Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Enorme respectloze actie. Gisteren berouwvol ? betrapt en nu alweer aan het flikflooien.

Met deze man hoef je geen medelijden meer te hebben.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2017 09:47
Reden: ivm trollhunten
0.00% gewijzigd
Moeten ze niet werken dan?

Slaap er nog eens een achtje over en ga morgen eens langs bij je schoonouders. Laat zien dat het geen bluf is. Vertel gewoon jouw waarheid, aan hun te overwegen wat ze daarmee doen. Heb je goed contact met een van zijn broers? Wellicht kun je die ook inlichten en vragen stellen.

Sterkte!
Ik zou nu naar de schoonouders rijden en hen alles vertellen. Als je hem dat eerst laat doen worden ze met een totaal ander verhaal geconfronteerd. Geef hem de kans niet er zijn eigen verhaal van te maken!
.
anoniem_63e2266849ea6 wijzigde dit bericht op 04-08-2017 07:47
99.28% gewijzigd
Dus ze zaten samen in hun nakie in JOUW badkamer wie weet wat te doen, terwijl de kinders los in het rond holden en hun oom/vader en tante/moeder op van alles hadden kunnen betrappen?

En je reactie was niet om ze acuut uit de ouderlijke macht te laten zetten, maar je bent wat spulletjes gaan pakken en met een verdrietige opmerking weer vertrokken.
En daarna ben je flux naar je pc gesneld om in kalme volzinnen verslag te doen van de jongste schandalige ontwikkeling.

Wat een ongelofelijk zelfbeheersing.
anoniem_317725 wijzigde dit bericht op 01-08-2017 16:14
0.29% gewijzigd
DAT MEEN JE NIET!!!! :woa: 8-. :swear:

Ik heb het topic gevolgd, maar nu moest ik toch echt even van me laten horen. Gaat dat de gang van zaken zijn in de toekomst? Hoe gaan ze dat uitleggen aan de kinderen?

Ik zou op z'n minst hysterisch zijn gaan huilen vermoed ik. Wat een verschrikkelijk verhaal... :( :hug:
Misschien een hele gekke vraag TO en je hoeft ook niet te antwoorden, maar ik vraag me wel af hoe het ''duo Lannister'' reageerde toen ze geconfronteerd werden met jou? Het schaamrood zou toch op de kaken moeten staan (zou je denken :$ ). En de reden voor het badderen...lag dat in wassen na de daad? Tja - mijn fantasie slaat nu ook op hol... Te bizar om te bestaan. Het lijkt wel een klucht.

Ik denk dat een ding duidelijk is TO: het is een chaos waar jij straks sterker uitkomt. Dat ze deze gelegenheid hebben aangegrepen om nog even binnen te wippen (interpreteer dit naar keuze) in jouw huis, althans het huis waar jij ook woont, is compleet respectloos. Nog maar te zwijgen over het gedrag t.o.v. haar eigen dochter/nichtje. :woa:
baggal wijzigde dit bericht op 01-08-2017 16:32
0.07% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
EvaHier2 schreef:
01-08-2017 16:09
Niet lullig bedoeld maar eh, ben ik de enige die het een beetje ongeloofwaardig vind worden?
Nee, zeker niet de enige
Zo, na deze update zou hij voorlopig naar zijn eigen kinderen kunnen fluiten. Niet zonder toezicht in elk geval. Lekker met zuslief de koffer induiken terwijl kids gewoon niet wetend rondlopen. Wat een ontzettende *** zeg!
Ik ben ook heel benieuwd naar de reactie van die twee...
WAT een creeps!

Max, besef dat je nu een beter leven tegemoet gaat! Je moet door heel wat ellende heen, maar deze mensen zijn evil..... en je hebt nu de kans ze achter je te laten.
Hoe dat met je ex en de kinderen moet....ik weet er even niets zinnigs op te zeggen.
Pupsel schreef:
01-08-2017 16:06
Bizar ?!? Wow krijg het gevoel dat dochtertje van schoonzus gewend is dat moeder en oom wegschuifelen in een kamertje of badkamer.
Dit was precies mijn gedachte toen ik daar wegging. Ze is iets ouder dan mijn jongste, en wie weet hoe vaak ze al 'even fijn mocht gaan spelen'. :cencored:

Ik ben er zo klaar mee. Dit soort confrontaties hoef ik echt niet weer. Ik wil van nu af aan alleen nog contact met a.s. ex via de telefoon (of app) of op afspraak.
De kinderen hebben niet eens gemerkt dat hun vader er was. De ouste vroeg ernaar, maar ik heb gezegd dat hij stond te douchen.
:nope:
EvaHier2 schreef:
Niet lullig bedoeld maar eh, ben ik de enige die het een beetje ongeloofwaardig vind worden?
Nou zeg dat! En moeten ze niet werken dan??
gurly3 schreef:
01-08-2017 13:02
Ik heb daarna met en zonder een professionel gepraat met zijn ouders.. dat ging ik sowieso doen en had ik mijn ex verteld; aan hem de keus of hij hen eerst in ging lichten.. waar hij voor koos.
Wat was er met jouw ex dan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
EvaHier2 schreef:
Ik geloof het onvoorwaardelijk.
Toen ik hier 11 jaar geleden mijn scheiding net als TO hier neerzette (destijds onder een andere naam die ik niet meer weet) werd ik ook niet geloofd wat er zich allemaal van dag tot dag afspeelde. Als ik het je nu weer vertel zul je weer met ongeloof kijken. Maar ik geloof echt wel dat dit waar is, hoe gek dat de situatie ook klinkt. Mensen zijn tot heel veel in staat.
appelientjex schreef:
01-08-2017 16:20
Vakantie? :lightbulb:
appelientjex schreef:
01-08-2017 16:20
Zij is keurige huismoeder, maar hij hoort (dacht ik) te werken. Ochtenddienst, dus óf hij is niet gaan werken, óf hij is eerder weggegaan. Hij hoorde in elk geval nog niet vrij te zijn.
Maar dat bedenk ik ook pas nu ik over zijn rooster nadenk.
Snarky schreef:
01-08-2017 16:12
Dus ze zaten samen in hun nakie in JOUW badkamer wie weet wat te doen, terwijl de kinders los in het rond holden en hun oom/vader en tante/moeder op van alles hadden kunnen betrappen?

En je reactie was niet om ze acuut uit de ouderlijke macht te laten zetten, maar je bent wat spulletjes gaan pakken en met een verdrietige opmerking weer vertrokken.
En daarna ben je flux naar je pc gesneld om in kalme volzinnen verslag te doen van de jongste schandalige ontwikkeling.

Wat een ongelofelijk zelfbeheersing.

:worship:

Ik vind het zo gek: het speelt al jaaaaaaren, maar precies op het moment dat TO denkt 'laat ik het eens op het forum zetten', zijn ze zo dom om zich te laten betrappen! :-o
Pfff Maxisas ik heb echt met je te doen. Net als je denkt dat het niet erger kan worden. Ik vind het wel heel erg knap van je hoe je met deze vreselijk rotte situatie omgaat.
Het enige waar je jezelf op kunt voorbereiden in deze situatie is dat je niks, maar dan ook echt niks, gaat hebben aan iedereen in die familie dus ook niet de ouders van Ex en zus
dit rare gedrag komt niet ui de lucht vallen, die twee zijn tenslotte het (genetische) product van de lieve schoonouders

Wat je moet voorbereiden is je gesprek met de advocaat, huilen mag, maar doorpakken moet

Je bent supergoed bezig, echt kut dat je hen aantrof net, vreselijk! Maar laat dat je doen beseffen het alleen maar meer duidelijk maakt dat je hen heel hard zal moeten aanpakken zodat ze voortaan zo min mogelijk je leven zullen kunnen verzieken.
Lorem Ipsum
Ik kan het mij ook bijna niet voorstellen. Maar het bestaat wel echt! Broer en zus...
Maar omg wat een puinhoop! :"-(
Only dead fish go with the flow
Schoonzus stond er wel wat ongenakkelijk bij, maar ex stond er gewoon uitdrukkingsloos bij te kijken. As usual. En daar word ik nog bozer van, dat passieve! Ik wil hem dan echt met alle plezier een rotmep verkopen, gewoon om een reactie te krijgen!

Op mijn dreigement dat hij het moest vertellen, kwam dus ook weer een "Oké. Dat moet dan maar."

Geen enkele vraag over de kinderen ook, terwijl ze buiten aan het spelen waren. Niks! :hamer:
heeft hij je berichtje niet gelezen dan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
turquasi schreef:
01-08-2017 16:27

dit rare gedrag komt niet ui de lucht vallen, die twee zijn tenslotte het (genetische) product van de lieve schoonouders
Nou je bent wel meer dan het product van je ouders hoor... JIj en ik weten niet wat aan dit rare/aparte gedrag ten grondslag ligt. En daarnaast is de rol van zwager is ook dubieus te noemen....

TO: Een lapzwans is het woord dat in mij opkomt als ik aan jouw ex denk, maar ook vreemd gedrag en zo alsof je totaal niet tot hem kan binnendringen. Hij weet althans behoort te weten dat dit niet normaal gangbaar is om dit soort contacten met je zus te onderhouden. En als je je dan al niet kan inhouden dat het ook niet normaal is om een dag nadat het uitkomt gezellig met minnares/zusje schoonzusje van jou te gaan badderen (en weet ik al niet veel meer) in het huis waarin jullie beiden wonen. Compleet gestoord dit. En zo laconiek te reageren op jouw dreigementen snap ik ook niet. Zijn gedrag heeft toch als gevolg dat er een bom af gaat in die familie?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Maxisas, ontzettend naar dit allemaal. Ik vind dat je het ondanks alles heel goed oppakt.

Gezien de gekke sprongen die gemaakt worden en bericht van ex i.v.m. de kinderen, zou ik z.s.m. een advocaat regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven