Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
maandag 7 augustus 2017 om 22:21
Herkenbaar;
Rust dan ga je nadenken. Malen.
Waar zit je het ergste mee op het moment?
(Alsof het niet allemaal erg is
)
Maar toch.. probeer je wat te af te leiden/ helpen door op 1 ding te proberen te focussen..
Rust dan ga je nadenken. Malen.
Waar zit je het ergste mee op het moment?
(Alsof het niet allemaal erg is

Maar toch.. probeer je wat te af te leiden/ helpen door op 1 ding te proberen te focussen..

vakantienl15 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 22:22
Reden: Megaspelfout!
Reden: Megaspelfout!
0.45% gewijzigd
Geen prima, prima is geen goed.
maandag 7 augustus 2017 om 23:20
dinsdag 8 augustus 2017 om 13:52
Zo dat lijkt me heel erg!!VakantieNL15 schreef: ↑07-08-2017 21:2657 blz in 3 dagen gelezen.. wat krijg jij het voor je kiezen![]()
Ik wens je alle goeds, wat een ongelofelijke k*t situatie, het moet voelen alsof je in een soap leeft denk ik. Een slechte film.
Wat wel meteen door me heen schoot toen ik las dat het 'menens' was...
Weet niet goed hoe ik dit het beste kan zeggen maar als ze een seksuele relatie hadden/hebben (en zo te lezen ook al lang hadden/hebben)
...
Waar ik bang voor zou zijn in jouw situatie..
Merk je iets in de omgang met of aan jullie nichtje?
Zou ze van je man kunnen zijn?
![]()
TheSky=moreBlue@Malibu

donderdag 10 augustus 2017 om 18:08
De manier waarop je het verwoordt doet bijna denken dat je vind dat TO haar mond had moeten houden. Of lees ik dat verkeerd?S-Groot schreef: ↑07-08-2017 08:36En vanuit hun situatie is dat natuurlijk ook zo. Zij hadden een manier van omgaan met de situatie, een wankel evenwicht in de driehoeksverhouding en jij hebt dat evenwicht ruw verstoord door enerzijds alles open te gooien (waardoor zij nu ineens op hun gedrag aangekeken worden) en anderzijds de positie/situatie van de derde persoon in hun relatie te veranderen (van ook gebonden man naar ineens een man die veel meer tijd met zijn zus kan en wil doorbrengen).
Max, goed dat je wat leuks ging doen met de kinderen. Hoe was het?
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:35
Even een update van mijn kant.
Na 2 dagen in mijn eentje met de kinderen, viel de vakantie toch een stuk zwaarder dan verwacht.
Woensdag is ex gekomen ipv donderdag, en dat was stiekem echt een opluchting.
Hij is even op pad geweest met de kinderen en kwam terug met lunch, dus dat was fijn.
Daarna zijn we nog langs kennissen in Duitsland gegaan, (ik met kinderen in camper, hij in zn auto).
Op de een of andere manier gaat alles een stuk gemoedelijker sinds het gesprek dit weekend.
Ex zegt dat hij weet dat er geen kans is dat alles weer goed komt, maar dat hij nu wel beseft wat hij weggooit. En hij heeft ook in de gaten dat hij daar rijkelijk laat mee is.
We hebben woensdag besloten dat hij t/m het weekend mag blijven. Daarna gaat hij naar huis en zijn dingen regelen en blijf ik nog een weekje hier (camping in Duitsland) met de kinderen.
Hij heeft ook gebroken met zus. Ik ben benieuwd op wiens initiatief dat was en hoe lang het duurt, maar goed...
Voorlopig gaat het wel even oké hier, alles staat een beetje op pauze.
Na 2 dagen in mijn eentje met de kinderen, viel de vakantie toch een stuk zwaarder dan verwacht.
Woensdag is ex gekomen ipv donderdag, en dat was stiekem echt een opluchting.
Hij is even op pad geweest met de kinderen en kwam terug met lunch, dus dat was fijn.
Daarna zijn we nog langs kennissen in Duitsland gegaan, (ik met kinderen in camper, hij in zn auto).
Op de een of andere manier gaat alles een stuk gemoedelijker sinds het gesprek dit weekend.
Ex zegt dat hij weet dat er geen kans is dat alles weer goed komt, maar dat hij nu wel beseft wat hij weggooit. En hij heeft ook in de gaten dat hij daar rijkelijk laat mee is.
We hebben woensdag besloten dat hij t/m het weekend mag blijven. Daarna gaat hij naar huis en zijn dingen regelen en blijf ik nog een weekje hier (camping in Duitsland) met de kinderen.
Hij heeft ook gebroken met zus. Ik ben benieuwd op wiens initiatief dat was en hoe lang het duurt, maar goed...
Voorlopig gaat het wel even oké hier, alles staat een beetje op pauze.
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:02
Fijn dat alles wat gemoedelijker gaat. Continu in strijd en vechtmodus zitten kost (te) veel energie.
Goed dat je ex eindelijk doorheeft wat hij heeft aangericht. Dat maakt praten ook wat makkelijker. Jullie hebben nog een hoop te regelen samen, en uit ervaring kan ik je zeggen dat het voor kinderen heel erg fijn is als ouders in ieder geval met elkaar kunnen blijven praten.
En dat hij nu gebroken heeft met zus... tsja. Zoals je zelf al zegt, hoe lang gaat dat duren? Maar dat is voor jou gelukkig niks meer om je druk over te maken. Jij hebt voor jezelf gekozen! Ik blijf het erg knap vinden, hoe jij het doet..
Goed dat je ex eindelijk doorheeft wat hij heeft aangericht. Dat maakt praten ook wat makkelijker. Jullie hebben nog een hoop te regelen samen, en uit ervaring kan ik je zeggen dat het voor kinderen heel erg fijn is als ouders in ieder geval met elkaar kunnen blijven praten.
En dat hij nu gebroken heeft met zus... tsja. Zoals je zelf al zegt, hoe lang gaat dat duren? Maar dat is voor jou gelukkig niks meer om je druk over te maken. Jij hebt voor jezelf gekozen! Ik blijf het erg knap vinden, hoe jij het doet..
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:34
Fijn dat jij en ex in ieder geval door een deur kunnen. Wel een ommezwaai in een keer: van vorige week nog 'gezellig' samen badderen naar nu een complete breuk. Hoe dan ook: is jouw probleem niet. Het lijkt mij alleen heel erg verwarrend allemaal dat hij nu wel inziet wat zijn gedrag te weeg heeft gebracht. Het gebrek aan repsect zou voor mij overigens wel een deal breaker blijven naast de persoon van de minnares, maar goed - ik zit hier niet met mijn gevoel in. Ik hoop dat ondanks alles je toch nog kan genieten van de vakantie. De scheidingszorgen zijn voor later denk ik. Hoe zijn de kinderen er onder?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.