Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:28
Yes. Maar is dat hele 'ik voel mij een man' of 'ik voel mij een vrouw' ook niet gewoon iets...dat bedacht is? Hoe voel je je precies 'als een vrouw'? Ik voel me vaak blij, soms boos, soms verdrietig, soms baal ik, etc. Maar wat maakt dan dat je je specifiek 'een vrouw voelt'? Als je een mooie jurk en hakken aanhebt? Dan voel ik mij denk ik misschien zelfverzekerder en aantrekkelijker. Maar zo kunnen mannen zich ook voelen. Maar wat dat 'voelen als een vrouw' dan specifiek voor gevoel is, dat mannen niet hebben, dat ken ik niet. Voorkeuren die geassocieerd worden met het vrouwelijke geslacht, of je daar juist niet in herkennen, dat lijkt me weer iets anders.vrouwjagersma schreef: ↑05-08-2017 14:25Ik ben gek op feiten.
feit 1: sommige mensen voelen zich geen man en geen vrouw
feit 2: jij voelt je wel vrouw
feit 3: van de mensen uit feit 1 mag jij zijn wie je bent
Zijn toch al wel weer drie feiten.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:31
Dus als iemand denkt een hond te zijn en zich nu eenmaal echt zo voelt is dat ook goed? Gaan we dat ook stimuleren?
Of dit, iemand die denkt een kat te zijn, ja heel normaal he
https://www.youtube.com/watch?v=5gWXwbToNpA
Of dit, iemand die denkt een kat te zijn, ja heel normaal he
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:33
Ik heb, vooral als kind, heel vaak het gevoel gehad dat ik niet was zoals de andere meisjes. Ik heb gewoon mijn hokje verruimd. De dingen die ik doe en die ik leuk vind doe ik omdat ík ze leuk vind, niet omdat ik een vagina heb. Ik heb weinig met die vaste kaders, omdat ze ongelooflijk beperkend zijn voor die mensen die er niet in passen. Ik voel me vooral Jagersma, niet vrouw.Timetraveler schreef: ↑05-08-2017 14:28Yes. Maar is dat hele 'ik voel mij een man' of 'ik voel mij een vrouw' ook niet gewoon iets...dat bedacht is? Hoe voel je je precies 'als een vrouw'? Ik voel me vaak blij, soms boos, soms verdrietig, soms baal ik, etc. Maar wat maakt dan dat je je specifiek 'een vrouw voelt'? Als je een mooie jurk en hakken aanhebt? Dan voel ik mij denk ik misschien zelfverzekerder en aantrekkelijker. Maar zo kunnen mannen zich ook voelen. Maar wat dat 'voelen als een vrouw' dan specifiek voor gevoel is, dat mannen niet hebben, dat ken ik niet. Voorkeuren die geassocieerd worden met het vrouwelijke geslacht, of je daar juist niet in herkennen, dat lijkt me weer iets anders.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:33
Honden hebben ook een genderneutrale toilet. Goed voorbeeld...LAgirl82 schreef: ↑05-08-2017 14:31Dus als iemand denkt een hond te zijn en zich nu eenmaal echt zo voelt is dat ook goed? Gaan we dat ook stimuleren?
Of dit, iemand die denkt een kat te zijn, ja heel normaal he![]()
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 14:34
2.47% gewijzigd
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:34
Je houdt van feiten, maar argumentatieleer is niet echt je ding, geloof ik. Hellend vlakken zijn een beetje vervelend.LAgirl82 schreef: ↑05-08-2017 14:31Dus als iemand denkt een hond te zijn en zich nu eenmaal echt zo voelt is dat ook goed? Gaan we dat ook stimuleren?
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:35
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:35
IK heb dat net zo. En volgens mij kon dat vroeger ook veel makkelijker, op de één of andere manier.vrouwjagersma schreef: ↑05-08-2017 14:33Ik heb, vooral als kind, heel vaak het gevoel gehad dat ik niet was zoals de andere meisjes. Ik heb gewoon mijn hokje verruimd. De dingen die ik doe en die ik leuk vind doe ik omdat ík ze leuk vind, niet omdat ik een vagina heb. Ik heb weinig met die vaste kaders, omdat ze ongelooflijk beperkend zijn voor die mensen die er niet in passen. Ik voel me vooral Jagersma, niet vrouw.
Het is net of de laatste 20 jaar vrouwen veel nadrukkelijker 'vrouwelijk' moeten zijn en mannen meer 'mannelijk'. Zo jammer.
Later is nu
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:36
De natuur denkt niet. Wij kunnen determineren, mensen in hokjes stoppen, vogels in catalogi, vlinders op prikkers, in de natuur geldt alleen survival of the fittest. Aangezien wij (en wat apen en dolfijnen) nog een soort van empathie menen te hebben, kunnen wij ervoor kiezen bewust bepaalde mensen te beschermen. Ik heb niet zo'n zin in een "recht van de sterkste"-samenleving.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:38
Oftewel; die wel gewoon zijn? Want de meerderheid bepaalt dan wat normaal is en wat niet? Lekker binnen de norm moeten vallen? En 'een handjevol' en 'opstaan', het respect druipt er vanaf...
Echt, niemand hoeft te veranderen, dat zegt toch niemand. Wat is er zo moeilijk te snappen aan het idee dat er genoeg mensen zijn die zich anders denken, zich anders voelen, misschien zelfs op een manier waar jij je niks bij voor kan stellen. Sympathie en empathie zijn twee verschillende dingen.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:42
Die indruk heb ik ook, dat de man- en vrouwhokjes strenger zijn geworden, dat de diversiteit daardoor minder wordt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:43
Eens. Ik had het er laatst nog over met mijn man, naar aanleiding van onze kinderfoto's: wij hebben de halve jaren tachtig doorgebracht in een tuinbroek van jeansstof met een rode trui eronder. En kort haar. We waren heel gelukkig en we hadden alleen maar felgekleurde blokjeslego, waar je mee mocht bouwen wat je wilde. Ik moet echt moeite doen om zulke neutrale kleren voor mijn kinderen te kopen.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:47
Maar waarin moet de meerderheid veranderen dan? Ik zit echt niet anders in de trein of voel me anders of denk dat ik me anders moet gedragen wanneer er wordt omgeroepen 'beste reizigers' in plaats van 'dames en heren'.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:48
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:50
Welk persoonlijk last ondervind jij hier van?LAgirl82 schreef: ↑05-08-2017 14:31Dus als iemand denkt een hond te zijn en zich nu eenmaal echt zo voelt is dat ook goed? Gaan we dat ook stimuleren?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:52
Nou iemand die schizofreen is heb ik ook persoonlijk geen last van, maar ik hoop toch wel dat diegene geholpen wordt voor zichzelf en niet omdat ik er geen last van heb is het goed.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:54
vrouwjagersma schreef: ↑05-08-2017 14:43Eens. Ik had het er laatst nog over met mijn man, naar aanleiding van onze kinderfoto's: wij hebben de halve jaren tachtig doorgebracht in een tuinbroek van jeansstof met een rode trui eronder. En kort haar. We waren heel gelukkig en we hadden alleen maar felgekleurde blokjeslego, waar je mee mocht bouwen wat je wilde. Ik moet echt moeite doen om zulke neutrale kleren voor mijn kinderen te kopen.
O ja, tuinbroeken! Die droeg ik ook altijd. En jarenlang kort haar gehad, net als de helft van de meisjes in die tijd.
Kleding en speelgoed was veel minder jongetjes of meisjes. Maar aan de andere kant kon je als meisje dan weer niet niet op voetbal.
zaterdag 5 augustus 2017 om 15:04
Google eens op klassenfoto's jaren 80. Ik wil hier geen foto's plakken, want wie weet wie hier ook meeschrijft en zichzelf ineens ziet, maar er zitten klassen bij, waar slechts 1 of 2 meisjes lang haar hebben.
Nu zeg jij volgens mij net dat jij uit de omgeving biblebelt komt, dat zou kunnen verklaren, waarom jij dit niet herkent, natuurlijk.
Later is nu
zaterdag 5 augustus 2017 om 15:15
Dreamer schreef: ↑05-08-2017 15:04Google eens op klassenfoto's jaren 80. Ik wil hier geen foto's plakken, want wie weet wie hier ook meeschrijft en zichzelf ineens ziet, maar er zitten klassen bij, waar slechts 1 of 2 meisjes lang haar hebben.
Nu zeg jij volgens mij net dat jij uit de omgeving biblebelt komt, dat zou kunnen verklaren, waarom jij dit niet herkent, natuurlijk.
Ik heb nooit op een Reformatorische school of zo gezeten en ook zo niet opgevoed. Ik zat op de openbare basisschool.