Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Lieve dames

Ik wilde nog even reageren op al het verdriet en de immense teleurstellingen waar sommigen van dit topic helaas mee moeten dealen. Het is niet eens zo dat ik daardoor erg onzeker wordt voor mijn eigen traject. Maar meer dat ik het onverteerbaar en onmenselijk naar vind
hoeveel klappen en tegenslagen sommige schrijfsters hier te verwerken krijgen. Jammer genoeg is het leven niet rechtvaardig. Maar ik hoop met heel mijn hart dat voor degenen die tegenslag op tegenslag krijgen het nu de volgende keer wel goed zal gaan. Dat is jullie zo ontzettend gegund.
Chevrolet wat een ontzettend mooi en fijn nieuws kom jij ons brengen. Gefeliciteerd en sterkte met de verlengde wachtweken.

Hier nog steeds aan het duimen voor Boulu-beeb.

Piene had ook een goede echo las ik in het andere topic. Heel erg fijn!

Hier word ik een van de komende dagen ongesteld. Dan alvast met de pil starten en dan 17 augustus eindelijk naar het AMC. Ik zal zo blij zijn als ik die eerste spuit in mijn buik mag jensen. Eindelijkkk actie.
Alle reacties Link kopieren
Chevrolet Van harte gefeliciteerd! Wat goed om weer goed nieuws te horen!! Snap dat je nog een beetje terughoudend bent maar ik hoop zo dat het allemaal goed verloopt deze keer.

Fruity en Weija Ohh ik hoop ook zo voor jullie dat dit een goede is!! Tijd voor meer goed nieuws :)

Duufje Hoe is het met jullie? Al een beetje kunnen verwerken? Ik denk aan je!

Ik mag zo weer op pad voor een FM maar ik wilde weer even het forumtherapie gebruiken aangezien mijn hormonen alle kanten op gaan! Ik hoop echt op zoveel mogelijk goed nieuws hier de aankomende weken.
ZizoDank je voor je antwoorden, ovitrelle moet nu wel uit mijn bloed zijn die heb ik nu 2 weken geleden geprikt. Ja idd het kan ook eerder komen, dat is bij iedereen weer anders. Ik werd soms bij pregnyl ook weleens eerder ongesteld.
Weija wat fijn :cheer: en welkom op het wachtbankje!
Miekje dank je lief van je. Voor jou is het starten ook weer inzicht.
Animal het is bij iedereen weer anders idd..ben heel benieuwd hoe het bij mij verloopt deze week. Hopelijk einde vd week duidelijkheid..
Selin mssn is het juist wel goed dat je op vakantie gaat kan je optimaal ontspannen zonder de dagelijkse stress? Of ervaar je dat niet zo?
Fruity welkom :bye: op het wachtbankje ik duim voor je!
MevrStippel wat fijn dat je bijna kan beginnen.
Labgeek succes vandaag bij de FM!
Shine bright like a diamond
Weer terug van de FM. Aanstaande Woensdag nogmaals een meting. Ik heb op dit moment rechts 4/5 eiblaasjes die rond de 12 mm zijn en links 8 tussen de 14 en 15 mm.

De dokter vertelde me wel dat ik sowieso Vrijdag de punctie heb. Een enorm rare week. Kan me ook helemaal niet meer focussen op het werk merk ik. Hier op ons lab (medicijnen ontwikkeling voor dieren) is het vakantie periode en ook niet druk dus dagen duren lang!
Smurf112: Een beetje schuin zou helemaal niet uit moeten maken hoor. Niet te veel zorgen maken en je krijgt er vanzelf ook handigheid in. Op een gegeven moment draai je er je hand niet meer voor om. Succes dinsdag.

Weija: Inderdaad wat je zegt: na zoveel TP's worden het klinische handelingen. Bij de eerste TP was ik zwaar onder de indruk (een stiekem een beetje trots/emotioneel op mijn embryos). De laatste 2 keer had ik ook tegen mijn man gezegd dat we er vooral geen groot ding van zouden maken en ben ik ook alleen gegaan.

MevrouwStippel: Eindelijk actie in de taxi en dan prikken en slikken. Het is inderdaad zo dat een aantal mensen enorm veel op hun bordje krijgen en dat is enorm verdrietig. Voel me enorm betrokken bij de dames met slecht nieuws, want we weten allemaal hoe diep een kinderwens kan zijn. Toch is het soms ook goed om te bedenken dat ieder verhaal op zich zelf staat en dit niets zegt over jouw kansen straks. Ik hoop dat je zonder al te veel pijn en teleurstellingen straks zwanger mag worden.

Diamond: Overtrelle is uit je lichaam hoor dus als jij dat felbegeerde 2e streepje zou zien aanstaande donderdag kan dat niets anders dan HCG zijn.

Labgeek: Als je 12 eitjes zou hebben is dat een hele nette score. Heel veel succes voor vrijdag. Hier is het ook nog steeds bizar rustig op kantoor en wacht ik nog steeds op instructies. Vandaar dat ik hier nog vaker dan gebruikelijk kom stalken :-? . Denk er over om een kindle mee te nemen...

Duufje: Je bent nog steeds veel in mijn gedachten...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Labgeek dat ziet er mooi uit. Ik hoop dat de eiblaasjes een flinke boost krijgen!

Flipje wat ontzettend fijn dat je weer in de race bent!

Animal hoe gaat het nu? Heb je nog gebeld met het zkh?

Selin woensdag tp. Geniet lekker van je vakantie meid! Ik denk dat het juist een positieve invloed kan hebben. Geen gestress, lekker samen eropuit.

Fruity ook embryo aan boord! Ik duim voor je!

Smurf in het begin is het prikken spannend en kost het veel tijd. Op een gegeven moment wordt je er handig in en jas je die spuit er zo in.

MwStippel: wat fijn dat er weer actie is! Blij met bloed in dit geval! Voor je het weet is het 17 aug!

Ik ben vanochtend definitief van het wachtbankje gevallen. Natuurlijk wist ik het al door de menstruatie woensdag en negatieve test donderdag. Maar officieel vandaag mijn testdatum. En omdat het bloedverlies gisteren was gestopt, kreeg ik stiekem toch de hoop op een wonder. Helaas. Ik heb het zkh gebeld. De ivf-arts belt mij vrijdag terug over hoe nu verder. In elk geval zal er de komende maanden niets gebeuren ivm mijn herstel. Dat voelt nu erg verdrietig, maar het kan niet anders. Wat is dit toch een k****-traject! (6)
haha ja dat is zo Baggal..nog een paar daagjes..ik merk dat ik het steeds spannender vind worden allemaal.
Labgeek wow dat zijn er heel wat, hopen dat er voldoende mee kunnen voor de punctie vrijdag. Spannende week voor jou met heel wat zkh bezoekjes..
Flipje wat fijn zeg dat je weer mag starten. :yes:
ZizoKnuffel voor jou :hug:

BTW ik zat vanochtend zo te kloten met utro :..d8 dat het naar binnen brengen gelukt was, maar bij 1 dus niet. Die zat iets verderop te smelten..bah bah vieze witte smurrie :facepalm: :facepalm: ..ben blij dat ik na donderdagochtend hier klaar mee ben..
Shine bright like a diamond
Bleu. Ik ben met man een weekendje weg geweest maar heb er niet zo van genoten als ik had gewild. Vrijdag ongesteld geworden, er waren alleen maar gezinnen overal en (ik weet dat t afschuwelijk klinkt) het voelt nu even met man alsof het meer van hetzelfde is met hem (Ik verlang zo naar een gezin samen met hem), en ik doe de hele tijd onaardig tegen hem terwijl hij dat helemaal niet verdient. Ik zou het allemaal niet zo erg vinden zolang ik maar zeker zou weten dat we ook (ooit) een kindje mogen krijgen, ik wil heus nog wel wachten als dat nodig is, maar die onzekerheid is zo killing.
En ik ben nog niet eens begonnen met IVF en ik weet dat velen van jullie al veel meer hebben moeten doorstaan, maar voel me zo verdrietig en moe de laatste dagen. Ik probeer echt te denken aan alle goede dingen maar de kinderwens is zo groot dat al die dingen in de schaduw staan daarvan.
Is dat 'normaal, hebben jullie dat (soms) ook?
Sense: Wat akelig dat je dit soort gevoelens hebt. Ze zijn absoluut niet doelmatig, maar wel herkenbaar en heel erg menselijk. Ik zat vorig jaar aan de rand van een heel mooi zwembad in Tokyo en zag daar de Japanse dames (met hun intergrale maat 34 - GRRR) bij het peuterbadje. Ik had net in Juli mijn VMK gehad en toen ik dat zo zag, kinderen die de moeder met Ofukuro (=mama) aanspreken, de interactie tussen moeder en kind, de interactie tussen de kinderen onderling... kreeg ik het ook even te kwaad. En sommige dames hadden twee kinderen of zelfs 3 en ik zat in de onzekerheid of het ooit echt wel zou lukken en was toen net blij juist weer ongesteld te zijn na de VMK...

Wat mij altijd enorm geholpen heeft is de rationale gedachte dat de zwangerschap of het kind van de een, losstaat van mijn eigen, destijds, uitblijvende, zwangerschap. Sommige mensen worden makkelijk zwanger, sommige mensen worden zwanger wanneer het slecht uitkomst en sommige mensen moeten enorm veel hobbels en kuilen door en... sommige mensen lukt het uberhaupt niet ondanks die hobbels en kuilen en dat een ander wel zwanger is en een gezin heeft zegt a) niets over de mate waarin die mensen gelukkig zijn b) over mijn kansen om zelf een gezin te hebben.
Ik heb met mijn reeds zwangere/bevallen vriendinnen ook altijd over de kinderen gesproken omdat dat ook moet kunnen. Het een staat los van het ander in mijn optiek en zeker wanneer er ook belangstelling was voor mijn traject kon ik dat redelijk handelen. Ik had bijvoorbeeld zaterdag vriendin B. (bijna 43, single en kinderwens) op bezoek en ik merk dat die het heel moeilijk vindt om over mijn zwangerschap te praten, hetgeen ik wel begrijp overigens (maar ook voor mij dan weer moeilijk wordt).

Dat gezegd hebbende, natuurlijk waren er ook gewoon dagen dat ik het allemaal K~t en oneerlijk vond en dat ik even down was. Pagina's heb ik hier vol geschreven op momenten dat ik het moeilijk had en er was dan altijd wel iemand die het begreep. Werk gaf mij afleiding en voldoening alleen soms kost het in de MMM heel veel moeite om dankbaar te blijven voor hetgeen je hebt en vertrouwen te houden in een geode afloop.
De MMM is niet makkelijk, juist omdat je geen garanties hebt vwb de uitkomst. Ik was de afgelopen 4 jaar heel veel beter doorgekomen wanneer ik geweten zou hebben dat het allemaal goed zou komen. Hetzelfde geldt voor de bevalling: als ik nu al wist dat ik idd over 8 weken beval en alles goed gaat/blijft gaan zou ik het mezelf zo veel makkelijker kunnen maken. Tenslotte: bedenk het volgende: uiteindelijk worden de meeste mensen zwanger, maar de weg er naar toe is pijnlijk.

Ik wil(de) voor mezelf in ieder geval alles op alles zetten om zwanger te worden zodat, als het niet zou lukken en ook niet met een donor, ik wel wist dat ik er echt alles aan gedaan had. Dus Sense - je gevoelens snap ik. En wel blijven praten met je partner, anders ben je straks echt verder van huis. Sterkte.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Labgeek, vervelend dat je last hebt van de hormonen. Lijkt me ontzettend rot... Waarom heb je sowieso vrijdag de punctie? Als je nog niet groot genoeg zijn, moet je toch nog even wachten? Ik weet dat veel ziekenhuizen op zondag dicht zijn, maar waarom kunnen ze niet zaterdag pas puncteren? Hoe lang ben je al aan het stimuleren? Ik zat elke ronde op 14 dagen stimuleren. Ik hoop maar dat ze goed groeien de komende dagen! De hoeveelheid klinkt in ieder geval goed! Heb je er al last van? Ik moest veel vaker plassen en als ik wat ging eten, zat ik heel snel vol.
Kun je me iets meer vertellen over je werk? Interessant!

Smurf, geen zorgen over het prikken! Het moet onderhuids en je moet hem wel heel erg schuin houden, wil het IN de huid komen ipv onderhuids. Als je de hele lengte van de naald gebruikt, komt het zeker goed. Dat mengen gaat vanzelf sneller. Ik deed er nog geen 2 min over (2 ampullen menopur), maar ik doe de hele dag niets anders ;-) (en ik vond het al lang duren. Haha! Ik deed de menopur bewust 's avonds, want dan had ik meer tijd dan 's morgens. 's Morgens gebruikte ik de Gonal F- pen

Diamond, spannend hoor! Donderdag mag je testen?

Weija, ik snap dat de tp niet zo veel meer voorstelt, maar dat de teleurstelling groter wordt, elke keer... Nu moet het maar eens afgelopen zijn met die teleurstellingen! Spreek je jouw embryo even een beetje (niet te streng natuurlijk) toe?

Zizo, ik heb niet meer gebeld. Nu is het een stuk minder en geen slijm meer, alleen wat oud bruin bloed. Morgen moet het wel over zijn, anders ga ik wel even bellen.

Selin, iedereen zegt toch altijd dat je op vakantie moet gaat en dan zwanger terug komt? Nou, laat jij even zien dat dat inderdaad zo werkt? Fijne vakantie alvast!

Sense, iedereen heeft dat soort gevoelens af en toe. Wij gaat niet zo vaak met vakantie en al helemaal geen luier-strandvakanties, dus dat soort dingen heb ik niet zo veel last van. Waar ik wel echt boos om wordt is dat klanten mij vertellen dat ze vorige maand een abortus hebben gehad, want oh nee een kind daar begon ze niet aan (ze is mijn leeftijd. Ik zei dat als ze zwanger was of van plan was zwanger te worden, ze de AB niet in moest geven zonder handschoenen of het iemand anders moest laten doen. Ik was het wel met haar eens, het is beter als zij geen kinderen krijgt...) Of een klant die een zielig verhaal ophangt over dat ze niet kan betalen, want ze is al voor de 2e keer ongepland zwanger. Het is maar goed dat ik ze niet aan de lijn had gehad... Dan denk ik echt, waarom zij wel en ik niet? Gelukkig is dat snel over, want kinderen krijgen in minder goede omstandigheden is ook echt niet fijn en wens je ook niemand toe. Ik kan wel genieten van de ouders die dan met huilende en zeurende kinderen aan het worstelen zijn. Dan denk ik: ha, daar hebben wij (nog) geen last van!
Praat je het wel uit met hem? Wij gaan soms ook wel eens zo langs elkaar heen, 1 van de 2 is extreem sjagrijnig, maar het even uitspreken van: "wat doe je sjachrijnig?" En het is weer over. Dan weten we beiden waar het van komt en is het weer goed. Ik hoop voor je dat de forumtherapie ook bij jou helpt en dat je morgen wat beter in je vel zit. En af en toe even uithuilen bij elkaar mag ook hoor en lucht soms ook gigantisch goed op! Houd je taai meid.
Sense ja wel herkenbaar. Toen we eenmaal begonnen aan het IVF avontuur, werd het wel minder. Er gebeurde tenminste wat en we hadden nu eens een echte kans op een kindje. In plaats van dat getob van ervoor. Bovendien zag ik toen dat manlief ook heel graag wilde en dat maakte dat we er samen echt voor gingen en samen doorheen gingen. Ik was heel erg bang voor een slechte uitkomst en na zoveel pogingen nog met lege handen te staan. Maar ik besloot toen wel om mee te gaan in de positieve vibe van mijn man " het komt wel goed". Dat verandert geen fuck, maar het is uiteindelijk toch wel makkelijker om van het positieve uit te gaan dan gelijk het slechtste scenario. Dat moet je wel kunnen hoor. Gek genoeg lukte me dat toch wel, normaal ben ik echt een doemdenker haha. Eerst maar eens zien wat het brengt meid, iets anders zit er gewoon niet op. Hopelijk brengt het jullie dichter bij elkaar, je hebt elkaar echt nodig in dit traject. Praten dus met elkaar :hug:
Ook hier herkenning hoor Sense, het voelt soms zo oneerlijk allemaal. Alsof alles tegenzit. Volgens mij zijn die gevoelens heel normaal. Vooral het stukje: als ik nu wist dat het over (x aantal jaar) toch goed zou komen dan zou het allemaal zoveel beter zijn/makkelijker gaan :Hug:

Haha Animal, ik heb dat ook als ik ouders zie met een 'lastig' kind. Misschien een stukje zelfbescherming? Ik vind het dan altijd wel prima dat ik dat (nog) niet mee hoef te maken.

Hier: vandaag de punctie gehad. Ik vond het pijnlijk dus rustig aan nu. De arts vond dat de opbrengst tegenviel: 5 eitjes uit 10 follikels. Eerst was ik teleurgesteld maar ik heb inmiddels zoveel op internet gelezen dat meer eitjes niet per se betere/meer embryo's opleveren. Nu duimen dat er bevruchtingen zijn.
Rucio, rust lekker uit en laat je door jouw man verwennen. Ik heb al 2 x 3 dagen nodig gehad om bij te komen qua pijn/ongemak, dat schijnt we wat veel te zijn, maar neem de tijd die je nodig hebt. 5 eicellen van de 10 follikels valt inderdaad wel wat tegen. Pregnyl is wel 35 uur voor de punctie gezet? Misschien komen ze er nog achter wat de reden geweest is, zodat ze wat bij kunnen sturen. Hoor je morgen hoeveel bevruchtingen er zijn? Mijn duimen draaien voor je! Dat je teleurgesteld bent, is wel begrijpelijk, maar het is precies zoals hoe je het zegt, je zult het er mee moeten doen. En inderdaad meer betekend zeker niet beter...
Lekker he die zelfbescherming? Of sommige kinderen bij mij in de spreekkamer. Vorige week kon ik er 2 wel achter het behang plakken! De assistente en ik hebben er maar om gelachen.
Rucio, hopen dat er wel veel bevrucht zijn en je dan zo toch nog wat kansen krijgt (hopelijk!!). Ik had veel last na de punctie, maar ik had ook wel wat last van overstimulatie, voldoende rust nemen ook al lijkt het wel oké te zijn!! Dat is mijn fout geweest namelijk ;) ik wilde te snel te veel na de punctie omdat ik me wel goed voelde, dat mocht ik achteraf bekopen...

Sense, er zijn al zoveel mooie woorden gezegd waar ik me bij aansluit, helaas ook hier (h)erkenning.. wat baggal en animal ook al zeggen, zeker blijven praten, mijn man en ik hebben er ook wel eens moeilijkheden rond, maar het is belangrijk dat je er beide wel nog steeds 100% achter staat en 100% voor wil gaan.

Animal, hihi dat is een leuke theorie en hoop dat 'ie voor mij ook opgaat dan ;) ik zal 'mijn best doen' ;) hoe gaat het met jou trouwens?

zizo :hug: , ook al wist je het al wel, dit maakt het toch wat 'officieel' zeg maar.. niet fijn, even bekomen nu, zorg maar dat je lichaam weer helemaal klaar en gezond is, je lichaam moet zich zelf ook 'klaar voelen' zeg maar, om een baby te dragen en gezond ter wereld te brengen! Knuffel!

Diamond, voor jou dus bijna gedaan met de utro, helaas begint het voor mij net, ben gisterenavond weer gestart met die (letterlijke) k*tzooi :-D :-D

Morgen wordt er een cryo ontdooit, moest vandaag het toestemmingsformulier nog binnenbrengen voor de ontdooiing, spannend wel! Bellen ze eigenlijk als er een ontdooiing mislukt is of zal ik dit woensdag pas weten bij de terugplaatsing? Ik vind het echt spannend en kan al niet meer wachten tot woensdag!! En dan 'semi-zwanger' naar Turkije vertrekken ;) hihi, ook een rare (maar fijne!) gedachte eigenlijk.
Oh fijn weetje! Als dit embryootje blijft plakken is hij of zij uitgerekend op de verjaardag van men zusje!! Ik vertelde het haar al en ze zei: oh, dat wordt so-wie-so een blijvertje, het is er eentje van een 'goede datum' :biggrin: haha.
Rucio ik vond de punctie ook erg pijnlijk. De eerste dag ben ik in bed gaan liggen en gaan slapen. De volgende dag heb ik ook weinig gedaan. De dag erna voelde ik me weer prima. Toen ook de tp. Neem rust!
Vijf van de tien is minder dan verwacht, maar hopelijk zijn ze van goede kwaliteit en leveren ze mooie embryo's op.

Sense jouw gevoel herken ik hel goed. Ik zit daar nu ook weer in. Gelukkig weet ik dat dit soort momenten niet erg lang duren. Mijn man en ik kunnen er goed over praten. We hebben veel steun aan elkaar. En het forum helpt. Mijn man wil er minder vaak over praten dan ik. Dan helpt het ook dat ik een paar goede vriendinnen heb die ons hierin enorm steunen. En dit forum.

Ik zit nu de huldiging van de dames van het vrouwenvoetbal te kijken. Een van deze dames, Sherida Spitse, heeft ook samen met haar vriendin ook een kindje gekregen met ivf. Sherida heeft het eitje geleverd, haar vriendin heeft het kindje gedragen. Ze hebben nu een kindje van drie maanden. Ik vind het bijzonder om te horen dat ze ondanks de topsport de hormoonbehandelingen en de punctie heeft gehad.
En zo zijn wij er ook. Midden in de behandelingen en bijbehorende sores, maar verder gaat ons leven ook door.
@zizo, toch bale dat je nu definitief weet dat het niet gelukt is. En dat je nu sowieso een aantal maanden moet wachten. Dat voelt heel stom, want je hebt na de start van ivf eigenlijk het idee van 'we zijn begonnen ' en dan wil je het liefst ook gelijk door. Maar voor je lichaam is het wel echt beter, en misschien dat ze dan in het ziekenhuis ook nog een nieuwe strategie kunnen bedenken om de volgende keer niet weer gedoe met je eierstok te krijgen.

@diamond, kun je je nog inhouden tot donderdag?

@sense, ik denk dat iedereen je gevoelens wel herkent en dat is ook helemaal niet zo gek. Maar het is wel belangrijk om met je man te blijven communiceren. Het is een intensief traject met de nodige hobbels en het kan je samen sterker maken, maar het kan ook de andere kant op gaan. Dus blijf praten met elkaar, ook over je gevoelens. Zodat je elkaar blijft begrijpen.

@rucio, ik snap dat 5 uit 10 wat tegenvalt. Maar wie weet zin ze alle 5wel bevrucht en dan heb je zomaar een hele mooie score. Wanneer hoor je meer?
Selin, succes met de terugplaatsing alvast! Spannend dat ze morgen al gaan ontdooien. Met hoeveel dagen zijn jullie embryo's dan ingevroren? Ik kan je niet helpen met je vraag. Hier worden ze de ochtend van de terugplaatsing zelf ontdooit en als het mis gaat ontdooien ze de volgende cryo.

Rucio, wat jammer dat zoveel eiblaasjes geen eitje hadden. Waren je eiblaasjes wel allemaal rijp? Maar hopelijk is 5 gewoon genoeg. Ik had zelf ook maar 5 goede eitjes en heb uiteindelijk 3 goede 5-daagse embryo's eraan over gehouden, dus veel eitjes zegt idd niet altijd iets. Ik ga voor je duimen! Wanneer zou je een terugplaatsing krijgen als alles goed gaat?

Sense, hier ook veel herkenning. We zijn er ook zo aan toe. En precies wat je schrijft, we zijn al aardig lang samen met z'n tweetjes en het is idd nu meer van hetzelfde. Ik wil zo graag een kindje met m'n man groot brengen! Het lijkt me zo geweldig die uitdaging met hem aan te gaan! Heb het ook bij vlagen dat het verdriet heel erg aanwezig is en ik me er depri door voel en geen zin heb in allerlei dingen die ik normaal gesproken leuk vind. Bij mij is dat sterker als ik in de wachtstand sta (zoals nu). Zodra er weer actie is (echo's e.d.) gaat het meestal beter.

Diamond, jeetje, jouw testdatum komt nu dichtbij, wat superspannend! Ik duim heel hard voor je! En ik ben zooo blij dat ik die utro niet hoef te gebruiken, haha, het klinkt echt zo vies ;). Sterkte daarmee nog even.

Zizo, dikke knuffel. Ik zou dat ook hebben, dat ik dan weer hoop krijg en dan is zo'n witte test toch weer ontzettend k*t. Vooral ook omdat je nu wsl weer lang moet wachten voordat je verder kunt. Ik ben benieuwd wat je arts gaat zeggen, hopelijk valt het mee.

Labgeek, dat klinkt goed! Mooie aantallen en allemaal dicht bij elkaar qua grootte, dat is wat je wil hebben :). Spannend dat de punctie al zo dichtbij komt.

Smurf, volgens mij had ik jou nog niet welkom geheten hier (sorry, beetje laat), dus bij deze ;). We hebben ook al een smurff hier schrijven, beetje verwarrend, haha. Spannend dat je begonnen bent! Hopelijk gaat het wat goeds opleveren!

Fruity, ik duim voor je op het wachtbankje. Jammer dat er uiteindelijk maar één embryo over was, maar hopelijk is dat een mooie plakker! Hopelijk heb je inmiddels geen pijn meer aan je eierstokken en baarmoeder.

Flipje, wat fijn dat je menstruatie zo netjes op tijd is gekomen! Ik denk dat wij samen op het wachtbankje zullen zitten, ik verwacht mijn TP rond de 18e.

Boulu, ik had nog helemaal niet gereageerd op jullie goede nieuws. Oh, ik hoop toch zo dat het allemaal vals alarm is. Wanneer krijg je de rest van de uitslag? Ik duim keihard voor jullie!
Sense ook hier herkenning! Ik kan aan de ene kant ontzettend jaloers worden om vriendinnen met bijvoorbeeld een moeder kind band maar ook af en toe zo om frustreren hoe mensen over hun zwangerschap of kinderen praten. De emoties gaan af en toe alle kanten op!

Rucio Is dat vaker het geval dat er minder eitjes uit de eiblaasjes worden gehaald? Hopelijk alle 5 goede bevruchtingen en een hele mooie terugplaatsing.

Animal2307 Op dit moment zit ik op dag 12 van stimuleren. Ik heb een echo gehad bij dag 6, dag 9 en dag 12 dus ze verwachten dat de groei van mijn eitjes per dag ongeveer 1 mm is. Bij ons in het ziekenhuis doen ze helemaal geen puncties in het weekend helaas en Maandag zijn ze bang dat ze al te ver gegroeid zijn. Aanstaande Woensdag heb ik nog wel een meting om te kijken of die 1 mm per dag wel haalbaar is. Ze houden met dus gelukkig goed in de gaten. Wat je zegt heb ik inderdaad ook, ik moet veel vaker plassen en als ik een volle blaas heb krijg ik last van krampen aan de linkerkant (waar er veel zitten). Ik kan echt blijven eten dus dat heb ik dan weer niet. Ik heb vooral heel erg last van mijn onderrug wat waarschijnlijk ook door de hoeveelheid eitjes komt. Ik hoop echt van harte dat ze alle 12 doorgaan voor Vrijdag.
Ik werk op een laboratorium waar medicijnen getest worden voor groot vee zoals varkens, koeien, paarden en kippen. Wij testen niet op de dieren hoor maar het is vooral antibiotica en parasieten gerelateerd.
Windmolen, ingevroren op dag 3! Ze ontdooien hier dus 1 dag voordien om te kijken of de deling goed verder loopt en dus wordt de cryo eigenlijk op dag 4 teruggeplaatst, beetje raar eigenlijk, had zelf nog niet bij nagedacht 😁 meestal hoor jr dag 3 of dag 5
Ik lees op het zwangerentopic een vreselijk bericht over Boulu. De echo is niet goed. :'(

Lieve Boulu, als je dit leest, heel veel sterkte! Het is zo verrot oneerlijk wat jullie moeten meemaken. Hier zijn geen woorden voor!
:hug: :hug: :rose:
Rucio doe lekker rustig aan. Fijn dat de punctie achter de rug is maar jammer dat hij tegenviel. Ik kan mij voorstellen dat je wat teleurgesteld bent over 5 eicellen uit 10 follikels. Maar als er hier 3 tot 5 mooie embryo's uit ontstaan is het lang geen gekke score.

Sense wat naar dat je je zo rot voelt. Deels herkenbaar, deels niet. Ik ben nl ook echt oprecht gelukkig met mijn leven nu en geniet ook heel erg van alle dingen die ik doe zonder dat ik een kind heb. Maar neemt niet weg dat ik wel erg naar een (levend) kindje verlang. Ik doe verder precies het zelfde als Animal. Als ik weer eens een lastig/ dreinend kind zie, stiekem blij zijn dat ik daar niet mee hoef te dealen op dat moment.
Blijf goed met je man/ vriend praten over waarom je verdrietig/ boos bent op sommige momenten.

Duufje hoe gaat het met je? Is het nieuws al een beetje geland....? Je/ jullie blijven erg in mijn gedachten. (Evenals Boulu)

Animal fijn dat de afscheiding minder wordt!

Diamond succes met de laatste wachtdagen.
Labgeek mooie score wordt het zo te horen! Wat jammer/ vreemd dat ze bij jullie ziekenhuis sowieso in het weekend geen puncties doen..... maar voor jou komt het zo te horen wel passend uit om op vrijdag de punctie te hebben.
Klinkt als erg leuk en interessant werk.
Jullie zijn allemaal heel erg lief! En ik wil echt nog even benadrukken dat ik weet dat er hier meiden rondlopen die veel heftigere dingen hebben meegemaakt (Ik vond bijna dat ik niet mag zeuren).

Baggal, , ik ben altijd verbaasd over je leeftijd. Je komt heel 'wijs' over vind ik. Zwangere vriendinnen vind ik persoonlijk lastiger dan vriendinnen met baby (dan zie ik zo n cutie voor de eerste keer en dan is het weer helemaal goed)Fijn wat je aan het eind schrijft, dat de meesten toch wel zwanger worden. Er is een paar jaar geleden iets (medisch) met mijn vader gebeurt waar maar een heel kleine kans op was (er is iets mis gegaan tijdens een operatie) en dat heeft me toch wat cynisch gemaakt merk ik nu. Maar daar heb ik natuurlijk helemaal niets aan, ik moet dat gaan loslaten (Haha, ik haat het eigenlijk als mensen dat zeggen maar goed).

Animal, wat een verhaal joh over die klant en haar abortus. Klinkt vooral alsof ze er heel nonchalant over doet ( maar dar kan natuurlijk ook een houding zijn, en wie weet wat voor een drama eraan vooraf ging).
Ik en man hebben niet echt ruzie gemaakt, hij is eerder veel te lief en ik veel te sjacherijnig. Maar ik heb hem vanavond alweer geknuffeld hoor, en tijdens weekend ook gezegd dat het me spijt wanneer ik me op hem afreageren.

Lily, op goede dagen denk ik iets vergelijkbaars: 'Ik kan beter positief zijn en achteraf pijn ervaren dan negatief zijn en achteraf ooook pijn ervaren (want hoop houd je altijd)

Rucio en Selin: dankjulliewel. Heel spannend voor jou Rucio, die bevruchting en ! En jij lekker broeden in de zon Selin!

Fijn verhaal over die voetbalster Zizo, ga ik zo ook ns zoeken! Ervaringen blijven altijd meer bij dan statistiek vind ik.

Dank Chevrolet, we praten wel hoor, ik zou er zelf wel wat minder mee bezig willen zijn. Maar ja, wij zitten met dat lijf opgescheept dat constant allerlei signalen uitzendt, om doodmoe van te worden.

Windmolen wij zijn eigenlijk nog maar relatief kort samen maar t voelt (op n goede manier) alsof we altijd samen zijn geweest. En mijn man gaat zo n fantastische vader zijn, dat weet ik zeker.

Labgeek: idd, heel emotioneel is dit hele gebeuren. Ik heb wel besloten dat ik liever af en toe verdrietig ben en daarnaast geniet van (andermans) kinderen dan dat ik me afsluit en afstomp.

Lieve allen, ik ga snel slapen en dit geschrijf heeft me echt geholpen, dank!
Shit had post van Zizo niet gelezen.

Oh nee Boulu...Ik vind het zo verschrikkelijk voor je, dat geslinger tussen hoop en vrees, en dat het dan nu toch echt blijkt te zijn waar jullie voor vreesden.
Ik vind het heel erg voor jullie, xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven