** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Weer terug van de ha, jari heeft keel- en oorontsteking aan beide oren. Verbaasde me eigenlijk van zn oortjes had ik niet verwacht...ontaarde moeder :(

Ik ga ook wel met jari onder de douche, leg mn badjas klaar en voor hem aankleedkussen, warme handdoeken. Kleed hem uit, leg hem onder de warme handdoeken (badkamer is ook al temperatuurtje sauna), spring zelf snel onder de douche en dan pak ik hem en was hem onder de douche met 1 hand. ook heb ik zo'n badslee en daar leg ik hem in zodat ik snel haren kan wassen en hij toch nog onder de warme straal ligt. Klaar....badjas aan en hem afdrogen en zijn we alle 2 weer om door het ringetje te halen
Ben mijn zwangerschapskilo's wel kwijt maar wilde nog 5 kilo extra, daarvan ben ik er nu 3 kwijt maar die laatste 2.....en het ergste is ik zag alweer paaseitjes in de winkels.....heb voor mijn gevoel net de laatste pepernoten en kerstkransjes op ;)

Ik ga weer snel verder aan de schoonmaak, mijn schoonouders komen vanavond oppassen (wij hebben een feestje in R'dam) en ik voel mij dan niet lekker als het niet tip top is. Erg eigenlijk maar ja wat doe je er aan hè?
@Nut, jeetje wat vervelend. Is Jari er dan niet zo ziek van dat je het niet had verwacht? Kom je zondag nog wel naar de meeting?

@En J. ik krijg van jou verzoek om lid te worden van onze hyves site. Ik heb echter geen idee wie je bent of wat je nickname is, want dat geef je verder niet door bij je verzoek om lid te worden. Wil je even zeggen welke nickname je hier bent zodat ik je kan autoriseren.

@zwangerschapskilos? wat zijn dat??? moet er nog steeds 8 af wil ik uberhaupt weer hetzelfde zijn als voor de zwangerschap en daarna wil ik er nog 10.
Ericaatje je klinkt gefrustreerd!

Vind het jammer dat ik niet bij jullie meetign kan zijn maar wil jullie even heel veel plezier wensen.
gelukkig alleen over de zwangerschapskilo's hoor, verder ben ik heel relaxed hoor.

Ik vind het ook jammer dat je er niet bij bent, maar als je in Nederland bent, misschien kunnen we dan weer een meeting plannen?
Ik heb trouwens ook een oproepje gezet bij de krabbels op de hyves.
even met 1 hand want Eva wil echt niet alleen slapen dus ik lig nu in bed met kind tegen me aan en een notebook erbij waar ik xfactor op kan zien.
dat klinkt iets minder relaxed Pebbles. Hoop dat je toch een fijna nacht hebt. Ik knijp in mijn handen en klop het af maar ben hier heel blij met ons doorslapertje. Vanmorgen om half 5 was hij even in de war en begon hij te kletsen. Leuk hoor maar beetje te vroeg. Ik de speen erin gestopt en toen viel hij weer in slaap tot 7 uur.
Hoi meiden,

Ik heb de tabel weer eens aangepast. Het spijt me dat ik er niet vaker aan toekom om even te forummen. Ik vind het gewoon zo druk met 2 kids en 4 dagen werken. De weekenden zijn ook vaak druk.

Ik heb een tegenvaller: Emma heeft gisteravond waterpokken gekregen. Het heerste op de crèche en brak uit in de week dat ze ziek thuis was. Ik hoopte dat het daarom aan haar voorbij zou gaan, maar zoonlief zou het natuurlijk zo maar mee naar huis hebben kunnen nemen. Ze lijkt er gelukkig niet heel erg last van te hebben. Af en toe gaat er weer een fles uit en gisteravond had ze verhoging.

Maar dat betekent dus wel dat ik niet met Emma naar de meeting kan. Ze zit nu in de besmettelijke periode en ik vind 6 maanden best jong om waterpokken te hebben, dus dat wil ik jullie kindjes niet aandoen. Ik heb Ericaatje gevraagd of ze bij haar vader (=arts) zou willen navragen of het wel veilig is als ik alleen zou komen. Dan maak ik vandaag nog even een filmpje van haar, zodat jullie toch wat bewegende beelden van haar zien.

Ik zag nog de sling langskomen voor onder de douche. Deze is ook handig: http://www.naturalbeginnings.nl/details_text/tonga.htm

Het lijkt op zo'n netje voor aan de buggy/kinderwagen. Je kan 'em zo in de wasmachine gooien, heel handig. Ook handig als je veel met je kind moet rondlopen en hij/zij zwaar begint te worden en je gooit 'em zo in je tas als je op stap gaat; klein en handzaam.

Ik ben benieuwd wat Erica's vader zal zeggen. Ik hoop er morgen bij te kunnen zijn!

Grtjs, Tori
Hi,

Heb nog eens op internet gegoogled op waterpokken en besmetting. Als de kids nu allemaal een jaar ouder zouden zijn zou het niet zo erg zijn, maar nu zijn ze nog te klein, wat mij betreft. Ik kan het niet terugvinden of ik het virus nu bij me kan hebben en baby's kan besmetten, maar ik wil het risico niet nemen.

Als alternatief ga ik proberen een filmpje van Emma op Hyves te krijgen.

Groetjes, Tori
Tori wat vervelend dat Emma de waterpokken heeft gekregen, zo jong en dan al die rottige krabbultjes.

Jari is goed ziek geworden, gisterenavond 39,5 en vannacht veel gehuild. Zetpilletje erin en toen viel ie wel weer in slaap tot 5.00, weer huilen en nu rond de 38,5. Zo zielig. Ik kijk het vandaag ff aan met zn koorts, maar laat je het nog wel weten Ericaatje
o happy valentinesday voor iedereen

had hier alleen maar blauwe brieven in de bus
Tori, ik heb mijn vader gesproken en je krijgt absoluut groen licht om te komen. De reden hiervoor is dat waterpokken een virusziekte is en als je verminderde weerstand cq. nog geen weerstand hebt (babies) je het kan oplopen. Wij als volwassenen hebben over het algemeen een goed ontwikkeld afweersysteem. De kans dat je het als volwassene krijgt is zeer laag (zeg nooit nooit). Alleen volwassenen met een verminderde weerstand en dan moet je echt denken aan mensen die een zware burn out hebben of ernstig ziek bv kanker oid, die zouden het kunnen krijgen.

Verder is het zo, als jij als baby/kind waterpokken hebt gehad, je daar afweercellen voor hebt aangemaakt, of zelfs als volwassene gordelroos hebt gehad je ook afweercellen hebt en je het dus eigenlijk niet kunt overdragen. Gordelroos en waterpokken zijn van hetzelfde virus.

Mijn vader vond het een schijn-zekerheid om nu te zeggen "ik kom niet omdat ik anders een babietje aansteek" want die kans is nihil. En omdat het een virusziekte is, kan je het toch niet tegenhouden, dit enkel om het feit dat babys nog geen volledig afweersysteem hebben.

Mijn moeder is verpleegkundige, daar heb ik het ook aangevraagd, en die zei precies hetzelfde.

Emma moet je inderdaad niet laten komen, want dit zit nog steeds in de besmettelijke fase.

@Nut, ik hoop dat je kan komen, maar een ziek kind is ook niets. Raon had natuurlijk pas hetzelfde, en met die voetreflex behandeling binnen 1 dag opgeknapt. Ik heb daar ook ooit een cursus voor gevolgd, dus ik zou het Jari wel kunnen geven.

Denk er maar over na...

Jippie mijn wasmachien is er...

later!
1 dag voor de meeting en de zieken melden zich met bosjes aan.

Eva is gelukkig weer zo goed als beter dus wij komen gewoon.

@tori: Voordeel van jong waterpokken hebben is dat ze er dan het minste last van hebben. Nadeel is dat ze het nog een keer kunnen krijgen als ze het in hun eerste jaar hebben gehad.

Floor had het met 4,5 maand al en die heeft nergens last van gehad, het zag er alleen niet uit.

Zou leuk zijn als je zelf wel kunt komen, het is ook niet zover dus je kunt ook alleen een uurtje langskomen ofzo.

Bedankt voor de tip van die douchesling, ziet er heel handig uit door zijn eenvoud.

@nut: arme Jari, hopelijk knapt hij snel weer op. Hier was het gelukkig met een dag alweer over.

Jij ook een fijne valentijnsdag

@ericaatje: hoera je kan weer wassen!!

Vannacht was weer erg intensief maar als ze ziek is laat ik haar liever niet huilen.

Ja hij draait zijn eerste wasje... gefascineerd ben ik door dat ding zeg!!
Leuk he, draait rondjes :-)
Ericaatje,

Was even lang niet op het forum, maar ik ben er morgen bij hoor! Moet ik nog iets meenemen? Drinken, broodjes, beleg???

Laat nog even weten. Of is er al zoveel eten dat ik beter niets meer mee kan nemen??

Ook heb ik even gemist hoe laat je ons wil hebben. Was het nou een uur of een 's middags?

Gezellig!
@Hij draait wel langzaam hoor. Had volgens mij niet het goede knopje ingedrukt, het was nog niet allemaal schoon. Dus we gaan voor poging 2 Altijd weer even wennen zo'n nieuw apparaat.

@Belly, gezellie! Ik heb net nog een turks brood gehaald met allerlei einlage. Verder heeft Tori nog voor drinken gezorgd, neemt Pebbles worteltaart mee en neemt Minny saucijzen broodjes mee. Dus tja.... koffie en thee heb ik dan ook nog... wat kan je nog meer meenemen?

We hebben zo tussen 12 en half 1 afgesproken bij mij. Mijn adres staat op hyves.
Hallo,

Veel plezier met je wasmachine dit weekend erica! En ook een hele gezellige dag morgen.

Even een vragja. We laten overdag onze zoon altijd in zijn voedingskussen slapen. Dus knus om hem heen in zijn ledikantje. Hij lijkt het erg lekker te vinden. 's Avonds haal ik hem weg. Maar nu vroeg ik me af of dat eigenlijk gewoon nog kan nu hij kan rollen. Het lijkt me dat er weinig kan gebeuren en ik kan het eigenlijk nergens vinden, maar weet iemand dat?
@marjan, wat nog kan? Ik zou het gewoon laten liggen, het voelt voor hem dus heel vertrouwd.

Ik heb ook een vraagje. De tand van Roan is door! Net bij de BV vond het geweldig om zijn kaken stevig op elkaar te doen... had echt even het gevoel dat mijn tepel eraf ging

Hoe doen jullie dat? Of is het nu even een periode van afkolven, want dit doet echt zeer
@ Tori; wat vervelend dat Emma de waterpokken heeft. Hopelijk knapt ze snel weer op.

@ Nut: Ook beterschap voor Jari.

@ Pebbles: Heb je mijn adres op hyves gevonden?

Ik zorg dat ik morgen vanaf 11.00 uur klaar sta zodat we zo bij je kunnen instappen. Heb jij trouwens een navigatiesysteem of moet ik mijn TomTom meenemen?

En vorige week heb ik iets gelezen over wandelen naar het reisbureau, past het in je auto al ik mijn Bugaboo meeneem?

@ Ericaatje: Dat bijten doet echt zeer he. Wat ik deed was direct van de borst afhalen en "streng" toespreken.

Daarna zeggen dat hij wel weer verder mocht drinken en opnieuw aanleggen. Stond er verteld van hij snel hij dat door had.

En hoe is het met je wasmachine, alle was al weer schoon?

Tot morgen op de meeting!

aiaiai Ericaatje dat lijkt me zoooo zeer doen :( Direct afleren!

Morrie gefelicteerd met de half jaar verjaardag van Knorrie, en wat heeft ie voor het eerst gegeten?

Meiden ik vindt t lastig voor morgen. Vanmiddag leek het weer beter met jari te gaan alleen nu is ie weer zo niet oke. 39,6, hoesten en huilen, en niet zn flesjes willen drinken. Kortom niets voor mijn vrolijke kereltje. Hij krijgt zo nog een zetpilletje en dan zie ik het wel. Ik laat het je morgen sowieso horen Ericaatje.
Oei dat bijten....ik dacht dat ik de dans kon ontspringen, want het ging al lang een tijd goed, maar nee....zonet beet hij ook...aiaiaiai....ik heb twee keer hard auw geroepen...nu hopen dat ie dat snapt...

Op het borstvoedingsforum zegt met dat het meestal bij 1 of 2 keer blijft....
Veel plezier morgen meiden!

Nut, bedankt voor de felicitatie .

Knorrie kreeg wortel, maar het was geen succes. Hij kreeg een heel klein fliebertje binnen en ging echt direct over zijn nek. Hij spuugde echt veel.

Had al eens gelezen dat dat spugen door kan blijven gaan als je gaat bijvoeden, maar was er niet op bedacht omdat het spugen na de borstvoedingen de laatste weken stukken minder was.

Ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Wat is trouwens jullie schema? Ik heb het idee dat Knorrie echt meer tijd tussen de voedingen laat nu, ook overdag. Ik vind het echt wel even zoeken nu, met dat bijvoeden erbij.
zo, het was weer gezellig hier de afgelopen dagen!

@Ericaatje: auw! klinkt niet fijn... een hap met die scherpe tandjes! Werkt de wasmachine trouwens goed? Zal wel een opluchting zijn om alles nu weer lekker te kunnen wassen.

@Tori en Nut: Beterschap voor jullie kleintjes

@douchen: Ik heb nog niet gedouched met Sofie. Ik vind dat een beetje spannend, zo'n glibberig lijfje... moet er niet aan denken dat ik haar laat vallen...

Sofie gaat tegenwoording in het grote bad. Soms gebruiken we dan een badstoeltje: ideaal! Zal nog even een fotootje daarvan op hyves zetten

@zwangerschapskilo's: hier nu nog 5 te gaan. Ben al weken fanatiek aan het sporten en gezond aan het eten, maar het schiet niet erg op. Er zijn er pas 3 af... zucht

Veel plezier bij de meeting morgen. Misschien wil iemand van jullie wat fotootjes maken en op hyves zetten???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven