Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
02-08-2017 18:23
Je drukt je nogal sterk uit, ik zou eerder het woord 'bekrompen' gebruiken. Waarom perse mensen die dat niet willen als vrouw of man willen omschrijven?
Efficiëntie?
Denk aan die irritantie teksten waar om de haverklap hij of zij staat en zijn of haar. Transgenders zijn overgestapt naar de andere sekse en vallen dus onder man dan wel vrouw. Het probleem ligt natuurlijk bij de mensen die er als allebei uitzien, zodat de vraag rijst was ze eigenlijk zijn. Als je ze alleen in het voorbijgaan ziet, dan doet het er niet toe. Maar bewegen ze zich in eenzelfde kring, zoals collega's, dan wil je weten hoe ze aangesproken en bejegend willen worden en of dit tijdelijk is (zo ja, in welke richting) of permanent. Het is gewoon efficiënter om de wereld in mannen en vrouwen ingedeeld te hebben, ongeacht of iedereen voldoet aan het volledige man/vrouwrollenspel.
Registratie, zoals de burgerlijke stand die je op basis van sekse oproept, zoals borstkankeronderzoek.
Religieën die eisen dat de mannen aan de ene kant zitten en de vrouwen aan de andere kant, al of niet met een scheidingswand ertussen.
Dat soort zaken dus. Doe niet alsof je dat niet weet.
LAgirl82 schreef:
02-08-2017 19:27
Meer dan bizar, gewoon gestoord! Ik ken er toch echt maar 2 hoor! :facepalm:
Gender is niet hetzelfde als geslacht.
Het-groepje schreef:
02-08-2017 21:12
Naar wat ik begrijp is het daar een soort kostschool idee, dus de meisjes wonen daar, en de toiletten waren buiten en ver lopen.
Vandaar dat er damestoiletten naast of in de slaapzalen gemaakt zijn.
Hier sturen we s nachts ook geen meisjes van die leeftijd alleen op pad, dus je insinuatie over de cultuur daar snap ik in dit verband niet.
Er werd wel gesproken over teen pregancys maar gezien het topic over gemengd douchen bij de padvinders, en de nog steeds geldende regels voor apart slapen op schoolreizen enzo denk ik dat dit ook hier niet heel normaal wordt gevonden, meisjes die alleen langs slaapzalen vol jongenspubers dwalen.
Wat heeft jouw opmerking dus met dit topic te maken denk ik dan.
https://www.ghanastar.com/news/chiraa-s ... acilities/
In een ontwikkelingsgebied, waar woningen gebouwd zouden worden, mochten de toekomstige bewoners meepraten. De vrouwen vroegen om een tweekamerwoning, zodat 's nachts de mannen in de ene kamer sliepen en de vrouwen in de andere. Dan werd er minder verkracht. Het verzoek werd direct ingewilligd. Niet dat het leven dan een paradijs is. Ik las ook over het ongemak van de hele clan in zo'n tweekamergemeenschap, ik meen in India. Neuken deed je overdag als iedereen in de dagruimte verbleef. Ja, maar wat rondhangen is niet vreemd in zulke culturen. Maar iedereen hoort elk geluidje en geeft commentaar. Privacy bestaat daar nauwelijks. Poepen doe je op straat, 's morgens gaat de hele zwik naar buiten en de gemeenschap uit het krantenartikel hurkte bij/op de spoorbaan. Ja, dat is een mooi afgebakend gebied, maar die trein zorgt ook voor verdere verspreiding van de bacteriën. Strijd tussen hygiëne en noodzakelijk ingeslopen gebruiken. En uiteraard ingeslopen machtsmisbruiken.
Mevrouw75 schreef:
02-08-2017 23:42
In de trein zijn de wc's toch allang genderneutraal? Gewoon die ene wc ergens halverwege op een balkon?

Of bedoel je op de stations?

Volgens mij stond er inbouwen in treinen. Het is sowieso handig dat de beweegruimte niet bepaald wordt door de deurbreedte.
sueann schreef:
02-08-2017 23:43
Efficiëntie?
Denk aan die irritantie teksten waar om de haverklap hij of zij staat en zijn of haar. Transgenders zijn overgestapt naar de andere sekse en vallen dus onder man dan wel vrouw. Het probleem ligt natuurlijk bij de mensen die er als allebei uitzien, zodat de vraag rijst was ze eigenlijk zijn. Als je ze alleen in het voorbijgaan ziet, dan doet het er niet toe. Maar bewegen ze zich in eenzelfde kring, zoals collega's, dan wil je weten hoe ze aangesproken en bejegend willen worden en of dit tijdelijk is (zo ja, in welke richting) of permanent. Het is gewoon efficiënter om de wereld in mannen en vrouwen ingedeeld te hebben, ongeacht of iedereen voldoet aan het volledige man/vrouwrollenspel.
Registratie, zoals de burgerlijke stand die je op basis van sekse oproept, zoals borstkankeronderzoek.
Religieën die eisen dat de mannen aan de ene kant zitten en de vrouwen aan de andere kant, al of niet met een scheidingswand ertussen.
Dat soort zaken dus. Doe niet alsof je dat niet weet.
De enige die over bestaande kennis heenstapt ben jij. De rest van het land en het beleid is duidelijk al een stapje verder.
sueann schreef:
02-08-2017 23:53
In een ontwikkelingsgebied, waar woningen gebouwd zouden worden, mochten de toekomstige bewoners meepraten. De vrouwen vroegen om een tweekamerwoning, zodat 's nachts de mannen in de ene kamer sliepen en de vrouwen in de andere. Dan werd er minder verkracht. Het verzoek werd direct ingewilligd. Niet dat het leven dan een paradijs is. Ik las ook over het ongemak van de hele clan in zo'n tweekamergemeenschap, ik meen in India. Neuken deed je overdag als iedereen in de dagruimte verbleef. Ja, maar wat W rondhangen is niet vreemd in zulke culturen. Maar iedereen hoort elk geluidje en geeft commentaar. Privacy bestaat daar nauwelijks. Poepen doe je op straat, 's morgens gaat de hele zwik naar buiten en de gemeenschap uit het krantenartikel hurkte bij/op de spoorbaan. Ja, dat is een mooi afgebakend gebied, maar die trein zorgt ook voor verdere verspreiding van de bacteriën. Strijd tussen hygiëne en noodzakelijk ingeslopen gebruiken. En uiteraard ingeslopen machtsmisbruiken.
Zou ook kip ei kunnen zijn: Door bepaalde leefomstandigheden, die hier om precies dezelfde redenen zijn aangepast, is het onveilig.
Het wordt veiliger als je de leefomstandigheden aanpast.
Ik.snap werkelijk het gedram hierover niet in deze discussie.
Er zijn nog steeds geen transgender slaapfaciliteiten en transgender campussen voor studenten oid.
Het gaat.om aanspreektitel in sommige documenten (nog niet over verandering burgerlijke stand) of openbare toiletten.
Dit gedram over hoe iedereen zijn eigen huis inricht is niet relevant voor dit land. Wij leven niet met zijn allen in een kamer maar dan wel een grote mond ove ander die dat ook willen.
sueann schreef:
02-08-2017 23:43
Het probleem ligt natuurlijk bij de mensen die er als allebei uitzien, zodat de vraag rijst was ze eigenlijk zijn. Als je ze alleen in het voorbijgaan ziet, dan doet het er niet toe.
Ik zag gisteren iemand fietsen en moest toen aan dit onderwerp denken.
Ik ben natuurlijk totaal niet verlicht, want zo iemand wordt al vrij vaak met 'het' aangeduid. Je hebt vrij veel keuze in kleding en haarstijl, dus ik neem aan dat zo iemand bewust voor ambigu kiest. Maar de consequentie is dan af en toe met het verkeerde geslacht aangesproken worden.

Ik ben benieuwd hoe het met de Zweedse kleuterschool is vergaan die hij en zij in de ban had gedaan.
Als ik ergens in een wc ruimte ben en er komt een vreemde man binnen voel ik mij echt niet veilig.
Kortom doe maar een extra WC voor transgenders.
Grappig. Zijn heel veel mensen over de rooien vanwege al die genderneutrale aanpassingen. Blijken meerdere gemeenten die allang stiekem te hebben doorgevoerd zonder dat het een grote sociale media rel is geworden. Wat weer bewijst dat mensen een probleem maken van iets dat geen probleem is, want als je het ze niet verteld is er ook niks aan de hand.

http://nos.nl/artikel/2186208-tientalle ... eleid.html
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
tampontouwtje schreef:
03-08-2017 09:36
Kortom doe maar een extra WC voor transgenders.
Het is geen wc voor transgenders he. Het is een genderneutrale wc-ruimte, waar iedereen gebruik van mag maken. Zoals een invalidentoilet voor alle invaliden is: man, vrouw, genderneutraal..
Later is nu
lollypopje schreef:
03-08-2017 09:46
Grappig. Zijn heel veel mensen over de rooien vanwege al die genderneutrale aanpassingen. Blijken meerdere gemeenten die allang stiekem te hebben doorgevoerd zonder dat het een grote sociale media rel is geworden. Wat weer bewijst dat mensen een probleem maken van iets dat geen probleem is, want als je het ze niet verteld is er ook niks aan de hand.

http://nos.nl/artikel/2186208-tientalle ... eleid.html

Het moet toch niet gekker worden he, hoe diep zijn wij als maatschappij al gezonken.... :facepalm:
Hahahaha, jij bent zo grappig, LAgirl.

Waarom zink je als maatschappij diep, als je met andere mensen rekening houdt? Is dat niet juist menselijk?
Later is nu
LAgirl82 schreef:
03-08-2017 10:24
Het moet toch niet gekker worden he, hoe diep zijn wij als maatschappij al gezonken.... :facepalm:
Zo diep dat het in de praktijk de maatschappij helemaal niet boeid of iets genderneutraal is of niet.
Maar ik vind het dan gelukkig ook niet erg om diep te gaan. Heerlijk zelfs :-p
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
LAgirl82 schreef:
03-08-2017 10:24
Ik maak me ook grote zorgen om de gemeenten die erover nadenken, al die troep in hun hoofd.
Afbeelding
Toch begrijp ik de hele discussie nog steeds niet. Ik weet dat er kinderen geboren worden die beide geslachtskenmerken hebben, dus dat is een biologisch gegeven. Er zijn echter ook mensen die zich geen man of vrouw voelen, ,terwijl ze biologisch wel duidelijk in te delen zijn in één categorie, dus man of vrouw. Het gaat dan toch om een psychische afwijking? Net zoals er mensen zijn die vinden dat een bepaald ledemaat niet bij hun hoort en dat laten amputeren, wat dus ook een psychische afwijking is.

Waarom wordt een psychische aandoening, waarvan maar een heel klein deel van de bevolking last heeft, nu gepresenteerd als iets doodnormaals waarvoor allerlei zaken moeten worden aangepast? Het lijkt mij dat bijvoorbeeld het instellen van invalidentoiletten meer prioriteit zou moeten hebben, want die zijn immers ook nog lang niet overal.

Op tv zag ik een jongensachtige jonge vrouw die dus gebruik wilde maken van een genderneutraal toilet. Ik begrijp dus niet waarom ze niet op het damestoilet terecht kan, waar niemand van haar op zou kijken of op een herentoilet, waar ze ook totaal niet zou opvallen.
Inderdaad, maar we houden ons liever vast aan 'gevoel' dan aan 'feiten'. En dat terwijl een genderneutraal persoon niet eens bestaat!
tampontouwtje schreef:
03-08-2017 09:36
Als ik ergens in een wc ruimte ben en er komt een vreemde man binnen voel ik mij echt niet veilig.
Want in die wc verkracht hij je? En als er een vrouwenteken op de wcdeur staat komt die verkrachter niet binnen? En als jij alleen in een willekeurige andere ruimte staat is diezelfde man niet eng?
LAgirl82 schreef:
03-08-2017 11:34
Inderdaad, maar we houden ons liever vast aan 'gevoel' dan aan 'feiten'. En dat terwijl een genderneutraal persoon niet eens bestaat!
Nogmaals: Homofilie. Gevoel vs feiten. Vroeger 'een afwijking' en 'psychische stoornis', nu normaal. (in Nederland)
Volgens (hetero) mannen niet voor te stellen, dat zoiets mogelijk is, een man die op mannen valt.

Hoe sta je dáár dan in?
Later is nu
Ik vind dat gender gezeik maar een mode hype, oh ik ben geen man of vrouw, ik ben genderneutraal. Rot toch op. Dan maar bekrompen.
Daar is wel een verschil tussen he. Zijn jullie nu echt zo dom of komen jullie alleen zo over?
Wat voor nut heeft dit eigenlijk? Noem me dan maar bekrompen, maar ik doe niet mee in deze!
Gender reveals zijn tegenwoordig erg in, en weet je, je hebt alleen maar de keuze tussen blauw of roze. Meisje of jongen.
Net als op de echo of bij de geboorte. :bye:
dus.. geen antwoord. Ook duidelijk.
:byee:
Later is nu
LAgirl82 schreef:
03-08-2017 11:46
Daar is wel een verschil tussen he. Zijn jullie nu echt zo dom of komen jullie alleen zo over?
Ja, ik ben hardstikke dom! Wil je me nu uitleggen wat het verschil tussen homo en biseksualiteit en gender is?
Ik heb vanmorgen deze hele discussie gelezen.
Ik vind het moeilijk.

Stuk weggehaald ivm te persoonlijk .

Tegelijkertijd merk je; stoere meiden zijn geaccepteerder dan zachte jongens. Dan hoor je toch vaak; het zal wel een homo zijn / worden.

Ik vind de term reiziger prima, je doet er niemand mee tekort.
Ik vind ook een gender neutraal toilet prima, al vraag ik me af; wordt je niet juist bekeken als je er op gaat?
Dochter van dreamer zou ik willen wensen; kies je toilet wat fijn voelt en laat de rest denken wat ze willen. Dat is niet makkelijk, maar is voor mij wel eenvoudiger geworden! Ik hoop t ook voor jou
anoniem_263313 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 16:21
47.03% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven