Man heeft mij bedrogen

15-08-2017 13:34 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 35 jaar, 9 jaar getrouwd en mama van 2 kinderen (4 en 3 jaar).
Een grote maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn man mij bedrogen heeft.

Sinds enkele maanden heb ik heel frequent last van vaginale schimmelinfecties. Na de zoveelste kuur stelde mijn huisarts voor om eens een SOA-screening te doen, je weet immers maar nooit. Ik lachte het wat weg. Het kon toch geen waar zijn.
Ik heb positief getest op gonorroe. IK heb een negatieve screening gehad tijdens de zwangerschap van mijn kinderen, dus ik wist dat dit iets recent was en ik ben met niemand anders naar bed gegaan dan mijn man.

Toen ik mijn man hiermee confronteerde had hij veel berouw.
Hij weende. Het was een éénmalige fout.
Het is gebeurd tijdens de huwelijksreceptie van de stiefzoon van een collega op het werk. We hebben hierover nog ruzie gemaakt, want ik vond het de moeite niet om mee te gaan, terwijl mijn man dit graag had gehad.
Daar heeft hij een vrouw leren kennen, die hem aandacht en complimentjes gaf. Ze zijn na de receptie iets gaan drinken en ze zijn samen in bed beland. Het was éénmalig, ze hebben geen contactgegevens uitgewisseld en hij zei er onmiddellijk spijt van te hebben.

Het ergste is dat ik mijn man wel kan begrijpen als ik naar mezelf kijk.
Ik had altijd geroepen dat ik nooit zo zou worden, dat ik meer wilde zijn dan een verslonsde huismoeder, dat ons dat niet zou overkomen.
Het is nogal cliché, maar ik ben te veel moeder geworden ipv vrouw, gaf meer aandacht aan de kinderen dan aan hem en seks stond op een zéér laag pitje. Ik was de laatste jaren ook niet blij met mezelf.
Ik wist dat er problemen waren, dat mijn man niet tevreden was, maar ik had de fut niet er iets aan te doen.

Ik heb altijd gezegd dat ik hem zou aan de deur zetten als hij mij zou bedriegen. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik weet niet of ik hem kan vergeven. Ik weet niet of ik nog kan vertrouwen dat hij het niet nog eens doet.
Sinds een maand woont hij in de logeerkamer. Er zijn momenten dat ik hem amper rond mij kan verdragen, maar toch voel ik mij heel schuldig naar mijn kinderen toe.

Ik heb niet echt een vraag, denk ik. Ik wilde hier eens mijn verhaal kwijt.
En terwijl jij de ene na de andere kuur moest slikken voor die vaginale schimmelinfecties hield hij zijn kaken stijf op elkaar.
hij heeft vast nooit tijdens het plassen gemerkt hdat hij last had van een branderige druiplul.

Heb je hem gevraagd of zelf al wist dat hij gonorroe had opgelopen?
anoniem_347392 wijzigde dit bericht op 15-08-2017 19:05
0.51% gewijzigd
Oeh. Een ziekte ervan krijgen vind ik nog erger bijna dan het vreemdgaan. Hij heeft het dus ook niet veilig gedaan en straks is zij nog zwanger ook. Ik zou hem verlaten. Dit zou voor mij echt meteen einde verhaal zijn. Sterkte.
prinsesmaxima schreef:
15-08-2017 18:48
Oeh. Een ziekte ervan krijgen vind ik nog erger bijna dan het vreemdgaan. Hij heeft het dus ook niet veilig gedaan en straks is zij nog zwanger ook. Ik zou hem verlaten. Dit zou voor mij echt meteen einde verhaal zijn. Sterkte.
Het lijkt me niet BIJNA erger, maar gewoon erger. Dadelijk heeft ze HIV :nooo:
Dat je wat vaker in een joggingbroek loopt of weet ik veel wat je onder verslonsd begrijpt, wil niet zeggen dat je alles maar moet pikken he.
Je verdient nog steeds het beste.
Vervelende situatie, waar veel meer dan een schuldgevoel bij komt kijken.
Uit ervaring weet ik dat vergeven en vergeten niet zo makkelijk gaat. Diep van binnen weet je echt wel wat je met je man wilt.
Als ik zou kiezen: weggaan.
Vreemdgaan kan gebeuren, en in tegenstelling tot de meesten hier op deze pijler vind ik het geen halsmisdrijf.
Wat ik wel heel erg vind is dat manlief geeneens een kapotje heeft omgedaan.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Paroxysm schreef:
15-08-2017 14:49
Ik zou je trouwens over een paar maanden zeker nog laten testen op HIV!
Dat is standaardprotocol. Bij een SOA wordt de patiënt na drie maanden alijd getest op HIV en syfilis.
Wist manlief trouwens dat hij iets had? Soms zijn er namelijk geen klachten.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Ik vraag me sterk af of dit eenmalig was.
Loep even en je ziet dat man steeds vaker alleen op stap ging het laatste jaar.
Misschien was het condoom gescheurd? Kan ook nog.
Of misschien is hij een impulsief type. Dat hij geen condoom bij zich had wijst iig erop dat het geen voorbedachte rade was.
Voor mij zou het vreemdgaan en zrlfs de soa geen onoverkomenlijk probleem zijn als het begrijpelijk is in deze situatie, hoe pijnlijk ook. Tenminste dat denk ik. Zeker weten doe ik het pas als het mij zou overkomen.
Sterkte
oudebaas schreef:
15-08-2017 19:54
Dat is standaardprotocol. Bij een SOA wordt de patiënt na drie maanden alijd getest op HIV en syfilis.
Wist manlief trouwens dat hij iets had? Soms zijn er namelijk geen klachten.

Zijn bedrog was vijf maanden geleden. Ik ben getest op alle SOA's en was enkel positief voor gonorroe. Mijn man had helemaal geen klachten. Hij heeft zich ook laten testen, was ook enkel positief voor gonorroe en is hiervoor behandeld. Voor alle veiligheid kan ik mij best nog eens controleren na drie maanden (heeft de huisarts ook gezegd).
Hij heeft geen condoom gebruikt omdat hij geen op zak had (gebruiken we niet meer). Heel stom. Ze zei dat ze aan de pil was.
Ik moet wel geloven dat het eenmalig was, anders heeft mijn huwelijk helemaal geen toekomst meer.
Hij heeft mij alle wachtwoorden gegeven en ik mag van hem alles controleren. Hij doet zijn best om mijn vertrouwen te herwinnen en doet alles wat ik van hem vraag.
Ik heb even geloept. Ik zag dat jullie sexleven en liefdesleven sowieso was ingeslapen. Het lijkt me dat jullie er alles op alles moeten zetten om dat stuk weer op de rails te krijgen, en wel op een manier dat jij er ook weer met volle teugen van geniet.
Waarom werd je eerder gescreend?
Wil je wel echt bij hem blijven of doe je dit alleen voor de kinderen? Ik zou echt niet alleen vanwege de kinderen bij een man blijven die je niet meer vertrouwd. Dat houd je niet vol.

Het feit dat je hem niet eens om je heen kunt verdragen, klinkt niet bepaald hoopvol. En je vraagt je af of je hem ooit kan vertrouwen. Dit zijn toch wel belangrijke elementen in een relatie en als je dit niet meer kunt opbrengen dan zou het misschien beter zijn om uit elkaar te gaan.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Ik begrijp dus werkelijk waar niet dat spelen met gezondheid en geen beëindigende factor is voor TO en te zien aan meerdere reacties hier... Denk je echt dat iemand zielsveel van je houdt als dit is hoe hij omgaat met JOUW gezondheid?
Ik denk wel in je berichten te lezen dat de koek nog niet op is. Het zal vreselijk hard werken zijn, maar ik vind wel dat het aangaan van een huwelijk en starten van een gezin ook betekent dat je ook bij tegenslag werkelijk alles uit de kast trekt om te knokken voor je relatie en gezin. Dus ik zou zeker niet puur on principiële redenen stoppen nu. Ik zou wel samen hard gaan werken - bijvoorbeeld met behulp van een professional - om te onderzoeken of de liefde er nog voldoende is en of het vertrouwen te herstellen is. Allebei aan jezelf werken en samen aan de relatie. Stoppen kan altijd nog..
Heel veel sterkte!
karzou schreef:
15-08-2017 21:50
Ik denk wel in je berichten te lezen dat de koek nog niet op is. Het zal vreselijk hard werken zijn, maar ik vind wel dat het aangaan van een huwelijk en starten van een gezin ook betekent dat je ook bij tegenslag werkelijk alles uit de kast trekt om te knokken voor je relatie en gezin. Dus ik zou zeker niet puur on principiële redenen stoppen nu. Ik zou wel samen hard gaan werken - bijvoorbeeld met behulp van een professional - om te onderzoeken of de liefde er nog voldoende is en of het vertrouwen te herstellen is. Allebei aan jezelf werken en samen aan de relatie. Stoppen kan altijd nog..
Heel veel sterkte!
Ben ik het mee eens, als je dat echt zelf wil. Dus niet alleen voor de kinderen. Ik zou zelf ook niet direct bij m'n partner weg gaan als hij was vreemdgegaan en ik me nog wel een goede toekomst voor ons samen kon voorstellen. Vreemdgaan is voor mij niet direct een relatievernietigend iets, but that's me. Het is makkelijk om te roepen "ga bij 'm weg", maar als je graag bij je man wil zijn en geloofd dat het vertrouwen terug zal komen als je er (samen en alleen) voor werkt, dan moet je dat doen.
That's just me though...
Paroxysm schreef:
15-08-2017 20:57
Ik begrijp dus werkelijk waar niet dat spelen met gezondheid en geen beëindigende factor is voor TO en te zien aan meerdere reacties hier... Denk je echt dat iemand zielsveel van je houdt als dit is hoe hij omgaat met JOUW gezondheid?
Ik denk dat de man van TO op dat moment niet erbij nadacht dat hij haar met een SOA kon besmetten, of er zelf een zou oplopen. Het is niet opzettelijk iemand in gevaar willen brengen, , maar een domme actie waarbij hij volstrekt niet heeft nagedacht over de consequenties. En achteraf gezien had hij het nooit zonder condoom moeten doen, maar ja, maar dat is achteraf praten.
Met loepen zie ik nu idd dat jullie seksleven op een laag pitje staat. En dat het sowieso niet lekker loopt tussen jullie.

Probeer voor de kinderen alleen al aan jullie relatie te werken. Niet alleen zijn vreemdgaan en de SOA, maar ook samen dingen doen, een weg vinden tussen jullie libidoverschil, etc...
Ik voel weer een scheiding aankomen...
Dit gaat toch helemaal niet meer werken? Een uitgebluste moeke op de bank met daarnaast een kerel met een druippiemel. :sick:
Nee, geen vertrouwen geen liefde meer voor elkaar zowel fysiek al emotioneel. Denk dat dit niet te herstellen is.
Ja en?
Vivavivi schreef:
16-08-2017 10:50
Ik denk dat de man van TO op dat moment niet erbij nadacht dat hij haar met een SOA kon besmetten, of er zelf een zou oplopen. Het is niet opzettelijk iemand in gevaar willen brengen, , maar een domme actie waarbij hij volstrekt niet heeft nagedacht over de consequenties. En achteraf gezien had hij het nooit zonder condoom moeten doen, maar ja, maar dat is achteraf praten.
Ach kom op, een volwassen vent weet toch hoe achterlijk je bezig bent als je zonder condoom vreemdgaat. Als het het niet zo had bedoeld, had hij het meteen op kunnen biechten toch, voor de veiligheid? Ik geloof niet zo in dat slappe gedrag van mensen. Je weet potverdorie waar je mee speelt. Voor mij is het dan einde verhaal. Dat dat voor anderen nog te redden valt, is geheel aan hun, maar ik zie dat als weinig respect voor jezelf (en dan doel ik op gezondheid!)
Paroxysm schreef:
16-08-2017 11:04
Ach kom op, een volwassen vent weet toch hoe achterlijk je bezig bent als je zonder condoom vreemdgaat. Als het het niet zo had bedoeld, had hij het meteen op kunnen biechten toch, voor de veiligheid? Ik geloof niet zo in dat slappe gedrag van mensen. Je weet potverdorie waar je mee speelt. Voor mij is het dan einde verhaal. Dat dat voor anderen nog te redden valt, is geheel aan hun, maar ik zie dat als weinig respect voor jezelf (en dan doel ik op gezondheid!)
Dat het voor jou einde verhaal is, wil nog niet zeggen dat dat voor TO ook zo is. Ik proef tussen de regels door dat TO haar man een kans wil geven. Er zijn kinderen bij betrokken. Kinderen verdienen twee ouders, die bij elkaar zijn. Als er ook maar een sprankje hoop is dat jullie bij elkaar kunnen blijven, zou ik zeggen ga ervoor. Focus op de toekomst. Je man doet zijn best, ja hij heeft een domme fout begaan, ja jij hebt je verslonsd. Kop en schouders eronder, en ga ervoor zou ik zeggen, doe eraan wat je kan doen, en als in the end er dan alsnog uitrolt dat jij je vertrouwen niet terug krijgt, dan kun je alsnog uit elkaar, maar één x vreemdgaan zou voor mij echt geen reden zijn om meteen de handdoek in de ring te gooien na zoveel jaren en met kinderen in het spel. En ja ik heb gelezen dat er een geslachtsziekte in het spel is, oliedom van TO haar man, anders had ze het waarschijnlijk niet eens geweten, dus dat is in die zin nog mooi ook, dan kunnen jullie nu écht jullie problemen aanpakken en kijken waar jullie uitkomen. Er zijn ook zat relaties die na vreemdgaan wel standhouden, en er soms zelfs sterker uitkomen dan daarvoor. Niets is onmogelijk. Sterkte TO, want natuurlijk is het op dit moment echt echt echt niet leuk allemaal. Wil je eruitkomen zullen jullie in gesprek moeten met elkaar veel en vaak, en misschien niet onverstandig om daar iemand bij te betrekken.
Tessa44- schreef:
16-08-2017 11:28
Dat het voor jou einde verhaal is, wil nog niet zeggen dat dat voor TO ook zo is. Ik proef tussen de regels door dat TO haar man een kans wil geven. Er zijn kinderen bij betrokken. Kinderen verdienen twee ouders, die bij elkaar zijn. Als er ook maar een sprankje hoop is dat jullie bij elkaar kunnen blijven, zou ik zeggen ga ervoor. Focus op de toekomst. Je man doet zijn best, ja hij heeft een domme fout begaan, ja jij hebt je verslonsd. Kop en schouders eronder, en ga ervoor zou ik zeggen, doe eraan wat je kan doen, en als in the end er dan alsnog uitrolt dat jij je vertrouwen niet terug krijgt, dan kun je alsnog uit elkaar, maar één x vreemdgaan zou voor mij echt geen reden zijn om meteen de handdoek in de ring te gooien na zoveel jaren en met kinderen in het spel. En ja ik heb gelezen dat er een geslachtsziekte in het spel is, oliedom van TO haar man, anders had ze het waarschijnlijk niet eens geweten, dus dat is in die zin nog mooi ook, dan kunnen jullie nu écht jullie problemen aanpakken en kijken waar jullie uitkomen. Er zijn ook zat relaties die na vreemdgaan wel standhouden, en er soms zelfs sterker uitkomen dan daarvoor. Niets is onmogelijk. Sterkte TO, want natuurlijk is het op dit moment echt echt echt niet leuk allemaal. Wil je eruitkomen zullen jullie in gesprek moeten met elkaar veel en vaak, en misschien niet onverstandig om daar iemand nij te betrekken.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat dat geheel zelf moet worden bepaald door iedereen. Voor de rest vind ik dit: kinderen verdienen ook een vent die het goede voorbeeld moet geven en niet thuis moet komen met een druiper... En mama HIV had kunnen geven :facepalm:
Vivavivi schreef:
16-08-2017 10:50
O gossie het is hem allemaal overkomen. Fijn dat jij tenminste nog begrip hebt voor zulke mannen. Kunnen ze bij jou terecht.
Tessa44- schreef:
16-08-2017 11:28
Dat het voor jou einde verhaal is, wil nog niet zeggen dat dat voor TO ook zo is. Ik proef tussen de regels door dat TO haar man een kans wil geven. Er zijn kinderen bij betrokken. Kinderen verdienen twee ouders, die bij elkaar zijn. Als er ook maar een sprankje hoop is dat jullie bij elkaar kunnen blijven, zou ik zeggen ga ervoor. Focus op de toekomst. Je man doet zijn best, ja hij heeft een domme fout begaan, ja jij hebt je verslonsd. Kop en schouders eronder, en ga ervoor zou ik zeggen, doe eraan wat je kan doen, en als in the end er dan alsnog uitrolt dat jij je vertrouwen niet terug krijgt, dan kun je alsnog uit elkaar, maar één x vreemdgaan zou voor mij echt geen reden zijn om meteen de handdoek in de ring te gooien na zoveel jaren en met kinderen in het spel. En ja ik heb gelezen dat er een geslachtsziekte in het spel is, oliedom van TO haar man, anders had ze het waarschijnlijk niet eens geweten, dus dat is in die zin nog mooi ook, dan kunnen jullie nu écht jullie problemen aanpakken en kijken waar jullie uitkomen. Er zijn ook zat relaties die na vreemdgaan wel standhouden, en er soms zelfs sterker uitkomen dan daarvoor. Niets is onmogelijk. Sterkte TO, want natuurlijk is het op dit moment echt echt echt niet leuk allemaal. Wil je eruitkomen zullen jullie in gesprek moeten met elkaar veel en vaak, en misschien niet onverstandig om daar iemand bij te betrekken.
Oliedom? :wtf: Dat jij dit soort dingen van jouw man zou accepteren. Lekker verder neuken samen. Hoe zie je dat voor je?
tampontouwtje schreef:
16-08-2017 12:02
Oliedom? :wtf: Dat jij dit soort dingen van jouw man zou accepteren. Lekker verder neuken samen. Hoe zie je dat voor je?
Het is niet aan mij om dat wel of niet voor me te zien, ik heb de emoties ook niet, mijn man is het niet, het is TO haar man, aan haar om er wel of niet uit te komen. En ik ben over het algemeen vrij vergevingsgezind, voor mij zou inderdaad 1 x vreemdgaan niet meteen een einde van mijn relatie betekenen, dat TO een probleem heeft ontken ik nergens hoor, zij zullen er samen wel of niet uit moeten komen, ik zou willen uitzoeken of er nog een kans is, ik zou dat voor mij zelf willen, en als er dan geen kans meer is, kun je altijd nog uit elkaar.
En jij schrijft lekker verder neuken samen, vlgns mij is dat nu niet aan de orde, ze slapen niet samen, ik kan me voorstellen dat de intieme relatie nog ver weg is. Maar goed, wij kunnen in discussie met elkaar, nog steeds is het TO haar probleem en zij opent het topic, om denk ik meerdere kanten te belichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven