dit soort contacten met je zus te onderhouden. En als je je dan al niet kan inhouden dat het ook niet normaal is om een dag nadat het uitkomt gezellig met minnares/zusje schoonzusje van jou te gaan badderen (en weet ik al niet veel meer) in het huis waarin jullie beiden wonen. Compleet gestoord dit. En zo laconiek te reageren op jouw dreigementen snap ik ook niet. Zijn gedrag heeft toch als gevolg dat er een bom af gaat in die familie?!
Waarom zou er een bom af gaan in die familie als iedereen al weet dat broer en zus seks hebben met elkaar? Niks geen bom dan hoor, alleen maar oud nieuws.
Pieps2016 schreef:
01-08-2017 16:42
Waarom zou er een bom af gaan in die familie als iedereen al weet dat broer en zus seks hebben met elkaar? Niks geen bom dan hoor, alleen maar oud nieuws.
ALS ze het al weten natuurlijk, want daar kun je niet zomaar vanuit gaan en voorts dat er een scheiding aankomt als gevolg van dit gedrag lijkt mij een bom.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Jeetje, zeg, die hebben echt hun "kans" gegrepen zonder te denken aan jou en de kinderen. Wat erg! Ik als buitenstaander zit al te denken om één of andere instantie in te schakelen voor haar kind(eren). Dit kan toch niet!? En die vader van dat kind, jouw zwager, is ook best een oetlul, want die neemt het ook niet zo nauw met fatsoensnormen. Zo lang hij de details niet weet, vind hij het allemaal best, toch? Ditzelfde geldt ook voor jouw ex(man). Hij vindt het ook allemaal prima en ziet niet in dat wat hij doet op zijn minst apart/bijzonder te noemen, buiten het feit dat hij echt alles kapot heeft gemaakt met zijn gedrag.
Ik zou eerlijk gezegd niet meer aan hem denken, hij denkt ook niet aan jou en al helemaal niet aan jullie kinderen of aan haar kind(eren).
Pff. Wat kan iemand toch zo anders zijn dan je had gedacht. Ik bedoel, dit had je toch ook niet verwacht/vermoed?
Wat ontzettend respectloos naar jullie toe. Het interesseert hem echt geen zier.
Ik zit met verbazing te lezen, er blijven maar schokkende situaties en gedragingen bijkomen. Ik als buitenstaander word er al misselijk van bij het idee van dit alles, laat staan hoe het voor jou moet zijn.
Pieps2016 schreef:
01-08-2017 16:42
Vermoed het ook maar eigenlijk maakt het geen bal uit.
Maxisas kreeg voorheen al geen steun vanuit schoonfamilie, dus zou dat nu zeker niet verwachten.
shift.delete schreef:
01-08-2017 16:46
Vermoed het ook maar eigenlijk maakt het geen bal uit.
Maxisas kreeg voorheen al geen steun vanuit schoonfamilie, dus zou dat nu zeker niet verwachten.
Volgens mij heeft ze gezegd dat ze ontzettend lieve schoonouders heeft.. dus waar je dat op baseert (?)
Ik zou zo snel mogelijk een advocaat in de arm nemen en om Voorlopige Voorzieningen gaan vragen bij de Rechtbank. Dan kun je zo snel mogelijk dingen regelen als, wie blijft er in het huis wonen, waar is het hoofdverblijf van de kinderen, omgangsregeling enz enz.
juffert22 schreef:
01-08-2017 16:49
Volgens mij heeft ze gezegd dat ze ontzettend lieve schoonouders heeft.. dus waar je dat op baseert (?)
Dat ex schoonouders het normaal vonden dat broer en zus lepeltje in bed lagen, dat ze lollies aan het aflebberen hebben samen, dat schoonouders erbij zitten te klappen en het zo lief vinden dat broer en zus zo met elkaar omgaan?
Pieps2016 schreef:
01-08-2017 16:52
Dat ex schoonouders het normaal vonden dat broer en zus lepeltje in bed lagen, dat ze lollies aan het aflebberen hebben samen, dat schoonouders erbij zitten te klappen en het zo lief vinden dat broer en zus zo met elkaar omgaan?
Persoonlijk denk ik dat schoonouders voornamelijk nogal (heel) naief zijn.. maar dat zal blijken na het gesprek van TO met schoonouders denk ik.
Liefhebber 64 schreef:
01-08-2017 16:23
Ik geloof het onvoorwaardelijk.
Toen ik hier 11 jaar geleden mijn scheiding net als TO hier neerzette (destijds onder een andere naam die ik niet meer weet) werd ik ook niet geloofd wat er zich allemaal van dag tot dag afspeelde. Als ik het je nu weer vertel zul je weer met ongeloof kijken. Maar ik geloof echt wel dat dit waar is, hoe gek dat de situatie ook klinkt. Mensen zijn tot heel veel in staat.
Als ik hier een topic zou plaatsen over wat mijn schoonfamilie mij alleen al in 2017 geflikt heeft zou geen hond mij geloven zo bizar is het allemaal. En het stomme is zelfs dat ik er wel eens een topic over had willen openen maar het niet heb gedaan omdat ik weet dat ik alleen maar rot reacties over trollen ga krijgen.
Miss_Dizzy schreef:
01-08-2017 16:12
Je bent niet de enige, maar dat mag hier niet gezegd worden. Ik heb het maar even in de napraat eruit gegooid.
Oh hoezo mag dat niet dan?
Ik vind het gewoon zo bizar, van een paar dagen geleden van een beetje ongemakkelijke relatie tussen broer en zus naar een complete liefdesrelatie en uit elkaar en een zwager die van de sex wist en dat wel best vindt.
Als t echt zo is kan ik me niet eens voorstellen in wat voor hel TO zich bevindt hoor maar ik vind het gewoon tja kweenie, steeds komt er iets nieuws bij wat het nog erger maakt. Maargoed ik zeg al niks meer want het mag dus blijkbaar niet
juffert22 schreef:
01-08-2017 16:49
Ik doel specifiek op hoe Maxisas door hen genegeerd werd in haar zorgen over gedragingen ex-zusje, sterker nog, de ouders deden gewoon mee in het bekrachtigen ervan.
Ik ben waarschijnlijk een hysterische kattekop. .... Ik had haar schreeuwend mijn huis uit gejaagd en vent verrot gescholden.
Ik vind jouw sterk TO en de situatie verwonderlijk...
EvaHier2 schreef:
01-08-2017 16:55
Oh hoezo mag dat niet dan?
Er staat in de forumregels dat trollhinten niet mag. En ik snap dat wel, want het gezeur kan zo een topic overnemen zoals gisteravond gebeurde staat me even bij.
Froezel schreef:
01-08-2017 16:57
Ik ben waarschijnlijk een hysterische kattekop. .... Ik had haar schreeuwend mijn huis uit gejaagd en vent verrot gescholden.
Ik vind jouw sterk TO en de situatie verwonderlijk...
Ik ben miss hysteria zelf en toen ik echt in een enorme rot situatie zat ( schoonfamilie geprobeerd mijn kinderen mee naar zuid Amerika te nemen incl vervalste handtekening van mij etc) ben ik enorm rustig gebleven. En dat terwijl ik normaal echt uit mijn stekker kan gaan.
Miss_Dizzy schreef:
01-08-2017 17:00
Er staat in de forumregels dat trollhinten niet mag. En ik snap dat wel, want het gezeur kan zo een topic overnemen zoals gisteravond gebeurde staat me even bij.
Oh is dat trollhinten? Dan heb ik niks gezegd.
Pieps2016 schreef:
Toegegeven dat is allemaal apart gedrag en iets dat ik niet met mijn broer (vader, oom, neef) zou doen, maar dat gezegd hebbende, dat wil nog niet zeggen dat er ook seksueel verkeer is. Ik denk dat je als ouder daarvoor bewust of onbewust je ogen kan sluiten. En dan is er ook nog een argument dat hier tegen pleit: juist als je zo verliefd bent en daadwerkelijk iets hebt laat je dat niet aan de hele familie blijken en doe je het in het geniep. Dus ik zou me ook kunnen voorstellen dat je zegt: dit is klef maar gewoon broer en zussen liefde en je er verder niets van (wil) denken. In ieder geval kunnen we wel kunnen gissen naar het niveau van de mogelijke wetenschap: wisten ze het of hadden ze het kunnen weten of sloten ze welbewust de ogen of... vul zelf maar in.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
EvaHier2 schreef:
01-08-2017 16:09
Niet lullig bedoeld maar eh, ben ik de enige die het een beetje ongeloofwaardig vind worden?
Nee..
Froezel schreef:
01-08-2017 17:06
Nee..
Tja, ik twijfel soms ook aan topics, zeker als ze met het uur extremer worden, maar dat wil niet zeggen dat het niet waar is. Als het wel zo is, is het extreem kwetsend voor TO natuurlijk dat mensen aan het verhaal gaan twijfelen...
Ik heb wel het idee dat de familie het weet, maar niet wil weten. Met het vertellen heeft het dan weinig zin. Ze spelen allang verstoppertje.
strandmeisje schreef:
Ik zou zo snel mogelijk een advocaat in de arm nemen en om Voorlopige Voorzieningen gaan vragen bij de Rechtbank. Dan kun je zo snel mogelijk dingen regelen als, wie blijft er in het huis wonen, waar is het hoofdverblijf van de kinderen, omgangsregeling enz enz.
Waarom gelijk via de rechtbank? Dat kan ook best onderling geregeld worden. Hij stelt zich niet direct vijandig op tov TO.
Zij heeft zowiezo het recht om daar voorlopig te wonen met de kinderen. Gelijk met de rechter erbij geeft alleen maar kwade gezichten en een vechtscheiding waar de kinderen gegarandeerd de dupe worden. TO moet gewoon het heft in handen nemen en een paar eisen formuleren. Hem die op mail of app zetten en afwachten. Als hij in alle toonaarden weigert kan altijd nog het een en ander via de rechter geregeld worden.
Ja dat wens je niemand toe inderdaad. Dan hoop ik maar gewoon dat het nep is. Voor TO en vooral voor die kinderen
Mijn mond blijft open vallen van wat er allemaal gebeurt bij je TO....

Ik zou man niet eens meer de kans geven om zelf naar z'n ouders te gaan...
Zou er zelf zo op de stoep staan! Echt wat een hork is hij en dan zijn reacties zeg jeetje....

Heel erg zeg, ook voor je nichtje...
Tralalalala
Misschien een gekke gedachte van mij, maar is dit ook niet een zaak voor de kinderbescherming? Als in, het verhaal vertellen en vertellen dat het kind van die zus, 4 jaar, alleen buiten was terwijl hun boven hun gang gingen? Ik zou dat kind ook willen behoeden voor de verrotte toekomst die ze tegemoet gaat op deze manier..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven