Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-08-2017 13:37
omdat het geen handicap is. Het is geen ziekte. Wat een banale vergelijking
:facepalm:
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 19:25
0.30% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
tampontouwtje schreef:
06-08-2017 18:23
Ik vind niet dat hij bazelt. Ik vind zijn filosofische toevoeging aan de discussie juist interessant. Ookal staat het haaks op de eerdere opmerking en mijn kijk dat er fouten door de natuur worden gemaakt. Dat wij een menselijke uitleg aan zaken geven vind ik niet raar en doen we denk ik als mens allemaal behalve als we er een filosofische discussie van maken.

Bij voorbeeld, als een jonge vrouw onvruchtbaar is, is dat een gegeven. Pas als de vrouw daardoor ongewild kinderloos blijft wat leidt tot een negatieve ervaring krijgt zo een gegeven een lading en noemen we dit als mens een fout of gebrek. Als deze fout er al vanaf de geboorte was en niet door haar moeders toedoen (menselijke fout), dan noemen we dat een fout van de natuur. Die schuldvraag is toch iets menselijks o.a. om dingen te kunnen duiden. Zoals al eerder gezegd betekent het in het geval van dit voorbeeld niet dat deze vrouw een fout van de natuur is. Haar baarmoeder functioneerde alleen niet naar behoren. Als ze verlicht is kan ze wellicht denken dat haar baarmoeder functioneerde zoals haar baarmoeder behoorde te functioneren (zonder normering), maar zo zijn we als mensen niet ingesteld.

Hoe kan je trouwens stellen dat je duidelijk bent geweest voor elk denk niveau (??) om vervolgens gefrustreerd de deur dicht te trekken omdat je ervaart dat je niet begrepen wordt? :)
Luister tampontouwtje, jouw mening is (maar) jouw mening, velen zijn het niet met jou eens. Dat jij in termen als goed en fout denkt, moet jij weten, ik ben het fundamenteel met je oneens in dezen. En dat wil ik graag zo houden. Dat iemand in biologische zin afwijkt van de norm betekent voor mij niet dat diegene een foutje van de natuur is, dat die afwijking fout is, no way. Een afwijking hoeft niet per se iemands geluk in de weg te staan, maar dat iemand anders oordeelt over een ander omdat diegene van de norm afwijkt is wel sneu voor degene met een afwijking, hopelijk hebben ze lak aan wat jij ervan vindt..

Nu stop ik even met deze discussie hoor. (volgens tampontouwtje omdat ik gefrustreerd ben :rofl: )
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 19:28
3.72% gewijzigd
Fleurtje_5 schreef:
06-08-2017 19:23
:facepalm:
kan je geen woordjes schrijven?
S-Meds schreef:
06-08-2017 14:20
hoezo? het is heel normaal dat in het overschrijven van een programma er fouten optreden. Dat is volslagen natuurlijk. We zijn geen klonen
Je noemt zelf het woord fouten
Fleurtje_5 schreef:
06-08-2017 19:30
Je noemt zelf het woord fouten
ja nou en? schrijffouten om precies te zijn. Dat iets schrijffouten bevat wil niet zeggen dat het een fout van de natuur is
of dat het abnormaal is. Perfectie is juist abnormaal.
Bossanova schreef:
06-08-2017 19:23
Luister tampontouwtje, jouw mening is (maar) jouw mening, velen zijn het niet met jou eens. Dat jij in termen als goed en fout denkt, moet jij weten, ik ben het fundamenteel met je oneens in dezen. En dat wil ik graag zo houden. Dat iemand in biologische zin afwijkt van de norm betekent voor mij niet dat diegene een foutje van de natuur is, dat die afwijking fout is, no way. Een afwijking hoeft niet per se iemands geluk in de weg te staan, maar dat iemand anders oordeelt over een ander omdat diegene van de norm afwijkt is wel sneu voor degene met een afwijking, hopelijk hebben ze lak aan wat jij ervan vindt..

Nu stop ik even met deze discussie hoor. (volgens tampontouwtje omdat ik gefrustreerd ben :rofl: )
En omdat je het niet kan volgen ;-)
tampontouwtje schreef:
06-08-2017 19:32
En omdat je het niet kan volgen ;-)
:thumbsup:
Bossanova schreef:
06-08-2017 15:05
Een norm is dat een koe niet bevalt van een konijn. Een norm bepaalt ook dat als er tijdens de ontwikkeling van een vrucht iets niet volgens de norm verloopt, de vrucht wordt afgestoten of vervormd ter wereld komt.
Goede uitleg.
Ik geloof wel in foutjes in de natuur, niet dat het erg is hoor en dat ik deze mensen niet accepteer want dat doe ik wel. Een goede kennis die homo is zegt zelf van ht zal mij niet verbazen als jaren later uit komt dat ik bv zuurstofgebrek heb gehad toen ik geboren ben maar zo ver is de wetenschap nog niet.
S-Meds schreef:
06-08-2017 13:28
dat zijn helemaal geen afwijkingen. Het zijn volstrekt natuurlijke en normale verschijnselen. De maatschappij heeft echter een norm gesteld (niet de natuur) en daarom denk jij dat iemand met dyslectie of kleurenblindheid een "foutje" heeft. Dat is zo kortzichtig, ik geloof bijna niet dat je dit serieus kan denken
Mooi geschreven, ik ben het met je eens
Blondie456 schreef:
06-08-2017 19:37
Ik geloof wel in foutjes in de natuur, niet dat het erg is hoor en dat ik deze mensen niet accepteer want dat doe ik wel. Een goede kennis die homo is zegt zelf van ht zal mij niet verbazen als jaren later uit komt dat ik bv zuurstofgebrek heb gehad toen ik geboren ben maar zo ver is de wetenschap nog niet.
hoe omschrijf je jezelf?
toch wel opvallend dat jij weer een homoseksueel kent die zijn geaardheid ziet als fout wegens zuurstofgebrek. Homoseksualiteit komt zoveel voor dat het geen afwijking is. Niet alleen bij mensen maar ook bij dieren
S-Meds schreef:
06-08-2017 19:40
hoe omschrijf je jezelf?
Als een hele vrouwelijk vrouw.
S-Meds schreef:
06-08-2017 19:42
toch wel opvallend dat jij weer een homoseksueel kent die zijn geaardheid ziet als fout wegens zuurstofgebrek. Homoseksualiteit komt zoveel voor dat het geen afwijking is. Niet alleen bij mensen maar ook bij dieren
Waarom opvallend , de buren van 2 huizen verder zijn ook potten hier. En wie kent niet een koppel die homo is?
hollebollegijs schreef:
06-08-2017 14:41
Als je er vanuit gaat dat een soort bedoeld is om zich voort te planten vraag ik me af wat genderneutraal daarin voor rol heeft.
We kunnen er eindeloos over debatteren maar ik vrees toch dat in de natuur homoseksualiteit - ja ik weet dat het bij dieren ook voorkomt - als een afwijking is.

Overigens heeft geen weldenkend mens problemen met deze afwijking.
Nogmaals, de natuur kent geen afwijkingen en of foutjes
Het raakt idd wat off topic. Kijk, we leven in een democratie. Wat neer komt opdat we proberen het samen zo goed en mooi mogelijk te maken voor iedereen. Iedere stem moet gehoord worden. Dus als de groep groot genoeg is, ik las ergens 1 op 20, is het onvermijdelijk dat dit gebeurd, wat je er ook van vind.
Dat iets bij dieren voorkomt vind ik altijd zo'n slap argument he ivm tweeslachtigheid of andere genders ect.
Er zijn ook dieren die hun jongen opeten, of een vrouwtje die het mannetje doodt en opeet na de daad, en nog wel meer "rare" dingen. Ik denk niet dat we gaan zeggen dat omdat het bij dieren voorkomt het maar goed is dat ik mijn man of pasgeboren baby ga opeten. :-?
Die homo mannen die ik ken zeggen zelf dat het hetjes zijn en dan lachen ze daarom .
Ginerva schreef:
06-08-2017 19:45
Nogmaals, de natuur kent geen afwijkingen en of foutjes

Jawel, alleen jij wilt dat niet zien.
Ginerva, als de natuur geen afwijkingen en foutjes kent zijn er ook geen miskramen volgens jou?
ferrycourgette schreef:
06-08-2017 15:34
Ehh de natuurwetten staan fenomenen als hermafroditisme en transsexualiteit gewoon toe.

Een wetmatigheid in de natuur houdt in dat iets echt niet kán bestaan. Een appel kan niet omhoog vallen. Bij zoogdieren kan Iemand van het mannelijk geslacht niet zwanger worden.

Het feit dat de natuur toestaat dat er allerlei andere varianten dan m/v bestaan, andere vormen dan heteroseksualiteit voorkomt, geeft dus aan dat er géén natuurwet is die regelt dat iedereen óf man, óf vrouw is.

Dat het een meer voorkomt dan het ander, maakt niet dat het meest voorkomende een door de natuur gesanctioneerde "norm" zou zijn en al het andere zelfs een tikkeltje "onnatuurlijk". Al dat soort indelingen doen mensen helemaal zelf.
eens
Maar help me even op weg. Over hoe iemand sexueel in elkaar steekt, of zich voelt, kan je eindeloos discussiëren.

Maar de insteek van dit topic was hoe de gemeente of andere instanties dat dan aan moeten pakken.

En kan aan mij liggen, maar daar zie ik geen probleem. Nog nooit bij een instantie of de gemeente meegemaakt dat je geslacht enorm belangrijk was. OK, als je een paspoort wilt halen, dan staat je geslacht erin, maar tenzij we de rest van de wereld ervan overtuigen dat dat niet meer hoeft, zal dat echt voorlopig nog wel even zo blijven.

En OK, de toiletten waren onderverdeeld in mannen en vrouwen in openbare gebouwen. Nou, dan schaffen we dat gewoon af, iedere WC in ieder openbaar gebouw is voortaan gewoon toegankelijk voor iedereen die hoge nood heeft. Klaar toch?

Wat moet er dan nou eigenlijk verder nog gebeuren? Want ik zie het niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat ik me wel serieus afvraag is als Nederland het vermelden van geslacht op paspoorten gaat weglaten, zijn die paspoorten dan wel overal ter wereld geldig? Als ik naar Amerika vlieg of naar weet-ik-waar, lijkt me wel belangrijk he!
Ik was boos op mijn lichaam omdat het niet deed wat ik wilde. Na 3 miskramen had ik het gevoel dat mijn lichaam niet goed werkte. Mijn arts zei toen van jouw lichaam werkt wel goed want het stoot een 'fout' kindje af. Nou oke beter geen tweede kind dan een kind met een handicap. Daarna nog 2 miskramen gehad maar dat was wel makkelijker in de verwerking daarvqn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven