Theehuis

01-01-2009 00:46 5012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat niet aan Geertje Pesten doe als ik hier op dit forum gniffel dat ik het grappig vind dat hij er niet in mag. Ik vind het namelijk nog niet eens zo zeer grappig vanwege GW, maar meer vanwege UK en de stelligheid waarmee zoiets besloten wordt. Ik kan me namelijk eigenlijk niet voorstellen dat Nederland dat zou doen: op Schiphol een politicus met een dergelijke film linea recta terugsturen (maar misschien vergis ik me). Wel voel ik weinig sympathie voor GW én voor deze film en vind ik het daardoor wellicht ietwat extra grappig.

Ik zou inderdaad anders gereageerd hebben als Agnes Kant van de UK niet in zou mogen, want ik vind het een reëel verschil tussen 'je ideeën verkondigen' en een dergelijke film laten zien. Nogmaals, ik weet niet in hoeverre Fitna daadwerkelijk risicovol is om te vertonen, maar... er vanuit gaande dat UK inschat dat dit een risico is vind ik dat heel iets anders dan linkse standpunten verkondigen. Ik zie daar geen direct risico van in namelijk.

*drinkt nu zelf een kopje rustgevende thee *
anoniem_59862 wijzigde dit bericht op 12-02-2009 17:32
Reden: verkeerd woord: dat = daardoor
% gewijzigd
Peas on earth!
En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen Erwt en Inad, maar een veel grotere groep mensen die het eigenlijk allemaal wel leuk vindt, dat Wilders Engeland niet in komt.

Pfffff, best druk, koken en forummen tegelijk, maar er is nog niets aangebrand!
Loretta is De Mol. Punt.
Hahahaha grappig Kess, ik wilde net komen vertellen dat ik dus helegaar geen Wildersfan ben, maar dat ik het echt belachelijk vind wat Engeland nu doet.

Nu even jouw gebries lezen
* zet nog een potje, je weet maar nooit *

Crosserdecross....

Qua risico's en dergelijke snap ik het allemaal wel. En inderdaad, kan me niet voorstellen dat NL zo om zou gaan met en dergelijk dilemma. Maar wat blijft staan is dat er genoeg mensen zijn die een beetje 'genieten' van het feit dat Wilders er daar niet in komt. En dan gaat het niet om risico's enzo, maar gewoon omdat men dit Wilders niet 'gunt'.

* schenkt Erwt nog kopje verse thee bij *
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Kess schreef op 12 februari 2009 @ 16:42:

Ik vind het dieptriest dat Geert Wilders Engeland niet in mag. Mijn stem krijgt hij niet, maar dit gaat echt te ver. Wordt dat een nieuwe volkssport, Geertje pesten? Iedereen heeft zijn mond vol over vrijheids van meninguiting. Totdat Geert Wilders zijn mond open doet, want dan mag het niet meer... Vreemd. Iedereen mag zijn mening verkondigen. Hij ook. Doe ermee wat je wilt, maar behandel hem verder als elke andere politicus.

Ja inderdaad, ik kan me hier heel kwaad over maken.Nou hear hear dus.
Dat ben ik met je eens Kess, dat mensen gniffelen om Wilders zelf, los van de risico's etc. Ik zou trouwens écht wel benieuwd zijn wat die risico's nu eigenlijk zijn. Of er dan signalen zijn van op handen zijnde acties of iets dergelijks. Jammer eigenlijk dat we daar nooit achterkomen omdat dat natuurlijk nooit bekend wordt gemaakt.
Peas on earth!
Ik denk dat de risico's niet zo groot zijn als er gedacht wordt. Wat is er hier in NL nou gebeurd na het vertonen van de film? En op andere plaatsen waar de film al te zien is geweest? Bijster weinig toch?
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 12 februari 2009 @ 17:34:

Dat ben ik met je eens Kess, dat mensen gniffelen om Wilders zelf, los van de risico's etc. Ik zou trouwens écht wel benieuwd zijn wat die risico's nu eigenlijk zijn. Of er dan signalen zijn van op handen zijnde acties of iets dergelijks. Jammer eigenlijk dat we daar nooit achterkomen omdat dat natuurlijk nooit bekend wordt gemaakt.Domme actie trouwens van de UK om er zoveel aandacht aan te besteden. Koren op de molen van Geertje en de zijnen. Leuk ook voor de nietterroristmoslimgemeenschap. Het grootste gedeelte dus
quote:Star schreef op 12 februari 2009 @ 17:37:

[...]

Domme actie trouwens van de UK om er zoveel aandacht aan te besteden. Koren op de molen van Geertje en de zijnen. Leuk ook voor de nietterroristmoslimgemeenschap. Het grootste gedeelte dus Inderdaad. Je zult zien: als er morgen een nieuwe peiling wordt gehouden stijgt Wilders weer in zetels.
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Star schreef op 12 februari 2009 @ 17:35:

Ik denk dat de risico's niet zo groot zijn als er gedacht wordt. Wat is er hier in NL nou gebeurd na het vertonen van de film? En op andere plaatsen waar de film al te zien is geweest? Bijster weinig toch?Ik denk ook dat de risico's behoorlijk opgeklopt zijn, maar zoals Erwt al zegt, daar kom je helaas nooit achter. Top Secret enzo. en dus kan de UK dat gewoon zeggen, dat de risico's te groot zijn. Want wie kan dat controleren?
Loretta is De Mol. Punt.
Geloof me dat Wilders wel een poging gaat doen tot uitzoeken

Goed, sowieso een raar land. Snoop Dogg is ook wel eens niet toegelaten ivm drugsbezit enzo. Net of hij genoeg bij zich had om de gehele jeugd tussen de 12-18 te bekeren.
quote:Kess schreef op 12 februari 2009 @ 17:13:

Dank voor de thee!

Ben het wel grotendeels met je post eens hoor, veiligheid voor alles enzo, maar het gniffelen in je vuistje van "haha, hij mag Engeland niet in" vind ik dan wel weer getuigen van Geertje pesten en hem dus het uiten van zijn mening willen ontzeggen.

* neemt nog een slokje thee *Eensch met zowel jouw als Erwtjes stellingen. Ik vind het vooral hilarisch dat dit zo breed wordt uitgemeten in het nieuws. Zat op m`n werk en zag op site van de Telegraaf "Update 12.45 uur: Wilders op weg naar de gate". Pfff, kom op zeg
Kind slaapt weer, ben benieuwd wat voor nacht het wordt...
quote:Kess schreef op 12 februari 2009 @ 17:16:

Want...

* gat toch nog even door *

zou je ook zo gereageerd hebben als een politicus van een andere partij -laten we Agnes Kant van de SP als voorbeeld nemen, haar partij is immers even links als Wilders rechts is- Engeland niet in zou mogen om haar standpunten te verkondigen.

Dit vind ik pertinent niet waar, Kess. GW wordt door velen, en mensen met kennis van zaken, extreem rechts genoemd, dat kun je over de SP echt niet zeggen.

Daarnaast zijn de linksen natuurlijk de goeden en de rechtsen de slechten
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Kess schreef op 12 februari 2009 @ 17:28:

En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen Erwt en Inad, maar een veel grotere groep mensen die het eigenlijk allemaal wel leuk vindt, dat Wilders Engeland niet in komt.

Pfffff, best druk, koken en forummen tegelijk, maar er is nog niets aangebrand!

Ik heb nergens gezegd dat ik het leuk vind hoor Kess, lees maar terug. Alleen dat ik erover tekenen leuk vind.

Multitasken, doe je goed
Ik vind het ook niet leuk trouwens, maar wel een goede actie van Engeland. Waarom? Omdat die man alle fatsoensnormen breekt met zijn uitlatingen en Engeland een grote moslim populatie heeft (daar voornamelijk uit Pakistan en India). Door deze actie komt men op voor de allochtone en/of moslim bevolking in het land. Alleen maar goed dat steeds meer politici (bijvoorbeeld ook Erdohan laats over grondoorlog Israël) in plaats van eeuwig kiezen voor de diplomatiek eens stellig stelling nemen en hun mening laten horen. Het is een gekozen volksvertegenwoordiging, dus je mag er vanuit gaan dat zij de mening vertegenwoordigen van het merendeel van de Engelse bevolking.

Wat betreft veiligheid. Hier is wel eens een politicus vermoord (wie kent em nog?) en daarna een kunstenaar/columnist en in Engeland zijn aanslagen geweest (bussen in de fik, wie weet het nog) dus ik kan me goed voorstellen dat men dergelijke zaken graag wil voorkomen. Als zij GW's veiligheid niet kunnen garanderen (want ik neem aan dat het met name om zijn veiligheid gaat, en daarmee (want Colateral Dammage in case of aanslag) dat van de bevolking) is dit alleen maar slim. Als hij aldaar vermoord zou worden zou je pas een hoop poeha en heisa hebben.
quote:Inad schreef op 12 februari 2009 @ 21:27:

[...]

Dit vind ik pertinent niet waar, Kess. GW wordt door velen, en mensen met kennis van zaken, extreem rechts genoemd, dat kun je over de SP echt niet zeggen.

Daarnaast zijn de linksen natuurlijk de goeden en de rechtsen de slechten De SP zelf functioneert zowat als een dictatuur, met het communisme als uitgangspunt. Niet extreem? Mwah...dacht het wel...
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Inad schreef op 12 februari 2009 @ 21:28:

[...]

Ik heb nergens gezegd dat ik het leuk vind hoor Kess, lees maar terug. Alleen dat ik erover tekenen leuk vind.

Multitasken, doe je goed

Dat klopt hoor! Je hebt niet gezegd dat je het leuk vond, maar naar aanleiding van post van Erwt wilde je erover gaan tekenen. Daarom nam ik -te snel!- aan dat je het met haar eens was.

Maar heb je er nou nog over getekend? Ben wel benieuwd naar het resultaat!
Loretta is De Mol. Punt.
Volgens mij gaat het de Engelse regering meer om het feit dat ze geen opschudding, onrust onder het volk willen, dan om de veiligheid van Wilders zelf.

"De Britten beroepen zich erop dat zijn komst een bedreiging vormt van de publieke orde en veiligheid." (geplukt van nu.nl)

Ik vind niet dat Engeland met deze actie opkomt voor de moslimbevolking. Dan hadden de regering en de Engelse moslims beter het debat met Wilders aan kunnen gaan en hem dáárin overrulen. Dat was veel sterker geweest en had denk ik ook veel meer effect gehad. Nu is het alleen een mooie publiciteitsstunt voor Wilders geweest.
Loretta is De Mol. Punt.
Waar lees je dat over de SP, is er een bron?

Nee nog niet, ik heb ook nog een kind en een vriend en een leven En heb nog geen goed uitgangspunt.

En misschien wel een voorkomen van een aanslag of rellen o.i.d. Die aanslagen in Engeland, das nog geen 4 jaar geleden. En Nederland heeft mensen ook vaak de toegang tot het land ontzegd en mensen uitgezet en dan heb ik het niet over asielzoekers, maar bijvoorbeeld politici met een andere mening (vrouwelijke Hamas politica bijvoorbeeld, terwijl er ook een uitgelezen kans was om de dialoog met hén aan te gaan, alleen zo komt er ooit vrede ergens). Dus, i.h.a. is dit niet zo gek of vreemd, de VS, Nederland, Cuba, iedereen ontzegt weleens een politicus/denker de toegang tot het land. Geert Wilders maakt er de grote Wilders show van. Dat is ook weer politici eigen, want dat deed Dittrich, zei het in veel mindere mate ook, toen hij Cuba niet in mocht in 2004.

Soit.

En nu ga ik iets leuks doen en theezetten

Het is weekend!

Heb een enórm doe-lijstje, maar eerst even wakker worden
Peas on earth!
Goedemorgen!

Heb net een heel hard huilend jongetje achtergelaten op de psz. Hij is niet meer ziek, wel nog benauwd, maar vantevoren nog medicijnen gegeven. Ik had gehoopt dat het succes van maandag kon worden gepronlongeerd, maar helaas. Ik ga hem straks maar lekker vroeg ophalen. Gets, wat voelt dat rot.

Nee, heb zo geen bron. Heb ooit een artikel gelezen van een journalist die in de top 'geinfiltreerd' was en daar deed hij verslag van. Heb alleen geen idee meer waar ik dat gelezen heb, jammer.

En je hebt gelijk hoor, Engeland is natuurlijk niet het enige land dat dit soort blunders begaat. Nederland kan er ook wat van. Ik vind het alleen zo jammer dat het nu inderdaad alleen een mediaspektakel is geworden. Als men de discussie was aangegaan, had er op inhoud gewonnen kunnen worden.

Koffie!
Loretta is De Mol. Punt.
Goedemorgen allemaal

Chica en ik gaan zo naar bevriende kdv moeder toe. Haar zoontje was meteen verliefd op Chica, maar zij moest niets van 'em hebben. Maar inmiddels is het wederzijds en roept ze de hele dag zijn naam Ze is al de hele morgen aan t tutten over haar kleding en haar enzo Ik ben nog niet zo lang wakker. Mocht lekker uitslapen tot ier naar werk ging om 9.00.

Nu even mezelf aankleden en laatste stuk brood erin en dan gaan we.

Ben ook nog in NS geweest trouwens. Met een vraag.

Sneu voor Vitootje en voor jou, Kess Maar lekker vroeg ophalen inderdaad
Ik zie alleen Kess in NS, maar geen bericht van vandaag van Inad?
Peas on earth!
Ik ga deze maken (áls het stopt met heel hard regenen/sneeuwen, zodat ik naar de super kan) strakjes. Is deels poetsontwijkend gedrag en leuk om vanavond mee te nemen als we bij XanZus op visite gaan.
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven