Huisvrouw

24-07-2017 10:46 1985 berichten
Wat vinden jullie van een huisvrouw en als je daar bewust voor kiest?

Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?


Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.

Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
Mevrouw75 schreef:
22-08-2017 13:25
Maar hoe kan het dat die opmerkingen je raken? Mij raken ze totaal niet.

Alle opmerking die je nu maakt zijn in dit topic allang ontkracht, weer genoemd etc. Dus het is wel weer een herhalingen zetten.
.
In de post waar ik op reageerde word voornamelijk genoemd dat huisvrouwen altijd maar de wind van voren krijgen, maar andersom is het precies zo en dat lijkt degene die het schreef niet te beseffen.
lisaviva schreef:
22-08-2017 13:21
@andersom: dat was er welgeteld één die dat postte, vervolgens is dat het enige zinnetje wat onthouden wordt en opgeblazen door enkele laat ik ze even werkmoeders noemen.
Hoe genuanceerder een post hoe minder hij wordt gelezen, zo lijkt het soms.
Het stuit mij tegen de borst dat hier vaak wordt gesuggereerd dat thuisblijf moeders het wel prima vinden zo ten koste van hun man. Alsof zowel de man als de vrouw weinig verantwoordelijkheidsgevoel bezitten en niet nadenken over gemaakte keuzes.
Dat calvinistische: werken zul je, vrouw! Want anders ben je afhankelijk en dat wil je toch niet? Wat doe je dan thuis?
Het teamgevoel tussen man en vrouw mag er alleen maar zijn als werk en zorg evenredig verdeeld zijn. Anders is het niet geëmancipeerd, het nieuwe moeten.
.
Dat gaat in elk topic over dit onderwerp zo.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
22-08-2017 13:34
.
In de post waar ik op reageerde word voornamelijk genoemd dat huisvrouwen altijd maar de wind van voren krijgen, maar andersom is het precies zo en dat lijkt degene die het schreef niet te beseffen.
Maar ik vroeg je waarom het je raakt, want dat schrijf je ook. Ik ben daar oprecht benieuwd naar.
Mevrouw75 schreef:
22-08-2017 13:37
Maar ik vroeg je waarom het je raakt, want dat schrijf je ook. Ik ben daar oprecht benieuwd naar.
.
Omdat het een vooroordeel is dat zo niet waar is, maar door mensen als deze in stand wordt geprobeerd te houden. Het raakt mij niet persoonlijk maar wel als werkende moeder. Het raakt alle werkende moeders.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
22-08-2017 13:41
.
Omdat het een vooroordeel is dat zo niet waar is, maar door mensen als deze in stand wordt geprobeerd te houden. Het raakt mij niet persoonlijk maar wel als werkende moeder. Het raakt alle werkende moeders.
Hoezo raakt het alle werkende moeders?
Ik heb het hier al eerder genoemd trouwens, maar als mijn kind naar het kdv gaat leert ze daar dingen die ze bij mij niet leert, doet ze daar dingen die ze bij mij niet doet etc, ik zie echt zo dat het kdv een deel van de opvoeding overneemt. En natuurlijk kies ik een kdv dat bij mijn normen en waarden past en ga daar over in gesprek als dat niet zo is etc, maar ze nemen gewoon een deel van de zorg over. Ik vind daar helemaal niks mis mee.
Ik maakte die opmerking maar waRom doe ik daar werkende moeders pijn mee? Als dat een overweging is vAn mijn man en mij? Als wij die vraag aan onszelf stellen is er toch niks aan de hand? Dat was een van de redenen om thuis te blijven. Ik heb genoeg andere dingen hier gezegd maar blijkbaar wordt er nog steeds moeilijk gedaan over dat ene zinnetje. Heb trouwens nooit iets slechts gezegd over de werkende vrouwen maar steeds uitgelegd waarom ik thuis bleef. Heb vaak genoeg gezegd dat ieder vrij is in zijn eigen keuze. Sorry maar begrijp echt niet waarom dit elke keer weer naar boven wordt gehaald. Laat t lekker gaan ieder zijn eigen ding. Ieder zijn eigen redenen. En de verwijten dat je niet mee telt in de maatschappij je hand ophoud blondie nooit een baan aAn zou kunnen zoals een ander hier. En noem maar op staan echt niet in verhouding waarom ik en mijn man elkaar deze vraag stelde.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-08-2017 13:21
En ik voel me niet aangesproken, want ik ben volgens mij de enige in dit topic die al heel lang geleden als enige op LaFleurNoire's situatie gereageerd had en dat was een hele aardige reactie.
Bovendien kijk ik ook niet neer op domme mensen, want intelligentie is nu eenmaal iets waar je niet voor kiest en waar je helemaal niks voor hoeft te doen. Dat krijg je, of dat krijg je niet. Daarop neerkijken zou net zo raar zijn als neerkijken op iemand vanwege diens geslacht, of diens etnische afkomst, of diens geaardheid. En zoals ik al zei in de post die werd aangehaald: ik snap prima dat iemand die achter een lopende band werkt of een andere laagopgeleide uitzichtloze baan heeft liever thuis gaat zitten kleien met d'r kindjes, dat zou ik in die omstandigheden waarschijnlijk zelf ook liever doen.
Dat klopt, jij was de enige en reageerde inderdaad ook aardig. Je hoeft je dan ook niet aangesproken te voelen, want ik had het niet over jou, maar heb het in het algemene getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
22-08-2017 13:04
.

.
Hopelijk opent het ook de ogen van de huisvrouwen die hier zo fel reageren. Hopelijk gaan die ook wat beter letten op hoe ze dingen zeggen/schrijven. Opmerkingen als: 'Ik wilde mijn kinderen (wel) zelf opvoeden, zijn ,misschien onbewust geschreven, toch best gelijk een sneer naar werkende moeders die de opvoeding delen met anderen. Net als de kreet: 'Ik heb geen kinderen gekregen om ze naar de opvang te brengen.' Dat is namelijk ook nooit het doel geweest van de werkende moeders. Echt woordkeus en zinsbouw zijn vaak heel bepalend in hoe dingen over komen.

Verder erger ik me dan ook vaak aan de de dingen die genoemd worden waar thuisblijfmoeders dan allemaal tijd voor hebben en volgens hen werkende moeders niet. Zoals helpen op school, vrijwilligerswerk etc. Die dingen worden ook allemaal door werkende moeders gedaan dus daarover sneren raakt mij. Ja, er zijn mensen die niets doen op school, maar dat zijn net zo vaak thuisblijfmoeders als werkende moeders. Dat heeft met je instelling te maken, niet met het feit of je wel of niet werkt.
Weet je, en dat heb ik al ettelijke malen geschreven, "al die huisvrouwen die zo fel reageren", dat zijn er maar een heel, heel beperkt aantal. Twee, als ik zo die posts eens naloop. En dat wordt dan enorm opgeblazen, die uitspraken worden dan voor het gemak maar op het conto van alle huisvrouwen geschreven. En daar baal ik van. Niemand die wat zegt over de mensen die geen oordelen vellen, maar die enkele opmerking wordt voortdurend weer aangehaald en nu dus weer.
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
22-08-2017 11:45
Ik vind vooral het alles over een kam scheren vervelend. "De huisvrouwen", "de werkende vrouwen", ze worden allemaal op een hoop gegooid en (be)(ver)oordeeld, zonder ook maar te kijken, of er uberhaupt over na te denken, wat er achter een dergelijke beslissing zit. Zoals ik al eerder schreef, mensen kijken wel link uit om zoiets te delen als hoon is wat ze krijgen, dat nodigt niet uit tot dergelijke ontboezemingen. En dat geldt voor beide kanten.
"De huisvrouwen" oordelen over de werkende vrouwen wordt er voortdurend geschreven, maar feit is dat er hier maar een heel beperkt aantal "huisvrouwen" meeschrijven, waarvan er maar 1 of 2 daadwerkelijk huisvrouw zijn(de rest van die "huisvrouwen" zijn dat niet meer of nooit geweest) en die 1 of 2 zijn zeer gematigd in hun schrijven. De werkende vrouwen voelen zich bij voorbaat al aangevallen, omdat de teneur in dergelijke topics nu eenmaal vaak zo is, dus beginnen ze ook bij voorbaat al de verdedigingslinies op te stellen.
Ik heb hier op wat uitzonderingen na(en nee, een Pejeka neem ik dus absoluut niet serieus en derhalve ook geen discussiepartner waar je je wat aan gelegen moet laten liggen, bovendien volgens eigen zeggen ook geen huis-genderneutraal persoon) weinig veroordelends gelezen over werkende vrouwen en snap dan ook niet zo goed waarom er vanaf die kant zo ongenuanceerd gereageerd moet worden.
Helemaal mee eens dat het heel onplezierig is als mensen alles over 1 kam scheren. Dat geldt inderdaad niet alleen voor de huisvrouwen, maar ook voor de werkenden. Er worden nu dingen geroepen over de werkenden die hier reageren, maar volgens mij zijn er ook daarbij maar enkelen die opmerkingen gemaakt hebben die als kwetsend ervaren kunnen worden. Ik heb zelf volgens mij niks lelijks gezegd hier.
Alle reacties Link kopieren
Lovely7 schreef:
22-08-2017 13:48
Ik maakte die opmerking maar waRom doe ik daar werkende moeders pijn mee? Als dat een overweging is vAn mijn man en mij? Als wij die vraag aan onszelf stellen is er toch niks aan de hand? Dat was een van de redenen om thuis te blijven. Ik heb genoeg andere dingen hier gezegd maar blijkbaar wordt er nog steeds moeilijk gedaan over dat ene zinnetje. Heb trouwens nooit iets slechts gezegd over de werkende vrouwen maar steeds uitgelegd waarom ik thuis bleef. Heb vaak genoeg gezegd dat ieder vrij is in zijn eigen keuze. Sorry maar begrijp echt niet waarom dit elke keer weer naar boven wordt gehaald. Laat t lekker gaan ieder zijn eigen ding. Ieder zijn eigen redenen. En de verwijten dat je niet mee telt in de maatschappij je hand ophoud blondie nooit een baan aAn zou kunnen zoals een ander hier. En noem maar op staan echt niet in verhouding waarom ik en mijn man elkaar deze vraag stelde.
Je snapt werkelijk niet dat een opmerking als: "Ik heb geen kinderen gekregen om ze naar de opvang te brengen." als veroordelend ervaren kan worden? Natuurlijk is dat wel veroordelend, je zegt daarmee automatisch iets over degenen die dat wel doen. Als iemand tegen een huisvrouw zegt: "Ik heb geen opleiding gedaan om vervolgens 40 jaar lui op de bank uit mijn neus te gaan eten." dan spreekt diegene in feite ook alleen over zijn eigen situatie, maar nogal wiedes dat ook dat kwetsend is.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
22-08-2017 13:34
.
In de post waar ik op reageerde word voornamelijk genoemd dat huisvrouwen altijd maar de wind van voren krijgen, maar andersom is het precies zo en dat lijkt degene die het schreef niet te beseffen.
Oh jawel hoor, en dat heb ik ook genoemd in die post. Maar kun je nu werkelijk ontkennen dat in dit specifieke topic het de werkende vrouwen zijn die huisvrouwen de wind van voren geven? In andere topics over dit onderwerp is het inderdaad meer fiftyfifty, maar is dat een reden om dus bij voorbaat al het grove geschut in stelling te brengen? Ook al zijn er in dit topic wel twee hele forummers die opmerkingen hebben gemaakt over werkende vrouwen?
Ik heb helemaal geen zin om te mierenneuken, maar ik kan een hele post vullen met opmerkingen als "uitzuiger, dom, onintelligent, achterlijk, afhankelijk, lui" en wat al niet meer.

Jij schrijft dat het je raakt en daarom zo reageert, denk je dat dat andersom niet zo is?
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-08-2017 14:05
Helemaal mee eens dat het heel onplezierig is als mensen alles over 1 kam scheren. Dat geldt inderdaad niet alleen voor de huisvrouwen, maar ook voor de werkenden. Er worden nu dingen geroepen over de werkenden die hier reageren, maar volgens mij zijn er ook daarbij maar enkelen die opmerkingen gemaakt hebben die als kwetsend ervaren kunnen worden. Ik heb zelf volgens mij niks lelijks gezegd hier.
Ik heb jou inderdaad niets lelijks zien zeggen, maar een flink aantal anderen toch wel. En dat hoeft dan natuurlijk niet een enorm aantal te zijn, een paar personen die voortdurend lelijke dingen zeggen zijn net zo vervelend als een hele kudde.

Je kunt een gelijkwaardige, goede discussie wel op je buik schrijven met een dergelijke discussietechniek.
LaFleurNoire schreef:
22-08-2017 14:13
Oh jawel hoor, en dat heb ik ook genoemd in die post. Maar kun je nu werkelijk ontkennen dat in dit specifieke topic het de werkende vrouwen zijn die huisvrouwen de wind van voren geven? In andere topics over dit onderwerp is het inderdaad meer fiftyfifty, maar is dat een reden om dus bij voorbaat al het grove geschut in stelling te brengen? Ook al zijn er in dit topic wel twee hele forummers die opmerkingen hebben gemaakt over werkende vrouwen?
Ik heb helemaal geen zin om te mierenneuken, maar ik kan een hele post vullen met opmerkingen als "uitzuiger, dom, onintelligent, achterlijk, afhankelijk, lui" en wat al niet meer.

Jij schrijft dat het je raakt en daarom zo reageert, denk je dat dat andersom niet zo is?
.
Het ging ook niet over jouw post. Ik had in jouw post en zinnetje vet gemaakt, in de tweede quote in diezelfde post ook een zinnetje vet. Dat tweede zinnetje ontkrachtte juist jouw hele post. Daar reageerde ik op. Ik heb jou trouwens ook niks kwetsends zien schrijven. Mijn excuses als ik je dat gevoel heb gegeven.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 22-08-2017 14:33
0.31% gewijzigd
nicole123 schreef:
22-08-2017 14:10
Je snapt werkelijk niet dat een opmerking als: "Ik heb geen kinderen gekregen om ze naar de opvang te brengen." als veroordelend ervaren kan worden? Natuurlijk is dat wel veroordelend, je zegt daarmee automatisch iets over degenen die dat wel doen. Als iemand tegen een huisvrouw zegt: "Ik heb geen opleiding gedaan om vervolgens 40 jaar lui op de bank uit mijn neus te gaan eten." dan spreekt diegene in feite ook alleen over zijn eigen situatie, maar nogal wiedes dat ook dat kwetsend is.
.
Dit dus!
nicole123 schreef:
22-08-2017 14:10
Je snapt werkelijk niet dat een opmerking als: "Ik heb geen kinderen gekregen om ze naar de opvang te brengen." als veroordelend ervaren kan worden? Natuurlijk is dat wel veroordelend, je zegt daarmee automatisch iets over degenen die dat wel doen. Als iemand tegen een huisvrouw zegt: "Ik heb geen opleiding gedaan om vervolgens 40 jaar lui op de bank uit mijn neus te gaan eten." dan spreekt diegene in feite ook alleen over zijn eigen situatie, maar nogal wiedes dat ook dat kwetsend is.
Ik heb hier wel ergere dingen gelezen van werkende vrouwen naar huismoeders. Echt vernederende dingen zoals fat ze dom zijn teren op hun mans geld niks betekenen voor de maatschappij lui zijn want een werkende moeder doet alles ernaast nog eens. Maar dat mag allemaal wel. En als het jou zo dwars zit dat ik dit minstens toen pagina s geleden gezegd hebt en er nu nog over gepraat wordt zal ik mijn woorden terug nemen. Maak mij echt niet uit want t interesseert mij ook echt niet hoe of wat een ander er toe is gekomen om te blijven werken of thuis te blijven. Ieder moet dat voor zichzelf weten heb ik ook al vaker gezegd maar daar wordt overheen gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
22-08-2017 14:29
.
Het ging ook niet over jouw post. Ik had in jouw post en zinnetje vet gemaakt, in de tweede quote in diezelfde post ook een zinnetje vet. Dat tweede zinnetje ontkrachten juist hoe hele post. Daar reageerde ik op. Ik heb jou trouwens ook niks kwetsends zien schrijven. Mijn excuses als ik je dat gevoel heb gegeven.
Oh, sorry, niet goed gelezen dan :)
nicole123 schreef:
22-08-2017 14:05
Helemaal mee eens dat het heel onplezierig is als mensen alles over 1 kam scheren. Dat geldt inderdaad niet alleen voor de huisvrouwen, maar ook voor de werkenden. Er worden nu dingen geroepen over de werkenden die hier reageren, maar volgens mij zijn er ook daarbij maar enkelen die opmerkingen gemaakt hebben die als kwetsend ervaren kunnen worden. Ik heb zelf volgens mij niks lelijks gezegd hier.
Jij reageert juist altijd heel genuanceerd.
Ik heb respect voor alle vormen van ouder zijn, mits in goed overleg met partner.
Petje af voor vrouwen en mannen die werk en zorg goed kunnen combineren en er voldoening uit kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-08-2017 14:10
Je snapt werkelijk niet dat een opmerking als: "Ik heb geen kinderen gekregen om ze naar de opvang te brengen." als veroordelend ervaren kan worden? Natuurlijk is dat wel veroordelend, je zegt daarmee automatisch iets over degenen die dat wel doen. Als iemand tegen een huisvrouw zegt: "Ik heb geen opleiding gedaan om vervolgens 40 jaar lui op de bank uit mijn neus te gaan eten." dan spreekt diegene in feite ook alleen over zijn eigen situatie, maar nogal wiedes dat ook dat kwetsend is.
Ik zou hem dan zo schrijven: "Ik heb geen opleiding gedaan om daar niks of weinig meer mee te doen", want zo lees ik een "ik heb geen kinderen gekregen om ze naar de opvang te brengen'. Juist dat 'lui op de bank uit mijn neus te gaan eten" daar zit een lading in. De opmerkingen over kinderen dumpen die gaan wel richting de bankhangsessies.

Maar goed, dat is mijn interpretatie.
Ik snap sowieso niet dat opmerkingen je raken als je achter je eigen keuzes staat.
Ik denk dat 'raken' ook niet het goede woord is. Feit is dat de maatschappij ingericht is op zorgende moeders (veel meer dan zorgende vaders) en dat je als vrouw met baan en kinderen het nooit goed kan doen. Daar lig ik snachts niet huilend wakker van ofzo maar het is wel enorm vermoeiend.

Ik kreeg/krijg bijvoorbeeld constant de vraag 'hoe ik dat dan ga doen' met mijn baan, mijn man nooit. En als het antwoord dan is "Simpel, mijn man gaat minder werken", is dat gek genoeg niet wat men bedoelde.

Vriendinnen die chirurg/consultant/etc zijn worden gewoon in de operatiekamer gebeld door het KDV, ook al staat er expliciet dat papa contactpersoon is.

En als je dan ook nog bij herhaling -vooral van andere vrouwen- dingen hoort als "ik heb geen kinderen gekregen om ze naar de opvang te brengen", dan is dat gewoon rete irritant.

Dat zegt namelijk nooit iemand tegen een man met kinderen. Nee, die zijn "oh zo betrokken en modern" als ze een ochtendje per week hun eigen kroost verzorgen.

Ik heb verder totaal geen oordeel over vrouwen (of mannen) die thuis willen blijven, zolang je maar zorgt dat ieders (financiele) veiligheid en toekomst goed geregeld zijn. Ik zou het zelf doodsbenauwd krijgen als ik en mijn gezin afhankelijk zouden zijn van 1 baan. Maar hee, daarom zei ik ook dat wat je als 'stressfactoren' ervaart nogal persoonlijk is.

Het is wel hoog tijd dat we als enorm achterlopend land gewoon eens kappen met die onzin en niet meer automatisch het huis houden en kinderen als verantwoordelijkheid van de vrouw zien.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan. Ik vind opmerkingen als "huisvrouwen zijn uitzuigers die leven op kosten van hun man en de staat en zijn van geen enkel nut voor de maatschappij" toch echt niet leuk. Of "werkende vrouwen dumpen hun kinderen toch maar enkel en alleen in de opvang in plaats van ze thuis te ontvangen na school met een lekker kopje thee". En dan kun je inderdaad opmerken dat je dan blijkbaar niet achter je eigen keuze staat, maar die keuze is niet altijd een echte keuze. En daarbij zijn dergelijke opmerkingen gewoon onbeschoft en onbeschoftheid kun je best veroordelen in plaats van het slechts van je af te laten glijden.
Het ligt ook aan de jaren denk ik, ik praat over 31 jaar geleden. Tuurlijk had je toen werkende vrouwen maar het was in die tijd helemaal niet zo vreemd als je stopte en thuis bleef voor je kindjes. De dingen die je nu heb zoals bso en opvang waren toen nog niet zo in als nu. Je had niet een continurooster het waren gewoon hele andere tijden.
MaryCrawley schreef:
22-08-2017 15:14
Ik denk dat 'raken' ook niet het goede woord is. Feit is dat de maatschappij ingericht is op zorgende moeders (veel meer dan zorgende vaders) en dat je als vrouw met baan en kinderen het nooit goed kan doen. Daar lig ik snachts niet huilend wakker van ofzo maar het is wel enorm vermoeiend.

Ik kreeg/krijg bijvoorbeeld constant de vraag 'hoe ik dat dan ga doen' met mijn baan, mijn man nooit. En als het antwoord dan is "Simpel, mijn man gaat minder werken", is dat gek genoeg niet wat men bedoelde.

Vriendinnen die chirurg/consultant/etc zijn worden gewoon in de operatiekamer gebeld door het KDV, ook al staat er expliciet dat papa contactpersoon is.

En als je dan ook nog bij herhaling -vooral van andere vrouwen- dingen hoort als "ik heb geen kinderen gekregen om ze naar de opvang te brengen", dan is dat gewoon rete irritant.

Dat zegt namelijk nooit iemand tegen een man met kinderen. Nee, die zijn "oh zo betrokken en modern" als ze een ochtendje per week hun eigen kroost verzorgen.

Ik heb verder totaal geen oordeel over vrouwen (of mannen) die thuis willen blijven, zolang je maar zorgt dat ieders (financiele) veiligheid en toekomst goed geregeld zijn. Ik zou het zelf doodsbenauwd krijgen als ik en mijn gezin afhankelijk zouden zijn van 1 baan. Maar hee, daarom zei ik ook dat wat je als 'stressfactoren' ervaart nogal persoonlijk is.

Het is wel hoog tijd dat we als enorm achterlopend land gewoon eens kappen met die onzin en niet meer automatisch het huis houden en kinderen als verantwoordelijkheid van de vrouw zien.
Jij vat het goed samen, er wordt bij een vrouw als het op de verzorging aankomt eerder gezinspeeld op je zogenaamd ontaard zijn als moeder dan een vader.
Toen ik na mijn verlof weer aan de slag ging werd mij door klanten voortdurend gevraagd of ik mijn kind nu niet enorm miste, terwijl mijn man een klap op zijn schouder kreeg en men hem sterkte wenste met de gebroken nachten.
Mijn vader vind het zielig voor mijn man, omdat ik zaterdag vaak werkte, dan moest mijn man telkens oppassen, of zijn moeder bood aan op te passen zodra ze er lucht van kreeg.....
Op mijn vraag wat ik de dinsdag en donderdag dan aan het doen was thuis, werd nogal beduusd gereageerd.
Lovely7 schreef:
22-08-2017 15:26
Het ligt ook aan de jaren denk ik, ik praat over 31 jaar geleden. Tuurlijk had je toen werkende vrouwen maar het was in die tijd helemaal niet zo vreemd als je stopte en thuis bleef voor je kindjes. De dingen die je nu heb zoals bso en opvang waren toen nog niet zo in als nu. Je had niet een continurooster het waren gewoon hele andere tijden.
.
Dat klopt, zeventien jaar geleden begon ik met mijn baan bij een grote bank. Elk jaar kreeg er wel een collega een kindje en ik zag de ontwikkelingen vorderen. Veel jonge moeders van toen betaalden bijna hun hele salaris aan de kinderopvang. Sommigen stopten daarom met werken anderen werkten in deeltijd door om hun baan en vooral hun kennis te behouden voor later. Zij die bleven werken hebben echt wel wat te bevechten gehad. Mijn generatie van tien jaar later heeft daar de vruchten van kunnen plukken.

Zonder de groep die stopte te veroordelen heb ik veel respect voor mijn collega's die voor mij de kastanjes uit het vuur gehaald hebben.

Nu nog eens twintig jaar later is het in mijn ogen niet slim om nog te stoppen. Dat iemand een domme keuze maakt betekent niet dat die persoon ook dom is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Maar die keuze hoeft niet altijd een keuze te zijn. In sommige situaties heb je simpelweg de luxe van een echte keus niet en moet je het doen met wat wel kan. En dat kan een ander dan dom en onverstandig vinden, soms is het gewoon de beste optie in die specifieke situatie, ook als daar nadelen aan kleven en dat kun jij als buitenstaander niet weten.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 22-08-2017 15:54
4.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven