Herfst / Winter 2017-2018
zaterdag 29 juli 2017 om 22:36
1. Meer volume
De mode wordt over het algemeen wat breder/wijder vooral bij de mouwen en de schouders. Rokken, truien, vesten en jassen zijn wijder. En hoewel de slim fit broek populair blijft, worden broeken ook hoger in de taille en wijder in de pijpen. Toch blijft de taille in de meeste gevallen wel slank en zijn er veel ceintuurs of brede riemen die de taille benadrukken.

2. Bijzondere mouwen
Met de mouwen is duidelijk iets aan de hand deze winter. Als er al vernieuwing is, dan zit dat vaak in de mouwen. Ze zijn heel lang, hebben lintjes, strikjes zijn gedeeltelijk gerimpeld of zijn van verschillende materialen of hebben inzetjes van andere kleuren of stoffen. Ook pofmouwen zijn weer te zien. De pof kan bij de schouder zitten of juist ter hoogte van de polsen. Romantische mouwen dus. Vaak zijn ze ook wijduitlopend.

3. Van top tot teen in dezelfde kleur
Van boven en onder dezelfde stof en/of dezelfde kleur en soms ook nog bijpassende schoenen. Vorige winter noemden we dit verschijnsel ook al voor de kleur zwart. Dit jaar gaat het voor alle kleuren op. Ook voor denim. Kleding uit één stuk of losse kledingstukken die allemaal in bijna of helemaal in dezelfde kleur hebben.

Lange handschoenen
De lange handschoenen, ze komen regelmatig terug. Ze waren bijvoorbeeld ook te zien in de jaren ’20 en ’50 en ’60 van de vorige eeuw. Nu de aandacht op de mouwen en armen lijkt te liggen, zien we ze weer.

Brede riemen
Opvallend was het grote aantal brede riemen. En niet zomaar breed, maar echt breed. Riemen of banden die de aandacht vol naar de taille brengen, echte blikvangers dus. Draag ze om jassen, jasjes, blouses en vesten.
Grove netpanty’s
Verschillende ontwerpers lieten grove netpanty’s zien onder hun jurken en rokken. Panty’s met grote gaten soms ook gedragen over een panty met een andere kleur. Ook een trend die we eerder zagen, bijvoorbeeld in de jaren ’20, ’50 en ’90 van de vorige eeuw.

Zakelijk grijs
Het mannenpak is wel een item dit najaar. Maar wat ook opviel was de grote verscheidenheid aan grijze kostuums. Grijs is ook een modekleur dit seizoen. De kostuums variëren van vrouwelijk tot hele mannelijke modellen.

Jeans en denim
Denim, denim jacks of spijkerjacks blijven onverminderd populair. Veel jasjes zijn opgesierd met applicaties, borduursels en/of kralen. Ook het van top tot teen spijkerpak was vaker te zien. Beetje jaren ’70 stijl.

Donkerrood leer
Het bomberjack is al een paar seizoenen populair en dat blijft nog wel even zo. Natuurlijk veel zwart leer, maar opvallend waren aantal jacks van donkerrood leer. Donkerrood leer is ook veel te zien bij accessoires als schoenen, tassen en lange handschoenen bijvoorbeeld.

Fluweel
Sinds vorig jaar zijn fluweel- of velours stoffen weer terug van weggeweest. Ze geven kleding al snel een luxe uitstraling. Het wordt gebruikt voor jurken, jasjes, broeken of kostuums.

Verder zijn gewatteerde jacks en geruite broeken hip komende herfst/winter. Ook streepjes zijn populair, evenals veterschoenen.

Zilver
Er is best wel wat bling bling te zien en metallic. Maar het aantal zilveren kledingstukken viel op. Zilver is al een paar seizoenen erg populair. Zilveren schoenen, maar zoals hieronder ook hele zilverkleurige jassen, tops of shirts.

Kleuren
Daarnaast valt op dat er heel veel aardetinten te zien zijn zoals roodbruin, bruinoranje, koperbruine en karamelkleuren. Daarnaast lijkt grijs, donkerblauw en donkerrood favoriet. Naast de aardetinten is wit ook populair, evenals zilver.

Meer over de modekleuren vind je hier: https://rubriek.nl/beauty-mode/mode-kle ... -2017-2018
Bron: https://rubriek.nl/beauty-mode/mode-tre ... -2017-2018
Goed. Wat vinden we er van ?
De mode wordt over het algemeen wat breder/wijder vooral bij de mouwen en de schouders. Rokken, truien, vesten en jassen zijn wijder. En hoewel de slim fit broek populair blijft, worden broeken ook hoger in de taille en wijder in de pijpen. Toch blijft de taille in de meeste gevallen wel slank en zijn er veel ceintuurs of brede riemen die de taille benadrukken.

2. Bijzondere mouwen
Met de mouwen is duidelijk iets aan de hand deze winter. Als er al vernieuwing is, dan zit dat vaak in de mouwen. Ze zijn heel lang, hebben lintjes, strikjes zijn gedeeltelijk gerimpeld of zijn van verschillende materialen of hebben inzetjes van andere kleuren of stoffen. Ook pofmouwen zijn weer te zien. De pof kan bij de schouder zitten of juist ter hoogte van de polsen. Romantische mouwen dus. Vaak zijn ze ook wijduitlopend.

3. Van top tot teen in dezelfde kleur
Van boven en onder dezelfde stof en/of dezelfde kleur en soms ook nog bijpassende schoenen. Vorige winter noemden we dit verschijnsel ook al voor de kleur zwart. Dit jaar gaat het voor alle kleuren op. Ook voor denim. Kleding uit één stuk of losse kledingstukken die allemaal in bijna of helemaal in dezelfde kleur hebben.

Lange handschoenen
De lange handschoenen, ze komen regelmatig terug. Ze waren bijvoorbeeld ook te zien in de jaren ’20 en ’50 en ’60 van de vorige eeuw. Nu de aandacht op de mouwen en armen lijkt te liggen, zien we ze weer.

Brede riemen
Opvallend was het grote aantal brede riemen. En niet zomaar breed, maar echt breed. Riemen of banden die de aandacht vol naar de taille brengen, echte blikvangers dus. Draag ze om jassen, jasjes, blouses en vesten.
Grove netpanty’s
Verschillende ontwerpers lieten grove netpanty’s zien onder hun jurken en rokken. Panty’s met grote gaten soms ook gedragen over een panty met een andere kleur. Ook een trend die we eerder zagen, bijvoorbeeld in de jaren ’20, ’50 en ’90 van de vorige eeuw.

Zakelijk grijs
Het mannenpak is wel een item dit najaar. Maar wat ook opviel was de grote verscheidenheid aan grijze kostuums. Grijs is ook een modekleur dit seizoen. De kostuums variëren van vrouwelijk tot hele mannelijke modellen.

Jeans en denim
Denim, denim jacks of spijkerjacks blijven onverminderd populair. Veel jasjes zijn opgesierd met applicaties, borduursels en/of kralen. Ook het van top tot teen spijkerpak was vaker te zien. Beetje jaren ’70 stijl.

Donkerrood leer
Het bomberjack is al een paar seizoenen populair en dat blijft nog wel even zo. Natuurlijk veel zwart leer, maar opvallend waren aantal jacks van donkerrood leer. Donkerrood leer is ook veel te zien bij accessoires als schoenen, tassen en lange handschoenen bijvoorbeeld.

Fluweel
Sinds vorig jaar zijn fluweel- of velours stoffen weer terug van weggeweest. Ze geven kleding al snel een luxe uitstraling. Het wordt gebruikt voor jurken, jasjes, broeken of kostuums.

Verder zijn gewatteerde jacks en geruite broeken hip komende herfst/winter. Ook streepjes zijn populair, evenals veterschoenen.

Zilver
Er is best wel wat bling bling te zien en metallic. Maar het aantal zilveren kledingstukken viel op. Zilver is al een paar seizoenen erg populair. Zilveren schoenen, maar zoals hieronder ook hele zilverkleurige jassen, tops of shirts.

Kleuren
Daarnaast valt op dat er heel veel aardetinten te zien zijn zoals roodbruin, bruinoranje, koperbruine en karamelkleuren. Daarnaast lijkt grijs, donkerblauw en donkerrood favoriet. Naast de aardetinten is wit ook populair, evenals zilver.

Meer over de modekleuren vind je hier: https://rubriek.nl/beauty-mode/mode-kle ... -2017-2018
Bron: https://rubriek.nl/beauty-mode/mode-tre ... -2017-2018
Goed. Wat vinden we er van ?
ceci wijzigde dit bericht op 29-07-2017 22:44
Reden: Bron toegevoegd, dubbele paatjes weggehaald
Reden: Bron toegevoegd, dubbele paatjes weggehaald
14.11% gewijzigd
zondag 6 augustus 2017 om 20:21
hiltje schreef: ↑04-08-2017 09:12Ik heb 'het gevoel' dat fluweel mij dik maakt. Dunne soepele stoffen kleden af en dikke zware stoffen (en bijv harige of grove breisels) maken dikker, heb ik geleerd/ondervonden.
Gek genoeg heb ik dat gevoel met suede en leer dan weer niet, hoewel dat ook 'zwaar' is.
Fluwelen schoenen worden snel lelijk, weer een 'gevoel'. Je kunt ze iig niet poetsen.
dat vind ik ook van fluweel en grove breisels.
Het maakt gewoon dik
maandag 7 augustus 2017 om 08:38
Hier idemdito
Het lente topic was zo leuk, dit is alleen maar plaatjes plakken van modellen met niet draagbare en onbetaalbare kleding
maandag 7 augustus 2017 om 09:16
Omdat ze rammelen van de honger!herfstappeltaart schreef: ↑07-08-2017 07:30Het valt me op dat veel van de mannequins toch nog steeds broodmager zijn hoor. En waarom moeten ze toch altijd kijken of ze net hun doodvonnis te horen hebben gekregen?![]()
maandag 7 augustus 2017 om 09:20
Om een idee te krijgen van het modesilhouette en de kleuren vind ik dit soort plaatjes heel mooi!
Al zijn de modellen niet te vergelijken met het figuur van de gemiddelde vrouw en kunnen de meesten dit ook niet betalen.
Maar wat in de winkels komt te hangen is toch een afspiegeling van de haute couture collectie en bereikbaar voor iedereen.
Al zijn de modellen niet te vergelijken met het figuur van de gemiddelde vrouw en kunnen de meesten dit ook niet betalen.
Maar wat in de winkels komt te hangen is toch een afspiegeling van de haute couture collectie en bereikbaar voor iedereen.
maandag 7 augustus 2017 om 11:02
Op de vorige pagina's staat anders ook aardig wat betaalbare kleding.
Ik vind de Dior kleding trouwens best draagbaar (al is het niet mijn smaak).
maandag 7 augustus 2017 om 12:16
Juist, ik zie graag het hele plaatje, vandaar ook de plaatjes van Pinterest die ik hier geplakt heb, maar ook met betaalbare alternatieven dus ik heb hier ook wat van Zalando, Steps en Zara geplakt. Wat mij betreft kan beide hier gewoon, iedereen heeft zo zijn voorkeuren en wensen.
(Maar wat betreft schoenen: doorgaans word ik niet echt warm van de schoenen van Van Haren maar ik heb wel een zwak voor duurdere schoenen van echt suede of leer...)
Qua betaalbare schoenen koop ik meestal de merken Dune London of Nine West of Unisa. En soms ook vintage designexemplaren (ik heb ook schoenen van Sergio Rossi en van Lanvin). Dat is echter wel duurder dan Van Haren of de Schoenenreus en je moet het maar net kunnen en willen betalen.
ceci wijzigde dit bericht op 07-08-2017 12:38
39.76% gewijzigd
maandag 7 augustus 2017 om 12:33
Lange tenen ?
Ik zie nergens een sneer richting jou persoonlijk, ik geef alleen aan wat mijn voorkeur heeft en dat zijn inderdaad complete outfits omdat je dan goed kan zien hoe eea bij elkaar staat. Losse items die betaalbaar zijn vind ik echter ook leuk en wat mij betreft was/is daar ook gewoon ruimte voor in dit topic. Jij hebt een hoop leuke dingen geplakt, ik heb ook een hoop losse items gepost die zeker in de categorie betaalbaar vielen (want ik ben ook dol op koopjes hoor
Ik heb wel echt een zwak voor de (wat duurdere) schoenen. Een mooie schoen haalt je hele outfit op.
maandag 7 augustus 2017 om 12:42
De reden waarom ik hier niet meer post is omdat ik alleen maar commentaar krijg, dat ten eerste.Ceci schreef: ↑07-08-2017 12:33Lange tenen ?
Ik zie nergens een sneer richting jou persoonlijk, ik geef alleen aan wat mijn voorkeur heeft en dat zijn inderdaad complete outfits omdat je dan goed kan zien hoe eea bij elkaar staat. Losse items die betaalbaar zijn vind ik echter ook leuk en wat mij betreft was/is daar ook gewoon ruimte voor in dit topic. Jij hebt een hoop leuke dingen geplakt, ik heb ook een hoop losse items gepost die zeker in de categorie betaalbaar vielen (want ik ben ook dol op koopjes hoor).
Ik heb wel echt een zwak voor de (wat duurdere) schoenen. Een mooie schoen haalt je hele outfit op.
Ten tweede post ik trends en mode en het interesseert me niets waar het vandaan komt en dat het betaalbaar is. Vind ik persoonlijk ook aantrekkelijker, want dan kan je naar de winkel en het aanschaffen in plaats van te kwijlen bij onhaalbare zaken.
Ten derde loopt de haute couture een jaar achter op de trends en heb ik vorig jaar alles al gepost waar jullie nu te hoop op lopen.
Ten lange leste, sinds ik heb ontdekt dat de schoenen van van Haren meestal van veel betere kwaliteit zijn dan de peperdure schoenen die ik altijd heb gedragen stel ik ze voor aan hen die er interesse voor hebben. Niet goed is ook prima.
Geen lange tenen, gewoon realistisch lezen.
Veel plezier gewenst met dit topic.
maandag 7 augustus 2017 om 13:08
Misschien heb ik je post dan verkeerd opgevat, maar je eerdere post kwam over alsof ik naar je sneerde. Dat vind ik jammer want dat was en is niet mijn bedoeling.Cateautje schreef: ↑07-08-2017 12:42De reden waarom ik hier niet meer post is omdat ik alleen maar commentaar krijg, dat ten eerste.
Ten tweede post ik trends en mode en het interesseert me niets waar het vandaan komt en dat het betaalbaar is. Vind ik persoonlijk ook aantrekkelijker, want dan kan je naar de winkel en het aanschaffen in plaats van te kwijlen bij onhaalbare zaken.
Ten derde loopt de haute couture een jaar achter op de trends en heb ik vorig jaar alles al gepost waar jullie nu te hoop op lopen.
Ten lange leste, sinds ik heb ontdekt dat de schoenen van van Haren meestal van veel betere kwaliteit zijn dan de peperdure schoenen die ik altijd heb gedragen stel ik ze voor aan hen die er interesse voor hebben. Niet goed is ook prima.
Geen lange tenen, gewoon realistisch lezen.
Veel plezier gewenst met dit topic.
Punt 2 hebben we het al over gehad en mbt de mode van vorig jaar: vanwege een aantal vervelende privézaken heb ik me daar niet echt mee bezig gehouden (ook niet met het forum trouwens) dus voor mij is alles nieuw.
maandag 7 augustus 2017 om 13:15
Helemaal eens met Cateautje. Kijk graag mode .shop dolgraag.wat ik koop moet draagbaar zijn .
Veel succes met dit topic , kom best nog wel n keer kijken . Tis voor mij niet draagbaar ,en niet betaalbaar.
Misschien alleen om ideeën op te doen.en in de winkels kijken naar outfits in ongeveer dezelfde kleuren en draagbaarder modellen.
En niet te vergeten .betaalbaar.
Veel succes met dit topic , kom best nog wel n keer kijken . Tis voor mij niet draagbaar ,en niet betaalbaar.
Misschien alleen om ideeën op te doen.en in de winkels kijken naar outfits in ongeveer dezelfde kleuren en draagbaarder modellen.
En niet te vergeten .betaalbaar.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
maandag 7 augustus 2017 om 13:43
Zucht....Cateautje
In je vorige topic klaagde je nog dat niemand reageerde en je wilde daarom toen zelf geen nieuw topic openen. Dat de gewone mode voorloopt op de couture en dat jij dat allemaal vorig jaar al hebt gepost (dus dan zouden mijn plaatjes niet relevant zijn???) is natuurlijk ook je reinste onzin. Wel is het zo dat heel veel mode blijft en dat er nog maar weinig onderscheid is qua seizoenen daar hadden we het al eerder over....
Maar joh: veel plezier met je topic. Ik ben toch zo weer weg, heb genoeg gekocht en ga me het komende half jaar met andere dingen dan kleding bezig houden.
In je vorige topic klaagde je nog dat niemand reageerde en je wilde daarom toen zelf geen nieuw topic openen. Dat de gewone mode voorloopt op de couture en dat jij dat allemaal vorig jaar al hebt gepost (dus dan zouden mijn plaatjes niet relevant zijn???) is natuurlijk ook je reinste onzin. Wel is het zo dat heel veel mode blijft en dat er nog maar weinig onderscheid is qua seizoenen daar hadden we het al eerder over....
Maar joh: veel plezier met je topic. Ik ben toch zo weer weg, heb genoeg gekocht en ga me het komende half jaar met andere dingen dan kleding bezig houden.
maandag 7 augustus 2017 om 15:57
Lachwekkend gewoonhiltje schreef: ↑07-08-2017 13:43Zucht....Cateautje
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!