Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Hi allemaal,

Super leuk om van iedereen te horen hoe ze het beleven! Hier vooral moodswings en grotere borsten, af en toe wat krampjes en eerder vermoeid. Wij zijn nu in het buitenland en wat ik vooral moeilijk vindt is hoe weinig je mag eten! We zijn in Italie en geen mozzerella of hammetjes is echt een crime :-D

Wij hebben het inmiddels wel verteld aan familie. Vind het nog steeds vreemd en een beetje scary en ik merkte dat de reacties het iets "echter" maakte. Maar ik kan nog niet helemaal nadenken over de bevalling of het echt verzorgen van een baby, eerst maar eens die eerste echo afwachten. Tot die tijd vind ik het wel een veilig gevoel dat hij/zij daar lekker binnen zit.

Hoe voelt iedereen zich? Is het al een beetje geland? Veel/weinig klachten? Reacties van de omgeving? Ben benieuwd!
Ja dat eten! Ik ga rood vlees weer erg missen! :)
Ik voel me moe, gelukkig verder nergens last van maar ja we zijn nog maar net op weg..
Ik wil graag weten wat het geslacht is, mn man twijfelt of hij het wel wilt weten. Ik denk/hoop dat hij toch te nieuwsgierig wordt straks.
Ik wil het dolgraag rondvertellen maar zolang het niet echt tastbaar is probeer ik het nog even stil te houden.

Skippyball, zit regelmatig aan je te denken, het idee dat je nog zo in onzekerheid zit, vreselijk! Ik gun je een mooie echo volgende week
Hoi allemaal,
Een 16e kan er nog wel bij toch? :lol:
Hmm, krijg het niet voor elkaar om in de tabel te komen.. Ben 38 jaar, eerste kindje, uitgerekend 21 april.
Kindje is al 2 jaar welkom, nu superblij en verrast :-]
Paar maanden geleden is een poliep uit mijn baarmoeder verwijderd en dat zat waarschijnlijk in de weg om in te nestelen..
Is er nog plaats om me aan te sluiten of niet? Wij hebben, na 2 jaar proberen, tal van behandeling en 1 mislukte IVF, afgelopen weekend eindelijk een positieve test in handen gehad!! Nog heel erg pril dus, uitgerekend voor 29 april en ook ons eerste!
Heb nog niet erg veel klachten, en dat maakt me ook best onzeker, is het er nog wel?! Maar goed, daar mag ik niet van uit gaan ;) 13 September eerste echo!

Ik ben 27 en man 30j, Mogen we er nog bij? ;)
Gefeliciteerd Oleander2017 en Selin26!! Wat fijn dat het jullie na 2 jaar gegund is! Geniet ze!
Hoi allemaal,

Ik schrijf ook graag mee. Ik had vanmorgen een positieve test nadat ik al een aantal dagen wat misselijk was en last van maagzuur had. We zijn gisteren terug gekomen van vakantie en daarom niet eerder getest. Het wordt een spannende tijd omdat onze dochter van inmiddels 21 maanden geboren is na een zwangerschap van 32 weken precies. Kan iemand mij in de tabel zetten?

leeftijd: dan 31 datum: 30 april nog geen afspraak 2e kindje en bijz:eerste kindje prematuur 32wkn
Voor dgeenen voor wie dit niet het eerste kindje is, ervaren jullie het nu anders dan de eerste keer?
Ik ben er veel minder mee bezig merk ik.

Ik kan trouwens niet wachten om het te kunnen vertellen aan familie maar daar wachten we nog even mee.
Voel ook nog niet veel bijzonders, alleen opgezette buik en af n toe wat misselijk..
Selin en Oleander :hug: Wat heerlijk voor jullie!

En felicitaties aan alle andere nieuwkomers!
@Blooberrie; ik ben er ook wel minder mee bezig maar vooral nu ook benieuwd welk traject in inga om een vroeggeboorte te voorkomen.

Wij gaan het morgen mijn broertje schoonzusje vertellen. Zij zijn bezig met ivf en toevallig was zij vanmiddag even koffie drinken. Toen ze er net zat belde de consulente van moeders voor moeders (terwijl ik had aangegeven dat ik graag in de avond gebeld zou worden) en dat hoorde ze. Toen ik wegliep vroeg ze mijn vriend; moeders voor moeders? Hij heeft toen gezegd dat ze belden voor een enquête omdat ik 2 jaar geleden had meegedaan. Ik wil niet tegen hen liegen en omdat dit het enige is wat ik voor hen kan doen wil ik er eerlijk over zijn.
Gefeliciteerd Oleander, Selin en Jufje! :D
Super spannend!

Ik voel mij met vlagen best wel zwanger haha...
Heb nu alleen ook last van lage rugpijn, wat lijkt weg te komen bij mijn nieren.
Het is een zeurderige pijn die ik al heb sinds 1 week voor nod, maar het wordt nu erger.
Herkenbaar voor iemand?
Ik wil niet teveel googelen want dan kom ik vaak stomme dingen tegen..

We gaan straks op vakantie! zin in!
Hopelijk gaan deze weken snel voorbij, kan niet wachten tot een echo!
Vandaag een eerst sessie EMDR gehad... ivm traumatische verleden met een zwangerschap die door zware depressie af moest worden gebroken dit jaar...

Die verwerking met de troste prille zwangerschap waar ik nu in zit brengt veel verdriet mee maar ander zijds ook geluk.. geluk ik mag opnieuw zwanger zijn een kindje krijgen echt mama worden maar tegelijk door verdriet en pijn dat ik wat af moest staan wat ik niet wou knaagd.. daarom is er vandaag EMDR gestart.

Gisteren heb ik moeders voor moeders op bezoek gehad en mag ik maandag beginnen met plassen in die kan en overgooien in de eerste echte fles... dit gaat voor mij aanstaande maandag 28 augustus echt van start en duurt tot 6 november...

Gisteren ook een zwangerschapsbox op kunnen halen bij de etos zaten best wat leuke dingetjes in..

Verder een gevoel dat ik wel haast over mag op een zwangerschapsbeha want poeh wat is een normale bh een knelling zeg...
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Hoi Richelle, wat een vreselijke keus moet dat zijn geweest! En hoe gaat het nu met je dan? Ben je genezen van de depressie?

Ik zie dat veel van jullie al een afspraak bij de verloskundige hebben of contact met moeders voor moeders.
Ik merk dat ik mijzelf daar nog niet echt voor open stel ofzo... Omdat ik bang ben dat t mis gaat. Misschien bij 6/7 weken dat ik dan bel..

Oh en als het goed is krijgen wij kindjes met sterrenbeeld ram of stier! Haha.. Ik vind het wel leuk om dat soort dingetjes uit te zoeken.
NinjaToby schreef:
24-08-2017 16:37
Hoi Richelle, wat een vreselijke keus moet dat zijn geweest! En hoe gaat het nu met je dan? Ben je genezen van de depressie?

Ik zie dat veel van jullie al een afspraak bij de verloskundige hebben of contact met moeders voor moeders.
Ik merk dat ik mijzelf daar nog niet echt voor open stel ofzo... Omdat ik bang ben dat t mis gaat. Misschien bij 6/7 weken dat ik dan bel..

Oh en als het goed is krijgen wij kindjes met sterrenbeeld ram of stier! Haha.. Ik vind het wel leuk om dat soort dingetjes uit te zoeken.

Van de depressie ben ik af alleen nu bezig verleden proberen te laten door EMDR en tegelijk bezig te zijn met dit kleintje... het doet me goed en weet dat zware periode is.. maar weet ook dat ik er goed aan doe om de therapie aan te gaan
Richelle wow dat klinkt heel erg heftig en naar voor jou... hopelijk brengt deze zwangerschap een lichtpuntje in je leven :heart:

Hoe voelen jullie je eigenlijk? Ik merk dat ik best onzeker ben doordat ik geen (maar écht géén) symptomen heb behalve meer honger, kan werkelijk de hele dag door eten, dacht dat begin zwangerschap gelijk stond aan misselijkheid maar ik heb gewoon meer honger, haha! Ben ik de enige ??
Ik denk dat ieder lichaam anders op een zwangerscha reageert. Vorige week voelde ik me topfit, sinds afgelopen weekend ben ik bijna de hele dag door misselijk. Als ik eet dan trekt het even weg. Voor de rest doen mijn borsten minder pijn maar zijn nog wel erg gespannen. Ik heb idd veel honger, half uur naar mijn eten kan ik wel weer een zelfde portie op... :)
Richell wat heftig hoor.

Hoe ik me voel!
Echt zwanger... Weet nog niet of ik me zo mag noemen. Heb wel een opgezette buik. En zeer borsten ..
Misselijk ben nog niet.. en ik twijfel ook heel erg met dat weer mis gaat die gedachten komen vaak door mehooft en die druk gelijk wéér weg en probeer ik postie zijn.

Me man vind dat humeurig heel afwisselend vrolijk tot zaggie, boos.... Noija neej vind totaal niet!

Wij hebben al wel vertellen aan mij. Ouders omdat ik 2 keer mis gegaan is ken me zelf vond juist fijn. Als dan iemand mij kent en die mij waar ik dan terecht kan.. dus mijn broertje die thuis weet ook. Maar die net als vorig keren laat totaal geen emotie zien... Die zal nog te vroeg vind .

Me André broer weet nog niet. ( Ze mogen zouden niks zeggen) zijn vriendin is elke moment bevallen.
dus wilde als verassing vertellen als bevallen is. Keek mij leuk moment!
Verder omdat mij. Omdat mijn Ouders het weten vonden we ook dat me man de vader het mocht weten ( woont Ver weg) wij zien hem niet veel nu toevallig van week .dus zo iets dan vertellen ook maar dan dan net zo leuk.
Rest gaan past na 11 weken of zo vertellen...
Dank je wel lievemas, konijntje en ninjatoby :-D

Wat goed Richelle dat je therapie volgt. Is hard werken, maar als je het gevoel hebt dat je de juiste persoon op het goede moment hebt gevonden dan ga je er heel veel aan hebben!

Ik heb het gisteren aan twee vriendinnen verteld, familie volgt dit weekend. Mijn schoonzusje zit momenteel in een IVF traject en met een beetje geluk lopen we straks bijna gelijk op, dat zou superleuk zijn!

Voor de tabel: intake met vk op 28-8
Vandaag rolde plots het balletje van enne spoedeisendehulp naar de andere...

Vanavond rond 21 uur een flinke bloeding gehad... als ik wc ga komt er weer wat.bloed

Huisarts van de spoedeisendehulp belde mij om mede te delen het het verschillende dingen kunnen zijn
1. Innestelingsbloeding
2. Dat er meerdere vruchtjes zaten er en dat er 1 is afgestoten
3. Toch een miskraam

Er is bestand opgemaakt en naar mijn huisarts gestuurd en die ga ik maandag gelijk bellen.

Ook is het raadzaam om aankomende week de verloskundige te bellen om te kijken of hun een vroege inwendige acho kunnen maken om mij meer zekerheid te kunnen geven wat er nu gebeurd is...

Al met al weer hectiek... zwangerschap 1 was mij niet gegunt waar ik een trauma aan over heb gehouden en blijkbaar word ons deze ook niet gegunt :cry: :cry:
Richell oe Ba weet hoe je voelt....neem tijd voor je zelf verwennen je zelf
. Wees verdrietig.. heel sterke mee
Oh nee Richelle! Heel veel sterkte! :hug:
Oh richelle wat verschrikkelijk dit :( hoe voel je je verder, bedoel, heb je ergens pijn/last van/...?
Heb je zelf enig idee wat het zou kunnen zijn? Zet het bloeden zich door? Is het oud bloed of..?

Sterkte.. x
@Richelle, bah, spannend zo. Hou je ons wel op de hoogte? En lastig dat je niet wachten het weekend...
Gisteren avond was het echt helder rood bloed, dat was nadat ik zn half uur op de wc zat gestopt met druppelen... gisteren om 23 uur toen ik naar bed ging heb ik voor de zekerheid een maandverbandje omgedaan daar zat vanmorgen niks in...

Vandaag nu 5 keer naar de wc geweest eerste 4 keer was het oud bloed met als de 4de keer wat oud bloed en bruine afscheiding de 5de keer plassen was op 1 drupje na bij afvegen alles weer schoon

Nu vertelde mij de huisarts van de spoedeisendehulp dat het een innesteling van een tweeling kon zijn... of dat er meerdere vruchtjes zaten waarvan er 1 is afgestoten.. als laatste benoemde hij beginnen miskraam maar dacht hij niet omdat ik verder me goed voel geen koort heb of duizelig of gevoel flauw te vallen heb... en ook geen erge pijnen krampen of steken heb gehad dacht hij laatste onwaarschijnlijk...

Moeders voor moeders vertelde mij bij bellen ik kan jou niet eerder testen dan 23 augustus.. dat is woensdag dus gebeurd testen meteen zwaar.positief

Morgen ben ik wel even de huisarts en de verloskundige
Heftig richelle. Ik hoop op het beste!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven