Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Konela, koop nou gewoon een fijne draagdoek, zo een die je kan knopen. Via Marktplaats, desnoods een tricotslen of een van draagdoek.nl en anders via www.voedingskleding.nl daar mag ze meteen al in. Lekker in de wieghouding tegen jou aan gekroeld. Je wanhopig voelen is niet leuk. Baby's huilen veel, maar als jij het idee hebt dat ze meer dan gemiddeld huilt kun je ook eens contact opnemen met het cb. Misschien kunnen ze je helpen met inbakeren. Of misschien heeft ze andere voeding nodig. Of misschien toch naar de osteopaat. Overstrekt ze zich tijdens het huilen, zeg maar dat ze op een plankje lijkt?

Haha, Fleur, het is wel handig als een van jouw dochters dan ook lesbisch wordt...

Bluester, gecondoleerd, leven en dood ligt zo dicht bij elkaar...

Biaha, jammer dat er geen bloed bij zat. Het kindje van Loewyz zal er wel zijn inmiddels. Ik zou het inderdaad bij de vk even vragen maandag.

Oja, Origineel is wel gewoon thuis inmiddels, en Nelis is niet de echte naam natuurlijk van haar zoon, maar hopelijk hadden jullie dat zelf ook wel bedacht, Neeltje en Nelis...

Ik moet dinsdag weer naar de vk, ik denk dat ik vraag of ze de week daarop even wil kijken als er nog niks gebeurd is. Ik verwacht om over de uitgerekende datum heen te gaan, maar het begint wel pittig te worden inmiddels. Inderdaad op de grond spelen met zoonlief is echt teveel van het goede.
Domme ik, ik dacht echt dat Nelis de naam was geworden...
Jaaaa! Ik lees net op Loewyz dr hyves dat haar kleine meisje geboren is!! HOERAAAAAA!!! (volgens mij vannacht..)
dames, jullie gaan hard!

het is hier op de tribune bijna niet meer bij te houden, daarom: van harte gefeliciteerd alle nieuwe mama's met jullie kindjes!!!
Hoeraaaa, Loewyz, Barrel en waarschijnlijk Lady ook wel inmiddels, toch? En Meike, waar ben jij vandaag? Of heb je een baaldag. Bokito, jij wilde toch eigenlijk ook wel graag vandaag? Mientje, jij had ook meldplicht vandaag, waar ben je?
Biaha, ik lees net een berichtje van je op je andere topic, bij jou is er dus echt iets gaande?

Langzaamaan begin ik ook wel te verlangen naar het begin van het einde...
Joepie weer een baby Loewyzz gefeliciteerd met je meisje!!!!

Biaha, spannend spannend!!

Ik ben benieuwd naar Barrel en Lady!

Hier vandaag de hele dag verwacht en onverwachts bezoek. Men, van 10 tot 1900 met een half uurtje tussendoor geen bezoek. Morgen hebben we gelukkig helemaal niks!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ibbel, mooi is dat van de natuur he? Aan het einde van je zwangerschap ben je het zo zat, dat je zin krijgt in je bevalling
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Loewyz: gefeliciteerd dochtertjeklein!!!

*** vanaf de tribune met een beschuitje honing (voor diegenen die willen weten wat er allemaal op de tribune gegeten wordt.)
Trouwens, de moeders die flesvoeding geven, hoeveel voeding krijgt je kindje dan nu? Ik ben benieuwd hoeveel Bojan ongeveer drinkt. We hebben vorige week bijgevoed met 10 en 20 ml per voeding, maar nu drinkt hij volgens mij veel meer.

En als je meteen met flesvoeding begint, wat doe je dan tegen de stuwing? Mijn zusje is in april uitgerekend en kan geen bv geven ivm borstoperatie. Hoe kan zij de stuwing tegengaan? (er bestaat volgens mij een soort pilletje, maar is dat altijd nodig?).
Summer en Loewyz gefeliciteerd met jullie dochters en Lein met jullie Zoon!

Heb nog niks verder terug gelezen maar ga ik zo snel mogelijk doen.

Vanochtend zijn we thuis gekomen.

Dinsdag is alles goed gegaan en kon ik snel na de ok en om 10.22 was onze zoon er al.

Alles waar ik zo onzettend bang voor was viel dus ook echt heel erg mee.

Zowel de catheter als de ruggeprik.

Nadat ik klaar was en naar de afdeling kon heb ik Jesse 2 minuten vast kunnen houden en toen hebben ze hem mee genomen omdat zijn handje en beentje erg blauw waren.

Daarnaast had hij een ondertemp.

De kinderarts heeft toen besloten hem even op de kinderafdeling op te nemen en na een nachtje mocht die gelukkig terug naar mij toe.

Hij had bij zijn geboorte een gewicht van 2900 gram en de dag er na al 150 gram verloren.

Helaas lukte de borstvoeding ook niet echt en na de tweede dag en met een gewicht van 2600 gram besloten om bij te gaan voeden.

Maar na dag drie nog geen borstvoeding en hij geen behoefte om aan de borst te gaan toch besloten met kinderarts om op de fles over te gaan.

En na de eerste fles merkte je al dat Jesse zich beter ging voelen.

En kwa gewicht begint die nu iets op te lopen weer.

Hij zat vanochtend op een gewicht van 2680 gram dus gaat de goede kant weer op.

Ikzelf voel me redelijk goed en ben eigenlijk alleen maar in de wolken.

Had nooit kunnen verwachten dat dit zon onwijs mooie ervaring zou zijn.

Ik heb geloof ik alleen al 5 dagen naar hem zitten kijken en bewonderen.

Heb een foto van hem op hyves gezet en zal zo snel mogelijk alles proberen bij te lezen.
Ow en ik zet een grote doos met Celebrations neer op de tribune! Niet zo gezond, maar wel heeeeeeel lekker!

*vist er vast een Dove caramel uit*
B12, wat een kleintje zeg! Fijn dat de operatie is meegevallen!Vind je het erg jammer dat de bv niet is gelukt? Gelukkig is hij nu weer aan het groeien!

Bojan had ook ondertemperatuur toen hij net geboren was. Hij bleef maar 35,8, ook na 10 ml bijvoeding om zijn

"motor op gang te brengen'. Hier kwam dat waarschijnlijk omdat hij zo klem gezeten had. Nu is hij nog steeds snel koud en we zijn dus ook met kruiken en mutsen enzo in de weer steeds.

Ik ben wel erg benieuwd naar Jesse, dus ik ga snel op hyves kijken!
Origineel, gefeliciteerd met je zoon! Eindelijk, eindelijk verlost van de zwangerschap! Hoe gaat het nu met je?

Loewyz, gefeliciteerd met je dochter!

En ontzettend veel gerommel en grote afwezigen dit weekend!! Baby-boom?!?!? Spannend!!

Ik ga proberen weer wat regelmatig mee te lezen en te reageren. Is wel lastig hoor, nu met twee kindjes en bezoek en al dat soort dingen. Maar ik heb het tijdens de zwangerschap zo leuk gevonden dat ik het jammer vind om dat nu te laten versloffen!! We doen ons best...

Het gaat hier nog steeds goed. Ben vandaag erg moe vanwege een slapeloze nacht (issie er eindelijk, slaap ik nog niet...). Stuwing is begonnen en heb de hele nacht naweeën gehad, kon niet op of neer. Maar goed, dit zijn de laatste kwaaltjes, die kom ik ook wel door!!

Zoon is geweldig!! Hij is enorm rustig, we horen hem nauwelijks! De borstvoeding gaat goed, hij wist meteen hoe het moest. Bijzonder hoor, hoe zo'n klein wezentje alles al zo goed regelt!

Dochter vindt alles geweldig! Is de hele dag aan het knuffelen. het gaat hartstikke goed samen!

Ik hoop dat er snel goed nieuws komt van 1 van de rommelende dames en voor iedereen die nog zit te 'wachten': Succes!

Liefs Lein
Ja vond het heel erg jammer dat de borstvoeding niet lukte.

Maar het geeft me nu ook rust dat die aan komt en niet de hele dag huilt omdat die honger heeft,

Het is nu echt een tevreden mannetje en dan maar met de fles ipv de borst toch?

Even een vraag he ben gewoon de kluts kwijt nu maar waar leggen jullie de kruiken neer?

Onder of boven op de deken?

Weet het echt even niet meer stom he en vind het ook wel eng nu ik zo thuis ben zonder hulp of alles wel goed gaat.

Ook zielig dat Bojan elke keer onder temp heeft Frans.

Hebben ze ook een idee waardoor dat komt?
Hoi,

Nee ze weten niet hoe het komt. De huisarts is langsgeweest en heeft naar zijn hartje geluisterd, maar hoorde niks geks. We moeten hem nu goed warm houden. Blijkbaar hoort het gewoon een beetje bij hem. Ik kan me voorstellen dat de flesvoeding je rust geeft nu hoor. Zo'n kleintje wat veel afvalt is ook echt niet leuk.

Lein, lastig he om je aandacht te verdelen en dan ook nog al dat bezoek. Ik had ook behoorlijk last van naweeen trouwens. Men wat doet dat zeer zeg. Mijn baarmoeder is ook als een tierelier weer achter mijn schaambeen verdwenen. Nou ja, nu heb ik er gelukkig geen last meer van.

Bojan heeft nu last van krampjes. Echt zielig. Hij ligt bij mijn man en wordt dan steeds met een huiltje wakker. Echt zo zielig.
Oh de kruiken leg ik onder de deken. Ik knoop er een hydrofielluier om en leg de knoop dan tegen Bojan aan, zodat er iets van 5 cm tussen hem en de kruik is.
Orgineel en Loewyz gefeliciteerd met de nieuwe wereldburgers.

Klinkt wel heel heftig Orgineel.

Wat een heerlijke keuteltjes op de Hyves. En over een tijdje ligt er bij ons ook zo'n keuteltje in de wieg. Super.

Wat ligt leven en dood dan dicht bij elkaar Bluester. Gecondoleerd.

Wat vervelend dat Veerle zoveel huilt. Als ze bij jullie op schoot zit is het dan goed? En je geeft borstvoeding of niet. Weet niet meer precies hoe het zit met regeldagen, maar zou het een regeldag kunnen zijn? Dan is het het makkelijkst om haar wat vaker aan te leggen en bij je te nemen. Maar ik kan me voorstellen dat je soms wat anders wilt doen, dan de hele tijd de baby op schoot. En als je het echt even niet weet, bel het cb op. Kan ook in het weekend. Misschien hebben ze net een tip die je helpt.

Wat fijn dat de keizersnede meegevallen is B12. En super dat Jesse weer groeit.

Fijn he kinderen die even zichzelf niet kunnen vermaken, nu mama niet meer zo mobiel is. Zoon had dus gister zo'n dag. Het was echt overleven. Niks vond meneer goed en ja zoveel geduld heb ik ook niet meer. Maar vandaag was hij heel gezellig. Hij had wel bij mijn schoonzusje geslapen, dus wij konden ook vanochtend eerst aanrommelen. Dat scheelt natuurlijk ook enorm. Maar hij heeft een hele tijd zelf gespeeld. En ja dat maakt weer een heleboel goed van gisteren.

Frans niet alle Dove caramel opeten he, ik lust er ook wel 1 of 2 of 3.
Loewyz: Yeahhhh gefeliciteerd met je meisje. En volgens mij zijn er nog meer mensen bezig toch???

Heel veel succes.

Lekker een beschuitje met honing. Is weer eens wat anders dat muisjes Ik heb australian bonbons gehad voor Valentijn en wil ze wel delen hoor. Anyone?

Oh en die kruik moet toch altijd boven op de deken? Voor het geval hij gaat lekken? Ik had het dekentje altijd dubbel en daar de kruik tussen. Anders is het veel te heet. Maar blijkbaar zijn er meerder methodes
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oh B12, gelukkig dat Jesse nu weer groeit! Leuke foto op hyves trouwens!!

Bluester: gecondoleerd.. Dubbel zeg..

Wie vroeg om tegen de stuwing? Ik weet het niet meer, maar ik heb iig vanaf het begin fv gegeven, en heb welgeteld 5 uurtjes stuwing gehad (voordat vriend kon kijken naar mijn grote tieten waren ze alweer verdwenen.. helaas voor hem, hij zei: komt morgenochtend wel.. ), maar de Vk zei dat je wel evt. pilletjes kon krijgen, maar dat die waarschijnlijk meer bijwerkingen zouden hebben dan effect. Omdat ik dus pas op de 5e dag zo'n klein beetje stuwing kreeg.. Ik heb ook geen kraamtranen gehad geloof ik. Niet meer of minder gejankt dan voor of na de bevalling..

Trouwens wel eng, heb ik nog niet verteld hier: De nacht dat ik begon met bevallen en we dus richting ZH gingen, is er bij onze directe buurman ingebroken.. En tijdens de weeen heb ik nog een hele harde klap gehoord, net nadat we VK hadden gebeld. Vriend moest toen nog het hele huis door gaan kijken wat het was, maar kon niets vinden.. Dus ik zei nog: misschien is er een vogel tegen het raam gevlogen (waarop vriend erg adrem zei: ja, de ooievaar zeker die Linn komt brengen..).. Maar dat was dus een heel andere klap..

Lein: had ik ook ff, dat ik geen tijd had, maar kom nu iets meer in een ritme ofzo.. Maar jij hebt er natuurlijk 2 nu...

Zo, ik neem mijn eigen zak chips wel.. Kunnen jullie vechten om dove caramel, word je toch alleen maar dik van..

Hee marianne!! Gezellig dat je hier zo mee komt kijken hoor! Alles goed met jou en Melle?
Hier ook deken dubbel, kruik ertussen..
Loewyz en Origineel, gefeliciteerd met jullie wondertjes! En B12, fijn dat de ingreep is meegevallen en naar dat de borstvoeding niet wilde, maar idd, bij zo'n kleintje kun je niet te lang wachten. En is wel fijn om te weten hoeveel erin gaat. Fijn dat je zo geniet!

Frans, wat zielig, krampjes. Hopelijk gaat t snel beter!

Hier redelijk wat harde buiken, maar niet pijnlijk en geen slijmprop, dus zal nog wel ff duren ben ik bang.

Oeh, dove caramel, lekker!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Origineel en Loewyz, van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes! Geniet ervan!

Lady zal inmiddels ook wel bevallen zijn, denk ik....ben benieuwd!

Hier vanmiddag rond 16u opeens vruchtwater verloren. De uren daarna wel wat lichte krampjes, maar volgens mij niet echt weëen. Meer menstruatiekrampen of zo. En het laatste half uur beginnen ze wel iets heftiger te worden. Vind het nu wel erg spannend, hoor. Maar volgens mij heb ik nog steeds geen 'echte' wee gevoeld. De krampjes komen wel om de paar minuutjes, en houden ong 20 seconden aan. Heb de vlos gebeld en moet het even afwachten......

Heb niet helemaal bijgelezen, sorry. Als er meer dames bezig zijn, heel veel succes en sterkte!
OEH Meike!! Een echte wee herken je hoor, neem dat maar van me aan! Die gaat geheid heel snel komen nu je vliezen gebroken zijn!!

Heel veel succes en plezier straks met je kleintje!!
Succes meike, lijkt erop dat t echt begonnen is.

Truste iedereen verder
You can't have a rainbow without a little rain 🌈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven