Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
zaterdag 5 augustus 2017 om 23:02
Duufje, volgens mij heeft DD geen lange wachttijden op het moment en op gesprek gaan zou ik sowieso doen. Na een intake ben je niet verplicht daar te blijven, je mag zo weer terug naar jullie huidige ziekenhuis. Het is gewoon echt ontzettend klote na alles wat jullie al mee hebben moeten maken.
Het verhaal over adoptie, is natuurlijk helemaal waar. De stap zelfs zetten is natuurlijk al ontzettend groot en dan helpt jullie leeftijd ook niet mee. Gemeen is dit traject soms... Heel veel dikke knuffels voor jullie beiden.
Rucio, fijn dat de fm goed was. Op naar maandag!
Het verhaal over adoptie, is natuurlijk helemaal waar. De stap zelfs zetten is natuurlijk al ontzettend groot en dan helpt jullie leeftijd ook niet mee. Gemeen is dit traject soms... Heel veel dikke knuffels voor jullie beiden.
Rucio, fijn dat de fm goed was. Op naar maandag!
zondag 6 augustus 2017 om 10:02
Chevrolet wow wat een geweldig nieuws en dat spontaan
gefeliciteerd!
Duufje sterkte meid, neem de tijd zodat je goed kan nadenken over wat de volgende stap voor jullie zal zijn..
Ik vind het gewoon zo krom soms al die regels hier in NL..waarom telt een poging als de punctie geslaagd is dan ben je er nog niet..ik vind t gewoon zo oneerlijk want dit hele traject brengt veel emoties met zich mee en is al zwaar genoeg grr..
Zo dat moest er ff uit..
Baggaldank je ik vind t allemaal zo spannend en tegelijkertijd verwarrend..ik voel van alles wat kan duiden op een zwangerschap..ben echt een hormoonbom nu...maar ik blijf mezelf voorhouden dat het ook door de utro kan komen totdat t tegendeel bewezen is..ik denk dat ik 2 weken na de punctie aanhoud..dus donderdag als testdag ga nemen..eerder testen heeft denk ik toch geen zin..
Rucio wat fijn zeg op naar morgen voor de punctie!

Duufje sterkte meid, neem de tijd zodat je goed kan nadenken over wat de volgende stap voor jullie zal zijn..

Ik vind het gewoon zo krom soms al die regels hier in NL..waarom telt een poging als de punctie geslaagd is dan ben je er nog niet..ik vind t gewoon zo oneerlijk want dit hele traject brengt veel emoties met zich mee en is al zwaar genoeg grr..

Zo dat moest er ff uit..
Baggaldank je ik vind t allemaal zo spannend en tegelijkertijd verwarrend..ik voel van alles wat kan duiden op een zwangerschap..ben echt een hormoonbom nu...maar ik blijf mezelf voorhouden dat het ook door de utro kan komen totdat t tegendeel bewezen is..ik denk dat ik 2 weken na de punctie aanhoud..dus donderdag als testdag ga nemen..eerder testen heeft denk ik toch geen zin..
Rucio wat fijn zeg op naar morgen voor de punctie!
Shine bright like a diamond
zondag 6 augustus 2017 om 10:21
Diamond, ik snap dat je het krom vindt, maar als je kijkt wat het doel van de punctie is, dat is het verkrijgen van eicellen, dan is dat op dit moment gelukt. Het doel van de punctie is niet iemand zwanger krijgen. Uiteraard is dat het uiteindelijke doel wel natuurlijk, maar ze moeten natuurlijk wel ergens een grens trekken. Belgie heeft juist weer 6 ivf pogingen die ze vergoeden, duitsland is weer juist minder goed. Windmolen kan je er alles over vertellen. Ik snap de frustratie hoor, maar het is niet eerlijk kom te zeggen dat als er geen bevruchtingen zijn, dat ze het dan eigenlijk niet als poging door moeten laten gaan. Even wat tegengas gegeven
Duufje, gaat het een beetje met jullie?
Chevrolet, wat lees ik nu? Gefeliciteerd!!! Ik hoop zo dat het nu allemaal goed gaat. Hoe staan jullie er in? Heb je er een beetje vertrouwen in?

Duufje, gaat het een beetje met jullie?
Chevrolet, wat lees ik nu? Gefeliciteerd!!! Ik hoop zo dat het nu allemaal goed gaat. Hoe staan jullie er in? Heb je er een beetje vertrouwen in?
zondag 6 augustus 2017 om 11:46
Diamond: er is echt geen pijl op te trekken in de dagen/week na de TP. Ik heb altijd aan alles getwijfeld om eerlijk te zijn en je leeft toch een beetje tussen hoop en vrees. Op naar donderdag - ik hoop ontzettend dat het positief is!
Duufje: Snap dat het allemaal heel vers is. Is gewoon weer een keihard klap waar je mee moet dealen alvorens echt na te kunnen denken over eventuele vervolgstappen - wat die ik ook moge zijn. Snap dat er van alles door je heen gaat: van enerzijds mogelijk moeten accepteren tot pleegzorg tot adoptie.
Mijn man en ik hebben in 2014 overigens adoptie overwogen, zoals je misschien wel weet, maar vonden het proces te ver gaan in de UK (ik ben redelijk braaf geweest in mijn studententijd voordat ik mijn man leerde kennen, maar om nu een ex vriendje te willen interviewen met wie ik, pak en beet, 4-5 maanden een relatie heb gehad in 2006
), of op voorhand een support netwerk hebben van 25 mensen in de leeftijdscategorie van het kind dat je mogelijk wenst te adopteren? Pfff.... Misschien dat het in NL beter is. Ik heb wel twee, inmiddels volwassen, geadopteerde neven uit Colombia en moet zeggen dat ik met een van hen net zo'n goede band, zo niet beter heb, dan met mijn eigen broer (en overige, biologische neven en nichten uit dat gezin) dus wat dat betreft komt een kind ook uit je hart denk ik wel eens...
In ieder geval is het nog niet zo ver - ik ben benieuwd wat je fertiliteitsarts zegt en met wat voor advies hij komt na deze zoveelste tegenvaller. En ook wat Animal zegt: een gesprek in Dusseldorf kan nooit kwaad. Het is mij wel eens opgevallen dat de diverse artsen binnen fertiliteit echt een heel ander idee hebben van wat mogelijk kan werken en dat adviezen soms haaks op elkaar staan (Homerton en Dr A./Dr H.). Weet in ieder geval dat er aan je gedacht wordt - ik vind het enorm verdrietig allemaal.
Smurff112: Als het goed is ben jij inmiddels begonnen met prikken en slikken. Ik hoop dat het goed gaat en je niet te veel last hebt van bijwerkingen.
Rucio: Fijn dat je FM goed was. Heel veel succes maandag met de punctie. En ik hoop dat die twee kleine follikels ook nog mee mogen doen!
Weija: Heb jij een cryogeen-terugplaatsing-TP vandaag? Ik hoop enorm dat het gouden embryo nog bij een van de cryo's uit deze ronde zit zodat je niet hoeft te spuiten en slikken.
Dazzle: Hoe is het op de wachtbank? Hoop dat jij en Fruity na Diamond de volgende zijn met een beetje positiviteit hier.
Chevrolet: Na 4 keer een (v)MK gehad te hebben is het logisch dat je niet helemaal gerust bent, maar ik ga je toch, voorzichtig, feliciteren meis:
Een mooie Franse baby hopelijk!
Flipje: Ik hoop dat je cyclus weer een beetje hersteld en dat je over niet al te lange tijd weer op de wachtbank kan plaatsnemen. Ook voor jou een dikke knuffel
- het moet heel moeilijk zijn om de hoop te blijven behouden na al het gebeurde. Ik duim enorm voor jullie laatste embryo uit ICSI 1.
Hier niet veel te melden. Ben enorm aan het opruimen geslagen in mijn kasten. Ik weet niet of het nesteldrang is of iets anders. Ik weet niet of ik het hier al gemeld had (ik schrijf natuurlijk in de diverse topics): op 14/9 kan ik terug naar het ziekenhuis en krijg ik een datum door voor de keizersnede. Ik wil voorlopig nog blijven werken. Het is a) toch rustig en b) als het even kan, hoop ik dat ik het project waar ik 1,5 jaar aan gewerkt heb kan afronden c) en de inkomsten zijn natuurlijk erg mooi meegenomen want dit is een lucratieve opdrachtgever. Ben qua werk erg benieuwd hoe het loopt: voorlopig doe ik nog 40 uur. Mijn man zal veel van de shared parental leave op zich nemen - in de UK is dat beter geregeld dan in NL vermoed ik.
Duufje: Snap dat het allemaal heel vers is. Is gewoon weer een keihard klap waar je mee moet dealen alvorens echt na te kunnen denken over eventuele vervolgstappen - wat die ik ook moge zijn. Snap dat er van alles door je heen gaat: van enerzijds mogelijk moeten accepteren tot pleegzorg tot adoptie.
Mijn man en ik hebben in 2014 overigens adoptie overwogen, zoals je misschien wel weet, maar vonden het proces te ver gaan in de UK (ik ben redelijk braaf geweest in mijn studententijd voordat ik mijn man leerde kennen, maar om nu een ex vriendje te willen interviewen met wie ik, pak en beet, 4-5 maanden een relatie heb gehad in 2006

In ieder geval is het nog niet zo ver - ik ben benieuwd wat je fertiliteitsarts zegt en met wat voor advies hij komt na deze zoveelste tegenvaller. En ook wat Animal zegt: een gesprek in Dusseldorf kan nooit kwaad. Het is mij wel eens opgevallen dat de diverse artsen binnen fertiliteit echt een heel ander idee hebben van wat mogelijk kan werken en dat adviezen soms haaks op elkaar staan (Homerton en Dr A./Dr H.). Weet in ieder geval dat er aan je gedacht wordt - ik vind het enorm verdrietig allemaal.

Smurff112: Als het goed is ben jij inmiddels begonnen met prikken en slikken. Ik hoop dat het goed gaat en je niet te veel last hebt van bijwerkingen.
Rucio: Fijn dat je FM goed was. Heel veel succes maandag met de punctie. En ik hoop dat die twee kleine follikels ook nog mee mogen doen!
Weija: Heb jij een cryogeen-terugplaatsing-TP vandaag? Ik hoop enorm dat het gouden embryo nog bij een van de cryo's uit deze ronde zit zodat je niet hoeft te spuiten en slikken.
Dazzle: Hoe is het op de wachtbank? Hoop dat jij en Fruity na Diamond de volgende zijn met een beetje positiviteit hier.

Chevrolet: Na 4 keer een (v)MK gehad te hebben is het logisch dat je niet helemaal gerust bent, maar ik ga je toch, voorzichtig, feliciteren meis:

Flipje: Ik hoop dat je cyclus weer een beetje hersteld en dat je over niet al te lange tijd weer op de wachtbank kan plaatsnemen. Ook voor jou een dikke knuffel

Hier niet veel te melden. Ben enorm aan het opruimen geslagen in mijn kasten. Ik weet niet of het nesteldrang is of iets anders. Ik weet niet of ik het hier al gemeld had (ik schrijf natuurlijk in de diverse topics): op 14/9 kan ik terug naar het ziekenhuis en krijg ik een datum door voor de keizersnede. Ik wil voorlopig nog blijven werken. Het is a) toch rustig en b) als het even kan, hoop ik dat ik het project waar ik 1,5 jaar aan gewerkt heb kan afronden c) en de inkomsten zijn natuurlijk erg mooi meegenomen want dit is een lucratieve opdrachtgever. Ben qua werk erg benieuwd hoe het loopt: voorlopig doe ik nog 40 uur. Mijn man zal veel van de shared parental leave op zich nemen - in de UK is dat beter geregeld dan in NL vermoed ik.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 6 augustus 2017 om 11:56
Chevrolet ik heb je in het andere topic al gefeliciteerd, maar ik ga dat nu ook hier doen! Het is je gegund meid! En ja, natuurlijk had ik ook graag een positieve test gehad en ook voor Duufje. Helaas is de mmm een traject van uitersten. Dat jij nu spontaan zwanger bent geworden, geeft mij in elk geval wel het gevoel dat ik de hoop niet moet opgeven. De kans is er, ook al is deze nog zo klein.
Diamond heb jij geen testdatum gehoord van het zkh? Die van mij is 16 18 dagen na de punctie. Nu heb ik 13 dagen na de punctie al negatief getest. Officieel moet ik morgen testen volgens het zkh. Ik ga dat voor de show nog wel doen, maar aangezien ik al een menstruatie heb, beschouw ik deze poging als mislukt. Ik hoop daarentegen dat jij meer geluk hebt.
MwStippel wat lief dat je even uit meeleesstand komt. Het is idd een slagveld. Dat kan je onzeker maken voor jouw poging. Maar vergeet niet dat we kortgeleden ook een hele succesvolle ronde hadden op dit topic. Het gaat hier echt met ups en downs.
En dat we maar drie vergoedde pogingen hebben vind ik ook ruk. Toch snap ik wel dat er ergens een grens ligt omdat het andere onbetaalbaar wordt voor de verzekeraar. Wel zou ik er voor willen pleitten dat het drie pogingen in de vijf jaar zijn. De technieken worden steeds beter. Misschien is het in 2024 een heel eenvoudig traject met hoge slagingskans, maar ben ik dan al door mijn kansen heen. Al begint de leeftijd dan ook te tellen. Het is een erg moeilijk discussie. Hoe lang ga je door met proberen. Bah, ik wil er niet te veel aan denken. Ik word er erg verdrietig van.

Diamond heb jij geen testdatum gehoord van het zkh? Die van mij is 16 18 dagen na de punctie. Nu heb ik 13 dagen na de punctie al negatief getest. Officieel moet ik morgen testen volgens het zkh. Ik ga dat voor de show nog wel doen, maar aangezien ik al een menstruatie heb, beschouw ik deze poging als mislukt. Ik hoop daarentegen dat jij meer geluk hebt.
MwStippel wat lief dat je even uit meeleesstand komt. Het is idd een slagveld. Dat kan je onzeker maken voor jouw poging. Maar vergeet niet dat we kortgeleden ook een hele succesvolle ronde hadden op dit topic. Het gaat hier echt met ups en downs.
En dat we maar drie vergoedde pogingen hebben vind ik ook ruk. Toch snap ik wel dat er ergens een grens ligt omdat het andere onbetaalbaar wordt voor de verzekeraar. Wel zou ik er voor willen pleitten dat het drie pogingen in de vijf jaar zijn. De technieken worden steeds beter. Misschien is het in 2024 een heel eenvoudig traject met hoge slagingskans, maar ben ik dan al door mijn kansen heen. Al begint de leeftijd dan ook te tellen. Het is een erg moeilijk discussie. Hoe lang ga je door met proberen. Bah, ik wil er niet te veel aan denken. Ik word er erg verdrietig van.
zizo wijzigde dit bericht op 06-08-2017 14:34
Reden: 16 moet 18 dagen zijn
Reden: 16 moet 18 dagen zijn
0.31% gewijzigd
zondag 6 augustus 2017 om 13:49
Duufje:
. Ik weet niet wat ik moet schrijven, ik vind het zo ontzettend naar voor jullie. Wat een teleurstelling en wat een klap moet het zijn geweest. Het zag er zo goed uit, met meer eicellen dan ooit (meen ik) en dan dit. Wat een onberekenbaar kl*te traject is het ook... Ik hoop ontzettend voor je dat je hierna wel nog een goede kans krijgt, mogelijk in Düsseldorf, maar je hebt helemaal gelijk, eerst dit laten bezinken, voordat je daar beslissingen over hoeft te nemen. Sterkte, lieve Duuf.
Zizo, ook voor jou een dikke knuffel. Wat onzettend k*t dat je menstruatie is doorgebroken
. En dat je dan nu waarschijnlijk weer zo lang moet wachten voordat je verder kan en al die onzekerheid over hoe het nou verder gaat ivm je gedraaide eierstok. Jeetje, je had je dit traject zo toch niet voorgesteld...
Chevrolet, ik begrijp dat we jou mogen feliciteren? Wat fijn! Ik begrijp dat het nog wel ontzettend spannend is ivm je eerdere miskramen. Ik duim hard voor je dat het nu goed mag gaan. Zou wel heel bijzonder zijn, zo vlak voor je huwelijk
.
Weija, ik lees bij Baggal dat jij een terugplaatsing hebt vandaag? Heel veel succes! Ik ga weer heel hard duimen voor je!
Wachtbankje: ik duim ook heel hard voor jullie! Ik hoop dat er straks weer wat meer goed nieuws dit topic binnen komt!

Zizo, ook voor jou een dikke knuffel. Wat onzettend k*t dat je menstruatie is doorgebroken

Chevrolet, ik begrijp dat we jou mogen feliciteren? Wat fijn! Ik begrijp dat het nog wel ontzettend spannend is ivm je eerdere miskramen. Ik duim hard voor je dat het nu goed mag gaan. Zou wel heel bijzonder zijn, zo vlak voor je huwelijk

Weija, ik lees bij Baggal dat jij een terugplaatsing hebt vandaag? Heel veel succes! Ik ga weer heel hard duimen voor je!
Wachtbankje: ik duim ook heel hard voor jullie! Ik hoop dat er straks weer wat meer goed nieuws dit topic binnen komt!

zondag 6 augustus 2017 om 14:08
@baggal, jeetje wat een eisen voor het adopteren van een kindje. Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om 'exen' te contacten. En om zo'n grote achterban te hebben is toch belachelijk. Als je 'gewoon' zwanger wordt heb je dat ook niet. Ik weet niet hoe dat in Nederland is, maar volgens mij heb je ook wel zulk soort eisen. Je moet een vast contract hebben geloof ik en een bepaald inkomen. Écht een beetje absurd eigenlijk.
Bedankt voor de felicitaties. Het voelt heel dubbel dat het nu weer spontaan is gelukt. Maar eerlijk gezegd heb ik er nog niet veel vertrouwen in. Mede ook omdat ik in mei eerst heel positief was en daarna toch die teleurstelling kreeg van een slechte echo. Dus ik ben nu wat voorzichtiger. Voel ook helemaal niks, dus eerst maar eens de echo afwachten..
Bedankt voor de felicitaties. Het voelt heel dubbel dat het nu weer spontaan is gelukt. Maar eerlijk gezegd heb ik er nog niet veel vertrouwen in. Mede ook omdat ik in mei eerst heel positief was en daarna toch die teleurstelling kreeg van een slechte echo. Dus ik ben nu wat voorzichtiger. Voel ook helemaal niks, dus eerst maar eens de echo afwachten..
zondag 6 augustus 2017 om 14:22
Animal ja ik snap het, was alleen ff momentje wat had ik had vanochtend. Begrijp heel goed dat ze ergens een lijn moeten trekken.
Baggal nee klopt idd daarom is het zo verwarrend mn 2e wacht week is net in gegaan..vooral in de wachtweken let je overal op.
Zizo in de folder staat 18 dagen na de punctie, maar ik weet dat ik dat niet vol ga houden, Volgens mij heb ik tot donderdag utro en utro heeft toch geen invloed op een positieve / negatieve test?? Donderdag zit ik op 15 dagen na de punctie..
Ik weet ook niet hoe lang het duurt voordat je ongesteld wordt wanneer je met utro stopt? Iemand ervaring mee?
Hoeveel pogingen per hoeveel jaar zijn er nu?
Baggal nee klopt idd daarom is het zo verwarrend mn 2e wacht week is net in gegaan..vooral in de wachtweken let je overal op.
Zizo in de folder staat 18 dagen na de punctie, maar ik weet dat ik dat niet vol ga houden, Volgens mij heb ik tot donderdag utro en utro heeft toch geen invloed op een positieve / negatieve test?? Donderdag zit ik op 15 dagen na de punctie..
Ik weet ook niet hoe lang het duurt voordat je ongesteld wordt wanneer je met utro stopt? Iemand ervaring mee?
Shine bright like a diamond
zondag 6 augustus 2017 om 14:33
De utro heeft idd geen invloed op de zwangerschapstest. Pregnyl en Ovitrelle kan dat afhankelijk van de hoogte van de dosering wel tien dagen hebben.Diamond30 schreef: ↑06-08-2017 14:22Zizo in de folder staat 18 dagen na de punctie, maar ik weet dat ik dat niet vol ga houden, Volgens mij heb ik tot donderdag utro en utro heeft toch geen invloed op een positieve / negatieve test?? Donderdag zit ik op 15 dagen na de punctie..
Bij veel vrouwen wordt de menstruatie uitgesteld door de utro. In mijn geval is dat niet zo. Ik ben op 13 dpo ongesteld geworden. Morgen is mijn testdatum op 18 dagen na de punctie. Mijn ongesteldheid is al bijna ten einde. Het zegt dus niks.
Momenteel worden er drie pogingen in je leven vergoed.
zondag 6 augustus 2017 om 16:15
Chevrolet gefeliciteerd! Wat super fijn dat je weer spontaan zwanger bent geworden. En ik snap heel erg hoed je terughoudendheid na je eerdere miskramen. Maar het zou zomaar eens kunnen dat het deze keer wel goed gaat. Ik hoop het voor je!
Duufje hoe is het nu met je? Wat een klap hebben jullie gisteren weer te verwerken gekregen.....
Diamond in NL krijg je per doorgaande zwangerschap 3 pogingen vergoed. Een doorgaande zwangerschap is ongeveer vanaf 12 weken zwangerschap (kan bij een cryo tp net een paar dagen verschillen).
Baggal zo spannend en gek idee dat je 14 september de bevaldatum te horen krijgt. Wat fijn dat je je zo goed voelt en nog graag zo lang mogelijk blijft doorwerken.
Animal ben je helemaal hersteld van de hsk en narcose deze week? Weet je al of je volgende maande voor een tp gaan of wacht je eerst de uitslag van de NK cellen af?
Hier Dank voor jullie succeswensen. Vanmiddag weer een mooi embryo teruggeplaatst gekregen.
Duufje hoe is het nu met je? Wat een klap hebben jullie gisteren weer te verwerken gekregen.....

Diamond in NL krijg je per doorgaande zwangerschap 3 pogingen vergoed. Een doorgaande zwangerschap is ongeveer vanaf 12 weken zwangerschap (kan bij een cryo tp net een paar dagen verschillen).
Baggal zo spannend en gek idee dat je 14 september de bevaldatum te horen krijgt. Wat fijn dat je je zo goed voelt en nog graag zo lang mogelijk blijft doorwerken.
Animal ben je helemaal hersteld van de hsk en narcose deze week? Weet je al of je volgende maande voor een tp gaan of wacht je eerst de uitslag van de NK cellen af?
Hier Dank voor jullie succeswensen. Vanmiddag weer een mooi embryo teruggeplaatst gekregen.

zondag 6 augustus 2017 om 16:49
Even offline geweest. Jeetje duufje wat verschrikkelijk! Meer heb ik er nu niet over te zeggen. Behalve jullie heel veel liefs en kracht te wensen.
Weija mooi dat je nu op t wachtbankje zit ik zal voor je duimen.
En diamond ook nog daar, super!
Ik werd dwars door utro ongesteld. Niets uitgesteld. Op test ook geen invloed overigens.
De rest: ik lees en leef mee hoor
Weija mooi dat je nu op t wachtbankje zit ik zal voor je duimen.
En diamond ook nog daar, super!
Ik werd dwars door utro ongesteld. Niets uitgesteld. Op test ook geen invloed overigens.
De rest: ik lees en leef mee hoor
zondag 6 augustus 2017 om 16:52
DIamond, de utro houdt bij mij wel mijn menstruatie tegen. De vorige keer duurde het bijna 7 x 24 uur na de laatste utro voor ik ongesteld werd. De keer ervoor een dag of 5. Ik lees ook wel eens dat het de ene keer wel en de andere geen menstruatie tegen houd en ook vrouwen die de ene keer wel en de andere keer geen bijwerkingen hadden. Dus je kan er echt helemaal niets over zeggen. Alleen als je al ongesteld wordt, voor je er mee stopt, maar zelfs dan is er nog een ieniminie kans dat je wel zwanger bent.
Weija, ik ben wel helemaal herstelt, volgens mij, maar heb af en toe heel ietsjes buikpijn en heb nu al 2 ochtenden achter elkaar dat ik vieze bruine smurrie verlies. Oud bloed zoals de laatste dag van menstruatie is toch anders. Het stinkt niet (gelukkig!), maar ben er niet 100% gerust op. Als ik dat morgen weer heb, ga ik even bellen. Voel me verder prima, geen koorts of zo. Voor nu neigen we naar zelf proberen, maar we zijn er nog niet helemaal uit. We hebben nog wel even om er over na te denken.
Hup top-embryo! Zet hem op!!! De kaarsjes zullen voor je branden Weija.
Weija, ik ben wel helemaal herstelt, volgens mij, maar heb af en toe heel ietsjes buikpijn en heb nu al 2 ochtenden achter elkaar dat ik vieze bruine smurrie verlies. Oud bloed zoals de laatste dag van menstruatie is toch anders. Het stinkt niet (gelukkig!), maar ben er niet 100% gerust op. Als ik dat morgen weer heb, ga ik even bellen. Voel me verder prima, geen koorts of zo. Voor nu neigen we naar zelf proberen, maar we zijn er nog niet helemaal uit. We hebben nog wel even om er over na te denken.
Hup top-embryo! Zet hem op!!! De kaarsjes zullen voor je branden Weija.
zondag 6 augustus 2017 om 16:54

zondag 6 augustus 2017 om 18:05
@Flipje, dat is goed nieuws. Mooi dat je cyclus gelijk weer mooi is.
@ongesteld met utro, bij de verse tp had ik alleen utro bollen en werd ik 3 dagen voor dat ik mocht testen al ongesteld. Bij de cryo tp had ik naast utro ook nog progynova en ze zeiden dat je dan sowieso niet ongesteld werd. Ik moest toen ook echt een test doen en nadat ik gestopt was met de medicatie werd ik 3 dagen later ongesteld.
@ongesteld met utro, bij de verse tp had ik alleen utro bollen en werd ik 3 dagen voor dat ik mocht testen al ongesteld. Bij de cryo tp had ik naast utro ook nog progynova en ze zeiden dat je dan sowieso niet ongesteld werd. Ik moest toen ook echt een test doen en nadat ik gestopt was met de medicatie werd ik 3 dagen later ongesteld.
zondag 6 augustus 2017 om 18:15
Flipje: Wat fijn! Normaliter wil je geen bloed zien in dit traject, maar wat een opluchting dat je lichaam het weer opgepakt heeft! Blij voor je. Ik weet nog dat ik destijds ook zo blij was weer een cyclus te hebben en daarna in de race te zijn. Super - succes op de 16e vast!
Chevrolet: Begrijp die reserves hoor. Dat is ook logisch na wat je hebt meegemaakt. Je gaat dan automatisch jezelf indekken. Herkenbaar ook.
Adoptie: daarnaast was er ook nog de eis van een 6 maanden voorafgaand aan de adoptie volledig stoppen met werken en het feit dat men toch problemen had met de leeftijd van mijn man. Voor dat laatste heb ik helemaal begrip, maar ik heb in 2013 mij laten omscholen om in de UK mijn werk uit te kunnen oefenen. Part-time werken prima, maar volledig stoppen gaat mij te ver. Kortom, na het 2e gesprek zijn wij toen afgehaakt. En nog steeds vind ik het jammer dat een kind dat een stabiele omgeving had kunnen hebben, misschien nu nog steeds wacht op ouders, want in de UK is er een chronisch te kort aan mensen die willen adopteren. Heel dubbel allemaal...
Fijn Weija dat het ontdooien weer goed is gegaan. Ik hoop dat je een plakker hebt
(het wordt tijd! Kom -
innestelen met die hap!!).
Had hier een gezellig middag met de hele familie (inclusief ex) van mijn man. Toch wel fijn dat het allemaal opeens zo kan en we hadden het weer mee dus lekker een picnic kunnen houden in het gras en daarna koffie en thee bij ons binnen.

Chevrolet: Begrijp die reserves hoor. Dat is ook logisch na wat je hebt meegemaakt. Je gaat dan automatisch jezelf indekken. Herkenbaar ook.
Adoptie: daarnaast was er ook nog de eis van een 6 maanden voorafgaand aan de adoptie volledig stoppen met werken en het feit dat men toch problemen had met de leeftijd van mijn man. Voor dat laatste heb ik helemaal begrip, maar ik heb in 2013 mij laten omscholen om in de UK mijn werk uit te kunnen oefenen. Part-time werken prima, maar volledig stoppen gaat mij te ver. Kortom, na het 2e gesprek zijn wij toen afgehaakt. En nog steeds vind ik het jammer dat een kind dat een stabiele omgeving had kunnen hebben, misschien nu nog steeds wacht op ouders, want in de UK is er een chronisch te kort aan mensen die willen adopteren. Heel dubbel allemaal...
Fijn Weija dat het ontdooien weer goed is gegaan. Ik hoop dat je een plakker hebt

Had hier een gezellig middag met de hele familie (inclusief ex) van mijn man. Toch wel fijn dat het allemaal opeens zo kan en we hadden het weer mee dus lekker een picnic kunnen houden in het gras en daarna koffie en thee bij ons binnen.

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 6 augustus 2017 om 18:25
Chevrolet wat een fijn nieuws!! Ik ken jou (nog) niet echt denk ik van dit forum
maar lees dat je spontaan zwanger geworden bent, zal wel een (fijne!!) verrassing geweest zijn toch?! Begrijp wel dat je er voorzichtig in bent! Heb je al een echo gehad of wanneer is je eerste echo? Proficiat!!
Baggal, wat fijn zo'n picknick!! Heel gezellig! Spannend dat je bijna je exacte bevallingsdatum te weten komt!
Duufje, hoe gaat het vandaag met jullie?
Flipje, oh wat een fijn nieuws dat je er ook weer snel mee verder kan! Hopelijk met vernieuwde moed?!
Weija, is de terugplaatsing goed gegaan? Nu begint het vervelende pas hé
die 2 wachtweken, weet je ze goed door te komen? Schuif je vanaf woensdag op voor mij?
Ik kom er dan héél graag bijzitten!! 
Hier z'n gewone gangetje, we kijken uit naar de terugplaatsing woensdag en eerlijk gezegd heb ik niet erg veel zin in de reis van donderdag, ben ergens wel bang dat een reis er net niet goed voor is, maar goed, daar mag ik nu niet aan gaan denken. Zal ook wel goed zijn om de eerste wachtweek alvast op vakantie door te brengen, dan gaat die hopelijk wat sneller en heb ik de nodige afleiding!

Baggal, wat fijn zo'n picknick!! Heel gezellig! Spannend dat je bijna je exacte bevallingsdatum te weten komt!
Duufje, hoe gaat het vandaag met jullie?
Flipje, oh wat een fijn nieuws dat je er ook weer snel mee verder kan! Hopelijk met vernieuwde moed?!
Weija, is de terugplaatsing goed gegaan? Nu begint het vervelende pas hé

Hier z'n gewone gangetje, we kijken uit naar de terugplaatsing woensdag en eerlijk gezegd heb ik niet erg veel zin in de reis van donderdag, ben ergens wel bang dat een reis er net niet goed voor is, maar goed, daar mag ik nu niet aan gaan denken. Zal ook wel goed zijn om de eerste wachtweek alvast op vakantie door te brengen, dan gaat die hopelijk wat sneller en heb ik de nodige afleiding!

zondag 6 augustus 2017 om 19:08
@selin, ik ben een goede meelezer, een slechte meeschrijver
En daar komt bij dat ik mijn laatste tp in maart had een sindsdien eigenlijk in de wachtstand sta. Dus wat minder actief op het forum. Dus kan kloppen dat je mij nog niet voorbij had zien komen.
Heb nog geen afspraak gemaakt voor een echo. Durf niet zo goed. Maar ik weet dat ze bij ons pas in week 8 de eerste echo inplannen, dus heb nog 3 weken om te bellen.
@weija, succes op het wachtbankje!
@baggal, mooi dat jullie inmiddels met zn allen door één deur kunnen en dus een gezellige dag kunnen hebben. Dat is wel wat waard! Mijn ouders zijn gescheiden, maar gelukkig kunnen die ook gewoon met elkaar omgaan. Dat maakt het voor mij wel makkelijker.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar je bevallingsdatum. Misschien wel op mijn trouwdag!

En daar komt bij dat ik mijn laatste tp in maart had een sindsdien eigenlijk in de wachtstand sta. Dus wat minder actief op het forum. Dus kan kloppen dat je mij nog niet voorbij had zien komen.
Heb nog geen afspraak gemaakt voor een echo. Durf niet zo goed. Maar ik weet dat ze bij ons pas in week 8 de eerste echo inplannen, dus heb nog 3 weken om te bellen.
@weija, succes op het wachtbankje!
@baggal, mooi dat jullie inmiddels met zn allen door één deur kunnen en dus een gezellige dag kunnen hebben. Dat is wel wat waard! Mijn ouders zijn gescheiden, maar gelukkig kunnen die ook gewoon met elkaar omgaan. Dat maakt het voor mij wel makkelijker.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar je bevallingsdatum. Misschien wel op mijn trouwdag!

zondag 6 augustus 2017 om 19:48
Hier weer even een berichtje van mij.
Weija, welkom (weer) op de wachtbank!
Chevrolet, fijn dat je op de natuurlijke weg zwanger bent geworden. Juni was niet zo'n beste maand voor ons, maar ben erg blij voor je/jullie! Laat deze nog maar 8 maanden plakken! Duim voor je.
Flipje, fijn dat je cyclus snel weer op gang is en je weer een tp kan gaan plannen!
Hier, vrijdag embryo teruggeplaatst gekregen. Vrijdagochtend was embryo 6-cellig en dus nog bezig met de deling. Ze konden vrijdagmiddag niet zien of dat ook gelukt was, de microscoop in de tp/echokamer is niet zo goed als in het lab.
Was nog wel een dingetje, aangezien ik met gevulde blaas moest komen uiteraard, maar ik dan nog last/pijn heb in mijn baarmoeder/eierstokken. Ik liep dus lastig... Aangegeven dat dat echt alleen is met gevulde/volle blaas en ik die vrijdag geen pijnstiller had genomen ivm de pijn.
Nu maar hopen dat celletje blijft doordelen.
Weija, welkom (weer) op de wachtbank!
Chevrolet, fijn dat je op de natuurlijke weg zwanger bent geworden. Juni was niet zo'n beste maand voor ons, maar ben erg blij voor je/jullie! Laat deze nog maar 8 maanden plakken! Duim voor je.
Flipje, fijn dat je cyclus snel weer op gang is en je weer een tp kan gaan plannen!
Hier, vrijdag embryo teruggeplaatst gekregen. Vrijdagochtend was embryo 6-cellig en dus nog bezig met de deling. Ze konden vrijdagmiddag niet zien of dat ook gelukt was, de microscoop in de tp/echokamer is niet zo goed als in het lab.
Was nog wel een dingetje, aangezien ik met gevulde blaas moest komen uiteraard, maar ik dan nog last/pijn heb in mijn baarmoeder/eierstokken. Ik liep dus lastig... Aangegeven dat dat echt alleen is met gevulde/volle blaas en ik die vrijdag geen pijnstiller had genomen ivm de pijn.
Nu maar hopen dat celletje blijft doordelen.

zondag 6 augustus 2017 om 22:41
Jeej Flipje wat onwijs fijn dat je cyclus weer vanzelf en vlot op gang is gekomen! Volgende week een echo en met een beetje geluk zit je gewoon over 17 dagen weer op het wachtbankje.
Animal fijn dat je geen last hebt van de narcose. En enerzijds wel logisch dat je nog wat navloeit en iets last hebt, maar verstandig om even te bellen of dat normaal is. Succes met de definitieve keuze maken om zelf te proberen of voor een tp te gaan.
Fruity fijn weer een embryo aan boord. Jeetje wat vervelend dat je vrijdag nog zo'n last van de punctie had en nog niet lekker kon lopen. Inmiddels opgeknapt?
Baggal wat fijn dat het zo gemoedelijk ging met de familie-picknick. Heel mooi en bijzonder als dat zo kan.
Dank lieve dames voor jullie succeswensen.
Selin fijn jij as woensdag tp. Ik vind de wachtweken eerlijk gezegd helemaal geen 'ding' meer (na 9 terugplaatsingen en bijbehorende wachtweken gaat het spannende er wel van af moet ik zeggen...) het 'herstellen' van weer een teleurstelling wordt wel elke keer zwaarder. Maar hopen dat dat dit keer niet hoeft.
Animal fijn dat je geen last hebt van de narcose. En enerzijds wel logisch dat je nog wat navloeit en iets last hebt, maar verstandig om even te bellen of dat normaal is. Succes met de definitieve keuze maken om zelf te proberen of voor een tp te gaan.
Fruity fijn weer een embryo aan boord. Jeetje wat vervelend dat je vrijdag nog zo'n last van de punctie had en nog niet lekker kon lopen. Inmiddels opgeknapt?
Baggal wat fijn dat het zo gemoedelijk ging met de familie-picknick. Heel mooi en bijzonder als dat zo kan.
Dank lieve dames voor jullie succeswensen.

Selin fijn jij as woensdag tp. Ik vind de wachtweken eerlijk gezegd helemaal geen 'ding' meer (na 9 terugplaatsingen en bijbehorende wachtweken gaat het spannende er wel van af moet ik zeggen...) het 'herstellen' van weer een teleurstelling wordt wel elke keer zwaarder. Maar hopen dat dat dit keer niet hoeft.
zondag 6 augustus 2017 om 23:01
Baggal inderdaad ik ben gister begonnen! Was heel bang voor het prikken maar valt me eigenlijk best mee. Raakte vanavond nog helemaal in de stress, ik had de naald niet helemaal recht in mn buik gestoken maar een beetje schuin. Was bang dat het misschien niet goed was gegaan, maar volgens mij heb ik wel
diep genoeg geprikt... Nog even nagezocht en zolang je de naald niet heel schuin houdt zou het goed moeten zijn las ik.... laten we het hopen!!
Geen hele gekke bijwerkingen tot nu toe, behalve een erg opgezette, 'strakke' buik na prikken.
Het mengen vind ik nog wel een klusje! Al met al ben ik 20/30 mins bezig met de injecties klaar maken. Maar hopelijk krijg ik daar snel wat meer handigheid in!
Wat een ups and downs hier verder. duufje sterkte voor jullie.. heftig nieuws!
Weija Wiehoeeeee! Ik duim dat 'ie blijft plakken!!
En voor Flipje ook goed nieuws zeg.
Wie weet lopen we straks gelijk op (geen idee hoelang ik zal moeten prikken).
chevrolet gefeliciteerd zeg!!
Dinsdag voor het eerst terug dus dan weten we vast meer!
diep genoeg geprikt... Nog even nagezocht en zolang je de naald niet heel schuin houdt zou het goed moeten zijn las ik.... laten we het hopen!!
Geen hele gekke bijwerkingen tot nu toe, behalve een erg opgezette, 'strakke' buik na prikken.
Het mengen vind ik nog wel een klusje! Al met al ben ik 20/30 mins bezig met de injecties klaar maken. Maar hopelijk krijg ik daar snel wat meer handigheid in!
Wat een ups and downs hier verder. duufje sterkte voor jullie.. heftig nieuws!
Weija Wiehoeeeee! Ik duim dat 'ie blijft plakken!!
En voor Flipje ook goed nieuws zeg.
Wie weet lopen we straks gelijk op (geen idee hoelang ik zal moeten prikken).
chevrolet gefeliciteerd zeg!!
Dinsdag voor het eerst terug dus dan weten we vast meer!