Brief gevonden

10-08-2017 16:19 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic gesloten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-08-2017 20:29
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
96.38% gewijzigd
S-Meds schreef:
10-08-2017 22:59
Ik bedenk me ineens dat ik ook zo'n brief heb ergens want je weet maar nooit. geen idee wat er in staat is minstens 25 jaar oud. ik ga hem maar eens zoeken voordat kinderen hem vinden en er van schrikken

Als ze hem niet allang gevonden hebben.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Toch ook bedankt voor alle fijne reacties!

Ik kan er helaas niet van slapen. Er spoken zo veel vragen door mijn hoofd heen.
vlindertje1991 schreef:
11-08-2017 04:32
Toch ook bedankt voor alle fijne reacties!

Ik kan er helaas niet van slapen. Er spoken zo veel vragen door mijn hoofd heen.
Dit alleen al lijk me reden om het gesprek met je moeder aan te gaan. Dat is zeker moeilijk maar kan je wel duidelijkheid geven.
Waarom wil/kan je er niet over praten met je moeder?
Ik heb alle moed bij één verzameld en ben naar haar toe gegaan. Met veel moeite zei ik; mam ik moet met je praten! Haar gezicht vertrok en ze vroeg wat er was.

Ik vertelde haar dat ik haar brief had gevonden en ze vroeg; welke brief? O_O Dus ik zei een afscheidsbrief mam! En begon hard te huilen.. Ze begon te lachen en ik keek erg verbaasd. Ze vertelde me dat een collega dat gedicht op een papier had staan en dat haar moeder kwam te overlijden. Ze vond het gedicht zo mooi dat ze het heeft overgeschreven.

Mam vond het niet erg dat ik in haar pussyalbum van vroeger heb gekeken. Wij hebben tenslotte geen geheimen voor elkaar.

Wat ben ik opgelucht! Maar ook zo geschrokken.
Wat fijn TO!!!

Ik snap heel goed dat je zo geschrokken bent hoor :)

Zou je ook nog met haar willen praten over haar ziekte of is het nu goed voor je? Misschien dat de onzekerheid en het weinig praten over de ziekte ook invloed heeft gehad op de heftigheid van de emotie..?
djengaz schreef:
11-08-2017 10:26
Wat fijn TO!!!

Ik snap heel goed dat je zo geschrokken bent hoor :)

Zou je ook nog met haar willen praten over haar ziekte of is het nu goed voor je? Misschien dat de onzekerheid en het weinig praten over de ziekte ook invloed heeft gehad op de heftigheid van de emotie..?
Ze zei als het slecht met me gaat dan zeg ik dat eerlijk, zoiets verzwijg ik niet voor je! Ik wil tenslotte 100 worden!!!
Goed dat je het besproken hebt, ik kon me al niet voorstellen dat je iets zo belangrijks zomaar in een doos oude foto's stopt.
Als je echt over de schrik heen bent en het straks allemaal nuchter bekijkt bedenk je dat het een pracht scenario is voor GTST of zo iets; dochter vindt brief, durft niets te zeggen zet heel de familie op zijn kop, zonder met betrokkene te praten, nog een mooie cliffhanger en dan komt t allemaal goed
Wat niet wegneemt dat het spannende uren voor je geweest zijn, maar waarin jullie allebei wel iets geleerd hebben over elkaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
11-08-2017 11:06
Goed dat je het besproken hebt, ik kon me al niet voorstellen dat je iets zo belangrijks zomaar in een doos oude foto's stopt.
Als je echt over de schrik heen bent en het straks allemaal nuchter bekijkt bedenk je dat het een pracht scenario is voor GTST of zo iets; dochter vindt brief, durft niets te zeggen zet heel de familie op zijn kop, zonder met betrokkene te praten, nog een mooie cliffhanger en dan komt t allemaal goed
Wat niet wegneemt dat het spannende uren voor je geweest zijn, maar waarin jullie allebei wel iets geleerd hebben over elkaar
Klopt helemaal! Maar wel een goede les voor ieder mens. Praat als je iets ontdekt!!! Je kan je van alles in je hoofd halen, maar het werkelijke verhaal kan heel anders in elkaar steken. Pffoe....
Goedzo TO!
Nou wat fijn om te horen. Scheelt weer onnodig nachten wakker liggen.

Pussyalbum klinkt overigens ook wel heel leuk. ;-))
Bruise schreef:
11-08-2017 15:10

Hahahahaha dag viel mij oom al op. Lief hoor ;)
Dat viel mij ook al op. ......typen is ook een kunst :facepalm:
Stef89 schreef:
10-08-2017 16:35
Nou zeg, net alsof jij de brief terug zou leggen? Ik zou het iig niet kunnen en als ik een brief tegen zou komen van mijn ouders ook de hele brief lezen.

Zou het wel aan je moeder vragen, anders blijft het maar in je hoofd malen.
Eh ja. En dat is wat nette kindjes gewoon doen.
Bruise schreef:
11-08-2017 15:10

Ja dat krijg je als dat album al lang verdrongen is door de vriendenboekjes, volgens mij moet je minstens boven de 50 zijn om te weten dat het een poëziealbum (door ons vroeger uitgesproken als poesiealbum) is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
11-08-2017 15:36
Ja dat krijg je als dat album al lang verdrongen is door de vriendenboekjes, volgens mij moet je minstens boven de 50 zijn om te weten dat het een poëziealbum (door ons vroeger uitgesproken als poesiealbum) is
Nee zeg.
Ik vind het niet zo raar. Je snuffelt tussen wat spullen, vind een brief, misschien wel van jou ooit, of je denkt 'huh? Wat doet deze brief hier?' o.i.d. Kijkt even vluchtig wat het is, je oog valt toevallig op een zorgwekkende zin.. dan lees ik wel verder ja...
Als ik vluchtig kijk en ik zie oh een liefdesbrief van mijn broer/zus/ma/pa of dagboek-achtig iets (zonder iets zorgwekkends waar je oog direct op valt) dan lees ik het niet verder en leg ik het terug.

Als je een huis deelt met meerdere mensen, en je wilt écht niet dat iets gelezen wordt, dan kun je het gewoon beter héél goed verstoppen. Brieven op tafel laten slingeren en boos worden als een gezinslid hem opent... berg hem dan op in een laatje waar men weet dat jouw privéspullen liggen en ze niks te zoeken hebben. Ik maak zo vaak per ongeluk post van mijn huisgenoten open omdat ze van dezelfde instantie/bedrijf afkomen... vroeger thuis ook omdat er meerder mevr. Janssen in het huishouden waren.. je ziet dat het niet van jou is; leest niet verder, geeft de brief aan de juiste persoon en verontschuldigt je.
Om daar nou zo'n drama van te maken en TO zowat als crimineel te gaan behandelen...

Succes To.
MoirenPhae schreef:
10-08-2017 23:47
Ik zou een hele goede zijn voor de geheime dienst. Ik kan allerlei papieren in mijn handen hebben zonder ze te lezen. Ik vind het ook echt onvoorstelbaar dat veel mensen dat zo normaal vinden om te doen en dan vooral ook om door te lezen.
Je zou dus een hele slechte zijn voor de geheime dienst :biggrin: zij leven op geheime info...
MoirenPhae schreef:
11-08-2017 00:02
Het gaat natuurlijk om de geheime interne communicatie van de geheime dienst.
Bij een vermissing ed kan ik het me zeker voorstellen.
Verder in het geheel niet.
En zeker de interne communicatie wil je weten als spion om hogerop te komen! :mail:
TO, fijn dat het een misverstand was!
Snoekbaars schreef:
11-08-2017 15:53
Ik vind het niet zo raar. Je snuffelt tussen wat spullen, vind een brief, misschien wel van jou ooit, of je denkt 'huh? Wat doet deze brief hier?' o.i.d. Kijkt even vluchtig wat het is, je oog valt toevallig op een zorgwekkende zin.. dan lees ik wel verder ja...

Ik zou al niet eens kijken wat voor brief het was, als ik op zoek zou zijn naar foto's. Laat staan dat ik 'm zou lezen.

Als je een huis deelt met meerdere mensen, en je wilt écht niet dat iets gelezen wordt, dan kun je het gewoon beter héél goed verstoppen.

Alleen deelt TO het huis niet met haar ouders, ze was er op bezoek. Zeker van bezoek mag je toch verwachten dat ze niet in je privécorrespondentie gaan neuzen.
Snoekbaars schreef:
11-08-2017 15:53
Als ik vluchtig kijk en ik zie oh een liefdesbrief van mijn broer/zus/ma/pa of dagboek-achtig iets (zonder iets zorgwekkends waar je oog direct op valt) dan lees ik het niet verder en leg ik het terug.

Als je een huis deelt met meerdere mensen, en je wilt écht niet dat iets gelezen wordt, dan kun je het gewoon beter héél goed verstoppen. Brieven op tafel laten slingeren en boos worden als een gezinslid hem opent... berg hem dan op in een laatje waar men weet dat jouw privéspullen liggen en ze niks te zoeken hebben. Ik maak zo vaak per ongeluk post van mijn huisgenoten open omdat ze van dezelfde instantie/bedrijf afkomen... vroeger thuis ook omdat er meerder mevr. Janssen in het huishouden waren.. je ziet dat het niet van jou is; leest niet verder, geeft de brief aan de juiste persoon en verontschuldigt je.
Om daar nou zo'n drama van te maken en TO zowat als crimineel te gaan behandelen...

Succes To.
Nee hoor. Als je fatsoen in je lijf hebt blijf je van de correspondentie van anderen af.
Ik heb zelfs nooit ongevraagd de post van mijn kind, dus ook de Donald Duck niet, open gemaakt.

De post van iemand anders openen en lezen is juist wel strafbaar; briefgeheim.

Verder heeft het imo niets met geheimen willen hebben te maken, maar met fatsoen. Als het gevraagd wordt, is het geen probleem.

Maar ik begrijp iig wel dat ik blij moet zijn dat mijn kattenoppas geen Nederlands spreekt.
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 11-08-2017 17:04
0.14% gewijzigd
neener-neener schreef:
11-08-2017 16:02
En zeker de interne communicatie wil je weten als spion om hogerop te komen! :mail:
Ik wil helemaal geen spion zijn. Ik kan niet liegen.
Ik ben wel de boodschapper, past uitstekend bij me.
Tuurlijk is TO geen crimineel maar wel nogal aso.
Bedankt voor de mensen die lief gereageerd hebben en me hebben gezegd dat ik met mijn moeder moest praten. :heart:

Gelukkig is elk gezin anders. En bij mijn ouders en mij mogen we tussen elkaars spullen kijken. Ik ga heus niet hun bankafschriften bekijken. Maar kom op zeg, wat is er erg aan om in de pussyalbum (ownee, excuse me.. poëziealbum) te kijken? We zijn tenslotte geen vreemden van elkaar en ik heb een hele goede band met mijn ouders.

Wat ik zo jammer vind hier is dat er mensen zijn die graag mogen zeiken over topics of over spelfouten. Het gaat om het verhaal van TO en iemand vraagt om hulp. Sorry maar we kunnen niet allemaal zo fantastisch zoals jullie zijn hè? :monkey:
vlindertje1991 wijzigde dit bericht op 11-08-2017 18:49
67.40% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven