Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
05-08-2017 18:07
Ik had het er net met de buurvrouw over die ze zei hierover "Tja, als ouders hun kinderen niet goed hebben weten op te voeden, dan moet de maatschappij zich aanpassen aan hun tere zieltjes en om hun niet te beledigen moet alles genderneutraal zijn? Dan is er toch iets misgegaan in de opvoeding."

De meeste mensen trappen hier dus niet in!
welja, het ligt aan de opvoeding :facepalm:
Lovely7 schreef:
05-08-2017 16:30
Google even op 1984/1986 dit lijken mij meer foto s eind jaren 70 begin 80. Eind jaren 80 had bijna iedereen bomberjacks en matjes. (Kort haar of stekels boven lang haar in nek) of kijk even naar een videoclip van Wham of come on Eileen van dexy s midnight runners. Ik geloof dat juist in die tijd alles toch wel open was en dat er een hoop uit de kast kwamen, aids werd toen ook heel erg veel aandacht aan besteed en juist had je veel liedjes over homosexualiteit. Bij mij in de klas zat geen enkel meisje met lang haar en leken allemaal wel jongens. Ligt misschien ook beetje aan de leeftijd want wij waren al wat ouder.
Matjes is echt begin jaren 80 hoor
Intrappen? Alsof het een soort valkuil is waar alle meisjes-meisjes en jongens-jongens dan intrappen? Een soort vooropgezet evil plan waar de rest dan schade van ondervindt ofzo?
vrouwjagersma schreef:
05-08-2017 14:15
en je kind kan geen homo krijgen van de vieze wc-bril bij de buren
:-o
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Blondie456 schreef:
05-08-2017 16:04
BGB Bij sommige zie ik niet of het jongens of meisjes zijn. Ik weet niet eens hoe je plaatjes moet plakken maar ik ga sowieso geen prive klassenfoto's van mezelf op internet zetten. Dan zou je wel zien dat het bij mij niet zo was. Ik weet niet waar je deze foto's vandaan haalt maar ik vind het eigenlijk niet kunnen. Ik zou er niet blij mee zijn als ik via het viva forum ineens mezelf tegen kom. Ik noem dat schending van de privacy.
ik ook
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Timetraveler schreef:
05-08-2017 18:17
Intrappen? Alsof het een soort valkuil is waar alle meisjes-meisjes en jongens-jongens dan intrappen? Een soort vooropgezet evil plan waar de rest dan schade van ondervindt ofzo?
Nou idd, het is een groot complot, en de buurvrouw van LAgirl trapt daar niet in
Dreamer schreef:
05-08-2017 15:22
Transgenders willen vaak juist als man of vrouw aangesproken worden :)

Dan moet je wel weten 'man of vrouw'. Toch?
blijfgewoonbianca schreef:
05-08-2017 18:17
:-o
Ja, jongeh, dat zei de buurvrouw (dat is een belangrijke wetenschappelijke bron) dat haar achterneefje homo had gekregen, omdat ze de wanden van zijn kamertje dan niet blauw hadden behangen, maar met een beetje roze derin. Voor je het weet hebben ze het!
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 18:23
7.57% gewijzigd
vrouwjagersma schreef:
05-08-2017 18:22
Ja, jongeh, dat zei de buurvrouw dat haar achterneefje homo had gekregen, omdat ze de wanden van zijn kamertje dan niet blauw hadden behangen, maar met een beetje roze derin. Voor je het weet hebben ze het!
:rofl:
Fleurtje_5 schreef:
05-08-2017 18:21
Dan moet je wel weten 'man of vrouw'. Toch?
De meeste transgenders weten dit wel. Het gaat om een groep die gender neutraal is, het woord zegt het eigelijk al, deze mensen passen niet in het hokje vrouw of man maar zijn neutraal.
Dreamer schreef:
05-08-2017 17:57
Als je googled op 'klassenfoto's jaren 80' kom je dit soort foto's heel veel tegen.

Als je de telefoongids open slaat kom je veel adressen en telefoonnummers tegen, maar om ze dan op een forum te plaatsen vind ik dan weer privé.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 18:26
0.17% gewijzigd
vrouwjagersma schreef:
05-08-2017 18:22
Ja, jongeh, dat zei de buurvrouw (dat is een belangrijke wetenschappelijke bron) dat haar achterneefje homo had gekregen, omdat ze de wanden van zijn kamertje dan niet blauw hadden behangen, maar met een beetje roze derin. Voor je het weet hebben ze het!
Die van mij kregen ouderwets de waterpokken. Homo krijgen; daar kun je nog eens mee thuis komen.
Fleurtje_5 schreef:
05-08-2017 18:26
Als je de telefoongids open slaat kom je veel adressen en telefoonnummers tegen, maar om ze dan op een forum te plaatsen vind ik dan weer privé.
Het is privé als ik zou zeggen " het derde nummer is van jou of van mij " .
Ginerva schreef:
05-08-2017 18:13
welja, het ligt aan de opvoeding :facepalm:
En ook naïef om te denken dat bijv. gevoelens als in het verkeerde lichaam geboren zijn en dergelijke vroeger (wat is vroeger eigenlijk?) noooooit voorkwamen maar dat het in de opvoeding mis is gegaan en dat het nu opeens een hype is en dergelijke en dat je er daarom 'zo veel over hoort tegenwoordig'.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zooooooooooooooooooooooooooooo , privé allemaal, zeg.
Ginerva schreef:
05-08-2017 18:26
De meeste transgenders weten dit wel. Het gaat om een groep die gender neutraal is, het woord zegt het eigelijk al, deze mensen passen niet in het hokje vrouw of man maar zijn neutraal.
Hoe spreek je hen dan aan? Aanspreektitel: Neutraal ?

Mevr. Jessica Vos. Dhr. Peter v.d.Steen en Neut. Saskia W.

(verzonnen namen) Is de voornaam dan ook neutraal ?
Timetraveler schreef:
05-08-2017 18:28
En ook naïef om te denken dat bijv. gevoelens als in het verkeerde lichaam geboren zijn en dergelijke vroeger (wat is vroeger eigenlijk?) noooooit voorkwamen maar dat het in de opvoeding mis is gegaan en dat het nu opeens een hype is en dergelijke en dat je er daarom 'zo veel over hoort tegenwoordig'.
Nou idd, voor sommige mensen lijkt het een soort ver van mijn bed show en willen het daarom maar afdoen als onbekwaamheid tijdens de opvoeding. Erg jammer en kortzichtig.
Fleurtje_5 schreef:
05-08-2017 18:32

(verzonnen namen)
Ja,ja. Ik vind het maar privé, hoor.
Fleurtje_5 schreef:

Sommige kiezen voor een afkorting van hun naam, dat heb ik zelf ook gedaan
Fleurtje_5 schreef:

Met Saskia, lijkt mij.

Ginerva schreef:
05-08-2017 18:34

Als aanspreektitel? Of word er altijd en alleen nog maar de afkorting van de voornaam gebruikt ?
Fleurtje_5 schreef:
05-08-2017 18:38
Als aanspreektitel? Of word er altijd en alleen nog maar de afkorting van de voornaam gebruikt ?
Zonder aanpreektitel, met aanspreektitel moet je nu perse kiezen tussen man of vrouw.
Ginerva schreef:
05-08-2017 18:34
Sja.. bij ons ging het al fout bij de naamgeving. Zowel eerste als tweede voornaam voor jongens én meisjes te gebruiken. :mrgreen:

En qua opvoeding ga ik er maar van uit dat 'goed' en 'fout' een subjectief begrip is. Als m'n kind gelukkig is en anderen geen pijn doet, vind ik mezelf aardig geslaagd, qua opvoeding.
Later is nu
Ginerva schreef:
05-08-2017 18:40
Zonder aanpreektitel, met aanspreektitel moet je nu perse kiezen tussen man of vrouw.
Hoe weet je dan wanneer je nog mevrouw of mijnheer kan gebruiken? Ik vind het nogal onbeschoft om vreemden en dan vooral ouderen bij hun voornaam te noemen.
Timetraveler schreef:
05-08-2017 18:28
Ook bijzonder dat in 1 gezin de opvoeding zo kan verschillen. :proud:

Zoals al eerder in dit topic gezegd was het vroeger, heel vroeger, ook bekend dat mensen zich niet conform hun geslacht voelden. Pas toen de bijbel populairder werd, werd het minder geaccepteerd, want er was immers 1 meneer, ergens op een wolkje, die 2 mensen schiep naar zijn evenbeeld. En dat was het.

Dus dat er niet meer dan 2 genders zijn is wetenschappelijk onderbouwd door een boek van zo'n 2000 jaar oud.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven