stoppen met deo
dinsdag 29 augustus 2017 om 11:24
Ik ben al sinds jaar en dag verslaafd aan cremetjes en lekkere geurtjes. Ik wil dan ook absoluut niet stinken, dus douche elke dag en gebruikte altijd antitransparant. Nu er een verband is aangetoond tussen aluminium zouten en een verhoogd risico op borstkanker, wil ik eigenlijk geen antitransparant meer gebruiken. Ik ben daarom over gestapt op deo's zonder, maar die vind ik niet prettig. Ik zweet eigenlijk bijna niet, maar ik vind toch dat ik sneller ga stinken (wat ik dus juist wil voorkomen). Ik heb het idee dat ik zonder deo minder/niet stink. als ik bijvoorbeeld 's avonds douche, dan ruik ik de volgende dag nog fris, terwijl ik 's avonds geen deo op doe. Ik vraag me af of de deo er niet juist voor kan zorgen dat je bacteriën op je huid aanbrengt waardoor je sneller ruikt. Ik durf echter eigenlijk niet de deo te laten staan. Ik ben op zoek naar mensen die een goed alternatief hebben gevonden voor de antitransparant of die bijv. hebben ervaren dat bij het weglaten van deo je vanzelf niet meer gaat stinken (er even door heen, al dan niet met een keer extra wassen op een dag).
dinsdag 29 augustus 2017 om 12:06
Dollycat: precies dat is het onderzoek wat ook in de blog wordt aangehaald, dit is de directe link:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5095782/
Maar goed of het nu wel of niet veilig is, het kan in ieder geval geen kwaad om het niet meer te gebruiken
mits je natuurlijk niet als een stinkdier door het leven hoeft te gaan.
Maar goed of het nu wel of niet veilig is, het kan in ieder geval geen kwaad om het niet meer te gebruiken
dinsdag 29 augustus 2017 om 12:09
Ja, inderdaad, zo denk ik er ook over. Sinds ik baking soda gebruik, nooit meer ergens last van. Terwijl ik met gewone deodorant bij flink zweten echt ging stinken door de mix van parfum met zweet. Mijn huid is soms alleen zo overgevoelig, dat baking soda wat schurend werkt. Daarom gebruik ik nu een merk wat het dus mengt met kokosolie, is heerlijk zacht voor de huid.verani schreef: ↑29-08-2017 12:06Dollycat: precies dat is het onderzoek wat ook in de blog wordt aangehaald, dit is de directe link:
Maar goed of het nu wel of niet veilig is, het kan in ieder geval geen kwaad om het niet meer te gebruikenmits je natuurlijk niet als een stinkdier door het leven hoeft te gaan.
dinsdag 29 augustus 2017 om 12:28
verani schreef: ↑29-08-2017 12:06Dollycat: precies dat is het onderzoek wat ook in de blog wordt aangehaald, dit is de directe link:
Maar goed of het nu wel of niet veilig is, het kan in ieder geval geen kwaad om het niet meer te gebruikenmits je natuurlijk niet als een stinkdier door het leven hoeft te gaan.
Uit jouw link:
However, current experimental evidence supporting this hypothesis is limited.
dinsdag 29 augustus 2017 om 12:29
De eerste auteur werkt bij Laboratoire de cancérogenèse environnementale in Zwitserland. Als ik dit bedrijf opzoek zie ik geen eigen webpagina. De eerste 2 hits bij google zijn de FB-pagina van het lab... Mijn Frans is niet zo best, maar ik zie bij Google geen enkele hit dat dit een serieus en vooraanstaand laboratorium zou zijn.
De laatste auteur werkt bij Clinique des Grangettes, op hetzelfde adres als het lab van de eerste auteur. Dit is een privékliniek.
Wat de werkzaamheden zijn van de beide heren is onduidelijk. Ze hebben blijkbaar geen enkele titel (dr, prof, MSc, niets blijkbaar).
Het tijdschrift waarin het artikel is gepubliceerd is wel een wetenschappelijk tijdschrift, waarvoor artikelen getoetst worden voor publicatie.
En naast de quote van Star ook nog deze quote:
The actual contribution of these mutations to the transforming effect of aluminium, if any, remains to be demonstrated.
Conclusive evidence on the carcinogenic potential of aluminium requires epidemiological studies in humans and in vivo experiments were aluminium is directly applied to the skin of mice.
De laatste auteur werkt bij Clinique des Grangettes, op hetzelfde adres als het lab van de eerste auteur. Dit is een privékliniek.
Wat de werkzaamheden zijn van de beide heren is onduidelijk. Ze hebben blijkbaar geen enkele titel (dr, prof, MSc, niets blijkbaar).
Het tijdschrift waarin het artikel is gepubliceerd is wel een wetenschappelijk tijdschrift, waarvoor artikelen getoetst worden voor publicatie.
The actual contribution of these mutations to the transforming effect of aluminium, if any, remains to be demonstrated.
Conclusive evidence on the carcinogenic potential of aluminium requires epidemiological studies in humans and in vivo experiments were aluminium is directly applied to the skin of mice.
dinsdag 29 augustus 2017 om 12:51
Ik heb jarenlang deo met veel parfum gebruikt. Op den duur moest ik steeds sterkere anti-transparant gebruiken om niet te ruiken. Door een heftige allergie ben ik er uiteindelijk mee gestopt. In het begin vond ik niet helemaal niks. Je went er ten slotte aan dat je altijd naar parfum ruikt. Maar nu na anderhalf jaar kan ik me niet meer anders voorstellen.
De ene dag gebruik ik niets, en de andere dag Crystal deo stick of iets van Neutral of Deoleen. Als ik merk dat ik meer ga zweten gebruik ik eenmalig Odorex extra dry. Soms elke twee weken en soms weer twee maanden niet. Daarnaast doe ik elke dag schone kleding aan en douche elke avond maar dat deed ik toch al. Ik ben heel erg schoon op mezelf en dus erg kritisch wat betreft geur maar ik ruik echt niet. Zelfs op warme dagen niet. Uiteraard ruik ik na 10 kilometer hardlopen in de volle zon niet meer naar roosjes, maar dat rook ik ook niet met deo op. Ik vind het dus echt een aanrader, al is het alleen al voor het gemak.
De ene dag gebruik ik niets, en de andere dag Crystal deo stick of iets van Neutral of Deoleen. Als ik merk dat ik meer ga zweten gebruik ik eenmalig Odorex extra dry. Soms elke twee weken en soms weer twee maanden niet. Daarnaast doe ik elke dag schone kleding aan en douche elke avond maar dat deed ik toch al. Ik ben heel erg schoon op mezelf en dus erg kritisch wat betreft geur maar ik ruik echt niet. Zelfs op warme dagen niet. Uiteraard ruik ik na 10 kilometer hardlopen in de volle zon niet meer naar roosjes, maar dat rook ik ook niet met deo op. Ik vind het dus echt een aanrader, al is het alleen al voor het gemak.
dinsdag 29 augustus 2017 om 13:08
Ik moet zeggen dat ik precies dezelfde ervaring met deo heb. Daarom heb ik het heel lang niet gebruikt maar gewoon een keer extra per dag mijn oksels gewassen.
Ik heb nu wel eindelijk een deo gevonden die werkt en me daadwerkelijk niet laat ruiken (en mijn oksels niet uitdroogt of na het scheren prikt). Ik gebruik nu deze (https://www.rituals.com/nl-nl/the-ritua ... ml#start=1) deo, wat duurder, maar ik doe er maanden mee (denk dat ik er zo'n 2 per jaar opmaak met dagelijks gebruik).
Ik heb nu wel eindelijk een deo gevonden die werkt en me daadwerkelijk niet laat ruiken (en mijn oksels niet uitdroogt of na het scheren prikt). Ik gebruik nu deze (https://www.rituals.com/nl-nl/the-ritua ... ml#start=1) deo, wat duurder, maar ik doe er maanden mee (denk dat ik er zo'n 2 per jaar opmaak met dagelijks gebruik).
dinsdag 29 augustus 2017 om 13:16
En sommige mensen denken dat ze zulke mensen zijnHet-groepje schreef: ↑29-08-2017 12:06Sommige mensen ruiken gewoon niet en dan hoef je minder te douchen en geen deo te gebruiken.
Zo klink jij.
dinsdag 29 augustus 2017 om 13:18
daar zit alleen wel aluminium zouten inPeach0909 schreef: ↑29-08-2017 13:08Ik moet zeggen dat ik precies dezelfde ervaring met deo heb. Daarom heb ik het heel lang niet gebruikt maar gewoon een keer extra per dag mijn oksels gewassen.
dinsdag 29 augustus 2017 om 13:24
TO: dit
Das het nadeel van internet, iedere mafklapper kan er onzin opzetten.
TO: je gaat je gang maar hoor maar ik zou het niet te serieus nemen zolang er geen keiharde feiten zijn. En als die er wel zijn volgens jou ben ik daar zeer benieuwd naar.
dinsdag 29 augustus 2017 om 13:32
Met andere woorden, een onbetrouwbaar flutonderzoek._Marana_ schreef: ↑29-08-2017 12:29De eerste auteur werkt bij Laboratoire de cancérogenèse environnementale in Zwitserland. Als ik dit bedrijf opzoek zie ik geen eigen webpagina. De eerste 2 hits bij google zijn de FB-pagina van het lab... Mijn Frans is niet zo best, maar ik zie bij Google geen enkele hit dat dit een serieus en vooraanstaand laboratorium zou zijn.
Slotje erop
dinsdag 29 augustus 2017 om 13:39
Ik ben vier maanden geleden gestopt met deo en ben de hele zomer (op 2 of 3 dagen na) zweetvrij doorgekomen!!!
Je moet wel iets plaatsvervangends gebruiken, dus niet helemaal NIETS. Wat ik nu gebruik is gewoon simpele talkpoeder (van Zwitsal). Ik stuif het met zo'n dons-ding onder mijn oksels, en het absorbeert de hele dag mijn eventuele transpiratie. Alleen op dagen dat ik een zwart topje draag gebruik ik nog gewone deo.
Ben zelf erg blij met dit effect! En ik heb zelfs het idee dat ik toen ik nog wel deo gebruikte meer zweette/ nattere oksels had! Nu zijn ze namelijk echt droog.
Gewoon proberen, zou ik zeggen!
Je moet wel iets plaatsvervangends gebruiken, dus niet helemaal NIETS. Wat ik nu gebruik is gewoon simpele talkpoeder (van Zwitsal). Ik stuif het met zo'n dons-ding onder mijn oksels, en het absorbeert de hele dag mijn eventuele transpiratie. Alleen op dagen dat ik een zwart topje draag gebruik ik nog gewone deo.
Ben zelf erg blij met dit effect! En ik heb zelfs het idee dat ik toen ik nog wel deo gebruikte meer zweette/ nattere oksels had! Nu zijn ze namelijk echt droog.
To read is to travel.
dinsdag 29 augustus 2017 om 13:49
Die bevatten wel degelijk aluminumzouten. Ze bevatten alleen geen parfums.
Bron:
Neutral:
ttps://pioti.unilever.com/PIOTI/SV/p4.asp?selectCountry=SE&language=SV&productid=3056216
Aqua Solvent
Aluminum Chlorohydrate Antiperspirant Agent
Glycerin Skin Conditioning Agent
Hydroxyethylcellulose Viscosity Controlling Agent
Sodium benzoate Preservative
Sanex:
http://www.sanex.co.uk/sanex-dermo-sensitive-roll
Ingredients:
AQUA , ALUMINUM CHLOROHYDRATE , GLYCERIN , PPG-15 STEARYL ETHER , STEARETH-2 , CYCLOPENTASILOXANE , STEARETH-21 , PARFUM , DIMETHICONE , CAPRLYL GLYCOL , TALC , BHT , LACTIS PROTEINUM .
dinsdag 29 augustus 2017 om 13:54
In de VS kreeg dit jaar een vrouw een enorme schadevergoeding omdat ze kanker kreeg van talkpoeder
dinsdag 29 augustus 2017 om 14:02
Waarom ben je hierop overgestapt?
Zwitsal talkpoeder bevat toch net zo goed parfum?
dinsdag 29 augustus 2017 om 14:32
Zo zou je het wel kunnen samenvatten.Alicereturns schreef: ↑29-08-2017 13:32Met andere woorden, een onbetrouwbaar flutonderzoek.
Slotje erop?
dinsdag 29 augustus 2017 om 14:33
En ik vraag mij dan af hoe ze hebben bewezen dat die kanker door talkpoeder was veroorzaakt en niet gewoon "natuurlijk" ontstaan was. Voor hetzelfde geld had die vrouw zonder talkpoeder gebruik ook kanker gehad. Niemand kan dat bewijzen.
dinsdag 29 augustus 2017 om 14:34
Waarom vervang je je deo door iets overbodigs als talkpoeder? Dat is net zo schadelijk of onschadelijk en het helpt niet eens tegen zweten of zweetgeur.inbetween schreef: ↑29-08-2017 13:39Ik ben vier maanden geleden gestopt met deo en ben de hele zomer (op 2 of 3 dagen na) zweetvrij doorgekomen!!!
En weet je zeker dat je niet stinkt? Of heb je misschien hele beleefde vrienden?
dinsdag 29 augustus 2017 om 14:34
Ach ja. Van leven ga je dood.kastella schreef: ↑29-08-2017 13:49Die bevatten wel degelijk aluminumzouten. Ze bevatten alleen geen parfums.
Bron:
Neutral:
ttps://pioti.unilever.com/PIOTI/SV/p4.asp?selectCountry=SE&language=SV&productid=3056216
Aqua Solvent
Aluminum Chlorohydrate Antiperspirant Agent
Glycerin Skin Conditioning Agent
Hydroxyethylcellulose Viscosity Controlling Agent
Sodium benzoate Preservative
Sanex:
http://www.sanex.co.uk/sanex-dermo-sensitive-roll
Ingredients:
AQUA , ALUMINUM CHLOROHYDRATE , GLYCERIN , PPG-15 STEARYL ETHER , STEARETH-2 , CYCLOPENTASILOXANE , STEARETH-21 , PARFUM , DIMETHICONE , CAPRLYL GLYCOL , TALC , BHT , LACTIS PROTEINUM .
Ik iets eerder dan de rest vanwege risico beroep. Maar dood gaan we allemaal.
Dat onderzoek is trouwens niet zo betrouwbaar als het eruit ziet en bij de conclusie worden al vragen gesteld over het mogelijke verband.
dinsdag 29 augustus 2017 om 14:53
Dat vroeg ik me ook al af, lijkt me moeilijk te bewijzen. Maar toen ik ging googlen las ik dat deze vrouw niet de enige was. Johnson & Johnson heeft al 4 van de 5 zaken over dit onderwerp verloren. Er liggen nog een paar honderd claims. Bovendien las ik dat het bedrijf al tientallen jaren op de hoogte was van de risico's van talkpoeder in het algemeen. Vond het toch wel opmerkelijk.