Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Hier ook een hele actieve baby, superleuk om die schopjes te voelen en je ziet het ook al van buiten af dus dat is ook echt bijzonder.. Hier is het bedje binnen gekomen, de kinderwagen en het matrasje (toch de aerosleep) dus we zijn goed op weg! Het gaat nu ook opschieten ik zit al in de 27e week.. Tot nu toe 4 kilo aangekomen dus gelukkig nog niet zoveel!
fritzzzz schreef:
25-08-2017 11:06
Joehoe 1000 reacties!
Zo dat is veel. Ik las laatst de eerst balfzijden van dit topic terug. Wel grappig om te lezen. Hele andere onzekerheden als nu.
Even weg geweest van forum, was crisis op het werk, super druk dus. Nu lekker twee weken vakantie (kunnen door mans werk niet in de zomer, dus dit is onze zomervakantie). Deze aankomende week niets gepland, week erop paar dagen naar België. Vooral blij dat ik twee weken niet naar mijn werk hoef, want daar sleepte ik me echt de laatste tijd naartoe.

@mevrouw85: schrikken, die val van je paard! Fijn dat de baby oké is, jij sterkte met je ribben!

@kaartje: vandaag de glucose tolerantie test gehad. God, wat is dat drankje wat je drinken moet vies zoet. Ik hou niet van zoet drinken en in de zwangerschap heb ik helemaal alleen nog behoefte aan water en melk. Ik was blij dat ik het binnenhield, anders zou ik nog eens moeten. Hopen dat de uitslag goed is!

Vandaag eerste vakantie dag dus en meteen goed besteed. Na het ziekenhuis voor die test doorgereden naar baby winkel en maxi cosi gekocht.

Heb vorige week gehoord dat tijdens de 20 weken echo geconstateerd is dat mijn placenta in de weg ligt waardoor ik, zoals het er nu naar uit ziet, niet natuurlijk bevallen kan. Enorme domper. Met 34 weken krijg ik een echo om te checken of er verandering is. De vk deed er heel luchtig over en gaf nauwelijks info en ik moest het nog even tot me door laten dringen. Dus thuis gegoogeld en toen las ik dat bij 90 procent de placenta nog mee omhoog komt en je dus toch natuurlijk bevallen kan. Gelukkig! Dus daar hoop ik nu heel erg op. Las op google ook dat er meiden zijn met hetzelfde die heel veel bloedingen hebben, daar heb ik gelukkig geen last van. Dus daar ben ik heel blij mee, lijkt me toch best eng.

Ik voel de baby regelmatig. Zowel overdag als ik rustig op kantoor zit, als vooral s avonds na 22 uur. Zo leuk om dan te voelen en contact te proberen te maken met de baby. Wel met het gevolg dat ik dan te laat ga slapen ;). Maar ik vind het zo bijzonder om de baby te voelen. :love:
Ook ergens geruststelling dat hij er nog 'is'.
Hoe is het hier met iedereen? Allemaal langzaam maar zeker richting het derde trimester, dat schiet toch alweer op!
Wij hebben de kinderkamer nu bijna op orde. Heel fijn dat dat er steeds 'echter' uit komt te zien. Ook al wat kleertjes en zo gekocht, zooooo schattig!!

De vermoeidheid blijft hetzelfde. Halve dagen werken helpt wel iets maar ik moet wel 's middags echt slapen anders haal ik het einde van de dag niet. En 6x per nacht opstaan om te plassen helpt ook niet!

Ik voel het kindje nu goed bewegen en mijn man kan het ook voelen. Heel grappig ook, het lijkt of het kindje echt al op mijn man reageert. Ik voel meestal wat gerommel en kleine schopjes, als mijn man zijn hand op mijn buik legt komen er echt hele gerichte harde schoppen! :-D super leuk.

En ik was wat muziek aan het luisteren, toen kreeg ik ook echt harde schoppen! Maar ik weet niet of dat positief of negatief was over mijn muziekkeuze :biggrin:

We zijn aan het kijken naar zwangerschapscursussen, wat doen jullie? De verloskundige raadde ons hypnobirthing aan, ik met me er nog in verdiepen. Verder was ik vorige week naar zwangerschapszwemmen geweest, maar dat was veel te zwaar. Ik was de dag er na helemaal kapot, kon nog amper lopen. Dat doe ik dus de volgende keer veeeeel rustiger aan. Wel leuk om andere zwangere vrouwen te zien, al was er niet zo veel tijd om te kletsen tijdens de les.
@vasthaNerda hier alles goed! Werken in de zorg wordt wel zwaarder. Maar ik geniet met volle teugen van zwangerschaps. Qua zwangerschapscursus. Ik ga zwangerschapsyoga doen. Volgende woensdag starten. Ben benieuwd. Verloskundige zij bij mij. Het is vooral fijn echt even momentje voor jezelf te hebben en met zwangerschap bezig te zijn. Hadden niet echt voorkeur voor bepaalde cursus. Ze zijden doen waar jij je goed bij voelt en dat een cursus altijd wel zin heeft.
Hier zo leuk, als vriend tegen mijn buik praat gaat baby ook schoppen :heart:

Verder gaat werken niet meer fantastisch, snel lichamelijke klachten. En ik heb een mega kort lontje :facepalm: :biggrin:
Natte tosti..
Hier is de kinderwagen binnen. Ik vind hem zo mooi. Daar zie ik mij wel mee lopen.
Gaaf kaartje! Je had de Joolz toch? Die van ons komt pas begin november. Duurt lang Haha.

Hier weer terug van vakantie. Heerlijk genoten. Af en toe last van de warmte en vocht in de voeten. Verder nergens last van. Hopen dat het zo blijft. Maandag moet ik weer werken, ik ben benieuwd hoe dat gaat na de verhalen hier. Hopelijk houden we het nog even vol met z'n allen!

Vanmiddag hadden we een pretecho, gekregen vd kraamzorg. Echt zo leuk om onze kleine meid te zien :)

Volgende week start de zwangerfit. Lijkt me leuk! Tegelijkertijd starten ook de doelgroep lessen (aquarobics en aquajoggen) weer in het zwembad. Maar eens zien hoe het gaat na een lange zomerstop.
@lentegroetje nee wij hebben een Mutsy. Dat duurt nog even tot november. Maar de tijd vliegt. Ik vond werken net na mijn vakantie goed te doen. Ik was toen goed uitgerust.
Fijn dat vakantie leuk was! En pretecho is hier over 1,5e week. Ik kan niet wachten haha.
Hier is het kraampakket al binnengekomen. Bij meer mensen al binnen? Best gek dat al die medische spulletjes gebruikt gaan worden voor jezelf en de baby.
Hoi allemaal!

Ben ik ook weer eens :-) Lees nog actief mee hoor, alleen schrijven wat minder.

Wow, jullie zijn allemaal al een eind met de praktische dingen... Ik heb voor m gevoel nog zeeën van tijd, tot mensen zeggen 'nog 14 weken'. Dan schrik ik echt! Wij hebben eigenlijk nog niets aangeschaft. Maar wordt toch es tijd.

Aan de ene kant gaat t dus snel, aan de andere kant ook langzaam. Ik merk dat ik er enorm naar uitzie ons meisje te ontmoeten. Zeker nu ik haar zo goed kan voelen bewegen. Kan dan echt niet wachten tot ze er is!

Ik verbaas me er soms ook over hoeveel liefde je al voelt voor zo'n wezentje. Nog nooit gezien, nog nooit aangeraakt, nog nooit geroken...en toch al zoveel liefde. Ik ben niet het type van 'op slag verliefd', 2 jaar over gedaan voor ik een relatie kreeg met mijn man, ook vriendschappen groeien door de tijd heen bij mij.

Maar niets van die reserves bij dit kindje van ons! In een paar maanden tijd is dat ongevormde klompje cellen met stip op nummer 1 komen te staan!

Meiden, hoop dat het goed mag blijven gaan bij ons allemaal!! (@mevrouw85:al bekomen van de paardenval?) Ik lees gezellig mee, tot later!
Al weekje rustig in dit topic. Hoe gaat het met iedereen??

@maryline ook ik ben verbaasd hoeveel ik nu al van ons meisje houd. Stiekem vind ik het nog wel heerlijk dat ik haar helemaal voor mijzelf heb

Van de week begonnen met zwangerschapsyoga. Even wennen maar het is wel leuk en heel ontspannend.

Ik zag vandaag een berichtje op fb van een verloskundige opleiding ze zoeken zwangere vrouwen tussen 20 en 32 weken zwangerschap voor een echo. Studenten kunnen dan op je oefenen. Ik heb mij opgegeven. Wie weet. Ik vind zoeits wel leuk.

Hoe is het met de rest?
Hier goed hoor, baby blijft heel actief en dat is gezellig. Hebben de afgelopen weken veel praktische zaken geregeld waardoor nu eigenlijk alleen het bedje in elkaar gezet moet worden nog en de kleertjes gewassen enzo. Heb wel heel veel vreemde dromen, vannacht droomde ik dat de dokter zei dat hij geen hartje meer hoorde :( gelukkig schopte baby meteen gezellig toen ik wakker werd :proud:
Natte tosti..
@mevrouw fijn dat alles goed gaat! Vervelend dat nare dromen hè? Ik droom ook over van alles en nog wat.

Ik vind het best een vreemd idee dat over een weekje of 10 de eerste onder ons gaan bevallen. De tijd vliegt ik kan het mij nog niet voorstellen.
Ja het gaat nu inderdaad erg snel! Ik ben de weken aan het aftellen op het werk, jullie? Wanneer stoppen jullie met werken, 6 of 4 weken van tevoren?

Ook ik ben begonnen met zwangerschapsyoga, het is iets te rustig naar mijn doen maar ik wordt er wel lekker ontspannen van en ik leer er veel van, zoals ademhaling e.d.
@nemo ik stop 7 weken van te voren met werken. 1 week vakantie en daarna 6 weken van te voren met verlof.

Ik vond trouwens ook wel dat het iets te rustig is. Maar ontspannen word ik er idd ook van.
Hoi Hoi!

De tijd gaat inderdaad snel! We gaan nu al aftellen...nog 12 weekjes...

Wel al bij 2 ziekenhuizen wezen kijken en eentje heeft wel de voorkeur maar is ietsje verder weg. Maar de kamers zijn daar lekker licht en ruim en dat lijkt me wel fijn. Eigenlijk geen idee hoe dat gaat of nu al moet kiezen of dat je op het laatste moment kiest.

Vanaf nu om de week op controle bij de verloskundige dus nu gaat het helemaal snel heb ik het gevoel. Alleen mijn darmen willen niet echt mee werken dus vanmiddag maar een afspraak gemaakt bij de dokter. Voelt niet prettig en blijf graag bij een wc in de buurt :-?

Yoga heb ik ook aan zitten denken...maar dacht dat ik al te laat er voor was. Misschien toch maar opgeven.
Gek he, hoe hard het gaat? En die onvoorwaardelijke liefde die nu al zoveel is. Ik heb manlief al verteld dat er nu een andere man op 1 staat :-D gelukkig dacht hij er ook al hetzelfde over en staat bij hem ook de baby al op 1.

Net twee weken verlof gehad, ik was er aan toe. Veel gerust en ook paar dagen weg geweeest.
Vandaag weer voor het eerst gewerkt, bleek er al weer een andere crisis op mijn werk te zijn :(. Er moet een hoop werk verricht worden, maar het gaat om chemische stoffen, dus ik mag niet in de buurt komen en ben gevraagd vanaf een ander kantoor administratief bij te springen. Wel fijn dat mijn werkgever zo meedenkt en me beschermt. Hoef ik er gelukkig niet zelf voor te 'vechten' dat er rekening gehouden wordt met mijn zwangerschap.

Babykamer blijft lastig. Ik ben er niet helemaal tevreden over hoe de meubels nu staan. Wel al veel spulletjes gewassen, kleertjes, lakens etc. Heb al best veel in huis in verschillende maten en alles nu op maat bij elkaar in boxjes gedaan. Echt geen idee hoeveel ik nodig heb aan kleertjes. Zie op de uitzetlijst 3 rompers per maat staan. Dat kan toch nooit genoeg zijn?
Hee allemaal! Dit topic is rustig zeg, jammer. Maar merk ook zelf minder behoefte te hebben nu de zwangerschap vordert. Mss straks in het verlof weer drukker?

Ik ben inmiddels 27+2. Doe aangepast werk, dat bevalt goed. Veel minder last van bekkenklachten. Mijn buik is echt flink gegroeid, dus moet van de verloskundige voor de zekerheid voor groeiecho komen. Hopelijk wordt het geen 10 ponder :P.
De babykamer is bijna af, we hebben zon beetje alle spulletjes al in huis. Zelfs al luiers! Mooie aanbieding tegengekomen.
Kinderwagen wordt donderdag geleverd, de Joolz day 2 :heart:

Bessie 3 Rompers per maat vond ik ook zo weinig. Heb er denk ik wel 6 per maat.

@werken: ik stop 6 weken van te voren met werken.
Fijn dat ze er op je werk rekening mee houden Bessie en Fritz. Hier gaat het werken tot nu toe prima. We waren afgelopen week bezig met mijn vervanging. Ik zou 4 weken van te voren met verlof, maar qua planning neemt mijn vervanger de diensten op de groep met 5 weken van te voren over. Dat was makkelijker. Dan staat de laatste week in teken van overdracht en wat afronden vd kantoorwerkzaamheden. Wel fijn!

Vanavond start de zwangerfit. Ik ben erg benieuwd of het alleen sporten is, of ook uitleg over ademhaling tijdens de bevalling enz. Merk dat ik het wel spannend vind, welke mensen zullen er zijn? Klikt het? Waar je je al niet druk om kan maken... ;)

Ik merk trouwens wel dat alles nu wat zwaarder wordt in het 3e trimester. Sneller buiten adem, niet te ver kunnen wandelen en sinds een week lijkt het wel of de kleine elke keer in m'n maag schopt. Zit snel vol en gevoel dat het er weer uit komt.. dus alles maar wel wat rustiger aan!
Ja het is al snel als je gaat aftellen! Ik ga zelf wel uit van twee weken extra, dan valt het (hopelijk) mee, maar mijn man gaat uit van 2 weken minder! Dus maar afwachten wie er gelijk heeft....

Ik werk nog steeds halve dagen maar mijn energie wordt alleen maar minder. Ik stop daarom al over twee weken met werken, dus al 9/10 weken van te voren. Nu bezig met overdracht en afronding van lopende projecten. Wel heel vervelend dat het zo gaat maar niks aan te doen. Ik heb nu de laatste weken ook ontzettend last van mijn rug, lopen gaar best moeilijk en mijn buik is enorm! Krijg dagelijks de vraag of ik al bijna moet bevallen! Vrijdag controle bij de verloskundige, dan ga ik navragen of er iets is om zorgen over te maken. Ik denk zelf van niet, het is nog steeds alleen mijn buik die zo groot is, de rest van mij is nog hetzelfde/dunner geworden, ik houd geen vocht vast of zo, geen hoge bloeddruk. Nu 2 kg aangekomen.

En ondanks dat ik me zo slecht voel, geniet ik er toch zo ontzettend van om zwanger te zijn! Ik vind het echt geweldig! Ik vind mijn dikke buik heel mooi, ik vind het heel erg leuk om het kindje te voelen bewegen, ik vind het geweldig om de spulletjes en zo klaar t maken! En te dromen over hoe het straks zal zijn. Het is zo bijzonder! Dat houdt me vrolijk ondanks de nadelen.

Er komt wel ook een drukke tijd aan ondanks dat ik al stop met werken. Veel controles bij de verloskundige, voorlichtingsavonden, bevallingscursus, gesprek met kraamzorg, gesprek met kinderopvang... en nog de laatste kleertjes en zo regelen. Oh en geboortekaartje moeten we ook nog uitzoeken, hebben jullie dat al gedaan? En adressenlijst daarvoor maken.
En dan heeft mijn man nog de drukste periode op zijn werk in september-oktober-november. Maar daardoor kan hij wel na de geboorte een hele maand vrij nemen! Daar zijn we echt super blij mee.

Ziekenhuis hebben wij al uitgezocht. Rondleiding krijgen we nog maar we hadden bij voorbaat al deze voorkeur en op het filmpje op de website ziet het er super uit. Nu maar hopen dat er inderdaad plek is als het zo ver is! Tweede keus ziekenhuis is ook prima, daar ben ik zelf geboren. Is alleen verder weg in een andere gemeente. Verder niks mis mee alleen ik vind het zelf altijd jammer dat ik in die gemeente geboren ben haha. Gemeente waar we wonen heeft geen ziekenhuis en het ziekenhuis van onze keuze staat in 'mijn' stad.
Yaaay vandaag is mijn wisseldag, ik zit nu ook officieel in het laatste trimester :cheer: :cheer2: Ik kan niet wachten tot ze er is....

voorbereidingen
Wij moeten echt nog bijna alles doen o_o Heb wel wat kleertjes aangeschaft, en wat kleertjes gehad ook, en we hebben een commode in huis die nog in elkaar moet worden gezet. Dat is het! Komende weekenden weten we wat ons te doen staat...Kinderwagen, ledikantje, autostoeltje, box, matrasjes, dekentjes kleertjes, flesjes, speentjes, badje, lamp, gordijnen, waaaaaah!!! O_O Ik krijg het opeens op m'n heupen...

Ben inderdaad ook wel benieuwd naar hoe jullie het doen met aantallen kleertjes, en welke maten enzo. Maat 62 zal voor ons kindjes nog wel winterkleding moeten zijn he? En aantallen; ik heb ook echt bij god geen idee hoeveel je nodig hebt....Is ook zo zonde als je straks veul te veul hebt. :muziek:

sport
Ik ben paar keer naar zwangerfit geweest maar ga er denk ik mee stoppen. Ik vind het persoonlijk niet echt wat, de oefeningen kan ik thuis ook doen en de informatie (theorie) die wordt gegeven is tot nu toe zo basic dat elke leek dit bij de eerste hit op google ook wel vindt O_o Heeft voor mij in ieder geval niet zoveel toegevoegde waarde.

werk
Ik ben super druk op mn werk de afgelopen weken. Het project waar ik op zit draait op volle toeren en dat gaat de komende maanden nog wel even zo door. Ik merk dat ik daardoor aan de ene kant helemaal niet toe ben aan verlof, want er moet nog zoveel gebeuren, en het moment waarop ik vertrek valt zo ongelukkig. Aan de andere kant wil ik eigenlijk in mn hoofd wel meer ruimte hebben voor ons meisje, en me lekker kunnen storten op de voorbereidingen. Plus dat ik inmiddels elke dag bekaf thuiskom en bijna gelijk mn bedje maar instap...
Ik ga overigens 4 weken van tevoren met verlof. Nog 7 weken...
Mss toch ook maar zo'n yoga cursus overwegen; dan creeer ik een soort rust/zenmomentje voor ons samen in. Kan vast geen kwaad hoewel het mij niet te zweverig moet worden :-P

Succes/sterkte allemaal! Met name degenen die toch echt last beginnen te krijgen

:hug:
@vastha, wat vervelend dat je je niet goed voelt. Hopelijk helpt het als je straks verlof hebt en het wat rustiger aan kan doen.

@marilynne, lastig al die kleertjes en aantallen. Wij hebben relatief veel pakjes (10 denk ik) in maat 50 en 56. Deel gekregen, dus wat verwassen en minder mooi, deel zelf gekocht. Als je goed kijkt zit er soms tussen die twee maten weinig verschil. Lastig! In maat 62 heb ik nog niets. Dat hebben ze gemiddeld met drie maand aan, dus maart zeg maar. Dan is het nog wel fris denk ik.

Geboortekaartjes hebben we net uitgezocht. Dit weekend hadden we een boek thuis, er is er maar een die we leuk vinden. Zoeken ook niet meer verder, deze wordt het :)

Van de week is zwangerfit gestart. Inderdaad oefeningen en weinig theorie. Ik heb verder geen pufcursus ofzo. Gisterenavond echt even paniek of ik wel kan bevallen en weet hoe het moet. Zit in dubio wat te doen... zoeken naar een "pufcursus" erbij (wat lastig gaat ivm onregelmatig werk) of gewoon wat advies vragen bij de vk en op mijn eigen lichaam vertrouwen.

En tot slot wat namenstress. We hadden al een hele tijd een naam, komt mijn man drie weken geleden met een andere naam aan, met de mededeling dat hij die naam leuker vindt. Pfff wel even wennen. Die tweede is ook een leuke naam. Ik twijfel omdat je de naam op verschillende manieren kan uitspreken en minder vaak hoort. Hij zegt dat de mensen ons wel nazeggen in uitspraak... wil het liefst advies vragen aan een vriendin, maar aan de andere kant ook niet want de eerste naam heeft ze zelf al goed geraden. Dit blijft dan echt een verrassingen. De tweede naam is trouwens een combi van beide oma's. Dat is dan wel weer leuk! Wat zouden jullie doen?
Wat leuk van iedereen weer een update hoe het gaat.

@spullen. De grote dingen zijn in huis meubels en kinderwagen. Box komt half oktober. Kleine dingen moet ik nog veel van kopen. Lakens, dekens, aankleed kussen, babybadje, flesjes, sudo creme enz. Tevens alles nog wassen.

@kleertjes maat 56 ongeveer 8 pakjes. Nog steeds geen maat 50. In maat 56 zit bij verschillende maten best veel verschil. Mocht kindje klein zijn koopt moeder of schoonmoeder wel wat bij. Maar bij een kindje vanaf 49cm en 3300gram past maat 56 vanaf begin vaak wel goed. Ik denk trouwens dat als je 6 pakjes haalt in maat 50/56 je wel een goede basis hebt hoor. Je kunt altijd wat bij kopen. Ik heb 5 pakjes zelf gekocht en 3 gekregen. (2e hands).
Maat 62 2 pakjes gekocht. Verder heel veel gekregen in 62. Ik leg het in de kast t.z.t. maar goed uitzoeken.

@hier door vermoeidheid lukt werken bijna niet meer. Vanavond nog 1 dienst en dan 3 weekend. Ik hoop dat ik dan wat bij kom.

@lentegroetje leuk dat jullie het geboorte kaartje hebben uitgezocht. Hier nog niet mee bezig geweest. Moet dat lang van te voren? Ik wil wel graag in mijn verlof de enveloppen schrijven.

@vasthanerda op zich wel fijn dat je kunt kiezen uit ziekenhuis. Hier is er 1 ziekenhuis op 5 min auto afstand. Daarna meer dan 30min. Dus geen keuze.
@Vashta: balen dat je zo weinig energie hebt en al moet stoppen met werken!

Ik merk ook dat mijn energie minder is. Doe vaak s middags middagdutje. Heb ik ook echt nodig om de werkdag door te komen. Gelukkig hou ik het nog vol.

Waar ik wel inmiddels helemaal de balen van heb is pijnlijke vingers. Kreeg vanochtend het badmeubel maar amper open van de pijn. Ik was er vandaag zo klaar mee, dat ik ook even met het hele zwanger zijn klaar was. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven