Wat was ik blind.
woensdag 9 augustus 2017 om 13:38
Geen advies, gewoon even een afschrijf moment, heel kort.
Moeilijkste beslissing ooit, het uitmaken met iemand waar je nog zielsveel van houd, maar waar je niet gelukkig mee bent.
21 jaar verschilde we, en wat ben ik blind geweest niet te merken hoe de generatiekloof uiteindelijk toch zijn tol gaf.
Het is beter zo, maar ik voel me verscheurd.
Hoe ga je dan weer verder? Pak je alles weer op?
Laatste dagen zoveel moeten regelen, spullen zijn ook al weer terug.
Het is ook nog is mijn baas dus ik zie op om vanavond weer achter de bar te staan.
Binnenkort stoppen in de kroeg en start mijn nieuwe studie.
Ik voel me eenzaam, ongelukkig en verscheurd.
Hoe krabbel je er boven op? Het is toch mijn eigen keuze? Waarom ben ik dan zo kapot?
Reageer hoe je wilt het maakt me niet zo veel uit, ik wilde dit gewoon even plaatsten.
Mijn advies echter, neem nooit een relatie met iemand die 10 a 20 jaar ouder is!
Moeilijkste beslissing ooit, het uitmaken met iemand waar je nog zielsveel van houd, maar waar je niet gelukkig mee bent.
21 jaar verschilde we, en wat ben ik blind geweest niet te merken hoe de generatiekloof uiteindelijk toch zijn tol gaf.
Het is beter zo, maar ik voel me verscheurd.
Hoe ga je dan weer verder? Pak je alles weer op?
Laatste dagen zoveel moeten regelen, spullen zijn ook al weer terug.
Het is ook nog is mijn baas dus ik zie op om vanavond weer achter de bar te staan.
Binnenkort stoppen in de kroeg en start mijn nieuwe studie.
Ik voel me eenzaam, ongelukkig en verscheurd.
Hoe krabbel je er boven op? Het is toch mijn eigen keuze? Waarom ben ik dan zo kapot?
Reageer hoe je wilt het maakt me niet zo veel uit, ik wilde dit gewoon even plaatsten.
Mijn advies echter, neem nooit een relatie met iemand die 10 a 20 jaar ouder is!
woensdag 9 augustus 2017 om 14:15
Het opent wel mijn ogen inderdaad. Zeker omdat hij me echt probeerde te veranderden want als het niet naar zijn zin ging wist hij wel weer hoe hij me helemaal moest ompraten. Zal ook wel de rede zijn geweest dat hij voor jonger koos, zeker omdat hij altijd zei dat hij wel wat had voor naïeve meiden.
Het wordt me allemaal steeds duidelijker.
woensdag 9 augustus 2017 om 14:18
Hij vertelde altijd dat bij de sollicitatie gesprek ik sowieso al was aangenomen, puur omdat ik klein was en er onschuldig uitzag. Dat hij direct geïnteresseerd in me was en hij sowieso altijd kreeg wat hij wilde.
Ik zat op dat moment ook niet echt lekker in mijn vel en voelde me gewild, ik liet me er behoorlijk in mee slepen.
woensdag 9 augustus 2017 om 14:19
8 maanden, en ik heb zeker wel leuke momenten met hem gehad.
Sorry voor mijn verwardheid en het niet allemaal in de OP gezet te hebben.
Het komt er allemaal snel uit en de vele gedachtes wilde ik gewoon even ergens neer zette.
woensdag 9 augustus 2017 om 14:21
Je klinkt verward. Neem even wat rust, meld je ziek.
Sterkte!
woensdag 9 augustus 2017 om 14:24
GATVERDAMME wat een griezel.50raweggs schreef: ↑09-08-2017 14:18Hij vertelde altijd dat bij de sollicitatie gesprek ik sowieso al was aangenomen, puur omdat ik klein was en er onschuldig uitzag. Dat hij direct geïnteresseerd in me was en hij sowieso altijd kreeg wat hij wilde.
Ik zat op dat moment ook niet echt lekker in mijn vel en voelde me gewild, ik liet me er behoorlijk in mee slepen.
Ja en?
woensdag 9 augustus 2017 om 14:31
Hoe langer ik er over nadenk hoe meer het me ook gaat storen. Het moeilijke is is dat ik geloof dat hij wel echt van me gehouden heeft. Het is een dubio. Afijn, ben blij dat ik de keuze gemaakt heb.
woensdag 9 augustus 2017 om 14:31
Als hij er vanavond is zou ik inderdaad niet gaan, hij is 20 jaar ouder, gebruikt drugs, heeft je respectloos behandeld en die bar is zijn territorium met alles wat erin werkt en staat en dat zorgt ervoor dat hij veel sterker in zijn schoenen staat op alle fronten.
Ik zou ontslag nemen en de centjes die je ermee misloopt voor lief nemen.
woensdag 9 augustus 2017 om 14:33
De goeie band die ik met zijn moeder had, mijn ouders die dol op hem waren, en vooral wat hij voor mij heeft gedaan. Me gesteund en aangezet voor een nieuwe opleiding, ik baseer daar allemaal uit op dat hij wel van me hield.
Misschien ben ik gewoon echt ontzettend in de war. Mag in ieder geval blij zijn dat het over is, ook al doet het me pijn.
woensdag 9 augustus 2017 om 14:35
De kans dat hij er vanavond is dat is klein, zomaar stoppen kan ik alleen niet. Puur omdat de zaak momenteel maar 2 andere meiden heeft. Vanavond moet ik ook nog eens een nieuwe meid inwerken, sta in ieder geval niet alleen.alinea schreef: ↑09-08-2017 14:31Als hij er vanavond is zou ik inderdaad niet gaan, hij is 20 jaar ouder, gebruikt drugs, heeft je respectloos behandeld en die bar is zijn territorium met alles wat erin werkt en staat en dat zorgt ervoor dat hij veel sterker in zijn schoenen staat op alle fronten.
woensdag 9 augustus 2017 om 14:39
Dat is toch zijn probleem..
Wat wil hij doen? Het uitmaken? Je ontslaan.
Ik had per direct ontslag genomen, ivm te ingewikkeld geworden onhoudbare situatie.
woensdag 9 augustus 2017 om 14:46
Hij speelde met vuur dat wist ie, zijn jonge meiden achter de bar versieren.
Niet netjes van hem, en nu mag ie op de blaren zitten, een bareigenaar heeft genoeg levenservaring om te weten hoe dit soort dingen af kunnen lopen dus jij hoeft je als 21 jarige niet druk te maken om deze arme man het valt allemaal wel mee de schade als jij vanavond niet werkt.
Hij kan haar ook inwerken.
Niet netjes van hem, en nu mag ie op de blaren zitten, een bareigenaar heeft genoeg levenservaring om te weten hoe dit soort dingen af kunnen lopen dus jij hoeft je als 21 jarige niet druk te maken om deze arme man het valt allemaal wel mee de schade als jij vanavond niet werkt.
woensdag 9 augustus 2017 om 14:53
Daar heb je wel een punt ja, maar het zit me niet lekker om het niet te doen.alinea schreef: ↑09-08-2017 14:46Hij speelde met vuur dat wist ie, zijn jonge meiden achter de bar versieren.
woensdag 9 augustus 2017 om 15:02
Misschien je angst? Groot verantwoordelijkheidsgevoel? Niet genoeg zelfvertrouwen?
Maar dat zijn geen grote redenen om wel te gaan als je echt niet wilt werken.
Als je er heel erg tegenop zien heb je alle recht op niet gaan.
Vraag jezelf af wat de juiste redenen zijn om te gaan en of je daarom gaat of de angst dat ie boos wordt.
woensdag 9 augustus 2017 om 15:08
Zojuist geregeld dat ik met inwerken alleen het eerste uur aanwezig hoef te zijn, daarna komt hij het overnemen en kan ik weg. Lucht me behoorlijk op.alinea schreef: ↑09-08-2017 15:02Misschien je angst? Groot verantwoordelijkheidsgevoel? Niet genoeg zelfvertrouwen?
Maar dat zijn geen grote redenen om wel te gaan als je echt niet wilt werken.
Als je er heel erg tegenop zien heb je alle recht op niet gaan.
Vraag jezelf af wat de juiste redenen zijn om te gaan en of je daarom gaat of de angst dat ie boos wordt.
Het heeft inderdaad heel erg met angst te maken. Ook omdat hij me de hele avond met een camera in principe in de gaten kan zitten houden ook al zou hij niet aanwezig zijn. Maar ook angst omdat veel vrienden er zitten en ik niet de plek wil verlaten met een slechte sfeer.
woensdag 9 augustus 2017 om 15:12
Probeer dat los te laten je hebt niks verkeerd gedaan en angst is een slechte raadgever, goed dat je deze eerste stap hebt gezet.50raweggs schreef: ↑09-08-2017 15:08Zojuist geregeld dat ik met inwerken alleen het eerste uur aanwezig hoef te zijn, daarna komt hij het overnemen en kan ik weg. Lucht me behoorlijk op.
Het heeft inderdaad heel erg met angst te maken. Ook omdat hij me de hele avond met een camera in principe in de gaten kan zitten houden ook al zou hij niet aanwezig zijn. Maar ook angst omdat veel vrienden er zitten en ik niet de plek wil verlaten met een slechte sfeer.
Niet teveel piekeren over wat een ander ervan vind, die zijn het zo weer vergeten.
Gewoon vrolijk en vriendelijk blijven en lekker vroeg naar huis!
woensdag 9 augustus 2017 om 15:17
Je bent nog erg jong TO, maar onthou dit:
1. Niemand hoort zo te praten als jouw baas/ex lover deed tijdens een sollicitatie en voor mij zou dat een reden geweest zijn om de desbetreffende baan niet te accepteren. Hoogst ongepast gedrag.
2. Iemand die jou een ziekte aanpraat onder het mom 'ik heb het beste met je voor' is gewoon een manipulatieve zak. Iets anders kan ik er niet van maken.
3. Dat geldt te meer als iemand zelf drugs- en drank verslaafd is. Dan is de uitspraak onder ~2 wel erg 'rijk'.
4. Als hij oprecht van jou gehouden zou hebben, wat ik betwijfel, dan zou hij zich ook even achter de oren gekrabt hebben over het leeftijdsverschil. Jij bent 21 - dat is jong en ik heb sterk de indruk dat hij dat wel lekker vond. Ter vergelijking: mijn man heeft heel lang getwijfeld, omdat hij zich oprecht afvroeg of hij mij niet iets zou ontnemen en zou mij ook uit liefde hebben kunnen laten gaan. Ik hoop dat je het verschil in kan zien tussen de situaties.
5. Ik zou zo snel mogelijk ander werk zoeken - je hebt hiervan geleerd en van elke ervaring ga jij sterker worden, ook al voelt dat nu niet zo.
1. Niemand hoort zo te praten als jouw baas/ex lover deed tijdens een sollicitatie en voor mij zou dat een reden geweest zijn om de desbetreffende baan niet te accepteren. Hoogst ongepast gedrag.
2. Iemand die jou een ziekte aanpraat onder het mom 'ik heb het beste met je voor' is gewoon een manipulatieve zak. Iets anders kan ik er niet van maken.
3. Dat geldt te meer als iemand zelf drugs- en drank verslaafd is. Dan is de uitspraak onder ~2 wel erg 'rijk'.
4. Als hij oprecht van jou gehouden zou hebben, wat ik betwijfel, dan zou hij zich ook even achter de oren gekrabt hebben over het leeftijdsverschil. Jij bent 21 - dat is jong en ik heb sterk de indruk dat hij dat wel lekker vond. Ter vergelijking: mijn man heeft heel lang getwijfeld, omdat hij zich oprecht afvroeg of hij mij niet iets zou ontnemen en zou mij ook uit liefde hebben kunnen laten gaan. Ik hoop dat je het verschil in kan zien tussen de situaties.
5. Ik zou zo snel mogelijk ander werk zoeken - je hebt hiervan geleerd en van elke ervaring ga jij sterker worden, ook al voelt dat nu niet zo.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 9 augustus 2017 om 15:44
In het begin zei hij nog wel eens dat hij bang was dingen van mij te ontnemen, dat hij daarom twijfelde of het wel zo'n goed idee was, maar daar in tegen zei ook altijd wat ik zojuist had benoemd.Baggal schreef: ↑09-08-2017 15:17Je bent nog erg jong TO, maar onthou dit:
Ik ben er inderdaad mee eens dat hij mij manipuleerde want ik ging echt heel erg aan mijzelf twijfelen. Hij wilde altijd de controle hebben en als iets niet ging zoals hij wilde schoof hij het op mij af.
Ik zie wel degelijk het verschil in. Heb zojuist al een aantal sollicitatie brieven de deur uit gestuurd.
Het doet me nog steeds ontzettend veel pijn maar gelukkig heb ik ook dat stukje in me die er vrede mee heeft, die blij is dat ik eindelijk voor mijzelf opkom.
Bedankt!
woensdag 9 augustus 2017 om 16:12
Ik vraag mij wie van jullie twee het nu eigenlijk als een vaste relatie wilde gaan bestempelen, toen in het begin.
Kijk, dat hij al 20 jaar ervaring heeft met het zich gedragen als een 'tiener/twintiger' (drugs, drank) is natuurlijk in zijn voordeel om 'leeftijdsgenoten' te scoren. Met de bonus daarbij van zijn status als baas/werkgever, zijn inkomen/werk, etc.
Alleen zijn gedrag en manier van leven, daar trappen de meeste vrouwen van zijn eigen leeftijd al lang niet meer in. Die hebben dat wel gehad en zoeken naar iets serieus waar ze ook daadwerkelijk een toekomst mee op kunnen bouwen, zulke types hebben zij vaak al lang gehad toen zij zelf begin 20 waren.
Het leeftijdsverschil heeft verder niets met de situatie te maken, dit had jou evengoed kunnen overkomen bij iemand die 20 jaar jonger was, ookal zijn die waarschijnlijk minder zeker overkomend van zichzelf nog.
Wees blij dat jij van deze relatie af bent, zelfs al doet het pijn en is het niet leuk om een relatie te verbreken en te moeten verwerken. Sterkte daarmee. Zie het verder voor wat het is, een deel leuke tijd en een deel leerzame tijd met ook minder leuke momenten. Dat alles kan je voor je volgende relatie meenemen wanneer je eenmaal klaar bent met deze te verwerken en de feiten op een rijtje te zetten. En hopelijk trek je er de juiste conclusies en lering uit waardoor de volgende keuze een stuk beter verloopt.
En deze Ex, die zal waarschijnlijk de volgende jonge meid in zijn bar gaan versieren om mee te scharrelen. En dat heeft niets met jou te maken en staat totaal los van jou. Dus ookal zal je dat misschien voelen, zie het niet als iets dat wat met jou te maken heeft.
Kijk, dat hij al 20 jaar ervaring heeft met het zich gedragen als een 'tiener/twintiger' (drugs, drank) is natuurlijk in zijn voordeel om 'leeftijdsgenoten' te scoren. Met de bonus daarbij van zijn status als baas/werkgever, zijn inkomen/werk, etc.
Alleen zijn gedrag en manier van leven, daar trappen de meeste vrouwen van zijn eigen leeftijd al lang niet meer in. Die hebben dat wel gehad en zoeken naar iets serieus waar ze ook daadwerkelijk een toekomst mee op kunnen bouwen, zulke types hebben zij vaak al lang gehad toen zij zelf begin 20 waren.
Het leeftijdsverschil heeft verder niets met de situatie te maken, dit had jou evengoed kunnen overkomen bij iemand die 20 jaar jonger was, ookal zijn die waarschijnlijk minder zeker overkomend van zichzelf nog.
Wees blij dat jij van deze relatie af bent, zelfs al doet het pijn en is het niet leuk om een relatie te verbreken en te moeten verwerken. Sterkte daarmee. Zie het verder voor wat het is, een deel leuke tijd en een deel leerzame tijd met ook minder leuke momenten. Dat alles kan je voor je volgende relatie meenemen wanneer je eenmaal klaar bent met deze te verwerken en de feiten op een rijtje te zetten. En hopelijk trek je er de juiste conclusies en lering uit waardoor de volgende keuze een stuk beter verloopt.
En deze Ex, die zal waarschijnlijk de volgende jonge meid in zijn bar gaan versieren om mee te scharrelen. En dat heeft niets met jou te maken en staat totaal los van jou. Dus ookal zal je dat misschien voelen, zie het niet als iets dat wat met jou te maken heeft.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 9 augustus 2017 om 16:12
Drank en drugs. Jou neerhalen. Het aantrekkelijk vinden dat jij klein bent en er lief en onschuldig uitziet. Manipuleren, jou zaken aanpraten, recht praten wat krom is. Machtsmisbruik.
Natuurlijk zal hij ook lief geweest zijn, maar hopelijk helpt deze kille opsomming je om je beter te voelen over deze breuk. Ik vind het echt een heel onaangenaam lijstje.
Natuurlijk zal hij ook lief geweest zijn, maar hopelijk helpt deze kille opsomming je om je beter te voelen over deze breuk. Ik vind het echt een heel onaangenaam lijstje.