Mode & Beauty alle pijlers

Herfst / Winter 2017-2018

29-07-2017 22:36 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
1. Meer volume

De mode wordt over het algemeen wat breder/wijder vooral bij de mouwen en de schouders. Rokken, truien, vesten en jassen zijn wijder. En hoewel de slim fit broek populair blijft, worden broeken ook hoger in de taille en wijder in de pijpen. Toch blijft de taille in de meeste gevallen wel slank en zijn er veel ceintuurs of brede riemen die de taille benadrukken.
Afbeelding

2. Bijzondere mouwen

Met de mouwen is duidelijk iets aan de hand deze winter. Als er al vernieuwing is, dan zit dat vaak in de mouwen. Ze zijn heel lang, hebben lintjes, strikjes zijn gedeeltelijk gerimpeld of zijn van verschillende materialen of hebben inzetjes van andere kleuren of stoffen. Ook pofmouwen zijn weer te zien. De pof kan bij de schouder zitten of juist ter hoogte van de polsen. Romantische mouwen dus. Vaak zijn ze ook wijduitlopend.
Afbeelding

3. Van top tot teen in dezelfde kleur

Van boven en onder dezelfde stof en/of dezelfde kleur en soms ook nog bijpassende schoenen. Vorige winter noemden we dit verschijnsel ook al voor de kleur zwart. Dit jaar gaat het voor alle kleuren op. Ook voor denim. Kleding uit één stuk of losse kledingstukken die allemaal in bijna of helemaal in dezelfde kleur hebben.
Afbeelding

Lange handschoenen

De lange handschoenen, ze komen regelmatig terug. Ze waren bijvoorbeeld ook te zien in de jaren ’20 en ’50 en ’60 van de vorige eeuw. Nu de aandacht op de mouwen en armen lijkt te liggen, zien we ze weer.
Afbeelding

Brede riemen

Opvallend was het grote aantal brede riemen. En niet zomaar breed, maar echt breed. Riemen of banden die de aandacht vol naar de taille brengen, echte blikvangers dus. Draag ze om jassen, jasjes, blouses en vesten.

Grove netpanty’s

Verschillende ontwerpers lieten grove netpanty’s zien onder hun jurken en rokken. Panty’s met grote gaten soms ook gedragen over een panty met een andere kleur. Ook een trend die we eerder zagen, bijvoorbeeld in de jaren ’20, ’50 en ’90 van de vorige eeuw.
Afbeelding

Zakelijk grijs

Het mannenpak is wel een item dit najaar. Maar wat ook opviel was de grote verscheidenheid aan grijze kostuums. Grijs is ook een modekleur dit seizoen. De kostuums variëren van vrouwelijk tot hele mannelijke modellen.
Afbeelding

Jeans en denim

Denim, denim jacks of spijkerjacks blijven onverminderd populair. Veel jasjes zijn opgesierd met applicaties, borduursels en/of kralen. Ook het van top tot teen spijkerpak was vaker te zien. Beetje jaren ’70 stijl.
Afbeelding

Donkerrood leer

Het bomberjack is al een paar seizoenen populair en dat blijft nog wel even zo. Natuurlijk veel zwart leer, maar opvallend waren aantal jacks van donkerrood leer. Donkerrood leer is ook veel te zien bij accessoires als schoenen, tassen en lange handschoenen bijvoorbeeld.
Afbeelding

Fluweel

Sinds vorig jaar zijn fluweel- of velours stoffen weer terug van weggeweest. Ze geven kleding al snel een luxe uitstraling. Het wordt gebruikt voor jurken, jasjes, broeken of kostuums.
Afbeelding

Verder zijn gewatteerde jacks en geruite broeken hip komende herfst/winter. Ook streepjes zijn populair, evenals veterschoenen.
Afbeelding

Zilver

Er is best wel wat bling bling te zien en metallic. Maar het aantal zilveren kledingstukken viel op. Zilver is al een paar seizoenen erg populair. Zilveren schoenen, maar zoals hieronder ook hele zilverkleurige jassen, tops of shirts.
Afbeelding

Kleuren
Daarnaast valt op dat er heel veel aardetinten te zien zijn zoals roodbruin, bruinoranje, koperbruine en karamelkleuren. Daarnaast lijkt grijs, donkerblauw en donkerrood favoriet. Naast de aardetinten is wit ook populair, evenals zilver.

Afbeelding
Meer over de modekleuren vind je hier: https://rubriek.nl/beauty-mode/mode-kle ... -2017-2018

Bron: https://rubriek.nl/beauty-mode/mode-tre ... -2017-2018

Goed. Wat vinden we er van ?
ceci wijzigde dit bericht op 29-07-2017 22:44
Reden: Bron toegevoegd, dubbele paatjes weggehaald
14.11% gewijzigd
Rokken vind ik idd echt iets voor buitenshuis: voor werk, naar de stad, verjaardag, uit eten etc.
Maarja, thuis loop ik eigenlijk altijd in een kloffie dus dat is geen goede graadmeter.
Leuk topic :-D Ik maak graag zelf kleding.
Vooral de fluwelen jurken vind ik mooi. Ik ben zo wie zo dol op jurken en draag ze heel graag.
Die lange rokken vind ik ook geweldig, maar met mijn lengte (1 m 53) gaat het hem niet worden.
Een paar jaar geleden heb ik een paar retro jaren 70 rokken gemaakt die net boven de knie vielen.
Ik droeg ze met een coltruitje en een brede riem. Ik kreeg veel complimenten.
hiltje schreef:
03-08-2017 17:07
Rokken vind ik idd echt iets voor buitenshuis: voor werk, naar de stad, verjaardag, uit eten etc.
Maarja, thuis loop ik eigenlijk altijd in een kloffie dus dat is geen goede graadmeter.
Heb ik hetzelfde Hiltje.wat ik thuis draag ga ik de straat niet mee op😀
Maar soms ben ik al bijtijd aangekleed .en wacht nog op mijn man die altijd nog even wat te doen heeft voor we weg gaan.
En dan ook,wel eens met n mooie nieuwe broek onder de auto kruipt ,😡😡
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Meer outfitinspiratie : fluwelen rokken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oooh die groene fluwelen rok :flirting:
hiltje schreef:
03-08-2017 17:07
Dit. Ik draag zeker geen rok als ik ga poetsen. Maar ik ga ook zeker niet in joggingbroek naar buiten, tenzij ik ga sporten ofzo.
Ik heb 'het gevoel' dat fluweel mij dik maakt. Dunne soepele stoffen kleden af en dikke zware stoffen (en bijv harige of grove breisels) maken dikker, heb ik geleerd/ondervonden.

Gek genoeg heb ik dat gevoel met suede en leer dan weer niet, hoewel dat ook 'zwaar' is.

Fluwelen schoenen worden snel lelijk, weer een 'gevoel'. Je kunt ze iig niet poetsen.
Ik vind de combi van een wijd ding op een wijde broek of rok een heel slecht idee en ik zie het veel op net-a-porter.

Dit:

Afbeelding

Ik vind dat geen mooi silhouet.

Dit is toch veel beter?

Afbeelding
hiltje schreef:
04-08-2017 09:16
Ik vind de combi van een wijd ding op een wijde broek of rok een heel slecht idee en ik zie het veel op net-a-porter.

Dit:

Afbeelding

Ik vind dat geen mooi silhouet.

Dit is toch veel beter?

Afbeelding
Klopt hoor Hiltje. Is ook eigenlijk een ongeschreven modewet. Aansluitend op wijd, losvallend op strak.

Ik heb erg smalle heupen in verhouding tot de rest dus een fluwelen rok zou geen probleem zijn, mijn probleemzone zit aan de bovenkant ;-)

Fluwelen schoenen zijn ook alleen maar voor een feestje waar je man je over het modderpaadje draagt :proud:
Die groene fluwelen rok vind ik ook prachtig. Dus dat wordt een wijde zwarte rok en een groene fluwelen rok voor de winter. En een lange jas tot minstens halverwege de kuit met veel knopen.
Die jurk Ceci hierboven is leuk!
Prachtige plaatjes komen voorbij,dank u dames :-D

Blok hakken vind ik zoo lomp en lelijk staan,ben ik de enige?
Twobirds2 schreef:
05-08-2017 10:40
Prachtige plaatjes komen voorbij,dank u dames :-D

Blok hakken vind ik zoo lomp en lelijk staan,ben ik de enige?

Ligt een beetje aan de hak. De ene blokhak is de andere niet vind ik. Daarbij zie ik liever iemand goed lopen op een wat dikkere hak dan iemand die totaal niet kan lopen op naaldhakken. Liep laatst achter een vrouw in de stad en die zat om de haverklap vast tussen de tegels ;) dat vind ik dan echt geen gezicht Haha.
Ooh ik vind (bijna) alle blokhakken geweldig. Net wat minder tuttig en dus wat stoerder dan naaldhakken. Naaldhakken kunnen ook nog wel eens te sexy/ordiniair worden. Blokhakken niet

Afbeelding

Afbeelding
Ik vind dit soort model schoenen om te rillen, te degelijk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat Hiltje zegt :proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ook wat Hiltje zegt. Blokhakken vind ik ook stoer, ze lopen lekker en zijn minder snel ordinair of "te chique".
Pumps met blokhak zijn mooi maar met naaldhak vind ik mooier. De pumps van Jimmy choo zijn zo mooi en mega vrouwelijk. Ook respect voor vrouwen die op die naaldhakken kunnen lopen. Maar goed, we leven in Nederland, 2 jonge kinderen, dus laat maar., |-)
Hiltje weet je waar die zwarte riemschoenen vandaan komen (3e plaatje waar je van rilt)?
Nouschi schreef:
05-08-2017 11:35
Wat Hiltje zegt :proud:
Dit. :proud:

Liever geen hak dan dit.

Hoewel ik beken 1 paar geweldige kitten heels te hebben (in knalroze). Maar dat is een smalle hak.

En ik vind blokhakken ook leuk, wat stoerder, niet snel te sexy en het loopt ook nog eens comfortabeler.Tenzij het echt een soort plateauschoen wordt (te lomp) want dat vind ik weer lelijk. Dit vind ik dus wel lelijk.
Afbeelding
Ja Hiltje, die schoenen die je hebt gepost als te degelijk vind ik hetzelfde van als jij, maar die zwarte met dat bandje vind ik wel leuk. Dat is de uitzondering in de reeks. :biggrin:
Kijk, fluwelen enkellaarsjes in de aanbieding. :proud:

https://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDe ... State=&Ns=

Ik vind van de degelijke schoenen hierboven die zwarte met het bandje en die onderste nog wel oké. :) En ik heb van die plateau enkellaarzen zoals hierboven. :proud: Maar ik heb zoveel soorten schoenen dat er allicht iets bij zit wat men lelijk vindt.
Ceci schreef:
05-08-2017 13:32
Dit. :proud:

Liever geen hak dan dit.

Hoewel ik beken 1 paar geweldige kitten heels te hebben (in knalroze). Maar dat is een smalle hak.

En ik vind blokhakken ook leuk, wat stoerder, niet snel te sexy en het loopt ook nog eens comfortabeler.Tenzij het echt een soort plateauschoen wordt (te lomp) want dat vind ik weer lelijk. Dit vind ik dus wel lelijk.
Afbeelding
Die laarzen vind ik heel lomp, net hoeven......

Kittenheels ben ik wel fan van. Heb maar 2 paar ofzo, maar als ik netjes/business wordt en er toch een afstandje moet worden afgelegd, dan zijn ze werkelijk ideaal.

Wat heel erg is: ik loop nauwelijks. Door mijn schoenentic. Ik heb (te) vaak oncomfortabele schoenen aan en ben in mijn woonplaats gewend om maar korte afstanden te lopen. Ik fiets naar mijn tramhalte en vind iets al snel te ver om te lopen, en als ik dan al door de stad moet lopen zorg ik voor platte schoenen of sneakers (evt extra in mijn tas). De 10.000 stappen per dag haal ik never nooit.
Ik heb ook echt bepaalde schoenen waar ik nog geen 100 meter normaal op kan lopen, die zijn echt voor een etentje, want voor een feestje zijn ze al te oncomfortabel.

Ik was dit jaar op citytrip in Madrid en merkte gewoon dat ik (ook op platte schoenen) een slechte loper ben geworden. Ik grap altijd dat ik lopen haat omdat mijn schoenen er van slijten en daar zit wel een kern van waarheid van.
Ik loop volgens mij best veel/ genoeg. Ik kan prima op matige hakken (5-7 cm ofzo) een km naar de bushalte en weer terug + de kleine stukjes die ik op mijn werk loop. 's avonds wandel/ jog ik meestal wel een rondje van 4-10 km maar daar trek ik dan natuurlijk geschikte schoenen (en kleding) voor aan.

Als ik twijfel over de schoenen die ik aanheb, of ik moet ze nog inlopen, stop ik gerust een paar teenslippers of All Stars in mijn tas om zo nodig te kunnen wisselen. :biggrin:

Een vroegere collega liep altijd op de meest onmogelijke mega-hakken rond en die had standaard een paar gympen onder haar bureau voor de lunchwandeling.

Moraal van het verhaal: je hoeft niet de hele dag op je mooie schoenen, wissel gerust af. :)
Zara :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van de onderste vraag ik me af hoe hij zit (volgens mij loopt hij pas uit vanaf de onderbuik en niet meteen vanaf de taille) maar die groene plooirok wil ik zeker proberen.

Qua jurken bij Zara vind ik veel volantmouwen en (helaas) vormloze jurken, zoals dit:
Afbeelding
Qua kleur en stof wel hip maar no way dat ik dit aantrek...

Er is wel ander leuk spul:
Afbeelding
Prachtige kleur (al is voor mij de halslijn veel te hoog)

Afbeelding
Roze en fluweel - hoe hip wil je het hebben.

Afbeelding
Wel met ceintuur dragen maar ik vind de print leuk.

Afbeelding
Zwart is altijd goed en ik hou van doorzichtige stof.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven