Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
zondag 6 augustus 2017 om 17:53
Wat een smiley zeg, echt niet neutraal meer.tampontouwtje schreef: ↑06-08-2017 17:51![]()
Dat stelt hij toch helemaal niet. Wat interpreteer je veel op een negatieve manier.
zondag 6 augustus 2017 om 18:15
Och, och.Lovely7 schreef: ↑06-08-2017 17:38Ik denk dat niemand t hier rot bedoelt maar ieder heeft gewoon zijn eigen mening daarover. Daarom maakt het je geen slecht mens. Het valt mij juist op dat degene die t hardste roept dat je open moet staan voor andere zelf geen andere mening dan die van zichzelf dulden.
Op zich heb je wel gelijk natuurlijk, ware het niet dat die andere mening dan is "Deugt niet, bestaat niet, punt uit." Als je dan vraagt om tolerantie, dan ben je niet intolerant omdat je de intolerantie van de ander aanspreekt, vrees ik.
zondag 6 augustus 2017 om 18:22
Echt niemand in dit topic heeft de mening dat het niet deugt of niet bestaat. Waar lees jij dat dan?vrouwjagersma schreef: ↑06-08-2017 18:15Och, och.
Op zich heb je wel gelijk natuurlijk, ware het niet dat die andere mening dan is "Deugt niet, bestaat niet, punt uit." Als je dan vraagt om tolerantie, dan ben je niet intolerant omdat je de intolerantie van de ander aanspreekt, vrees ik.
zondag 6 augustus 2017 om 18:23
Ik vind niet dat hij bazelt. Ik vind zijn filosofische toevoeging aan de discussie juist interessant. Ookal staat het haaks op de eerdere opmerking en mijn kijk dat er fouten door de natuur worden gemaakt. Dat wij een menselijke uitleg aan zaken geven vind ik niet raar en doen we denk ik als mens allemaal behalve als we er een filosofische discussie van maken.
Bij voorbeeld, als een jonge vrouw onvruchtbaar is, is dat een gegeven. Pas als de vrouw daardoor ongewild kinderloos blijft wat leidt tot een negatieve ervaring krijgt zo een gegeven een lading en noemen we dit als mens een fout of gebrek. Als deze fout er al vanaf de geboorte was en niet door haar moeders toedoen (menselijke fout), dan noemen we dat een fout van de natuur. Die schuldvraag is toch iets menselijks o.a. om dingen te kunnen duiden. Zoals al eerder gezegd betekent het in het geval van dit voorbeeld niet dat deze vrouw een fout van de natuur is. Haar baarmoeder functioneerde alleen niet naar behoren. Als ze verlicht is kan ze wellicht denken dat haar baarmoeder functioneerde zoals haar baarmoeder behoorde te functioneren (zonder normering), maar zo zijn we als mensen niet ingesteld.
Hoe kan je trouwens stellen dat je duidelijk bent geweest voor elk denk niveau (??) om vervolgens gefrustreerd de deur dicht te trekken omdat je ervaart dat je niet begrepen wordt?
zondag 6 augustus 2017 om 18:24
+100.000vrouwjagersma schreef: ↑06-08-2017 18:15Och, och.
zondag 6 augustus 2017 om 18:27
En de lol is, dat ze dan niet eens die ingewikkelde bordjes met allerlei symbolen op het toilet hoeven te schroeven, maar gewoon een bordje met "toilet" (wat je voor 10 euro standaard kan kopen bij een firma die in opschriften doet)... en klaar. En wie er dan naar dat toilet gaat, man, vrouw, kind, man die zich vrouw voelt, vrouw die zich man voelt, of wie dan ook, maakt niet uit. Toilet is er voor iedereen. Voor 10 euro opgelost...Pientjexxxx schreef: ↑05-08-2017 21:31Dit dus. Helemaal met je eens. Het is natuurlijk handig als je je druk maakt om onbenullige zaken. Dat leidt de aandacht af van het feit dat je veel grotere problemen links laat liggen. Zoals het geweld tegen homo's. Het lijkt mij dat Amsterdam zich daar veel drukker over mag maken. Het is natuurlijk schandalig dat homo's niet eens meer hand in hand over straat durven te lopen. Het is veel eenvoudiger om een ander bordje op een toiletdeur te schroeven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 6 augustus 2017 om 18:28
Volgens mij heb je dan een aantal posts gemist. Die waarin de Veluwse doktersvrouw uitlegt waarom die mensen geestesziek zijn, bijvoorbeeld.Pientjexxxx schreef: ↑06-08-2017 18:22Echt niemand in dit topic heeft de mening dat het niet deugt of niet bestaat. Waar lees jij dat dan?
zondag 6 augustus 2017 om 18:28
jij hoeft helemaal niks aan te passen.Blondie456 schreef: ↑06-08-2017 18:25Dat wilde ik ook net schrijven Pientje. Volgens mij gaat de discussie er over dat er maar een klein aantal mensen zijn die zich en geen man of vrouw voelen en of we dingen aan moeten passen voor deze minderheid.
zondag 6 augustus 2017 om 18:30
Klopt, maar wel verdomde klote dat de gemeente of andere overheid er handen vol met geld tegenaan smijt, terwijl ze tegelijkertijd claimen geen geld te hebben om je oma in haar steunkousen te helpen elke dag en de jeugdzorg op zijn gat ligt... dan denk ik, welke prioriteiten heb je...
zondag 6 augustus 2017 om 18:32
hoeveel geld? wat kost dat de belastingbetaler per saldo? en oma's steunkousen en de jeugdzorg wordt bekostigd door de zorg he? Dus appels/ peren. Maar het bekt zeker lekker. Oooooh die arme oudjes (de rijkste groep overigens, maar dat terzijde)pejeka schreef: ↑06-08-2017 18:30Klopt, maar wel verdomde klote dat de gemeente of andere overheid er handen vol met geld tegenaan smijt, terwijl ze tegelijkertijd claimen geen geld te hebben om je oma in haar steunkousen te helpen elke dag en de jeugdzorg op zijn gat ligt... dan denk ik, welke prioriteiten heb je...
zondag 6 augustus 2017 om 18:33
Daar ging de discussie helemaal niet over, over fouten. Ik heb noch het woord goed noch het woord fout gebezigd, verder klopt jouw "analyse" over mij niet.tampontouwtje schreef: ↑06-08-2017 18:23Ik vind niet dat hij bazelt. Ik vind zijn filosofische toevoeging aan de discussie juist interessant. Ookal staat het haaks op de eerdere opmerking en mijn kijk dat er fouten door de natuur worden gemaakt. Dat wij een menselijke uitleg aan zaken geven vind ik niet raar en doen we denk ik als mens allemaal behalve als we er een filosofische discussie van maken.
Bij voorbeeld, als een jonge vrouw onvruchtbaar is, is dat een gegeven. Pas als de vrouw daardoor ongewild kinderloos blijft wat leidt tot een negatieve ervaring krijgt zo een gegeven een lading en noemen we dit als mens een fout of gebrek. Als deze fout er al vanaf de geboorte was en niet door haar moeders toedoen (menselijke fout), dan noemen we dat een fout van de natuur. Die schuldvraag is toch iets menselijks o.a. om dingen te kunnen duiden. Zoals al eerder gezegd betekent het in het geval van dit voorbeeld niet dat deze vrouw een fout van de natuur is. Haar baarmoeder functioneerde alleen niet naar behoren. Als ze verlicht is kan ze wellicht denken dat haar baarmoeder functioneerde zoals haar baarmoeder behoorde te functioneren (zonder normering), maar zo zijn we als mensen niet ingesteld.
Hoe kan je trouwens stellen dat je duidelijk bent geweest voor elk denk niveau (??) om vervolgens gefrustreerd de deur dicht te trekken omdat je ervaart dat je niet begrepen wordt?![]()
zondag 6 augustus 2017 om 18:38
Ja, dat bekt lekker, dat ouderen de steenrijke mensen zijn in onze samenleving. Wil de regering ons ook laten geloven, zodat ze de voorzieningen nog een tandje extra naar beneden kunnen schroeven. Want tuurlijk, elke oudere woont in een villa, gaat elk jaar minsten drie keer op een wereldreis of een cruise, heeft een nieuwe Mercedes voor de deur staan en minstens een miljoen op de spaarrekening...
In welk wonderland leef jij waar dat bestaat?
zondag 6 augustus 2017 om 18:38
tampontouwtje schreef: ↑06-08-2017 18:23Zoals al eerder gezegd betekent het in het geval van dit voorbeeld niet dat deze vrouw een fout van de natuur is. Haar baarmoeder functioneerde alleen niet naar behoren.
Functioneert niet naar behoren is geen fout? Dat lijkt me toch de definitie van een fout, niet functioneren naar behoren?
zondag 6 augustus 2017 om 18:39
Nee en met beste reizigers heb ik geen probleem maar men moet niet doorslaan in mensen gender neutraal aan te spreken. Daar ben ik niet van gediend. Maar jij hebt gewoon een plaat voor je kop en wilt het gewoon niet snappen .
anoniem_639d98ff1dde5 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 18:40
12.69% gewijzigd
zondag 6 augustus 2017 om 18:39
Functioneren naar behoren is ook maar iets dat bedacht is.Birdynumnum schreef: ↑06-08-2017 18:38Functioneert niet naar behoren is geen fout? Dat lijkt me toch de definitie van een fout, niet functioneren naar behoren?
zondag 6 augustus 2017 om 18:40
O ik dacht dat je er zo relaxed onder was. Nu ben je er niet van gediend? Wat voor last heb jij ervan? Noem eens drie concrete punten?Blondie456 schreef: ↑06-08-2017 18:39Nee en met beste reizigers heb ik geen probleem maar men moet niet doorslaan in mensen gender neutraal aan te spreken. Daar ben ik niet van gediend.
zondag 6 augustus 2017 om 18:41
Bekt niet alleen lekker is ook gewoon een feitpejeka schreef: ↑06-08-2017 18:38Ja, dat bekt lekker, dat ouderen de steenrijke mensen zijn in onze samenleving. Wil de regering ons ook laten geloven, zodat ze de voorzieningen nog een tandje extra naar beneden kunnen schroeven. Want tuurlijk, elke oudere woont in een villa, gaat elk jaar minsten drie keer op een wereldreis of een cruise, heeft een nieuwe Mercedes voor de deur staan en minstens een miljoen op de spaarrekening...
In welk wonderland leef jij waar dat bestaat?
zondag 6 augustus 2017 om 18:41
Inderdaad door de zorg waarop bezuinigd moet worden om deze acties te kunnen ondernemen. Kan je beter dag geld in t zorgpotje stoppen vind je niet? En over empathie gesproken, komt ook niet lekker uit je mond die oudjes ( de rijkste groep die overigens weer op uw aowtje worden gekort
zondag 6 augustus 2017 om 18:42
Waaruit concludeer jij dat er iets mis is met deze discussie? Elk onderwerp kan je puur wetenschappelijk of ethisch bekijken. We kunnen zo een andere discussie beginnen waar je echt geen zelfde filosofische toelichting accepteert die puur vanuit een wetenschappelijk oogpunt wordt bekeken.
zondag 6 augustus 2017 om 18:44
Ik snap deze hele discussie niet. Ik snap niet wie dan ook zich er beter van gaat voelen als een gemeente, of de NS, voortaan geen "dames en heren" meer zegt. In mijn ogen zijn we bezig met het oplossen van een probleem dat niet bestaat. Ik kan me serieus niet voorstellen dat daar mensen wakker van liggen en als ze dat wél doen, is dat eerder vanwege een dieperliggend probleem dan vanwege de vriendelijke aanspreekvorm "dames en heren", lijkt mij.