Foto volgorde mac
zaterdag 5 augustus 2017 om 21:36
Ik kom er niet uit...ik voel me echt dom.
Ik heb altijd met Windows gewerkt en nu heb ik een Mac. Ik wil mijn foto's van mijn iPhone hebben. Nu heb ik ze geimporteerd, en staan ze in die foto App. Maar niet op chronologische volgorde.
Ik wil het liefst alle foto's van mijn telefoon, op chronologische volgorde, in Finder.
Weet iemand hoe dit moet
Ik heb altijd met Windows gewerkt en nu heb ik een Mac. Ik wil mijn foto's van mijn iPhone hebben. Nu heb ik ze geimporteerd, en staan ze in die foto App. Maar niet op chronologische volgorde.
Ik wil het liefst alle foto's van mijn telefoon, op chronologische volgorde, in Finder.
Weet iemand hoe dit moet
zaterdag 5 augustus 2017 om 22:04
Importeren met het standaardprogramma Fotolader. (Even zoeken via spotlight, als je het niet zo tussen je programma's kan vinden.) Gaat gegarandeerd goed. Kwestie van de bewuste foto's selecteren en in een mapje slepen. Enig nadeel is dat eventuele bewerkingen in de foto-app op de iPhone gedaan, niet meekomen.
zaterdag 5 augustus 2017 om 23:57
Wat doe je dan precies als je ze importeert?
Om hoeveel foto's gaat het? Is het een optie je foto's op te slaan via iCloud (dat stel je in via de algemene settings van je telefoon) en de photos app van je mac daarmee te laten synchroniseren? Dan hoef je niet handmatig te importeren.
Oh, en je kunt de mods vragen je topic te verplaatsen naar digi.
Om hoeveel foto's gaat het? Is het een optie je foto's op te slaan via iCloud (dat stel je in via de algemene settings van je telefoon) en de photos app van je mac daarmee te laten synchroniseren? Dan hoef je niet handmatig te importeren.
zaterdag 5 augustus 2017 om 23:59
Logisch, ze zijn ook allen vandaag op je mac gecreëerd. Je sorteert verkeerd in de finder; sorteer eens op naam. (Onder het tandwieletje in de finder) Je iPhone geeft ze als naam IMG_een nummer en als je ze op naam rangschikt, komen ze dus automatisch in de juiste volgorde van tijd.
zondag 6 augustus 2017 om 07:40
Het gaat om ongeveer 2000 foto's. Alleen het eerste deel past in iCloud.Eze schreef: ↑05-08-2017 23:57Wat doe je dan precies als je ze importeert?
Ik wil ze in Finder hebben omdat daar de rest van de foto's staan die bij hetzelfde project horen. Die komen nog van mijn oude laptop af. Ik vind het makkelijker verder werken als ze in ieder geval allemaal in hetzelfde programma staan.
Ik ga straks de tip proberen om ze te sorteren op naam. Misschien is alles dan wel opgelost.
maandag 7 augustus 2017 om 10:02
Nee
Ik heb de hoop opgegeven.
Ik heb ze wel uiteindelijk met fotolader in Finder gekregen, maar niet in de juiste volgorde. Ook niet als ik op naam sorteer.
Maar ik kan uit mijn hoofd wel ongeveer gokken wat wanneer plaats gevonden heeft.
Toch bedankt voor alle tips!