Napraattopic deel 89
woensdag 26 juli 2017 om 15:47
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zaterdag 5 augustus 2017 om 13:22
Hoe precies? Weet eigenlijk niet eens hoe dat zit.AeonOfWinter schreef: ↑04-08-2017 21:39Vergeet de Targaryens niet. Mad King enzo, dat was ook allemaal inteelt.
zaterdag 5 augustus 2017 om 15:35
Nou inderdaad zeg ik maakte ook een opmerking maar inderdaad echt heel normaal iemand die je nog noot ontmoet hebt op laten passen .QueenArachnia schreef: ↑05-08-2017 12:17Ohhh dat doen ze wel hoor, maar als je ook maar dúrft iets negatiefs neer te zetten word je meteen neergesabeld daar dus daar waagt niemand zich meer aan.
En zo lief allemaal maar Hey ik ben een hater kennelijk .
zaterdag 5 augustus 2017 om 15:39
Nou echt hè. Je krijgt meteen de hele Supermax-fanclub met hooivorken achter je aan.
zaterdag 5 augustus 2017 om 15:42
Straks blijkt het hele topic nep maar wij zijn cynische haters die niet van het goede van een mens uit kunnen gaan .QueenArachnia schreef: ↑05-08-2017 15:39Nou echt hè. Je krijgt meteen de hele Supermax-fanclub met hooivorken achter je aan.![]()
De vergelijking met een nieuw oppasmeisje raakt ook kant noch wal , waarschijnlijk via via aangekomen of ouders bekend etc .
Ach ja ....
zaterdag 5 augustus 2017 om 15:52
Heel goede vraag. Snap ik ook niet.vrouwjagersma schreef: ↑05-08-2017 14:16Waarom zijn mensen zo bezig met het geslacht van een ander? Wat boeit het nou als iemand zich geen man of vrouw voelt?
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:03
Tot voor kort boeide het niemand. Tot alles ineens genderneutraal moet in Nederland want je zal in dit land met al die tere zieltjes maar iemand kwetsen! Dat moeten we niet willen met z'n allen.vrouwjagersma schreef: ↑05-08-2017 14:16Waarom zijn mensen zo bezig met het geslacht van een ander? Wat boeit het nou als iemand zich geen man of vrouw voelt?
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:13
Ik snap het ook niet. Van alle dingen waar ik me druk over kan maken (en dat zijn er een hoopvrouwjagersma schreef: ↑05-08-2017 14:16Waarom zijn mensen zo bezig met het geslacht van een ander? Wat boeit het nou als iemand zich geen man of vrouw voelt?
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:40
Dat iemand zich iets voelt zal de meesten een worst (no pun) wezen, maar dat men verwacht, of zelfs oplegt, dat iedereen daar rekening mee moet houden is weer een ander verhaal.vrouwjagersma schreef: ↑05-08-2017 14:16Waarom zijn mensen zo bezig met het geslacht van een ander? Wat boeit het nou als iemand zich geen man of vrouw voelt?
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:40
Mij wel hoor.MoirenPhae schreef: ↑05-08-2017 16:11Ik snap het issue sowieso niet.
Vagina=vrouw
Penis=man
Hoe en wat ik me voel zal verder iemand boeien.
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:45
ThunderassMan schreef: ↑05-08-2017 16:40Dat iemand zich iets voelt zal de meesten een worst (no pun) wezen, maar dat men verwacht, of zelfs oplegt, dat iedereen daar rekening mee moet houden is weer een ander verhaal.
Ach, je zult er geen last van hebben, gok ik.
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:56
En als met het vraagt, is het dan de moeite waard om te bedenken of het een redelijke vraag is waar je verder geen last van hebt?ThunderassMan schreef: ↑05-08-2017 16:40Dat iemand zich iets voelt zal de meesten een worst (no pun) wezen, maar dat men verwacht, of zelfs oplegt, dat iedereen daar rekening mee moet houden is weer een ander verhaal.
Want nu lijkt het alsof er mensen zijn die als reactie verbijsterd in hun onderbroek kijken en roepen "NEE! Ík ben een man/vrouw en dus geen vrouw/man en meer smaken zijn er niet voor mij omdat die er niet voor mij zijn"
"En ik wens niet, ik herhaal níét aangesproken te worden met reiziger in de trein, ben je belatafeld. Ik ben een dame/heer! En gemengde toiletten zijn belachelijk, ieeeeuw! Behalve in die eerdergenoemde trein waar ik dus een dáme/héér ben, en geen reiziger. Daar moet ik soms gewoon naar het reizigerstoilet. Dus!"
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:00
Ik ben vrouw, heb al sinds mijn geboorte een vagina en voel me vrouw. Maar ik mag blijkbaar niet meer als vrouw aangesproken worden. Dat vind ik best raar. En vervelend.
Toen ik er vandaag weer wat over las in een krant waar iemand van het COC een oproep deed ivm genderneutraliteit en taalgebruik en zich erop beriep dat mensen er moeite mee hebben dat vrouwelijke en mannelijke termen gebruikt worden, bijv. dames en heren, vroeg ik me af hoeveel mensen dat dan zijn? En in welke verhouding dat staat tot de hoeveelheid mensen die daar juist helemaal geen moeite mee heeft. Is er een kleine minderheid die ergens moeite mee heeft? En moet de grote meerderheid daarvoor aan de kant?
Toen ik er vandaag weer wat over las in een krant waar iemand van het COC een oproep deed ivm genderneutraliteit en taalgebruik en zich erop beriep dat mensen er moeite mee hebben dat vrouwelijke en mannelijke termen gebruikt worden, bijv. dames en heren, vroeg ik me af hoeveel mensen dat dan zijn? En in welke verhouding dat staat tot de hoeveelheid mensen die daar juist helemaal geen moeite mee heeft. Is er een kleine minderheid die ergens moeite mee heeft? En moet de grote meerderheid daarvoor aan de kant?
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:03
Ik hink een beetje op twee gedachten. Aan de ene kant vind ik die hype een beetje onnodig, er zijn wel ergere problemen op de wereld.
Maar aan de andere kant: ik heb er nou ook weer geen last van. Of ik nou aangesproken word met dame, reiziger of voor mijn part heer zal me jeuken en herentoiletten bezoeken doe ik al jaren, omdat er voor de dames meestal een rij van een kilometer staat. En al zijn er maar twee mensen in Nederland ontzettend blij met deze 'maatregelen' is dat toch alleen maar mooi.
Maar aan de andere kant: ik heb er nou ook weer geen last van. Of ik nou aangesproken word met dame, reiziger of voor mijn part heer zal me jeuken en herentoiletten bezoeken doe ik al jaren, omdat er voor de dames meestal een rij van een kilometer staat. En al zijn er maar twee mensen in Nederland ontzettend blij met deze 'maatregelen' is dat toch alleen maar mooi.
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:05
Ja. Maar dat is dan puur mijn eigen overweging.feow schreef: ↑05-08-2017 16:56En als met het vraagt, is het dan de moeite waard om te bedenken of het een redelijke vraag is waar je verder geen last van hebt?
Want nu lijkt het alsof er mensen zijn die als reactie verbijsterd in hun onderbroek kijken en roepen "NEE! Ík ben een man/vrouw en dus geen vrouw/man en meer smaken zijn er niet voor mij omdat die er niet voor mij zijn"
"En ik wens niet, ik herhaal níét aangesproken te worden met reiziger in de trein, ben je belatafeld. Ik ben een dame/heer! En gemengde toiletten zijn belachelijk, ieeeeuw! Behalve in die eerdergenoemde trein waar ik dus een dáme/héér ben, en geen reiziger. Daar moet ik soms gewoon naar het reizigerstoilet. Dus!"
Ik vind het trouwens erg merkwaardig dat 'men' niet in man/vrouw 'hokjes' wil denken en vervolgens wél 31 of meer nieuwe hokjes bedenkt.
En, wat is er mis met hokjes?
Lady_Voldemort schreef: ↑05-08-2017 17:03Ik hink een beetje op twee gedachten. Aan de ene kant vind ik die hype een beetje onnodig, er zijn wel ergere problemen op de wereld.
Eens. Al spreken ze me aan met 'hee'. Whatever.
Je hoeft helemaal niet aan de kant. Niemand die je verbiedt om plaats te nemen in de trein.Hommeltjes schreef: ↑05-08-2017 17:00
Is er een kleine minderheid die ergens moeite mee heeft? En moet de grote meerderheid daarvoor aan de kant?
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:10
Ik ben een vrouw en je mag mij met mevrouw aanspreken. Maar op momenten dat het niet nodig is om te verwijzen naar mijn vagina mag je van mij ook 'mens, reiziger, klant, publiek, enz.' zeggen hoor. Vaak praktischer, en ik denk dat het best oké is als er wat dat betreft wat genderaanduidingen minder prominent benoemt worden.Hommeltjes schreef: ↑05-08-2017 17:00Ik ben vrouw, heb al sinds mijn geboorte een vagina en voel me vrouw. Maar ik mag blijkbaar niet meer als vrouw aangesproken worden. Dat vind ik best raar. En vervelend.
Ik wist trouwens nog niet dat het een hype is. Voor mij is het nieuw en ik vind het wel best om me er niet druk om te maken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:20
Heeft er weer eentje aandacht nodig op de laatste pagina. Al weken niks geschreven en dan toch weer ff komen zaniken:
geld-recht/mijn-kind-kwijt-aan-jeugbesc ... /384415/15
geld-recht/mijn-kind-kwijt-aan-jeugbesc ... /384415/15