Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
dinsdag 1 augustus 2017 om 17:33
Daar dacht ik ook aan Deeeemilove.
Ik ben toch ook wel benieuwd in hoeverre zwager dit gedrag toestaat/toelaat, nu ze vrij spel hebben en zich nu al zo snel hebben laten gaan. Tot nu toe hield hij zich afzijdig zoals hij TO had verteld en ging hij ook zijn eigen gang mbt seks buiten het huwelijk. Wie weet gaat hem dit toch ook wel te ver.
Maar ja, zal hij dan kiezen voor zijn eigen belang of toch voor hun kind(eren)? Want inderdaad, zoals zo'n jong kind hierbij betrokken wordt is gewoon ziekelijk. Iemand zal voor dit kind op moeten komen.
Ik ben toch ook wel benieuwd in hoeverre zwager dit gedrag toestaat/toelaat, nu ze vrij spel hebben en zich nu al zo snel hebben laten gaan. Tot nu toe hield hij zich afzijdig zoals hij TO had verteld en ging hij ook zijn eigen gang mbt seks buiten het huwelijk. Wie weet gaat hem dit toch ook wel te ver.
Maar ja, zal hij dan kiezen voor zijn eigen belang of toch voor hun kind(eren)? Want inderdaad, zoals zo'n jong kind hierbij betrokken wordt is gewoon ziekelijk. Iemand zal voor dit kind op moeten komen.
dinsdag 1 augustus 2017 om 17:36
Nou, zeg dat.Deeeemilove schreef: ↑01-08-2017 17:28Misschien een gekke gedachte van mij, maar is dit ook niet een zaak voor de kinderbescherming? Als in, het verhaal vertellen en vertellen dat het kind van die zus, 4 jaar, alleen buiten was terwijl hun boven hun gang gingen? Ik zou dat kind ook willen behoeden voor de verrotte toekomst die ze tegemoet gaat op deze manier..
stilletjes hoop ik dat 't 'n fictief kind is
volg je verstand, gebruik je gevoel
dinsdag 1 augustus 2017 om 17:37
dinsdag 1 augustus 2017 om 17:39
Dit moet voor de rechter komen omdat een heel jong kind alleen in de tuin is terwijl de ouder/ oppassers, broer en zus, het aan het doen zijn in de douche
er is hier geen sprake van verstandig handelende en bekwame volwassenen
Je bent wel degelijk een product van je ouders, van je omgeving en van wat je er zelf van maakt.
Helaas is dat hier het probleem, ze zijn achterlijk en onbetrouwbaar en omgeven met achterlijke onbetrouwbare gedogende mensen en ze maken er een onvoorstelbare puinhoop van
er is hier geen sprake van verstandig handelende en bekwame volwassenen
Je bent wel degelijk een product van je ouders, van je omgeving en van wat je er zelf van maakt.
Helaas is dat hier het probleem, ze zijn achterlijk en onbetrouwbaar en omgeven met achterlijke onbetrouwbare gedogende mensen en ze maken er een onvoorstelbare puinhoop van
Lorem Ipsum

dinsdag 1 augustus 2017 om 17:45
Ik was stiekum gaan filmen met mobiel. Altijd fijn om bewijs te hebben mocht het in de toekomst nodig zijn. Als man ontkent kan rechter filmmateriaal zien mocht het ooit zover moeten komen dat het nodig is.Maxisas87 schreef: ↑01-08-2017 15:58Kom ik binnen, hoor water stromen... waren ze samen in de badkamer! Ik heb gepakt wat ik wilde pakken, alles in een boodschappentas gegooid. Toen voor de kindjes de gewenste dingen meegenomen, plus extra kleren-schoenen. En terwijl ik daar mee bezig was, komt duo Lannister (ja sorry, die hou ik erin) gezellig in handdoeken de badkamer uit.
![]()
Bah bah bah! Toen kwamen de tranen verdomme wél, juist terwijl ik het toen niet kon gebruiken! Ik heb nog kort iets gesnauwd over geweldig ouderschap als je je kind van net 4 alleen in de tuin dumpt om even lekker te gaan ***. En toen ook gezegd dat ex het fijn aan zijn ouders mocht gaan uitleggen vandaag. En zo niet, dat ik morgen wel met ze ga praten.
dinsdag 1 augustus 2017 om 17:52
Met je eerste zin uit bovenstaande ben ik het eens, maar je zei eerder dat je een product van je ouders bent (dat is slechts ten dele waar) dus ik ben het eens met je aanvulling.turquasi schreef: ↑01-08-2017 17:39
Echter ik weet niet of de ouders inderdaad zo achterlijk en onbetrouwbaar zijn zoals jij stelt. Vergeet niet - je hebt het verhaal van horen zeggen en TO weet zelf ook (nog) niet of en zo ja in hoeverre de ouders op de hoogte zijn van hetgeen zich heeft afgespeeld en kennelijk nog steeds voordoet tussen broer en zus. Misschien kun je ze verwijten naief te zijn, maar dat is iets anders dan welbust gedogen zoals jij dit nu stelt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 1 augustus 2017 om 18:05
Het gaat erom hoe jij je erbij voelt. Of een ander het nou acceptabel vindt of niet, gewoon of juist abnormaal, het gaat om het gevoel dat jij erbij hebt!
Wat je beschrijft zou mij ook echt te ver gaan hoor. Ik lees wel geluiden van 'het is zijn ZUS' net alsof alle broers en zussen gelijk zijn. Als ze zelf zouden zeggen dat ze soulmates zijn dan geloof ik dat best. En dat ze met elkaar getrouwd zouden zijn als ze geen broer en zus zouden zijn geloof ik helemaal direct.
Het is wat het is, en jij kunt er blijkbaar niks aan veranderen. Maar het zou mij echt veel te ver gaan!! Als hij zo met een vriendin zou doen zou niemand dit normaal vinden. Absurd. Vooral die lollly en het achter elkaar aan rennen en alleen oog voor elkaar hebben. Dat is buitensluiten van.
Wat je beschrijft zou mij ook echt te ver gaan hoor. Ik lees wel geluiden van 'het is zijn ZUS' net alsof alle broers en zussen gelijk zijn. Als ze zelf zouden zeggen dat ze soulmates zijn dan geloof ik dat best. En dat ze met elkaar getrouwd zouden zijn als ze geen broer en zus zouden zijn geloof ik helemaal direct.
Het is wat het is, en jij kunt er blijkbaar niks aan veranderen. Maar het zou mij echt veel te ver gaan!! Als hij zo met een vriendin zou doen zou niemand dit normaal vinden. Absurd. Vooral die lollly en het achter elkaar aan rennen en alleen oog voor elkaar hebben. Dat is buitensluiten van.

dinsdag 1 augustus 2017 om 18:10
Poeh ik vind het steeds gekker worden. Ik zou echt proberen om rustig te blijven praten en zoveel mogelijk via social media te communiceren zodat je bewijzen hebt mocht dat nog nodig zijn. Ze komen als een stel onverantwoordelijke pubers over. En ik zou toch maar heel goed in de gaten houden of je kinderen daar nog wel op de goede plek zijn zonder jou. Dit lijkt me geen gezonde situatie om in op te groeien aangezien ze ook niet erg subtiel zijn en maling lijken te hebben aan de hele situatie.
Ik zou ook absoluut advies inwinnen bij een kinderpsycholoog of iets.
Ik zou ook absoluut advies inwinnen bij een kinderpsycholoog of iets.
dinsdag 1 augustus 2017 om 18:16
Lees de rest ook evenVicky schreef: ↑01-08-2017 18:05Het gaat erom hoe jij je erbij voelt. Of een ander het nou acceptabel vindt of niet, gewoon of juist abnormaal, het gaat om het gevoel dat jij erbij hebt!

“Don’t look back – you’re not going that way.”

dinsdag 1 augustus 2017 om 18:33
Schadelijke jeugd?Pieps2016 schreef: ↑01-08-2017 16:41Wat een teringlijers zijn het zeg. Hoop dat je nou eens ingaat zien dat je niet meer moet toestaan dat je kinderen contact met je ex schoonfamilie hebben. Moet je nagaan als jouw kinderen daar in die tuin hadden gestaan en papa gingen zoeken en hem dan onder de douche zien sexen met hun tante.
En iemand zei dat dit allemaal ongeloofwaardig is, ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit nep is. Gun het geen enkel kind om zo'n shit familie te pakken en een schadelijke jeugd te krijgen.

dinsdag 1 augustus 2017 om 18:53
Schorpioen toevallig van sterrenbeeld?badmeester schreef: ↑01-08-2017 14:35Je hebt gelijk, ik geef alleen aan wat ik zou kunnen doen.
Ik ben heel erg loyaal totdat je een grens overgaat dan ga ik je ook kapotmaken vandaar.

To, ik vind het bewonderingswaardig hoe je in het belang van je kinderen handelt. Ze hebben het echt wel getroffen met jou.
dinsdag 1 augustus 2017 om 19:14
Blijkbaar kennen ze geen scrupules en is hun morele kompas totaal afwezig. Als ze dit doen in het bijzijn van het kind van zus, dan weet je nu al dat ze dit ook gaan doen als de kinderen van to bij hem zijn.
Ergens vraag ik me toch af waardoor het komt dat ze het zo normaal lijken te vinden. Zijn ze zo opgevoed? Is dit al vanaf hun kindertijd bezig?
Vooral dat ex het allemaal koud lijkt te laten vind ik zorgelijk. Waar komt dat vandaan?
En wat leert hij de kinderen? Is hij in staat om ze veilig en met normen en waardes op te voeden? Zijn gedrag voorspeld niet veel goeds...
Ergens vraag ik me toch af waardoor het komt dat ze het zo normaal lijken te vinden. Zijn ze zo opgevoed? Is dit al vanaf hun kindertijd bezig?
Vooral dat ex het allemaal koud lijkt te laten vind ik zorgelijk. Waar komt dat vandaan?
En wat leert hij de kinderen? Is hij in staat om ze veilig en met normen en waardes op te voeden? Zijn gedrag voorspeld niet veel goeds...
dinsdag 1 augustus 2017 om 19:18
TO zijn je ex en zijn zus wel 'normaal' begaafd?sjansje schreef: ↑01-08-2017 19:14Blijkbaar kennen ze geen scrupules en is hun morele kompas totaal afwezig. Als ze dit doen in het bijzijn van het kind van zus, dan weet je nu al dat ze dit ook gaan doen als de kinderen van to bij hem zijn.
dinsdag 1 augustus 2017 om 19:19
Heel sec gezien... Ben ik ook weleens gaan douchen terwijl mijn kind van 4 alleen beneden was...Dreamglasses schreef: ↑01-08-2017 17:55Als je een kind van 4 alleen in de tuin laat spelen om samen te gaan spelen onder de douche, spoor je gewoon niet. Punt.
dinsdag 1 augustus 2017 om 19:21
Lieve Max
Wat een ellende richtten zij aan zeg. Niet normaal dit. En volledig voor eigen zonder omkijken naar kids, partners en familie. Hoe diep kun je zinken.
Ze hebben geen greintje empathie in hun botten. Dat is inmiddels wel duidelijk nu zij gelijk de ruimte die er is (een leeg huis) pakken om samen te gaan douchen. Zonder enige schaamte. Het gaat bij hun om ik, ik, ik.
En wat ben jij een topper. Een power vrouw. Dat jij dit zo doet. Je kan beheersen alles voor je kids. Echt een super lieve mama ben jij. Hij spoort niet dat hij jou dit aandoet. Dit heb jij zeker niet verdiend!!! Onthoudt dat!
Nogmaals diep respect voor jou dat jij je nog zo goed hebt gehouden en ze niet allebei aan hun haren onder die douche uit getrokken hebt.
Wat een ellende richtten zij aan zeg. Niet normaal dit. En volledig voor eigen zonder omkijken naar kids, partners en familie. Hoe diep kun je zinken.
Ze hebben geen greintje empathie in hun botten. Dat is inmiddels wel duidelijk nu zij gelijk de ruimte die er is (een leeg huis) pakken om samen te gaan douchen. Zonder enige schaamte. Het gaat bij hun om ik, ik, ik.
En wat ben jij een topper. Een power vrouw. Dat jij dit zo doet. Je kan beheersen alles voor je kids. Echt een super lieve mama ben jij. Hij spoort niet dat hij jou dit aandoet. Dit heb jij zeker niet verdiend!!! Onthoudt dat!
Nogmaals diep respect voor jou dat jij je nog zo goed hebt gehouden en ze niet allebei aan hun haren onder die douche uit getrokken hebt.

dinsdag 1 augustus 2017 om 19:21
Hield je ook hele neuksessies? Of douche je zoals mij? Met alle deuren open en dan heel snel douchen terwijl je ondertussen naar je kinderen roept of het wel goed gaat beneden?appelientjex schreef: ↑01-08-2017 19:19Heel sec gezien... Ben ik ook weleens gaan douchen terwijl mijn kind van 4 alleen beneden was...
dinsdag 1 augustus 2017 om 19:25
Het klinkt alsof de inhoud van ex zijn hersenpan is gesmolten in de afgelopen jaren.Maxisas87 schreef: ↑01-08-2017 16:32Schoonzus stond er wel wat ongenakkelijk bij, maar ex stond er gewoon uitdrukkingsloos bij te kijken. As usual. En daar word ik nog bozer van, dat passieve! Ik wil hem dan echt met alle plezier een rotmep verkopen, gewoon om een reactie te krijgen!
Op mijn dreigement dat hij het moest vertellen, kwam dus ook weer een "Oké. Dat moet dan maar."
Geen enkele vraag over de kinderen ook, terwijl ze buiten aan het spelen waren. Niks!![]()

dinsdag 1 augustus 2017 om 19:31
Ex buitenzwieren en de sloten veranderen?
Of veranderen terwijl ie naar zijn werk is.
Hij gaat maar bij zijn zus thuis douchen.
Kunnen jullie kinderen het tenminste niet per ongeluk zien.
Want ze generen zich blijkbaar voor niets meer nu "de bom gebarsten is".
Hij komt vanaf nu maar op afspraak langs.
dinsdag 1 augustus 2017 om 19:57
+100Tornacense schreef: ↑01-08-2017 19:31Ex buitenzwieren en de sloten veranderen?

dinsdag 1 augustus 2017 om 20:00
Eh ja. Heb jij dat ook dat je heel veel mensen prima of aardig vindt maar als die over een grens gaan dat ze dan op je zwarte lijst komen?Bloody_Mary schreef: ↑01-08-2017 18:53Schorpioen toevallig van sterrenbeeld?ik ben precies hetzelfde.
To, ik vind het bewonderingswaardig hoe je in het belang van je kinderen handelt. Ze hebben het echt wel getroffen met jou.
En dat mochten ze komen te overlijden dat dat je dan niks doet?
dinsdag 1 augustus 2017 om 20:11
Raar dit. En ook niet een klein beetje OT.badmeester schreef: ↑01-08-2017 20:00Eh ja. Heb jij dat ook dat je heel veel mensen prima of aardig vindt maar als die over een grens gaan dat ze dan op je zwarte lijst komen?
En dat mochten ze komen te overlijden dat dat je dan niks doet?