Brief gevonden
donderdag 10 augustus 2017 om 19:04
Als het een brief in een envelop was zou ik hem laten liggen, vooral als het een dienstenvelop was.
Maar overlijdens, geboorte of huwelijksaankondiging zou ik zo lezen. Net als brieven die liggen tussen de foto's, herrinneringen aan feestjes en dat soort dingen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 10 augustus 2017 om 19:25
Beetje jammer dat sommige mensen me hier zo aanvallen!
Mijn moeder heeft een boekje van vroeger en haar vriendinnen hadden er vroeger wat ingeschreven. Vroeger liet mijn moeder dit boekje aan mij zien en ik vond het zo mooi! Ik ging als klein meisje op een paar lege pagina's iets voor haar schrijven en tekenen. Ik zag dus het boekje liggen en wou het bekijken... toch niet wetend dat daar een a4 papier in zit? En nee niet in envelop. Ik dacht er niet bij na en bekeek het. Want ik ben nooit iets vreemds tegen gekomen van mijn ouders. Misschien was het een tekening van mij van vroeger of wie weet een andere leuke herinnering.
Jammer dat er altijd mensen moeten zijn die zo happen en gelijk zo negatief doen! Dat ze gelijk denken dat ik iets zoek of dat het onder post valt.
Mijn moeder heeft een boekje van vroeger en haar vriendinnen hadden er vroeger wat ingeschreven. Vroeger liet mijn moeder dit boekje aan mij zien en ik vond het zo mooi! Ik ging als klein meisje op een paar lege pagina's iets voor haar schrijven en tekenen. Ik zag dus het boekje liggen en wou het bekijken... toch niet wetend dat daar een a4 papier in zit? En nee niet in envelop. Ik dacht er niet bij na en bekeek het. Want ik ben nooit iets vreemds tegen gekomen van mijn ouders. Misschien was het een tekening van mij van vroeger of wie weet een andere leuke herinnering.
Jammer dat er altijd mensen moeten zijn die zo happen en gelijk zo negatief doen! Dat ze gelijk denken dat ik iets zoek of dat het onder post valt.
donderdag 10 augustus 2017 om 19:35
Ik vind dat echt not done. Je blijft uit de brieven van een ander.
Ze kreeg toestemming om een foto te zoeken, niet om brieven te lezen.
Juist persoonlijke post/brieven blijf je vanaf.
donderdag 10 augustus 2017 om 19:37
Had je ook verder gelezen als er had gestaan dat je vader haar zo lekker anaal neemt?vlindertje1991 schreef: ↑10-08-2017 19:25Beetje jammer dat sommige mensen me hier zo aanvallen!
Je weer dat het niet voor jou is, dan lees je gewoon niet verder. Je kan honderd smoesjes verzinnen, maar er was geen enkele reden om verder te lezen, behalve je eigen nieuwsgierigheid. En dat bijt je nu in de kont.
donderdag 10 augustus 2017 om 20:54
Maak er dan nu maar het beste van. Zorg de komende tijd dat je met je moeder wat verdiepende gesprekken hebt, zodat je beter weet wat er in haar omgaat en hoe ze over dingen denkt. Praat met haar over haar ziekte, over mogelijk haar dood, zorg dat je haar goed leert kennen in de tijd die er nog is. Dat is denk ik het enige wat je nu dan nog kunt doen. Zoek de verdieping in het contact met je ouders.
donderdag 10 augustus 2017 om 22:47
Als je een goede band met je moeder hebt dan kan je haar gewoon vertellen dat je die brief hebt gelezen. En niet pas over maanden, want er kan zomaar iets gebeuren en dan is het te laat. En dan heb je pas echt spijt, spijt dat je er niet over hebt gesproken.
En voel je ook vooral niet schuldig. Je mocht eerder ook in dat boekje lezen, dus waarom nu niet.
(blablabla)
Ik denk wel dat je met je moeder erover kan praten hoor, want ze kan er ook over schrijven. Ze wilde het toch kwijt.
En voel je ook vooral niet schuldig. Je mocht eerder ook in dat boekje lezen, dus waarom nu niet.
(blablabla)
Ik denk wel dat je met je moeder erover kan praten hoor, want ze kan er ook over schrijven. Ze wilde het toch kwijt.
anoniem_203722 wijzigde dit bericht op 11-08-2017 19:13
Reden: i.v.m. privacy verwijderd
Reden: i.v.m. privacy verwijderd
32.01% gewijzigd
donderdag 10 augustus 2017 om 22:56
Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo'n brief verder leest, zelfs als je het niet zou willen. Dat het in een soort van automatisme gebeurd. Wat een gezeur over dat ze hem niet had moeten lezen.
TO als je er zo mee zit, zeg het dan tegen je moeder. Kan je dat? Het lijkt er trouwens wel op dat de brief waardevol voor haar is, anders had ze hem niet bewaard. Misschien is het juist fijn dat jullie dit samen kunnen bespreken. Is het iets wat je moeder voor zich denkt te moeten houden maar misschien niet hoeft. Ik denk dat het een mooi gesprek kan zijn.
En als het geschreven is in een vlaag van opwelling, zwartste gedachten op papier om weer verder te kunnen dan hoor je dat ook wel.
TO als je er zo mee zit, zeg het dan tegen je moeder. Kan je dat? Het lijkt er trouwens wel op dat de brief waardevol voor haar is, anders had ze hem niet bewaard. Misschien is het juist fijn dat jullie dit samen kunnen bespreken. Is het iets wat je moeder voor zich denkt te moeten houden maar misschien niet hoeft. Ik denk dat het een mooi gesprek kan zijn.
En als het geschreven is in een vlaag van opwelling, zwartste gedachten op papier om weer verder te kunnen dan hoor je dat ook wel.
donderdag 10 augustus 2017 om 23:35
Jezus wat een lompe reacties worden hier weer geplaatst zeg... Iedereen heeft een eigen mening, natuurlijk, maar is het nou echt nodig de TO flink de grond in de boren zonder ook maar een beetje opbouwende kritiek te geven? Wat is er zo leuk aan iemand die om tips vraagt nog even een extra trap na te geven zonder daadwerkelijk tips te geven? Kun je dan niet beter dit topic wegklikken? Ja tuurlijk, dit is een openbaar forum en ieder is vrij om zn mening te posten, maar bij sommigen hier is geen greintje respect voor anderen te bekennen, erg jammer...
@TO, ik zo dit met je moeder bespreken. Je hebt die brief nu eenmaal gelezen, dat draai je niet meer terug, leg aan je moeder uit dat dit is gebeurd en praat erover, dan kan zij je ook meer uitleg geven en blijf jij hopelijk niet met dat rotgevoel zitten.
@TO, ik zo dit met je moeder bespreken. Je hebt die brief nu eenmaal gelezen, dat draai je niet meer terug, leg aan je moeder uit dat dit is gebeurd en praat erover, dan kan zij je ook meer uitleg geven en blijf jij hopelijk niet met dat rotgevoel zitten.
donderdag 10 augustus 2017 om 23:38
Als ik aan de buitenkant zou zien dat het een dagboek was, zou ik het niet lezen, vooral niet als dat dagboek op een plaatst stond die duidelijk privé was. Een brief op een plaats die duidelijk niet privé is ( ga maar even kijken of die foto's in die doos zitten) zonder envelop of aanduiding zou ik openen ja, en lezen.
Misschien is moeder stiekem wel blij dat hij gelezen wordt als opening van een gesprek, omdat ze het zelf moeilijk vindt om dat gesprek te beginnen
Misschien is moeder stiekem wel blij dat hij gelezen wordt als opening van een gesprek, omdat ze het zelf moeilijk vindt om dat gesprek te beginnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 10 augustus 2017 om 23:59
Anderen, als in vrienden en kennissen, zou ik zeker niet accepteren. En daar zouden dan ook zeker sancties op staan.MoirenPhae schreef: ↑10-08-2017 23:28Vinden jullie het ook allemaal okay als anderen je dagboek lezen? En het lezen van andermans dagboek is ook okay?
Als ouder raad ik je het af het dagboek van je kind te lezen, want je kan soms iets compleet anders lezen dan dat het er staat.
Wel kan ik uitzonderingen/excuses bedenken waarom ze het zouden lezen
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:01
Als ik bij een vriendin haar rotzooi opruim dan kijk ik echt niet welk bedrag daar op die afschrift staat. Zo kijk ik ook niet verder dan de stempel van het bedrijf en leg het opzij met de woorden dat die brieven weleens belangrijk kunnen zijn,
De geheime dienst leest trouwens volgens mij alles juist altijd wel.
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:02
Het gaat natuurlijk om de geheime interne communicatie van de geheime dienst.Bruise schreef: ↑11-08-2017 00:01Als ik bij een vriendin haar rotzooi opruim dan kijk ik echt niet welk bedrag daar op die afschrift staat. Zo kijk ik ook niet verder dan de stempel van het bedrijf en leg het opzij met de woorden dat die brieven weleens belangrijk kunnen zijn,
Bij een vermissing ed kan ik het me zeker voorstellen.
Verder in het geheel niet.
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:07
TO neem eens een kijkje op deze website:
https://www.ikwilmetjepraten.nu
Wie weet kan die jou en je moeder behulpzaam zijn.
https://www.ikwilmetjepraten.nu
Wie weet kan die jou en je moeder behulpzaam zijn.
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:29
vlindertje1991 schreef: ↑10-08-2017 16:30Jullie denken volgens mij dat ik express opzoek was naar spullen van mijn ouders maar dat is niet zo. Ik was opzoek naar oude foto's van mijzelf en mijn ouders vonden het goed dat ik ging kijken. Niet wetend dat ik daar een brief tegen kom. Het is heus niet mijn bedoeling geweest het te lezen maar dit had een ander ook kunnen overkomen. Het is erg genoeg om zoiets ineens tegen te komen... Ik hou het voor me en zeg niks tegen mijn moeder. Het is gewoon een enorme schrik want het is net gebeurd en ik kan het even niet verwerken in mijn gedachten. Sorry mensen! Moest het even kwijt..
Een testament word ook gemaakt als iemand nog goed is voor het geval dat.
De brief geeft misschien een soort geruststelling dat men de nabestaanden nog wat kan zeggen als het niet meer kan.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:40
Bruise schreef: ↑10-08-2017 23:59Anderen, als in vrienden en kennissen, zou ik zeker niet accepteren. En daar zouden dan ook zeker sancties op staan.
Als ouder raad ik je het af het dagboek van je kind te lezen, want je kan soms iets compleet anders lezen dan dat het er staat.
Wel kan ik uitzonderingen/excuses bedenken waarom ze het zouden lezen
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.