Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Welterusten maxias. Hopelijk kan je een beetje slapen
alinea schreef:
01-08-2017 22:42
Hear hear, ook schorpioen!
Misschien een tip en ook wel leuk om daar een apart topic over te openen?
Hier is het echt offtopic
Jemig. Dat ze dan onder jullie douche staan samen is zo respectloos en zielig voor het kind.

Zieke familie hoor.
Echt sneu voor die kinderen.

Nu begin ik reacties van bepaalde forummer beter te begrijpen want het lijkt idd alsof er geen rem meer op zit.
Wat een aparte mensen joh!

Voor jou vind ik dit al vervelend genoeg. Denk alleen wel dat je nu uiteindelijk gelukkiger zult worden dan je was.
Liefde van zijn kant is er niet. Dat onverschillige gedrag als je ze betrapt zegt al genoeg.
Hij vind het de normaalste zaak van de wereld.
Haar kindje blijkbaar is dit gewent en het is apart... Maar als het kind iets ouder is en ze doen dit dan heeft ze ook door dat er seks plaats vind. Maar zij gaat niet opassen want doet ze nu ook niet voor hun kind.

Daarom moeten er duidelijke regels komen. Ten eerste dat er niet door hun geneukt word in jou douche in de Slaapkamer op de bank etc...
Dat de kinderen zo min mogelijk mee krijgen van deze ransbakkerij.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2017 16:14
Reden: ivm trollhunten
96.55% gewijzigd
Elsa1984 schreef:
02-08-2017 01:06
Syndroom van Munchhausen, de online, anonieme, sterk verhaal variant. Aandacht en geprezen worden voor je moed en daadkrachtigheid in overvloed. Kan zo in de nieuwe DSM.
Dacht ik ook aan.
Sterkte vandaag Maxisas! Ik hoop dat je wat hebt kunnen slapen!
Heb net je hele topic gelezen, wat heftig.

Maar wat doe je het goed! Je zal je echt vreselijk voelen, logisch.
Vandaag naar je schoonouders, heel veel sterkte. :hug:
DTEEZ!
Elsa1984 schreef:
02-08-2017 01:06
Syndroom van Munchhausen, de online, anonieme, sterk verhaal variant. Aandacht en geprezen worden voor je moed en daadkrachtigheid in overvloed. Kan zo in de nieuwe DSM.
Nou ja zeg.. waarom proberen we elkaar niet gewoon te vertrouwen dat dit een anoniem forum is met echte mensen en problemen. Wees blij dat jij je niets kunt indenken bij zo'n extreme situatie.
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Lieve Max heb je een beetje kunnen slapen?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2017 16:18
94.74% gewijzigd
Hoi allemaal, vannacht een onrustig nachtje gehad, maar wel geslapen. De jongste werd steeds wakker, huilend, hij voelt altijd direct aan dat er iets aan de hand is, dus ik verwachtte het al wel. Heeft vannacht dus lekker bij mij geslapen. En mede daardoor heb ik eigenlijk ook een flinke ruk geslapen.
Was zeer welkom ook.

Ik heb liggen piekeren over de "je bent het product van je ouders" uitspraak hier... Ik hoop toch van harte dat dat niet per definitie zo werkt. Moet er niet aan denken dat mijn kinderen later ook die kant op gaan. @(

En ik zit nu flink in de zenuwen. Ben toch ook wel bang dat ze direct partij voor hun zoon kiezen, ongeacht of ze het weten of niet. En dat ik dan de slechterik ben die zogenaamd de boel kapotmaakt. :-[
Lieve Max, wat een heftig verhaal. Ik snap je twijfels richting schoonouders. Toch zou ik open met ze praten.. dit mag niet langer in de doofpot blijven. Je kunt het bij jezelf houden door aan te geven dat jij hier niet mee kunt leven. Wat zij verder doen, dat is aan hen. Verwacht het ergste: dat ze het wegwuiven en er niks van willen weten, dan kan het alleen maar meevallen!
blauwuiltje schreef:
02-08-2017 08:22
Ik twijfel ook aan het hele verhaal...maanden aan de gang en dan betrappen als je net een topic hebt geopend?
Heb je het hele topic wel van A tot Z gelezen? Want dit is niet zomaar een gevalletje "opeens betrappen" geweest.

TO: fijn dat je wat slaap hebt kunnen pakken vannacht. Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen met het gesprek vandaag.
Max: je bent ten dele het product van je ouders, maar dat is niet alles. Mijn man heeft 2 zonen uit een eerder huwelijk. En waar mijn man succesvol en gedreven is, presteerde een van de zonen het om 4 jaar welbewust van een uitkering te leven (niet omdat hij niets kon krijgen, intelligentie niet had, maar puur omdat hij LUI was en niet wilde). Lag dat aan DNA, opvoeding of andere factoren? Geen idee, maar hij heeft een stabiele opvoeding gehad en is niets tekort gekomen en toch dit gedrag... Kortom, je bent meer dan alleen een product van je ouders. Er is ook nog zoiets en dat heet zelf ontwikkeling, verantwoordelijkheid en reflectie. Iets dat jouw ex-man niet heeft.

Als je schoonouders het niet weten zal het nieuws als een schok komen. En als ze meteen partij voor de zoon kiezen kan dat ook een strategie zijn om te over leven - wil niet zeggen dat ze er niet later op terug komen. Bedenk ook dat forum leden ook hier twijfelen aan jouw verhaal dus het is niet zo vreemd als zij eerst met zoon en dochter in conclaaf gaan voordat ze uitspraken naar jou toe doen. Ik denk dat, als ze het idd niet weten, het heel schokkend moet zijn om zoiets te horen over je eigen twee kinderen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lieve Maxi, hij is degene die het kapotmaakt. Niet jij.
Vertel open en oprecht wat er is gebeurd en wat jij weet. Laat ze geen partij kiezen: ik denk dat je dat toch verliest (ouders' onvoorwaardelijke liefde, you know). Zorg dat zij alles weten, dan is het aan hen of ze er wat mee doen of niet. Als ze je niet geloven: ook goed, laat maar lekker in hun sop gaarkoken. Maar bedenk dan wel wat dat voor gevolgen kan hebben voor jouw kinderen.

Jij bent geen slechterik, dat is hij. En als zijn familie het allemaal normaal vindt zijn zij de slechterik met hem. Laat ze je niks aanpraten hoor, ik vind het al heel knap hoe sterk jij in je schoenen staat en hoe goed jij jezelf beheerst. Bedenk dat je, na de scheiding, in principe weinig nog met die mensen te maken hebt. Jij hebt hun acceptatie of steun niet nodig.

Het lijkt me geen slecht idee om met een advocaat (of mediator, wat jij wil) afspraken te maken over het gedrag van je man en wat je kinderen ervan meekrijgen. Kinderen hebben alles door. En naarmate ze ouder worden zullen ze ook merken dat papa wel heel gek doet met tante. Praat met een professional (je psycholoog?) hoe je dit kan voorkomen, of hoe je kan voorkomen dat je kinderen dat als 'normaal' gaan zien. Ik neem aan dat je dat wil voorkomen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2017 09:46
98.87% gewijzigd
Jeetje... Ik heb je hele topic gelezen en weet niet goed wat ik zeggen kan.
Ik wens je heel erg veel sterkte met alles.
Je komt heel erg sterk over ook al voel je je misschien niet zo.
De tips die ik hier voorbij heb zien komen, had ik ook in mn hoofd. Goeie tips!
Hopelijk kun je er wat mee.
Heel erg veel succes vandaag bij de (ex) schoonouders.
EvaHier2 schreef:
02-08-2017 08:39
Mwah. Wel toevallig anders hoor

Blijf je hiermee bezig? Als je het verhaal niet snapt of niet gelooft, dan ga je je tijd toch niet verspillen met doorlezen?

Max: wees er op voorbereid dat schoonouders de kant van zoon kiezen. Het zijn z'n ouders. Het zijn hún ouders. Als je met die instelling gaat, kan het alleen maar meevallen.
Max,

Je gaat vandaag naar je schoonouders toe toch? Eigenlijk hoef je maar 3 dingen te zeggen (en in deze volgorde)
- ja we hebben problemen en ik ben niet (meer) prioriteit van mijn man
- hij heeft nl al langere tijd een ander
- o ja, het is zijn eigen zusje.

Als zijn ouders jou dan dingen gaan verwijten, dan weet ik het ook niet meer. Hij heeft toch ook drie oudere broers? Zullen die het ook normaal vinden? I guess not...dat gaat een rel binnen de familie opleveren, kan niet anders

PS. Ik snap niet hoe je er zo rustig onder blijft, dit speelt toch allemaal op dit moment? Ik had allang zwager gebeld dat schoonzus haar dochtertje onbeheerd in de tuin laat spelen terwijl zij even bezig is.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Maxisas87 schreef:
02-08-2017 08:25
Hoi allemaal, vannacht een onrustig nachtje gehad, maar wel geslapen. De jongste werd steeds wakker, huilend, hij voelt altijd direct aan dat er iets aan de hand is, dus ik verwachtte het al wel. Heeft vannacht dus lekker bij mij geslapen. En mede daardoor heb ik eigenlijk ook een flinke ruk geslapen.
Was zeer welkom ook.

Ik heb liggen piekeren over de "je bent het product van je ouders" uitspraak hier... Ik hoop toch van harte dat dat niet per definitie zo werkt. Moet er niet aan denken dat mijn kinderen later ook die kant op gaan. @(

En ik zit nu flink in de zenuwen. Ben toch ook wel bang dat ze direct partij voor hun zoon kiezen, ongeacht of ze het weten of niet. En dat ik dan de slechterik ben die zogenaamd de boel kapotmaakt. :-[
Ook als dit zo zou zijn, weet jij dat je niets verkeerd hebt gedaan. Jij bent niet degene die een verhouding is begonnen tijdens je huwelijk, laat staan met je broer!
Hij heeft dit waarschijnlijk echt niet expres gedaan en misschien is het ook goed om dat te beseffen. Maar het resultaat blijft dat jij je gebroken en verdrietig voelt en daar mag je gewoon eerlijk in zijn. Bovendien hebben jullie kinderen en het mag voor je schoonouders ook duidelijk zijn dat dit hele gebeuren het er daarom alleen maar moeilijker maakt! Als zij dat niet inzien, zij het gewoon gestoorde mensen waar je niets mee hoeft!

Wees trots dat je voor jezelf een duidelijke grens trekt en dit niet wil voor jouw toekomst. :hug:
Only dead fish go with the flow
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2017 09:45
99.12% gewijzigd
Dubbel
anoniem_351838 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 09:01
97.96% gewijzigd
Dubbel
anoniem_351838 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 09:00
97.96% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2017 16:15
98.63% gewijzigd
Als jullie het niet geloven, hoeven jullie dat niet keer op keer te roepen. Ga dan lekker een nieuwsbericht lezen dat tig keer gecheckt is op waarheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven