een jaar geen kleding kopen
woensdag 24 december 2014 om 16:08
Hallo Allemaal,
2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).
Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.
Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.
Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.
Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).
Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.
Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.
Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.
Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
dinsdag 1 augustus 2017 om 23:25
Ik ben het helemaal met je eens. Winkels (online en in het echt) zijn totaal gericht op marketing en je verleiden tot aankopen en ik herken die hebberigheid en ontevredenheid die je ervan krijgt. Zonde.girlinheels89 schreef: ↑01-08-2017 10:31Haha, leuk topic dit!
Sinds een paar maanden zit ik er ook financieel wat minder zonnig bij, wegens een scheiding en dat ik nu alleen woon... Ik had altijd - vooral in de avond - veel de neiging om een rondje te maken langs alle leuke webwinkels en werd dan enorm hebberig. Ik bestelde dan ook altijd veel kleding en meuk, eigenlijk heb je het niet nodig maar je doet het toch. Toen ik hier alleen ging wonen daarom besloten om niet meer te kijken online en de stad in te gaan uit verveling. Moet zeggen dat het een hoop scheelt.. Winkels triggeren je toch tot geld uitgeven en als je het niet koopt, blijf je je ontevreden rondlopen. Echter ik wil volgende maand wel wat nieuwe items kopen want ik heb niet super veel kleding. Ik gooi alles helaas iets te vlug weg... Ook dat is een leerproceseerst straks maar eens inventariseren wat er daadwerkelijk nodig is..
Ik heb het echte shoppen gewoon compleet opgegeven. Ik ga 2 keer per jaar op het juiste moment mijn favo winkel in en sla mijn slag en ik kom misschien nog 3 keer per jaar in de Zara voor een rondje (waarbij ik lang niet altijd iets koop) en voor de rest kom ik nergens. Ik werk in de binnenstad maar blijf gewoon totaal weg bij alle winkels.
Als ik een rondje Bijenkorf 'just for fun' doe zie ik allemaal prachtige dingen en verleidingen, die ik eigenlijk niet kan betalen en dan word ik chagrijnig en ontevreden. Of ik koop toch iets en dan raak ik blut.
Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vindt om nooit meer zomaar te 'funshoppen'. In mijn laatste stedentrips (New York, Boedapest en Madrid) ben ik ook niet gaan shoppen. Ik heb geen enkele modewinkel van binnen gezien. Ook geen behoefte meer aan.
Ook online kijk ik 2 keer per jaar in de sale of ik kijk en bestel heel gericht als ik iets nodig heb (een jeansblouse vorig jaar, een bikini dit jaar).
Voor fun en inspiratie kijk ik wel op net-a-porter.com maar dat is zo duur allemaal dat kopen never nooit een optie is.
Oja, ik ga wel heel graag mee shoppen met een vriendin of een enkele keer mijn moeder. Shoppen met de portemonnee van een ander is wel heel leuk en dan zoek ik lekker dingen voor ze uit, rijk ze aan in het pashokje, geef advies en haal ze over om het te kopen

woensdag 2 augustus 2017 om 08:21
Het is net zo iets als met honger naar de supermarkt gaan. Dan kom je met veel te veel ongezonde troep thuis. Mensen die af willen vallen of minder willen uitgeven wordt vaak aangeraden om een boodschappenlijstje te maken. En dan alleen te kopen wat op het lijstje staat. Met kleding zou je dat ook moeten doen. Dus wel die bikini kopen die je wilt hebben, maar niet ook nog een jurkje omdat je dat toevallig zag hangen.
Het enige wat voor mij werkt is gewoon echt niet meer in (online) winkels komen. Ik vind het ook niet leuk meer: of ik kan niks vinden en ben ontevreden. Of ik zie iets wat dan opeens enorm in mijn hoofd zit, ook al is het te duur of niet meer in mijn maat ofzo.
Het enige wat voor mij werkt is gewoon echt niet meer in (online) winkels komen. Ik vind het ook niet leuk meer: of ik kan niks vinden en ben ontevreden. Of ik zie iets wat dan opeens enorm in mijn hoofd zit, ook al is het te duur of niet meer in mijn maat ofzo.
woensdag 2 augustus 2017 om 08:56
Ik wil graag ook mee doen. Ik heb de nieuwsbrieven die ik via de mail krijg van webwinkels afgezegd.
Reden is dat ik genoeg kleding heb, eigenlijk teveel.
Ik wil eerst dragen wat ik heb, inplaats maar kopen om het kopen.
Ik ben begonnen met een maand geleden, mijn kleding te sorteren en te ordenen, alle thirt, hemdjes en blouses bij elkaar.
Wat draag ik nog en het belangrijkste combinaties maken.
Soms zie je zelf niet, hoeveel je hebt en hoe je kan combineren.
En dan draag je steeds hetzelfde en ga je kopen.
De verleiding in de winkels en internet is groot.
Wat mij opviel afgelopen maand dat verkoopsters tegen andere klanten zeggen dat het mooi staat en ik dan denk dat van het artikel af moeten, want het staat dan niet.
Mijn doel is voor straks : een jaar niet kopen en daarna alleen wat ik nodig heb.
Reden is dat ik genoeg kleding heb, eigenlijk teveel.
Ik wil eerst dragen wat ik heb, inplaats maar kopen om het kopen.
Ik ben begonnen met een maand geleden, mijn kleding te sorteren en te ordenen, alle thirt, hemdjes en blouses bij elkaar.
Wat draag ik nog en het belangrijkste combinaties maken.
Soms zie je zelf niet, hoeveel je hebt en hoe je kan combineren.
En dan draag je steeds hetzelfde en ga je kopen.
De verleiding in de winkels en internet is groot.
Wat mij opviel afgelopen maand dat verkoopsters tegen andere klanten zeggen dat het mooi staat en ik dan denk dat van het artikel af moeten, want het staat dan niet.
Mijn doel is voor straks : een jaar niet kopen en daarna alleen wat ik nodig heb.
woensdag 2 augustus 2017 om 22:40
Ook ik ga mee doen! Begin in eerste instantie met 4 maanden, maar ik vind dat ik eigenlijk gewoon voor een jaar moet gaan. Noem mijzelf best wel shopverslaafd! Ben echter aan het afvallen dus de vraag is even wat ik over 4 maanden nog pas. Heb echter ook nog wel wat dingen die nu te klein zijn, dus ik kan voorlopig voort.
Woon in het centrum en kom dagelijks langs kledingwinkels. Ik heb daarom bewust aan veel mensen verteld dat ik voorlopig niets koop dus er is sociale controle.
Ook heb ik me uitgeschreven voor alle mails van kledingwinkels. Koop eigenlijk nooit online.
Heb afgelopen weekend al mijn kleding bekeken en geordend en ben allerlei dingen tegengekomen waar ik leuke combinaties mee kan maken!
Woon in het centrum en kom dagelijks langs kledingwinkels. Ik heb daarom bewust aan veel mensen verteld dat ik voorlopig niets koop dus er is sociale controle.
Ook heb ik me uitgeschreven voor alle mails van kledingwinkels. Koop eigenlijk nooit online.
Heb afgelopen weekend al mijn kleding bekeken en geordend en ben allerlei dingen tegengekomen waar ik leuke combinaties mee kan maken!
donderdag 3 augustus 2017 om 17:14
Heel goed initiatief!! Ik zit er ook overna te denken om het te doen.
Als ik kleding koop doe ik het meestal via duurzame sites zoals www.sociii.nl en www.fairfrog.nl.
Kennen jullie misschien nog meer duurzame kleding sites?
Als ik kleding koop doe ik het meestal via duurzame sites zoals www.sociii.nl en www.fairfrog.nl.
Kennen jullie misschien nog meer duurzame kleding sites?
donderdag 3 augustus 2017 om 18:25
vrijdag 4 augustus 2017 om 20:07
Ik lees hier vol verwondering mee. En stiekem ben ik best een beetje jaloers. Ik koop zeker 2 a 3x per maand wel iets. Ook wel veel tweedehands via United Wardrobe. Ik heb echt helemaal niets meer nodig. Ik heb zeker 50 paar schoenen, 10 spijkerbroeken, 10 jurken, 10 jassen, talloze tops en vesten. Sommige dingen al echt jaaaren. Ik slijt kleding niet snel (behalve goedkope dingen van de H&M etc.) en heb ook al jaren dezelfde smaak. Ik word er zo blij van, maar snap ook wel dat mijn koopgewoontes behoorlijk buitensporig zijn.
Ik zit me nu mentaal voor te bereiden op 3 maanden geen kleding kopen. Dan lees ik mensen die al 7 of 10 maanden niets gekocht hebben. Zo knap!
Ik zit me nu mentaal voor te bereiden op 3 maanden geen kleding kopen. Dan lees ik mensen die al 7 of 10 maanden niets gekocht hebben. Zo knap!
vrijdag 4 augustus 2017 om 21:38
Hier ook aardig wat ongedragen dingen. Vaak met de prijskaartjes er nog aan. En ik draag ze niet omdat ik het niet mooi vind of het niet goed past. In die zin waren het geen miskopen. Ik heb gewoon ontzettend veel en ik draag veelal dezelfde dingen.
Het lijkt ook wel een verslaving. Als ik iets moois koop, dan wil ik vrijwel meteen hetzelfde kopen, maar dan in een andere kleur of net een ander model. Van die Anneloes achtige broeken, daar heb ik dus 6 van. In zwart en donkerblauw. Twee daarvan draag ik, de rest niet. Gaat helemaal nergens over.
Het lijkt ook wel een verslaving. Als ik iets moois koop, dan wil ik vrijwel meteen hetzelfde kopen, maar dan in een andere kleur of net een ander model. Van die Anneloes achtige broeken, daar heb ik dus 6 van. In zwart en donkerblauw. Twee daarvan draag ik, de rest niet. Gaat helemaal nergens over.
vrijdag 4 augustus 2017 om 22:31
Ik ook, Reigie3! Ik moet eerst even goed kijken en nadenken wat ik heb voordat ik weer nieuwe meuk aan laat slepen. Vandaag ook weer. Had een nieuw jurkje aan van Nikkie. Zit best wel strak om mijn lijf, dus ik wilde daar eigenlijk een lang zwart, niet al te dik, vest bij en zat al weer online te speuren zonder al teveel resultaat (gelukkig). Toen bedacht ik me dat mijn lange zwarte Anneloes blazer daar perfect op staat. Ik had die blazer vandaag (als jas) zelfs aan met die jurk.
Ik maakte me ook al weer druk om de winter (ja echt), dat ik maar 1 goede, nette zwarte winterbroek heb. Had een tijdje geleden er eentje gezien op de Vanilia site. Overal uitverkocht natuurlijk. Werd weer helemaal een obsessie tot ik even goed nadacht en me realiseerde dat ik in de winter liever jurkjes met een dikke panty draag en misschien maar 1x in de week in een broek naar mijn werk ga. Ik heb genoeg, waarom kriebelt het dan steeds? Ik heb wel eens opgeteld wat ik in een paar maanden aan kleding uitgegeven had en daar kreeg ik gewoon een rolberoerte van. Waanzin dit.
Ik heb vandaag nog wel een aantal goede panty's besteld (heb de zomer maar opgegeven) maar dat moet het dan zijn voor de komende maanden.
Ik maakte me ook al weer druk om de winter (ja echt), dat ik maar 1 goede, nette zwarte winterbroek heb. Had een tijdje geleden er eentje gezien op de Vanilia site. Overal uitverkocht natuurlijk. Werd weer helemaal een obsessie tot ik even goed nadacht en me realiseerde dat ik in de winter liever jurkjes met een dikke panty draag en misschien maar 1x in de week in een broek naar mijn werk ga. Ik heb genoeg, waarom kriebelt het dan steeds? Ik heb wel eens opgeteld wat ik in een paar maanden aan kleding uitgegeven had en daar kreeg ik gewoon een rolberoerte van. Waanzin dit.
Ik heb vandaag nog wel een aantal goede panty's besteld (heb de zomer maar opgegeven) maar dat moet het dan zijn voor de komende maanden.
zaterdag 5 augustus 2017 om 00:06
Haha, een goede zwarte broek vind ik ook essentieel. En ik heb nu een hele goede en die draag ik veel en ik ben ook heel bang dat hij verslijt en ik niet zo'n goede nieuwe vind.
Daarom deze sale van hetzelfde merk nog een zwarte broek gekocht. Maar deze is veel meer casual. Nou ja, toch zorgt hij ervoor dat ik mijn topper 30% minder draag en dat die dus 30% langer mee kan.
Kleding met kaartjes eraan in de kast heb ik gelukkig niet/nauwelijks. Als ik iets koop (maar ik koop dus bulken tegelijk in de sale) ben ik zo enthousiast dat ik het meestal snel draag.
Ik ben nu weer wat aan het afvallen en dan komen er weer een paar kledingstukken beschikbaar die ik lang niet heb gedragen of nog maar nauwelijks heb gedragen. Tegelijkertijd ben ik bijna bang dat bepaalde kleding straks te groot wordt (maar als ik realistisch ben heb ik nog zeker 5 kilo te gaan voordat mijn huidige jeans ook maar enigszins ruim wordt....en zeker bloesjes en truien kunnen vaak wel 10-15 kilo mee....zo ver ben ik nog lang niet......veel werd juist te krap dus die min 5 kilo waar ik nu op zit was broodnodig)
Daarom deze sale van hetzelfde merk nog een zwarte broek gekocht. Maar deze is veel meer casual. Nou ja, toch zorgt hij ervoor dat ik mijn topper 30% minder draag en dat die dus 30% langer mee kan.
Kleding met kaartjes eraan in de kast heb ik gelukkig niet/nauwelijks. Als ik iets koop (maar ik koop dus bulken tegelijk in de sale) ben ik zo enthousiast dat ik het meestal snel draag.
Ik ben nu weer wat aan het afvallen en dan komen er weer een paar kledingstukken beschikbaar die ik lang niet heb gedragen of nog maar nauwelijks heb gedragen. Tegelijkertijd ben ik bijna bang dat bepaalde kleding straks te groot wordt (maar als ik realistisch ben heb ik nog zeker 5 kilo te gaan voordat mijn huidige jeans ook maar enigszins ruim wordt....en zeker bloesjes en truien kunnen vaak wel 10-15 kilo mee....zo ver ben ik nog lang niet......veel werd juist te krap dus die min 5 kilo waar ik nu op zit was broodnodig)
zaterdag 5 augustus 2017 om 07:35
Ik wil ook graag meeschrijven.
Mijn kleerkast puilt uit en er hangen ook veel stukken in met het kaartje er nog aan en in verschillende maten (ben een jojo-er). Nu ben ik bezig met afvallen en is mijn plan om kleding die te groot is, meteen weg te doen. De eerste vier jurkjes die te groot zijn, liggen al klaar om naar de kledingcontainer te brengen.
Afgelopen weken schrok ik van mijn eigen hebberigheid wanneer ik onlineshops bezocht. Gelukkig niets gekocht en mij uitgeschreven voor alle nieuwsbrieven.
Mijn kleerkast puilt uit en er hangen ook veel stukken in met het kaartje er nog aan en in verschillende maten (ben een jojo-er). Nu ben ik bezig met afvallen en is mijn plan om kleding die te groot is, meteen weg te doen. De eerste vier jurkjes die te groot zijn, liggen al klaar om naar de kledingcontainer te brengen.
Afgelopen weken schrok ik van mijn eigen hebberigheid wanneer ik onlineshops bezocht. Gelukkig niets gekocht en mij uitgeschreven voor alle nieuwsbrieven.
She Believed she could, so she did.
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:14
Vandaag ga ik me uitschrijven voor alle nieuwsbrieven. Ik merk dat ik daar erg door getriggerd wordt. Maar nog erger: ik koop bijna niets in de opruiming want dan zie ik de nieuwe collectie voorbij komen die ik veel mooier vind (ik houd niet zo van zomerkleding) en daar dus bakken geld aan uitgeef. Ik heb deze zomer al een geheel nieuwe herfst/winter garderobe aangeschaft. Allemaal prachtig mooi hoor, maar ik moet nog zien of ik het allemaal zal dragen.
Ik koop veel onder het mom van 'ik moet er netjes uitzien voor mijn werk', maar ik werk maar 4 dagen...
Een jaar geen kleding kopen vind ik een angstaanjagend idee. Eerst maar eens 3 maanden proberen en dan hopelijk doorzetten tot het eind van het jaar.
Ben ook net begonnen met lijstjes maken van wat ik allemaal al heb. Daar schrik ik ook wel van. Ik heb zeker 10 spijkerbroeken terwijl ik bijna geen spijkerbroeken draag. minimaal 8 zwarte blazers, en 50 paar schoenen kom ik ook wel aan. Ik denk serieus dat als ik de komende 3 tot 5 jaar niets zou kopen (behalve sokken, panty's en ondergoed) dat ik het ook wel zou redden.
Ik koop veel onder het mom van 'ik moet er netjes uitzien voor mijn werk', maar ik werk maar 4 dagen...
Een jaar geen kleding kopen vind ik een angstaanjagend idee. Eerst maar eens 3 maanden proberen en dan hopelijk doorzetten tot het eind van het jaar.
Ben ook net begonnen met lijstjes maken van wat ik allemaal al heb. Daar schrik ik ook wel van. Ik heb zeker 10 spijkerbroeken terwijl ik bijna geen spijkerbroeken draag. minimaal 8 zwarte blazers, en 50 paar schoenen kom ik ook wel aan. Ik denk serieus dat als ik de komende 3 tot 5 jaar niets zou kopen (behalve sokken, panty's en ondergoed) dat ik het ook wel zou redden.

zaterdag 5 augustus 2017 om 11:34
Ik ben toch wel blij om te merken dat er meer mensen zijn waar het net zo werkt.
Ik dacht, ik heb eigenlijk wel een goede zwarte broek nodig maar nadat ik mijn kledingkast volledig opgeruimd had, blijkt dat ik nog 3 zwarte broeken heb die passen! Heb meer dan 20 broeken hangen en ik draag ook heel vaak jurken waar ik er ook meer dan genoeg van heb. Dus ik kan ook een paar jaar voort.
Ga eerst voor 4 maanden tot 1 december, zal al moeilijk genoeg zijn. Hoop dat als het mij 4 maanden lukt, ik gewoon door wil gaan. Gister was ik ergens waar ze 75% uitverkoop hadden (mode winkel met goede merken) Maar ik ben voorbij gelopen. Is toch wel erg dat ik dit al als een kleine overwinning zie.
Ik dacht, ik heb eigenlijk wel een goede zwarte broek nodig maar nadat ik mijn kledingkast volledig opgeruimd had, blijkt dat ik nog 3 zwarte broeken heb die passen! Heb meer dan 20 broeken hangen en ik draag ook heel vaak jurken waar ik er ook meer dan genoeg van heb. Dus ik kan ook een paar jaar voort.
Ga eerst voor 4 maanden tot 1 december, zal al moeilijk genoeg zijn. Hoop dat als het mij 4 maanden lukt, ik gewoon door wil gaan. Gister was ik ergens waar ze 75% uitverkoop hadden (mode winkel met goede merken) Maar ik ben voorbij gelopen. Is toch wel erg dat ik dit al als een kleine overwinning zie.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:15
Zoals elke dag ben ik vandaag ook weer het centrum ingelopen om te gaan winkelen. Ik moet toegeven dat ik nog een paar laarsjes gepast heb maar godzijdank zaten ze verschrikkelijk, anders had ik ze misschien wel gekocht. Ik moet dit zaterdagse winkelen echt ontwennen. Het is zowaar een ritueel voor mij.
Maar over dat niet shoppen gesproken, tellen panty's, sokken en ondergoed ook mee? Ondergoed red ik wel voor 3 maanden (zeker niet een jaar) maar panty's... die ik van de H&M haal die draag ik echt maximaal maar een keer of 3 voordat er halen en/of gaten inzitten. Ik heb van de week nog wel een aantal duurdere besteld (Wolford) in de hoop dat ze het langer uithouden maar als dat niet zo is, dan heb ik wel een uitdaging.
Reigie, ik snap dat van die overwinning hoor. Ik weet dat mijn favoriete winkel over een week of zo alles met 70% korting heeft. Als ik dat kan weerstaan voel ik absoluut hetzelfde.
Maar over dat niet shoppen gesproken, tellen panty's, sokken en ondergoed ook mee? Ondergoed red ik wel voor 3 maanden (zeker niet een jaar) maar panty's... die ik van de H&M haal die draag ik echt maximaal maar een keer of 3 voordat er halen en/of gaten inzitten. Ik heb van de week nog wel een aantal duurdere besteld (Wolford) in de hoop dat ze het langer uithouden maar als dat niet zo is, dan heb ik wel een uitdaging.
Reigie, ik snap dat van die overwinning hoor. Ik weet dat mijn favoriete winkel over een week of zo alles met 70% korting heeft. Als ik dat kan weerstaan voel ik absoluut hetzelfde.
zaterdag 5 augustus 2017 om 15:31
Ik ben een half jaar geleden begonnen met een Clothing Capsule. Het idee is dat je 37-40 kledingstukken in je kast hebt en die eindeloos combineert gedurende een seizoen. Hierbij horen geen nachtkleding, accessoires, sportkleding, etc. Je plant dus vantevoren wat er in je capsule komt en stopt de rest in een doos in de garage ofzo, of je doet het helemaal weg. Mijn kledingkast is nu een stuk overzichtelijker en ik heb gemerkt dat ik veel meer plezier beleef aan de kleding die ik in m'n kast heb, want ik draag het allemaal en ik word ook steeds beter in het combineren. En het is ook nog eens goed voor je portemonnee! Google maar eens op clothing capsule.
Ik vind trouwens de app Stylebook ook ideaal om te gebruiken om outfits te plannen en zo hou ik ook bij hoe vaak ik iets aan heb gehad. Aanrader!
Ik vind trouwens de app Stylebook ook ideaal om te gebruiken om outfits te plannen en zo hou ik ook bij hoe vaak ik iets aan heb gehad. Aanrader!
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:37
Babientje, ja de capsule, dat heb ik ook geprobeerd. Vorig jaar heel veel weg gedaan en zeg maar opnieuw begonnen. Echt mooie spullen gekocht ook. Helemaal uit de hand gelopen want ik ben niet gestopt met kopen! Ik houd van heel mooie basics in zwart, navy, creme, nude en grijs en draag bijna nooit iets met een print (streepje kan nog). Alles past zo'n beetje bij elkaar. Dat wel weer dan.
Ik ga die Stylebook app eens downloaden. Dat klinkt mij als muziek in de oren. Dank voor de aanrader.
Ik ga die Stylebook app eens downloaden. Dat klinkt mij als muziek in de oren. Dank voor de aanrader.

zaterdag 5 augustus 2017 om 18:53
Dat bepaal je zelf. Ik heb een paar jaar geleden een jaar lang geen kleding gekocht (en ik doe nu ook weer mee), maar voor mij tellen sokken, ondergoed en sportkleding niet mee. Dat zijn dingen die noodzakelijk zijn, dus als ik die nodig heb wil ik ze gewoon kunnen aanschaffen.

zaterdag 5 augustus 2017 om 20:34
Dus eigenlijk heb je je wardrobe helemaal vernieuwd? Is ook leuk!Lady_Day schreef: ↑05-08-2017 16:37Babientje, ja de capsule, dat heb ik ook geprobeerd. Vorig jaar heel veel weg gedaan en zeg maar opnieuw begonnen. Echt mooie spullen gekocht ook. Helemaal uit de hand gelopen want ik ben niet gestopt met kopen! Ik houd van heel mooie basics in zwart, navy, creme, nude en grijs en draag bijna nooit iets met een print (streepje kan nog). Alles past zo'n beetje bij elkaar. Dat wel weer dan.

En ja, die Stylebook app is fijn! Ik heb niet zelf van al mijn kleding foto's gemaakt, maar op internet gezocht naar plaatjes van wat ik heb, of van kleding die daar erg op lijkt. Echt handig! Ook om bij te houden wat je nou ook al weer aanhad naar die verjaardag en dat feestje vorige maand