Stamcafe XXXI
woensdag 23 augustus 2017 om 14:42
Et voilà Mijn kantoor zit in dozen! Klaar voor de grote verhuizing. Morgen zit ik nog hier, vrijdag werk ik thuis en maandag starten we op de nieuwe plek. De ICT held meldde net dat daar alles aangesloten en getest is. We hoeven de computers alleen maar in te prikken en kunnen starten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 23 augustus 2017 om 15:42
Hé Yette, wat fijn om je weer te zien!
Appeltje eitje is het nog niet helemaal, maar tot nu viel het allemaal reuze mee en heb ik goede partijen 'getroffen' om mee samen te werken. Alleen die instanties.... bleh! KvK eikelt en daar moet alles op papier, per post in drievoud met -tig parafen en handtekeningen van ook nog eens -tig mensen met kopie paspoort en nog van alles. En dan vinden de heren bijvoorbeeld dat kopie paspoort van meneer x toch niet duidelijk genoeg is en dan kan je van voor af aan beginnen. En pakket wederom retour want handtekening van meneer y lijkt op document a toch ietsje anders dan op document b.... En zonder adreswijziging bij de kvk, ook geen verzekering e.d. Daar word ik zo moe van!
Maar verder gaat het prima
Appeltje eitje is het nog niet helemaal, maar tot nu viel het allemaal reuze mee en heb ik goede partijen 'getroffen' om mee samen te werken. Alleen die instanties.... bleh! KvK eikelt en daar moet alles op papier, per post in drievoud met -tig parafen en handtekeningen van ook nog eens -tig mensen met kopie paspoort en nog van alles. En dan vinden de heren bijvoorbeeld dat kopie paspoort van meneer x toch niet duidelijk genoeg is en dan kan je van voor af aan beginnen. En pakket wederom retour want handtekening van meneer y lijkt op document a toch ietsje anders dan op document b.... En zonder adreswijziging bij de kvk, ook geen verzekering e.d. Daar word ik zo moe van!
Maar verder gaat het prima
woensdag 23 augustus 2017 om 16:16
donderdag 24 augustus 2017 om 09:41
Ha Blond, dat klinkt goed! De KvK vind ik sowieso een hopeloze instantie, maar helaas zit je er aan vast. Succes met verhuizen!
Gisteren een prima vrije dag gehad, 's ochtends veel familie gezien waaronder een lieve nicht uit Canada. Dat was echt zo fijn! En 's avonds weer de eerste koorrepetitie na de vakantie. Helaas dus niet echt uitgerust, wat toch ook wel een beetje de bedoeling was... gelukkig komt er een rustig weekend aan.
Gisteren een prima vrije dag gehad, 's ochtends veel familie gezien waaronder een lieve nicht uit Canada. Dat was echt zo fijn! En 's avonds weer de eerste koorrepetitie na de vakantie. Helaas dus niet echt uitgerust, wat toch ook wel een beetje de bedoeling was... gelukkig komt er een rustig weekend aan.
The owls are not what they seem
donderdag 24 augustus 2017 om 11:21
Wij werden gisteren uitgenodigd om mee te gaan naar een of ander dancefestivalletje ergens in de buurt, ik moet sowieso zaterdag werken dus dat is niet fijn en niet heel handig maar had ook mijn zinnen gezet op een verder rustig weekend en om de kampeerspullen etc uit te zoeken.
Dus geheel tegen mijn gewoonte in eens een keertje Nee gezegd.
Dus geheel tegen mijn gewoonte in eens een keertje Nee gezegd.
donderdag 24 augustus 2017 om 13:04
Haha Dolfje, zit met een soortgelijk dilemma. Uitje plannen of toch genieten van een weekend Helemaal Niets... Ik wacht even af of meneer L vanavond iets verzonnen heeft, anders misschien idd lekker niks.dolfje schreef: ↑24-08-2017 11:21Wij werden gisteren uitgenodigd om mee te gaan naar een of ander dancefestivalletje ergens in de buurt, ik moet sowieso zaterdag werken dus dat is niet fijn en niet heel handig maar had ook mijn zinnen gezet op een verder rustig weekend en om de kampeerspullen etc uit te zoeken.
Dus geheel tegen mijn gewoonte in eens een keertje Nee gezegd.![]()
En zongedroogde tomaatjes Yette, hoe 'maak' je die? In de hoop dat de tomaatjes in onze tuin nog gaan kleuren...
The owls are not what they seem
donderdag 24 augustus 2017 om 23:31
Ik weet niet of je iets aan mijn recept hebt ... maar het is wel leuk.
Benodigdheden:
2 emmers goed rijpe tomaten in parten en eventueel ontpit
7 rekjes uit 3 defecte koelkasten (daarvan stikt het op het Franse platte land)
2 tafels
1 rol aluminium folie voor op de tafels (voor reflectie)
4 boomstammen voor op de tafels om de rekjes bovenop te leggen
1 rol touw om de boomstammen vast te binden aan de tafels
zout om de tomaten mee te bestrooien
3 warme, droge dagen (het moet minstens 35°C zijn)
5 jampotten
olijfolie
bermkruiden als tijm en rozemarijn (niet vlak naast de weg plukken)
De hele constructie gedurende 3 dagen in de volle zon zetten en regelmatig omkeren. 's Nachts binnen zetten ivm dauw. Met warme wind zijn ze een dag eerder klaar. Twee volle rekjes levert je helaas slechts één jampotje tomaten op olie. Ook als je tussendoor gesnoep beperkt.
Maar ik denk dus dat je beter een recept voor in de oven gedroogde tomaten op Internet kan zoeken
vrijdag 25 augustus 2017 om 08:25
vrijdag 25 augustus 2017 om 08:29
Yette
Thuiswerkdag inderdaad! Mijn collega's hebben me 'subtiel' (Eh NOT) duidelijk gemaakt dat het beter voor mijn hart is als ik er niet bij ben terwijl de verhuizers tekeer gaan. En dat ik toch echt alles geregeld heb en niet nuttig ben vandaag
Thuiswerkdag inderdaad! Mijn collega's hebben me 'subtiel' (Eh NOT) duidelijk gemaakt dat het beter voor mijn hart is als ik er niet bij ben terwijl de verhuizers tekeer gaan. En dat ik toch echt alles geregeld heb en niet nuttig ben vandaag
zaterdag 26 augustus 2017 om 13:39
Ik denk dat het heel goed voor jou is dat je van die directe collega's hebt Blond
Klinkt heerlijk die zongedroogde tomaatjes Yet, maar het ingrediënt zon ontbreekt hier nog wel eens.
Sinds gisteren ben ik officieel geslaagd voor mijn opleiding!
Yes! hehe, eindelijk een beetje rust.
Heb me meteen ingeschreven voor een individuele fotografie-cursus en ik ga de 'master' doen van een andere cursus/opleiding, haha.
Klinkt heerlijk die zongedroogde tomaatjes Yet, maar het ingrediënt zon ontbreekt hier nog wel eens.
Sinds gisteren ben ik officieel geslaagd voor mijn opleiding!
Yes! hehe, eindelijk een beetje rust.
Heb me meteen ingeschreven voor een individuele fotografie-cursus en ik ga de 'master' doen van een andere cursus/opleiding, haha.