Opmerking na afvallen
zondag 27 augustus 2017 om 15:14
Hallo,
Mijn vrouw is aan het afvallen en is inmiddels van 85kg afgevallen naar 77kg.
Een hele prestatie; ik ben erg trots op haar!
Het is m.i. ook duidelijk te zien.
Dit weekend hebben we mijn ouders en broer (afzonderlijk) weer gezien. Voor het eerst sinds mij vrouw aan het afvallen is.
Tot mijn (en mijn vrouws) verbazing viel het hun beiden niet op en is er niets over gezegd.
Ik merk dat mijn vrouw hierover teleurgesteld is.
Wat vinden jullie; vinden jullie het passend dat ik ze hier telefonisch even op aanspreek.
De verstandhoudingen zijn overigens prima.
Alvast dank voor jullie reacties en adviezen.
Mijn vrouw is aan het afvallen en is inmiddels van 85kg afgevallen naar 77kg.
Een hele prestatie; ik ben erg trots op haar!
Het is m.i. ook duidelijk te zien.
Dit weekend hebben we mijn ouders en broer (afzonderlijk) weer gezien. Voor het eerst sinds mij vrouw aan het afvallen is.
Tot mijn (en mijn vrouws) verbazing viel het hun beiden niet op en is er niets over gezegd.
Ik merk dat mijn vrouw hierover teleurgesteld is.
Wat vinden jullie; vinden jullie het passend dat ik ze hier telefonisch even op aanspreek.
De verstandhoudingen zijn overigens prima.
Alvast dank voor jullie reacties en adviezen.
zondag 27 augustus 2017 om 16:52
Als ze eerder vervelende opmerkingen maakte richting je vrouw over haar gewicht, dan zijn ze gewoon niet aardig. Al zou ze 30kg afvallen, dan zijn zij nog steeds niet aardig. Dus richt je lekker op jezelf.Floris1976 schreef: ↑27-08-2017 16:04Dank voor de adviezen. Natuurlijk valt mijn vrouw allereerst voor zichzelf af.
Mijn ouders en broer konden het nooit nalaten om iets over het gewicht van mijn vrouw te zeggen toen ze nog niet was afgevallen; vandaar dat het opvalt nu ze er niets van zeggen!
Ik ben ook gewoon benieuwd waarom ze niets gezegd hebben; wellicht hebben ze een reden of zien ze het niet.

zondag 27 augustus 2017 om 16:57
Floris1976 schreef: ↑27-08-2017 16:04Dank voor de adviezen. Natuurlijk valt mijn vrouw allereerst voor zichzelf af.
Mijn ouders en broer konden het nooit nalaten om iets over het gewicht van mijn vrouw te zeggen toen ze nog niet was afgevallen; vandaar dat het opvalt nu ze er niets van zeggen!
Ik ben ook gewoon benieuwd waarom ze niets gezegd hebben; wellicht hebben ze een reden of zien ze het niet.
Heb je wel eens iets daarover gezegd?

zondag 27 augustus 2017 om 18:22
Heb jij daar toen je ouders en broer op aangesproken? Iemands gewicht bekritiseren vind ik echt niet kunnen.Floris1976 schreef: ↑27-08-2017 16:04Mijn ouders en broer konden het nooit nalaten om iets over het gewicht van mijn vrouw te zeggen toen ze nog niet was afgevallen;
Geen compliment maken als iemand is afgevallen vind ik iets anders. Ik zou ze daar niet op aanspreken.

zondag 27 augustus 2017 om 18:51
maandag 28 augustus 2017 om 07:00
Dat vind ik nou ook.
Ik heb persoonlijk nooit opmerkingen gekregen van schoonfamilie, maar toen ik eenmaal ging afvallen kreeg ik de opmerking dat het ook wel heel erg was allemaal. Ook niet leuk, compliment en afkraken in een

maandag 28 augustus 2017 om 13:21
Hallo allen,
wederom dank voor de reacties; zeer helpvol!
Helaas moet ik constateren dat mijn ouders/broer wat dit onderwerp betreft "niet zulke aardige mensen zijn", zoals door meerderen onder jullie al benoemd.
Op basis van de gegeven adviezen van jullie laat ik het voor wat het is en steun ik mijn vrouw des te meer in haar "afvalrace".
wederom dank voor de reacties; zeer helpvol!
Helaas moet ik constateren dat mijn ouders/broer wat dit onderwerp betreft "niet zulke aardige mensen zijn", zoals door meerderen onder jullie al benoemd.
Op basis van de gegeven adviezen van jullie laat ik het voor wat het is en steun ik mijn vrouw des te meer in haar "afvalrace".

maandag 28 augustus 2017 om 14:15
Goed van je! Als je niet zulke aardige familie hebt waardeer je een goed huwelijk destemeer!Floris1976 schreef: ↑28-08-2017 13:21Op basis van de gegeven adviezen van jullie laat ik het voor wat het is en steun ik mijn vrouw des te meer in haar "afvalrace".

dinsdag 29 augustus 2017 om 21:15
Dat is ook niet leuk om te horen. Dan lijkt het alsof het nooit goed is. Uiteindelijk gaat het erom dat jij je lekker voeltsaartje007 schreef: ↑28-08-2017 07:00Dat vind ik nou ook.
Ik heb persoonlijk nooit opmerkingen gekregen van schoonfamilie, maar toen ik eenmaal ging afvallen kreeg ik de opmerking dat het ook wel heel erg was allemaal. Ook niet leuk, compliment en afkraken in een![]()

dinsdag 29 augustus 2017 om 21:31
En dat vind ik nou ook weer onaardig dat ze opmerkingen over het gewicht van je vrouw maakten. Lijkt me total niet prettig. Mochten ze dat weer doen dan kan jij ze erop aanspreken.Floris1976 schreef: ↑27-08-2017 16:04Dank voor de adviezen. Natuurlijk valt mijn vrouw allereerst voor zichzelf af.

zondag 3 september 2017 om 17:41
Een collega is dertig kilo afgevallen. Heel rustig tempo. En die zie ik bijna iedere dag dus dan valt het niet zo op. Pas toen er nieuwe foto's van het personeel werden gemaakt en wij de oude foto's terug zagen viel het kwartje.

zondag 3 september 2017 om 17:52
Als ik er zelf trots op ben dat ik x-kilo ben afgevallen, dan zou ik dat zelf gewoon zeggen tegen mijn vrienden ipv te zwijgen en te hopen dat ze het zelf zien/opmerken. En idem als 'n ander iets aan z'n uiterlijk gedaan heeft moet ie 't mij ook zelf vertellen, want ik ben ook niet zo opmerkzaam eerlijk gezegd.

zondag 3 september 2017 om 17:53
maandag 4 september 2017 om 09:50
Maar soms wil je ook gewoon weten of het echt te zien is en dat weet je alleen als mensen die het niet hebben gehoord iets zeggen.redbulletje schreef: ↑03-09-2017 17:52Als ik er zelf trots op ben dat ik x-kilo ben afgevallen, dan zou ik dat zelf gewoon zeggen tegen mijn vrienden ipv te zwijgen en te hopen dat ze het zelf zien/opmerken. En idem als 'n ander iets aan z'n uiterlijk gedaan heeft moet ie 't mij ook zelf vertellen, want ik ben ook niet zo opmerkzaam eerlijk gezegd.
maandag 4 september 2017 om 09:52
Ik vond het ook nogal knullig en een beetje dom. En zoals jij het ziet zag ik het ook. Het gaat tenslotte niet alleen om het uiterlijk, ik ben nog steeds dezelfde persoon. Zie er alleen anders uit.

vrijdag 8 september 2017 om 21:17
Helemaal mee eens!saartje007 schreef: ↑04-09-2017 09:52Ik vond het ook nogal knullig en een beetje dom. En zoals jij het ziet zag ik het ook. Het gaat tenslotte niet alleen om het uiterlijk, ik ben nog steeds dezelfde persoon. Zie er alleen anders uit.
vrijdag 8 september 2017 om 21:22
Aanspreken is een beetje raar. Ze valt niet af voor de buitenwereld, maar voor zichzelf neem ik aan. De prestatie wordt er echt niet minder om. Overigens zou het mij niet verbazen dat derden lang niet zo enthousiast zijn over haar prestatie als jullie zelf zijn. Er zijn nl maar weinig mensen die ècht blij kunnen zijn voor een ander.

vrijdag 8 september 2017 om 23:01
Soms weet je ook niet zeker of het aan het kledingstuk ligt dat iemand dikker/dunner lijkt of dat het echt zo is. Wel vervelend dat ze eerder wel opmerkingen maakten over haar gewicht maar ik zou het onderwerp zo min mogelijk aansnijden.
Je vrouw krijgt vast van anderen wel leuke complimenten.
Je vrouw krijgt vast van anderen wel leuke complimenten.
Je kunt méér.