Unisex babynamen
donderdag 12 februari 2009 om 22:48
quote:tonkje schreef op 08 februari 2009 @ 23:27:
[...]
Mijn nichtje zou Milan geheten hebben, als ze een neefje zou zijn geweest.
Nu heet ze Mila. Ik vind het een erg leuke naam. Het betekent iets als 'liefje' en bovendien is haar moeder Servische. Met 2 oerhollandse ouders zou ik Mila toch ietsje minder leuk vinden, denk ik.
Namen betekenen eigenlijk niets hierbij.
Milan sowieso niet.
Mila is een vervorming van iets wat je graag hebt.
[...]
Mijn nichtje zou Milan geheten hebben, als ze een neefje zou zijn geweest.
Nu heet ze Mila. Ik vind het een erg leuke naam. Het betekent iets als 'liefje' en bovendien is haar moeder Servische. Met 2 oerhollandse ouders zou ik Mila toch ietsje minder leuk vinden, denk ik.
Namen betekenen eigenlijk niets hierbij.
Milan sowieso niet.
Mila is een vervorming van iets wat je graag hebt.
donderdag 12 februari 2009 om 22:58
quote:Eowynn_ schreef op 08 februari 2009 @ 20:50:
Oh, en ik ken vrouwelijke Esra's en mannelijke Ezra's en andersom. Het kan voor beiden.
Ilja is ook zoiets. Oorspronkelijk een Russische mannenaam, maar tegenwoordig wordt hij meer voor meisjes gebruikt. Wij hadden hem erg hoog op het lijstje staan bij zoonlief, maar we kregen daar steeds het commentaar op dat het een meisjesnaam was (zou wel mooi bij de naam van onze dochter passen, kunnen ze later ruilen).
in het joegoslavisch Ilija.
Vind dat wel erg mooi.
Is echt een mannennaam.
Is toch niet mooi voor een meisje...
Dan is het Ljilja, maar de LJ is niet uit te spreken voor Nederlandse mensen.
Dan zou je kunnen zeggen: Ilaja of zo...
Goh, heb opeens zelf een naam verzonnen
Ik denk ook dat een naam het karakter kan beinvloeden.
Uiteraard maar in bepaalde mate.
Of in ieder geval wel hoe men tegen ze aan kijkt.
Ik weet van bekende van mij, dat het dochtertje Jip heet.
Doe je toch niet?
Kom je later aan bij je sollie.
Goedemiddag, ik ben Jip.
Nemen ze je al minder serieus.
Maar ja, als het kind maar gezond is!
Oh, en ik ken vrouwelijke Esra's en mannelijke Ezra's en andersom. Het kan voor beiden.
Ilja is ook zoiets. Oorspronkelijk een Russische mannenaam, maar tegenwoordig wordt hij meer voor meisjes gebruikt. Wij hadden hem erg hoog op het lijstje staan bij zoonlief, maar we kregen daar steeds het commentaar op dat het een meisjesnaam was (zou wel mooi bij de naam van onze dochter passen, kunnen ze later ruilen).
in het joegoslavisch Ilija.
Vind dat wel erg mooi.
Is echt een mannennaam.
Is toch niet mooi voor een meisje...
Dan is het Ljilja, maar de LJ is niet uit te spreken voor Nederlandse mensen.
Dan zou je kunnen zeggen: Ilaja of zo...
Goh, heb opeens zelf een naam verzonnen
Ik denk ook dat een naam het karakter kan beinvloeden.
Uiteraard maar in bepaalde mate.
Of in ieder geval wel hoe men tegen ze aan kijkt.
Ik weet van bekende van mij, dat het dochtertje Jip heet.
Doe je toch niet?
Kom je later aan bij je sollie.
Goedemiddag, ik ben Jip.
Nemen ze je al minder serieus.
Maar ja, als het kind maar gezond is!
vrijdag 13 februari 2009 om 12:46
quote:Falcon schreef op 10 februari 2009 @ 21:27:
ik ken een meisje dat Raven heet dat op z'n Nederlands wordt uitgesproken, vind ik juist erg mooi! Ik zou die naam zo kiezen, maar dat het ook het meervoud van raaf is, staat me dan weer tegen.. zoek nu dus zo'n soort naam (eindigend op -en), iemand een idee?Maren?
ik ken een meisje dat Raven heet dat op z'n Nederlands wordt uitgesproken, vind ik juist erg mooi! Ik zou die naam zo kiezen, maar dat het ook het meervoud van raaf is, staat me dan weer tegen.. zoek nu dus zo'n soort naam (eindigend op -en), iemand een idee?Maren?
zaterdag 14 februari 2009 om 14:41
maandag 16 februari 2009 om 13:07
Wat leuk al die (voor)- oordelen!!! benieuwd hoe, degene die zoveel oordelen hebben, de kinderen van hun zal gaan heten, zal vast de mooiste naam van de wereld zijn :S
Ik zelf ben gek op uni namen, afhankelijk van welke natuurlijk. Mijn dochter heet Robin (spreekt uit Roobin voor de ???) maar vond Sam of Jamie ook erg leuk voor een meid. Tsjah, gelukkig hebben we allemaal onze eigen smaak en mijn meid is nu 7 en krijg nog steeds complimenten over haar naam dus.....blij dat er ook positieve mensen zijn......
Vind die associaties ook wel erg ver gaan die hier staan....dat word wat om nog een naam te bedenken dan .......
Ik zelf ben gek op uni namen, afhankelijk van welke natuurlijk. Mijn dochter heet Robin (spreekt uit Roobin voor de ???) maar vond Sam of Jamie ook erg leuk voor een meid. Tsjah, gelukkig hebben we allemaal onze eigen smaak en mijn meid is nu 7 en krijg nog steeds complimenten over haar naam dus.....blij dat er ook positieve mensen zijn......
Vind die associaties ook wel erg ver gaan die hier staan....dat word wat om nog een naam te bedenken dan .......