Puppy advies
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:54
Puppy advies!
Sinds vorige week hebben wij een pup in huis. Wij gaan zo snel mogelijk aan puppy cursus beginnen.
Maaar nu heb ik een vraag over de nacht.
Wij hebben de hond 2 nachten beneden in de woonkamer gehad in de benche. Hij was alleen 2 nachten zo aan het piepen dat we de benche daarna boven bij ons op de slaapkamer hebben gezet.
Naar 4 nachten heeft hij vandaag eindelijk door geslapen zonder gepiep en zonder een plasje te doen.
Nu wil ik de hond eigenlijk in een andere kamer zetten zodat die went alleen te zijn. Want dat vind hij nog niet echt leuk.
Wat is jullie advies?
Hij heeft het vannacht goed gedaan en moet het leren. Dus een andere kamer?
Of hij heeft het 1 dag goed gedaan, houd hem voor de zekerheid nog een nachtje bij jullie op de kamer?
Alvast bedankt voor de reacties!
Sinds vorige week hebben wij een pup in huis. Wij gaan zo snel mogelijk aan puppy cursus beginnen.
Maaar nu heb ik een vraag over de nacht.
Wij hebben de hond 2 nachten beneden in de woonkamer gehad in de benche. Hij was alleen 2 nachten zo aan het piepen dat we de benche daarna boven bij ons op de slaapkamer hebben gezet.
Naar 4 nachten heeft hij vandaag eindelijk door geslapen zonder gepiep en zonder een plasje te doen.
Nu wil ik de hond eigenlijk in een andere kamer zetten zodat die went alleen te zijn. Want dat vind hij nog niet echt leuk.
Wat is jullie advies?
Hij heeft het vannacht goed gedaan en moet het leren. Dus een andere kamer?
Of hij heeft het 1 dag goed gedaan, houd hem voor de zekerheid nog een nachtje bij jullie op de kamer?
Alvast bedankt voor de reacties!
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:09
Geef de pup de tijd. Hij is gewend om in een groepje te slapen en moet nu opeens alleen slapen, dat is doodeng. Begin met iets van jezelf in de bench te leggen, zoals bijv een gedragen t-shirt. Dan voel je voor de hond dichterbij. Slaapt hij dan weer door, dan schuif je de bench richting de deur naar de gang, daarna in de gang met de slaapkamerdeur open, dan in de gang met de slaapkamerdeur dicht, en zo steeds een stukje verder.
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:28
Niet mee eens! Juist in het begin is het belangrijk dat hij de nieuwe roedelleiders om zich heen heeft. Met een doekje van de nestgeur. Als pupje uiteindelijk moet leren alleen te zijn moet je dat met hele kleine stappen doen om verlatingsangst te voorkomen.attribuutje schreef: ↑18-08-2017 06:57Geen echte tip, maar ik had hem al nooit op de slaapkamer gezet. Een hond leer je heel makkelijk iets, je leert hem wat moeilijker iets af. Evengoed veel plezier en goede tips gewenst.
Here I am - now what are your other two wishes...
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:34
Mijn man heeft de eerste weken beneden geslapen. Eerst naast de bench (vaak met zijn hand in de bench, waar de puppy dan tegen sliep). En dan steeds verder van de bench gaan slapen. Dit ging heel soepel en ze gaat nu vanzelf s avonds in haar bench. Ons werd afgeraden om de bench op de slaapkamer te zetten ivm risico dat de hond altijd in je slaapkamer wil slapen.
NummerZoveel geeft inderdaad een goede tip ivm t-shirt. De bench moet een veilige plek voor de hond worden. Wij hadden een speeltje met geur van haar nest in de bench liggen (heeft een paar dagen bij mama hond en broertjes en zusjes gelegen).
NummerZoveel geeft inderdaad een goede tip ivm t-shirt. De bench moet een veilige plek voor de hond worden. Wij hadden een speeltje met geur van haar nest in de bench liggen (heeft een paar dagen bij mama hond en broertjes en zusjes gelegen).
Always believe that something wonderful is about to happen.
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:04
Wij hebben de hond nooit met de bench in de slaapkamer gezet.
Vriend is een paar nachten op de bank gaan slapen in de woonkamer bij haar.
Daarna een truitje van mij bij haar gelegd in de bench en 's avonds een doek over de bench.
Het ging echt heel snel goed bij ons.Ook was zij snel zindelijk .
Succes en veel plezier.
Vriend is een paar nachten op de bank gaan slapen in de woonkamer bij haar.
Daarna een truitje van mij bij haar gelegd in de bench en 's avonds een doek over de bench.
Het ging echt heel snel goed bij ons.Ook was zij snel zindelijk .
Succes en veel plezier.
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:27
Is hij wel gewend in de bench te slapen. Hij is nu alleen en ook nog in een hok opgesloten. Ik vind het niet gek dat hij piept. Het is een baby! Ga hem eerst eens goede benchtraining geven en leren om alleen te zijn voor je hem de hele nacht op zichzelf beneden laat. Ik zou naast hem op de bank gaan slapen ipv hem naar de slaapkamer halen. Maak je niet druk over afleren dat gaat zo wel weer bij een jong ding.
Als je op de bank slaapt, ga eens als hij slaapt naar boven. Dit kun je overigens overdag ook oefenen. Als hij slaapt de kamer uit gaan, of zelf regelmatig even naar boven gaan. Ga dan zelf even iets doen boven zodat hij alleen beneden is.
Als je op de bank slaapt, ga eens als hij slaapt naar boven. Dit kun je overigens overdag ook oefenen. Als hij slaapt de kamer uit gaan, of zelf regelmatig even naar boven gaan. Ga dan zelf even iets doen boven zodat hij alleen beneden is.
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:29
Mijn hemel wat wil je snel met die kleine hummel
. Het is een hondenbaby hè
. Natuurlijk laat je hem bij je in de buurt slapen als hij daar nood aan heeft!
En ''Naar 4 nachten heeft hij vandaag eindelijk door geslapen''... Eindelijk? Serieus?! Nogmaals, het is een babyhond, en het is héél normaal als hij niet de hele nacht droog kan blijven. Sorry maar ik vind dit toch zo ontzettend ondoordacht allemaal. Heb je je ook maar op enig vlak verdiept in wat er bij een pup komt kijken?
En ''Wij gaan zo snel mogelijk aan puppy cursus beginnen''... Dat houdt in dat je je nog nergens opgegeven hebt? Er staat nog geen datum? Ga aub vandaag nog een cursus regelen want jullie hebben duidelijk flink begeleiding nodig in het begrijpen van het wezen 'pup' en ik vrees ook in het wezen 'hond'.
En ''Naar 4 nachten heeft hij vandaag eindelijk door geslapen''... Eindelijk? Serieus?! Nogmaals, het is een babyhond, en het is héél normaal als hij niet de hele nacht droog kan blijven. Sorry maar ik vind dit toch zo ontzettend ondoordacht allemaal. Heb je je ook maar op enig vlak verdiept in wat er bij een pup komt kijken?
En ''Wij gaan zo snel mogelijk aan puppy cursus beginnen''... Dat houdt in dat je je nog nergens opgegeven hebt? Er staat nog geen datum? Ga aub vandaag nog een cursus regelen want jullie hebben duidelijk flink begeleiding nodig in het begrijpen van het wezen 'pup' en ik vrees ook in het wezen 'hond'.
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:30
Ik heb de eerst week pup in bench in onze slaapkamer gehad.
Daarna stukje opgeschoven naar de hal zodat we uit het zicht waren.
Daarna bench beneden.
Pup heeft nooit gepiept in de bench en wij vonden dit de meest diervriendelijke oplossing.
Na een maand sliep ze gewoon beneden in haar mandje snachts.
Daarna stukje opgeschoven naar de hal zodat we uit het zicht waren.
Daarna bench beneden.
Pup heeft nooit gepiept in de bench en wij vonden dit de meest diervriendelijke oplossing.
Na een maand sliep ze gewoon beneden in haar mandje snachts.
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:41
Je wilt/verwacht veel te veel van je pupje! Hij moet nog alles leren; van alleen zijn, het wennen aan de bench, zindelijkheid (kan wel een paar maanden duren.
Maar boven alles moet je pupje jullie leren vertrouwen en dat gaat niet als je teveel van hem verwacht. Het beestje is pas een paar weken oud en is niet voorgeprogrammeerd, alles waarvan jij wilt dat hij dat over een jaartje kan zul je hem zelf moeten leren. Stapje voor stapje.
Bedenk wat je doel is, bijvoorbeeld slapen in de bench, en hak dan je doel in stukje: eerst leren wat een bench is, daarna dat een bench leuk is, vervolgens dat je er soms ook in moet slapen, daarna het deurtje 1 seconde dicht etc. etc.. Zo doe je dat met ALLES!
Maar boven alles moet je pupje jullie leren vertrouwen en dat gaat niet als je teveel van hem verwacht. Het beestje is pas een paar weken oud en is niet voorgeprogrammeerd, alles waarvan jij wilt dat hij dat over een jaartje kan zul je hem zelf moeten leren. Stapje voor stapje.
Bedenk wat je doel is, bijvoorbeeld slapen in de bench, en hak dan je doel in stukje: eerst leren wat een bench is, daarna dat een bench leuk is, vervolgens dat je er soms ook in moet slapen, daarna het deurtje 1 seconde dicht etc. etc.. Zo doe je dat met ALLES!
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:42
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:34
Mijn hond van nu 16 maanden oud had zowel boven op mijn slaapkamer een bench. De eerste paar weken sliep ze gewoon bij mij op de slaapkamer totdat ze zelf voldoende vertrouwen had. Het is juist dat een gebrek aan vertrouwen zorgt dat ze altijd bij jullie wil zijn en niet andersom.
En een pupcursus heb ik ook ruim de tijd voorgenomen.
En een pupcursus heb ik ook ruim de tijd voorgenomen.
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:57
Mijn pup was ook verschrikkelijk aan het piepen in de bench s nachts, heb hem daarom de eerste 2 wegen in een doosjes naast mijn bed gehad. Veel overdag geoefend met het wennen aan de bench en er af en toe even in blijven en ook in slapen toen dat goed ging heb ik doorgezet. Hij begon wel te piepen in de bench, heeft ie een half uur gedaan maar daarna viel ie gewoon in slaap en was het klaar, daarna nooit meer gepiept.
Ik vind als het zulke kleine hummeltjes zijn dat ze best even de tijd mogen krijgen om te wennen aan hun noeuwr huis. Op de gang of in een andere kamer zetten lijkt me goed begin. Succes!
Ik vind als het zulke kleine hummeltjes zijn dat ze best even de tijd mogen krijgen om te wennen aan hun noeuwr huis. Op de gang of in een andere kamer zetten lijkt me goed begin. Succes!
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:29
Qua energie uitenen komt die niks mee te kort. Hij geeft zelf ook goed aan wanneer hij wilt rusten.
We lopen nu 2 tot 3 x per dag de wandeling die hij dadelijk met de wc ronden ook gaat maken. Verder voor zindelijk worden zetten we hem buiten op een veldje.
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:38
2 tot 3 keer? Arm beestje.
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:48
Dan zou ik eens beginnen met vaker die wandeling te maken:
- 's ochtends direct na het wakker worden
- Na elke maaltijd dus 3x
- Late wandeling vlak voor het slapen
Dan loop je dus al 5x met hem naar buiten.
Leer hem dan plassen op commando dan kun je als hij zich teveel laat afleiden hem weer even duidelijk maken dat hij dat niet moet vergeten. Daarnaast een beetje bijzonder om hem buiten op een veldje te zetten. Hoe moet ik dat zien? je zet hem buiten, wacht tot hij poept/plast en rent weer naar binnen? Dan gaat hij dus straks als hij ouder word ophouden en loop je uren buiten. Je mag nooit alleen plassen en dan direct omdraaien met het beestje.
Even nog een andere vraag: hoe vaak poept de hond op een dag? Misschien heb je ook wel een verkeerde brok/voeding.. Dan moet hij veel te vaak.
Je hebt verder de vragen niet beantwoord: is de pup wel gewend in de bench te liggen overdag? Heb je benchtraining gedaan? En kan hij overdag alleen blijven?
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:16
Loepen levert trouwens als resultaat op dat jij en je vriend allebei behoorlijk veel werken. Hoe doe je dat met een puppy? En wat heb je hem dan te bieden als je de hele dag werkt? Heb je van te voren bedacht of je er wel genoeg tijd voor hebt? Die kleine pup gaat straks ook nog puberen, dan heb je nog steeds je handen vol.
Nu wil je vriend een hondenuitlaatservice beginnen zeg je in het andere topic.. En dat terwijl je nu net zelf een pupje in huis hebt, besef je dat die erg ziek kan worden door wat andere honden bij zich dragen? En dat niet elke hond bij is met een spring in het veld om zich heen?
Ook heb je zo te lezen en het feit dat je eigen hond niet op cursus is begonnen niet erg veel ervaring met het opvoeden en is dus je eigen hond nog verre van gehoorzaam. Dit is dan echt geen slimme zet om dan te beginnen met een uitlaatservice. Steek eerst eens alle mogelijke tijd in je hond, het eerste jaar tot twee jaar moet je echt heel consequent zijn met opvoeden. Lukt het dan om een gehoorzame stabiele hond te hebben, denk dan eens na over het starten van een eventuele uitlaatservice.
Nu wil je vriend een hondenuitlaatservice beginnen zeg je in het andere topic.. En dat terwijl je nu net zelf een pupje in huis hebt, besef je dat die erg ziek kan worden door wat andere honden bij zich dragen? En dat niet elke hond bij is met een spring in het veld om zich heen?
Ook heb je zo te lezen en het feit dat je eigen hond niet op cursus is begonnen niet erg veel ervaring met het opvoeden en is dus je eigen hond nog verre van gehoorzaam. Dit is dan echt geen slimme zet om dan te beginnen met een uitlaatservice. Steek eerst eens alle mogelijke tijd in je hond, het eerste jaar tot twee jaar moet je echt heel consequent zijn met opvoeden. Lukt het dan om een gehoorzame stabiele hond te hebben, denk dan eens na over het starten van een eventuele uitlaatservice.
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:28
Realiseer je dat je een baby in huis hebt gehaald, zo bij de moeder vandaan.
Die heeft wel wat warmte en aandacht nodig en alles wat je hem wilt leren lukt niet binnen één week.
Ik val een beetje over je opmerking dat je wilt dat de hond alleen leert te zijn.
Daar is hij ook nog veel te jong voor hoor!
Bovendien is een hond een gezelschapsdier, dus hij is het gelukkigst als hij gezelschap heeft, zowel 's nachts als overdag.
Ik wens je heel veel geduld, een liefdevolle opvoeding betaalt zich jarenlang terug....
Die heeft wel wat warmte en aandacht nodig en alles wat je hem wilt leren lukt niet binnen één week.
Ik val een beetje over je opmerking dat je wilt dat de hond alleen leert te zijn.
Daar is hij ook nog veel te jong voor hoor!
Bovendien is een hond een gezelschapsdier, dus hij is het gelukkigst als hij gezelschap heeft, zowel 's nachts als overdag.
Ik wens je heel veel geduld, een liefdevolle opvoeding betaalt zich jarenlang terug....
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:26
@beter laat als je dit goed traint kan het wel prima. Alleen moet je dit rustig opbouwen. Ik heb bij een erkende fokker gekocht en haar advies was gelijk beginnen met een regelmatig uurtje alleen laten. En dat gaat perfect. Hij slaapt dan gewoon. Krijgt een spelletje om te doen en kan zich door het huis bewegen. Van te voren word hij dan ook uitgelaten zodat hij dan in ieder geval niet hoeft te plassen.
Echter is voor een jong beestje, die je net in huis hebt 2/3 uur al teveel. Verpest je dat nu, zit je met een hond met verlatingsangst en krijg je er veel problemen mee.
Echter is voor een jong beestje, die je net in huis hebt 2/3 uur al teveel. Verpest je dat nu, zit je met een hond met verlatingsangst en krijg je er veel problemen mee.