Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:28
Ik vind dat niet vreemd.
De scheiding is al daar toch? Ze behandelt hem niet als haar beste vriend, maar hij blijft de vader van de kinderen. Wat hij ook gedaan heeft en met wie maakt nu niet meer uit.
Ze doet haar best om de scheiding zo soepel mogelijk te laten verlopen denk ik. Goeie instelling, want aan ruziënde ouders hebben die kinderen nu ook niks.
Moet hij nu gestraft worden om wat hij gedaan heeft? Wat heb je daar dan aan? En de kinderen?
De scheiding is al daar toch? Ze behandelt hem niet als haar beste vriend, maar hij blijft de vader van de kinderen. Wat hij ook gedaan heeft en met wie maakt nu niet meer uit.
Ze doet haar best om de scheiding zo soepel mogelijk te laten verlopen denk ik. Goeie instelling, want aan ruziënde ouders hebben die kinderen nu ook niks.
Moet hij nu gestraft worden om wat hij gedaan heeft? Wat heb je daar dan aan? En de kinderen?

zaterdag 12 augustus 2017 om 11:37
Een ieder gaat anders met de situatie om, respecteer dat eens van elkaar.
TO maakt deze keuze, het is allemaal no heel vers en alle partijen zijn zoekende naar een nieuwe verstandhouding. Daarbij spelen de kinderen ook een belangrijke rol. TO kiest ervoor om de ex toe te laten op deze wijze voor haar kinderen. Wie zijn wij om te oordelen of dit wel of niet verstandig is? Wij zitten niet in de situatie van TO.
TO hopelijk geniet je van de vakantie. Stuur je ex met de kinderen op pad en neem tijd voor jezelf. En als je het niet trekt met je ex zeg het hem dan.
TO maakt deze keuze, het is allemaal no heel vers en alle partijen zijn zoekende naar een nieuwe verstandhouding. Daarbij spelen de kinderen ook een belangrijke rol. TO kiest ervoor om de ex toe te laten op deze wijze voor haar kinderen. Wie zijn wij om te oordelen of dit wel of niet verstandig is? Wij zitten niet in de situatie van TO.
TO hopelijk geniet je van de vakantie. Stuur je ex met de kinderen op pad en neem tijd voor jezelf. En als je het niet trekt met je ex zeg het hem dan.
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:14
To gewoon doen wat jij denkt wat het beste is voor jou en de kids.
Ik kan mij voorstellen dat het lastig is met hem om je heen. Maar als vader van de kids is het wel fijn voor hen. Plus iets meer vrije tijd voor jezelf.
Ik vind dat je het supergoed doet. Knap want ik kan mij voorstellen dat je hem soms een rotschop wil geven.
Ik kan mij voorstellen dat het lastig is met hem om je heen. Maar als vader van de kids is het wel fijn voor hen. Plus iets meer vrije tijd voor jezelf.
Ik vind dat je het supergoed doet. Knap want ik kan mij voorstellen dat je hem soms een rotschop wil geven.

zaterdag 12 augustus 2017 om 17:12
Dat kan toch ook gebeuren in een gewoon huwelijk? Dat papa eerst moest werken en toen toch opeens eerder vrij was en mee kan? Is dat dan ook verwarrend of gewoon leuk?Tribal_Lautje schreef: ↑12-08-2017 11:33Is het juist niet verwarrend voor de kinderen? Eerst wordt er verteld dat papa niet meegaat op vakantie en dan is hij er ineens wel.
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:52
Helemaal eens met RedandWhite! En vergeet ook niet dat wij er niet met ons gevoel in zitten. En niemand zegt dat TO en ex weer bij elkaar komen, maar Ze hebben wel kinderen samen. Wel fijn dat dit zo kan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:44
De kinderen weten het al dat papa en mama niet meer verliefd zijn en bla bla (heleboel pagina's terug). Dus in dat kader vraag ik me dat af
Wish you were beer

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:22
Ik ook...
Negeer de flauwe reacties en blijf van je afschrijven, dat is (vind ik tenminste) altijd fijn om te doen..

Geen prima, prima is geen goed.
zondag 13 augustus 2017 om 00:15
Zoooooooooooo, jij ook je plasje erover gedaan. Ben je nu tevreden?Tornacense schreef: ↑12-08-2017 18:46Voor wanneer is de post "we gaan onze trouwgeloftes hernieuwen en ik ben terug zwanger van hem"?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

zondag 13 augustus 2017 om 00:33
redandwhite schreef: ↑12-08-2017 11:28Ik vind dat niet vreemd.
Het gaat helemaal niet om straffen.
Natuurlijk moet je als ouders volwassen uitelkaar gaan als je kinderen hebt. Zorgen dat zij met beide ouders een goede band kunnen opbouwen, dat je als ouder nog samen door een deur kan.
Maarrrrr kinderen krijgen echt geen trauma als ze hem deze keer pas na de vakantie weer zien. Je moet ook aan jezelf denken, het zou mij veel te vers zijn. Ik zou de rust hard nodig hebben, even mijn hoofd op orde krijgen.
Jezelf volledig wegcijferen krijg je keihard terug. Hebben de kinderen een moeder met burnout.
Daarnaast zal het toch niet gezellig zijn tussen die twee. Samen toneelspelen in de camper. Kinderen voelen dat.

zondag 13 augustus 2017 om 00:40
Niet veel schaamte? Je man lag jou en zijn zus aan te duwen. Hoe leg je dat uit aan je kinderen. Als die zus toch voor hem gaat heb je een hele verknipte, kwetsbare en verwarrende situatie voor je kinderen. Daar zou ik mij persoonlijk de meeste zorgen om maken.
Daarnaast vind ik het raar dat TO zich totaal geen zorgen maakt dat haar nichtjes/neefjes mogelijk de kinderen van haar man zijn. Ze zegt dat ze allemaal wel op elkaar lijken en wuift het verder weg. Ik zou het echt wel willen weten.
zondag 13 augustus 2017 om 00:57
Nee, die kinderen krijgen geen trauma. Maar je hebt er niks aan, niemand niet, om nu drama te maken op het vakantie uitje. Dan bijt je gewoon op je lip en ga je door. Misschien niet supergezellig, maar dat is het bij andere gezinnen ook niet altijd.tampontouwtje schreef: ↑13-08-2017 00:33Het gaat helemaal niet om straffen.
Natuurlijk moet je als ouders volwassen uitelkaar gaan als je kinderen hebt. Zorgen dat zij met beide ouders een goede band kunnen opbouwen, dat je als ouder nog samen door een deur kan.
Maarrrrr kinderen krijgen echt geen trauma als ze hem deze keer pas na de vakantie weer zien. Je moet ook aan jezelf denken, het zou mij veel te vers zijn. Ik zou de rust hard nodig hebben, even mijn hoofd op orde krijgen.
Jezelf volledig wegcijferen krijg je keihard terug. Hebben de kinderen een moeder met burnout.
Daarnaast zal het toch niet gezellig zijn tussen die twee. Samen toneelspelen in de camper. Kinderen voelen dat.
Soms is het ook fijn om even door te gaan, niet iedereen heeft de behoefte om alles op een rijtje te zetten zoals jij. TO heeft voor nu door gepakt, want haar overlevingmodus staat aan. Waarschijnlijk is het daarom nu ook niet belangrijk of er getwijfeld wordt aan nichtje haar ouders. Het geeft alleen maar meer stress om er nu achteraan te gaan. En hoe moet ze dat doen? Een dna test eisen? <-- dat wordt lachen om ex schoonzus hieraan mee te laten werken.
TO probeert juist zo rustig mogelijk alles aan te pakken nu en dat vind ik krachtiger dan rondrennen als een kip zonder kop.

zondag 13 augustus 2017 om 08:33
Wie heeft het over rond rennen als een kip zonder kop en over drama maken tijdens vakantie uitje. Is dat jouw default? Dan begrijp ik wel dat je onder de indruk bent van TO.redandwhite schreef: ↑13-08-2017 00:57Nee, die kinderen krijgen geen trauma. Maar je hebt er niks aan, niemand niet, om nu drama te maken op het vakantie uitje. Dan bijt je gewoon op je lip en ga je door. Misschien niet supergezellig, maar dat is het bij andere gezinnen ook niet altijd.
Soms is het ook fijn om even door te gaan, niet iedereen heeft de behoefte om alles op een rijtje te zetten zoals jij. TO heeft voor nu door gepakt, want haar overlevingmodus staat aan. Waarschijnlijk is het daarom nu ook niet belangrijk of er getwijfeld wordt aan nichtje haar ouders. Het geeft alleen maar meer stress om er nu achteraan te gaan. En hoe moet ze dat doen? Een dna test eisen? <-- dat wordt lachen om ex schoonzus hieraan mee te laten werken.
TO probeert juist zo rustig mogelijk alles aan te pakken nu en dat vind ik krachtiger dan rondrennen als een kip zonder kop.
Hoe kan je deze situatie (gezin dat uit elkaar gaat) vergelijken met dat het wel vaker niet 'supergezellig' is als gezin.

Zij hebben hun kinderen net verteld dat papa en mama uit elkaar gaan en dat hij niet meegaat op vakantie. Vervolgens is hij er ineens wel een dag bij wat aan de kinderen is verteld. Vervolgens blijft hij er onverwachts nog meer dagen bij. Gezien er dan ook nog een spanning in de lucht hangt, lijkt mij dat niet alleen niet 'supergezellig', maar vooral verwarrend en een onveilig gevoel geven voor de kinderen. Kinderen betrekken het uitelkaar gaan van ouders bijna altijd op zichzelf. Zij moeten liever zijn, geen problemen veroorzaken. Ze gaan zich inhouden, geen ruzie maken met broertje/zusje, op de tenen lopen, entertainen, omdat ze denken dat ze dan het uit elkaar gaan van hun ouders kunnen voorkomen. Dat geeft pas stress.
zondag 13 augustus 2017 om 09:37
Mijn default? Ga je lekker?tampontouwtje schreef: ↑13-08-2017 08:33Wie heeft het over rond rennen als een kip zonder kop en over drama maken tijdens vakantie uitje. Is dat jouw default? Dan begrijp ik wel dat je onder de indruk bent van TO.
Hoe kan je deze situatie (gezin dat uit elkaar gaat) vergelijken met dat het wel vaker niet 'supergezellig' is als gezin.![]()
Zij hebben hun kinderen net verteld dat papa en mama uit elkaar gaan en dat hij niet meegaat op vakantie. Vervolgens is hij er ineens wel een dag bij wat aan de kinderen is verteld. Vervolgens blijft hij er onverwachts nog meer dagen bij. Gezien er dan ook nog een spanning in de lucht hangt, lijkt mij dat niet alleen niet 'supergezellig', maar vooral verwarrend en een onveilig gevoel geven voor de kinderen. Kinderen betrekken het uitelkaar gaan van ouders bijna altijd op zichzelf. Zij moeten liever zijn, geen problemen veroorzaken. Ze gaan zich inhouden, geen ruzie maken met broertje/zusje, op de tenen lopen, entertainen, omdat ze denken dat ze dan het uit elkaar gaan van hun ouders kunnen voorkomen. Dat geeft pas stress.
Alsof er nooit situaties veranderen wanneer een gezin nog wel bij elkaar is.
Wat ik zo lees van TO is dat ze de situatie gewoon zo soepel mogelijk probeert te laten verlopen. Denk niet dat haar kinderen nu heeeeelemaal in de war zijn, omdat papa er toch is. Of dat ze nu hun best doen om papa en mama weer bij elkaar te laten komen. Ja, ze hebben net gehoord dat hun ouders gaan scheiden, maar ook scheidingen kunnen rustig verlopen. En ondanks dat papa toch op vakantie is gekomen terwijl de planning eerst anders was, ga je mij niet vertellen dat de kinderen nu in de war rondlopen daar.
TO zal goed kunnen inschatten wat haar kinderen wel en niet aankunnen.

zondag 13 augustus 2017 om 11:37

zondag 13 augustus 2017 om 12:09
Waarom zou ik niet blijven discussieren. Daar is dit forum voor.Ycjoo- schreef: ↑13-08-2017 11:37Tampontouwtje. Niet echt super feiten. Dom lullen omdat het je gevoel en mening is.
Overigens kun je heel wat vinden maar de keuze ligt bij hun. Ze hebben al wat besloten, dan kun je wel blijven discussiëren waarom het volgens jou wat anders beter is maar come on.
Blijf maar happen!![]()
Noem jij het maar geen feit dat in veel gevallen kinderen denken dat zij de oorzaak zijn van een scheiding.
Als je gelooft dat het een prima sfeer is in die camper met papa die door mama net nog met zijn zus onder de douche vandaan komend is betrapt - en dat allemaal in krap 2 weken tijd - ben je vooral naief.
Er is een groot verschil tussen alles gescheiden doen en een vakantie met de kinderen zonder ex op adem komen.

zondag 13 augustus 2017 om 12:22
Moreel. Moreel. Dat is het tocerwoord in mijn post. Natuurlijk is het heel pijnlijk voor de kinderen maar de morele schaamte ligt in deze toch echt bij haar man. Hij mag met schaamrood op de kaken uit gaan leggen dat hij zijn zus aan het aanduwen was, TO kan met de kin omhoog en blik vooruit toekijken. Natuurlijk zal ze zich zorgen maken over de kinderen etc maar het zwaartepunt van de genantheid ligt bij hem.tampontouwtje schreef: ↑13-08-2017 00:40Niet veel schaamte? Je man lag jou en zijn zus aan te duwen. Hoe leg je dat uit aan je kinderen. Als die zus toch voor hem gaat heb je een hele verknipte, kwetsbare en verwarrende situatie voor je kinderen. Daar zou ik mij persoonlijk de meeste zorgen om maken.
Daarnaast vind ik het raar dat TO zich totaal geen zorgen maakt dat haar nichtjes/neefjes mogelijk de kinderen van haar man zijn. Ze zegt dat ze allemaal wel op elkaar lijken en wuift het verder weg. Ik zou het echt wel willen weten.
zondag 13 augustus 2017 om 12:23
+1tampontouwtje schreef: ↑13-08-2017 12:20Als je er over nadenkt is het echt een bizar verhaal.
1 augustus treft mama papa met zijn zus in hun huis aan terwijl ze net samen onder de douche vandaan komen.
9 augustus zijn papa en mama samen in de camper met de kinderen.
Welke vrouw kan dat nou?
Zeker omdat to zo enorm gekwetst en boos en alles was. Beetje onrealistisch
Wish you were beer

zondag 13 augustus 2017 om 12:33
Als de man vreemd gaat schaamt de vrouw zich vaak net zo hard. Ik zie dit niet als troost of vlag uit hang moment. Daarnaast blijkt nergens uit dit topic dat TO's man zich ook maar ergens voor schaamt.Koffiekop schreef: ↑13-08-2017 12:22Moreel. Moreel. Dat is het tocerwoord in mijn post. Natuurlijk is het heel pijnlijk voor de kinderen maar de morele schaamte ligt in deze toch echt bij haar man. Hij mag met schaamrood op de kaken uit gaan leggen dat hij zijn zus aan het aanduwen was, TO kan met de kin omhoog en blik vooruit toekijken. Natuurlijk zal ze zich zorgen maken over de kinderen etc maar het zwaartepunt van de genantheid ligt bij hem.