Slappe douchestraal, en te heet
woensdag 9 augustus 2017 om 20:34
We zijn pas verhuisd en hebben wat problemen met de douche. De thermostaatkraan (is ook een badkraan, kan je omzetten met een pinnetje), is ook een beetje aparte, in ieder geval niet zo'n standaard met temperatuurknop.
De straal is best wel zacht, als je een hardere straal wil kan je hem alleen heter zetten. Het is dus kiezen tussen een aangename temperatuur met een laffe straal, of een goede straal en te heet water. (Wat ik vreemd vind, je zou het andersom verwachten, te weinig water bij hogere temperatuur)
We hebben de douchekop van het oude huis meegenomen, dus daar kan het niet aan liggen. De cv-ketel is een jaar oud, dus dat lijkt me ook in orde.
Zou het dan een gevalletje waterdruk zijn waar niet veel aan te doen valt? (voordat we voor niks een nieuwe thermostaatkraan erop zetten).
De straal is best wel zacht, als je een hardere straal wil kan je hem alleen heter zetten. Het is dus kiezen tussen een aangename temperatuur met een laffe straal, of een goede straal en te heet water. (Wat ik vreemd vind, je zou het andersom verwachten, te weinig water bij hogere temperatuur)
We hebben de douchekop van het oude huis meegenomen, dus daar kan het niet aan liggen. De cv-ketel is een jaar oud, dus dat lijkt me ook in orde.
Zou het dan een gevalletje waterdruk zijn waar niet veel aan te doen valt? (voordat we voor niks een nieuwe thermostaatkraan erop zetten).
woensdag 9 augustus 2017 om 20:36
Oh sorry, had ik er andijvie bij moeten zetten?
woensdag 9 augustus 2017 om 20:38
Ik zit je te dollen hoor. Wordt er juist vrolijk van na alle ellende op de andere peilers.
Andijvie zou idd wat zijn bedenk ik nu
woensdag 9 augustus 2017 om 20:40
Lady_Voldemort schreef: ↑09-08-2017 20:37Hoe moeten wij dat nou weten?
Bel de woningbouwvereniging, of een installateur.
Kan toch zomaar zijn dat dit een bekend probleem is en iemand een gouden tip heeft?
woensdag 9 augustus 2017 om 20:43
woensdag 9 augustus 2017 om 20:45
Dymphnatam schreef: ↑09-08-2017 20:40Probeer die thermostaatkraan te googelen. Misschien dat je dan ook een gebruiksaanwijzibg kunt achterhalen.
Is het niet een amerikaans/ engels ding of zo? Die blinken ook altijd uit in afwijkendheid
Geen idee wat het is, we hebben geen boekje ofzo met het typenummer...
Vraag me alleen af of dat weinige water bij een lagere temperatuur een bekend probleem is voor iemand, maar misschien is Viva inderdaad niet helemaal de plek hiervoor.
woensdag 9 augustus 2017 om 20:47
Ja klopt, vind ik ook geen spectaculaire straal.
In het vorige huis hadden we een gewone mengkraan, en ik vond dat maar niks omdat ouderwets, maar eigenlijk is dat zo verkeerd nog niet.
woensdag 9 augustus 2017 om 20:49
Je zegt dat het een aparte kraan is. Er zitten wel 2 knoppen op? Een voor het opendraaien van de kraan (dus o.a. kracht van de straal) en een voor de temperatuur?
Of is het een een hendel kraan? Die je dus naar links of rechts draait voor de temperatuur en naar boven of beneden duwt voor de hoeveelheid water?
Of is het een een hendel kraan? Die je dus naar links of rechts draait voor de temperatuur en naar boven of beneden duwt voor de hoeveelheid water?
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 20:51
31.50% gewijzigd
woensdag 9 augustus 2017 om 20:49
Misschien zit er een kleine ketel in?jellybelly schreef: ↑09-08-2017 20:47Ja klopt, vind ik ook geen spectaculaire straal.
In het vorige huis hadden we een gewone mengkraan, en ik vond dat maar niks omdat ouderwets, maar eigenlijk is dat zo verkeerd nog niet.
Vuil in de thermostaatkraan kan ook, dat heb ik zelf ook gehad. Dit was niet te repareren maar met een nieuwe kraan was het wel opgelost
woensdag 9 augustus 2017 om 20:53
Nee, dat doe je dus allemaal met één ding. Het is een soort 'blok', die trek je naar rechts om de kraan aan te zetten, en van je af of naar je toe (zoals een normale kraanknop) om warmer of zachter te zetten.
anoniem_173024 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 20:54
0.11% gewijzigd
woensdag 9 augustus 2017 om 20:54
Mag ik vragen op welke verdieping je woont? En of het een blokje appartementen zijn?
If so: dan heb je vaak weinig waterdruk zeker als het 'spitsuur' is en iedereen aan het douchen is/de vaatwasser aanzet voor ze naar het werk gaan of 's avonds.
Zelf ook in een wat ouder complex gewoond met exact hetzelfde probleem: de enige oplossing was wat later op de avond douchen én ik heb iemand van de wbv laten komen, een andere douchekop, zo'n verstelbare van stevige straal naar regendruppels zeg maar hielp best veel. Moest je hem wel op de stand van de stevige straal zetten uiteraard
En ik merkte echt verschil als ik 's ochtends heel vroeg douchte voor ik naar mijn werk ging of om 22 uur als alle kindertjes in bed lagen en er geen wasmachines meer draaiden.
Andijvieprobleem, zeker maar knap irritant als je je haar uit wil spoelen en haast hebt
Ook zou ik even een loodgieter bellen en vragen of ze weten wat het probleem kan zijn en wat je eraan kan laten doen. Vrijblijvend natuurlijk maar wie weet is er gewoon iets met die ketel. Een nieuwe kan ook kapot tenslotte, wie weet woont er een muis in: de gekste dingen kunnen storing veroorzaken en dan is het toch zonde als je voor mss een paar tientjes weer een heerlijke douche hebt!
Toen ik hier een nieuwe HR ketel kreeg wist ik ook niet wat ik meemaakte: 2x zoveel water opeens terwijl er niets veranderd was verder en me altijd verteld was dat de waterdruk nou eenmaal niet zo hoog was hier.
Maar wel veel heet water en weinig koud lijkt me toch eerder iets met de ketel, verkeerd afgesteld of zo.. succes!
If so: dan heb je vaak weinig waterdruk zeker als het 'spitsuur' is en iedereen aan het douchen is/de vaatwasser aanzet voor ze naar het werk gaan of 's avonds.
Zelf ook in een wat ouder complex gewoond met exact hetzelfde probleem: de enige oplossing was wat later op de avond douchen én ik heb iemand van de wbv laten komen, een andere douchekop, zo'n verstelbare van stevige straal naar regendruppels zeg maar hielp best veel. Moest je hem wel op de stand van de stevige straal zetten uiteraard
En ik merkte echt verschil als ik 's ochtends heel vroeg douchte voor ik naar mijn werk ging of om 22 uur als alle kindertjes in bed lagen en er geen wasmachines meer draaiden.
Andijvieprobleem, zeker maar knap irritant als je je haar uit wil spoelen en haast hebt
Ook zou ik even een loodgieter bellen en vragen of ze weten wat het probleem kan zijn en wat je eraan kan laten doen. Vrijblijvend natuurlijk maar wie weet is er gewoon iets met die ketel. Een nieuwe kan ook kapot tenslotte, wie weet woont er een muis in: de gekste dingen kunnen storing veroorzaken en dan is het toch zonde als je voor mss een paar tientjes weer een heerlijke douche hebt!
Toen ik hier een nieuwe HR ketel kreeg wist ik ook niet wat ik meemaakte: 2x zoveel water opeens terwijl er niets veranderd was verder en me altijd verteld was dat de waterdruk nou eenmaal niet zo hoog was hier.
Maar wel veel heet water en weinig koud lijkt me toch eerder iets met de ketel, verkeerd afgesteld of zo.. succes!
woensdag 9 augustus 2017 om 20:59
Bestaardigopzich schreef: ↑09-08-2017 20:54Mag ik vragen op welke verdieping je woont? En of het een blokje appartementen zijn?
Het is wel een appartement op de 4e verdieping ja, maar ik douche nogal op niet-standaard tijden, en de waterdruk is in de rest van het huis (en op hoge temperatuur in de douche dus) prima. Kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt dus.
Die loodgieter zou kunnen ja, of zelf een niet al te dure kraan proberen en hopen dat het daarmee al opgelost is...
anoniem_173024 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 21:01
0.15% gewijzigd
woensdag 9 augustus 2017 om 21:01
Nee wastafelkraan geen problemen.
Ik ga eens wat opties voorleggen hier aan vriend (is net wat handiger dan ik).