Reality check nodig

29-08-2017 21:22 81 berichten
Hi allemaal.

Ik ben bang dat ik een realitycheck nodig heb. Ik twijfel of ik er nou helemaal naast zit.. En daarnaast, hij is niet vrijgezel dus waar ben ik in vredesnaam mee bezig.. Ik hoor niet eens me af te vragen of hij me leuk vind..

Situatie : collega's. Ik vind hem leuk. En ik twijfel of dit nou wel of niet wederzijds is. Alles voelt alsof het zo is. Maar ik wil ook heel graag dat het zo is.. Er is veel contact want op de een of andere manier komen we steeds bij elkaar uit.. Oogcontact, opletten op elkaar.. Tijdens lunch kijkt hij bijna alleen naar mij als hij praat. Inmiddels fb vriendjes, was zijn initiatief. Af en toe messenger en app contact. Maar dat contact is niet flirterig maar normaal.. Terwijl ik juist een stap verder probeer te zetten beantwoord hij mijn flirts niet.. Ik denk eigenlijk dat het app contact vooral vanuit mij komt, maar vervolgens reageert hij meteen en veelvuldig. Maar als dat gesprek klaar is, houdt het op. Hij heeft niet uit zichzelf een app gesprek gestart.. Het verwarrende is de reacties die ik krijg. Veel geklets. Erg leuk, toch geen dubbelzinnigheid. Maar krijg zo het gevoel dat hij het wel leuk vind.. Misschien praat ik het mezelf aan en is dat helemaal niet zo.

Het erge is, ergens wil ik nu dat jullie allemaal massaal roepen dat hij me leuk vind en dat het ok is. Maar ik ben natuurlijk fout bezig alleen het is zo moeilijk om te stoppen.. Ik kan me slecht beheersen.. Wil zo graag dat hij mij leuk vind.. Ik heb mezelf beloofd geen gesprek te starten buiten werk. Ik hoop de hele dag op een bericht.. Frustrerend dit!!!

Dus.. Jullie ongezouten mening graag.. Denken jullie dat hij me leuk vind? En ben ik erg slecht dat ik hiermee bezig ben? Heb het nodig!! Dank jullie wel!
_Amand schreef:
29-08-2017 21:56
Ik kan niet anders dan concluderen dat een diepe angst om je man te verliezen aan een leukere vrouw (en die zijn er altijd) ten grondslag ligt aan het veroordelen van TO; je vertrouwt je eigen man toch net niet 100%. Dus val je die vrouw maar aan.
Nee, nogmaals: het gaat over respect voor elkaar, en zeker ook voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Een getrouwde collega. Dat is dubbel vragen om problemen.

Of het netjes is of niet, TO is niet verantwoordelijk voor het huwelijk de relatie van een ander. Maar een affaire gaat je gegarandeerd een hoop gezeik opleveren. In dit geval zowel in de privé sfeer als de professionele werksfeer. Ik zou er niet aan beginnen.
anoniem_214249 wijzigde dit bericht op 29-08-2017 22:07
70.31% gewijzigd
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
_Amand schreef:
29-08-2017 21:58
Heb je nog nooit in het minnaressentopic hier op Viva gelezen?

Ik heb eens een aantal posts gelezen en ik vond het erg verdrietig.

Zowel om te lezen dat deze vrouwen vaak hopen op dat beetje aandacht, het constant schikken naar de kruimels van zijn tijd, alswel het willens en weten meewerken aan bedrog.

Het kan zijn dat de man in dit verhaal een akkoord heeft om buiten de deur te neuken, dat kan natuurlijk. Maar ook dan moet je je afvragen, wil je dat zelf?
Hij is niet getrouwd maar dat maakt eigenlijk niet uit. Er zijn kinderen. En idd goede vraag.. Waarom wil ik toch dat hij me leuk vind.. Ik denk dat ik eigenlijk gewoon behoefte heb aan dat wederzijdse gevoel waarin hij mij ook zou willen.. Ben het aan het romanticeren ben ik bang..
Perzina schreef:
29-08-2017 22:01
Ik heb eens een aantal posts gelezen en ik vond het erg verdrietig.

Zowel om te lezen dat deze vrouwen vaak hopen op dat beetje aandacht, het constant schikken naar de kruimels van zijn tijd, alswel het willens en weten meewerken aan bedrog.
Waarom moet TO zich dan zo schamen voor haar gevoelens? Er is immers nog niets gebeurd.
Perzina schreef:
29-08-2017 21:32
Dan vind ik je echt heel fout bezig.

Ik vroeg het omdat als jullie rond de 22-23 zijn en er is nog geen samenwoon/gezins relatie, dan ach, kan het het best zijn dat er iemand leukers langskom terwijl je verkering hebt.

Maar een gezin? Echt, ga je schamen!
_Amand schreef:
29-08-2017 22:07
Waarom moet TO zich dan zo schamen voor haar gevoelens? Er is immers nog niets gebeurd.

Omdat ze willens en wetens avances maakt. Dat is wat er is gebeurd.
Perzina schreef:
29-08-2017 22:10
Omdat ze willens en wetens avances maakt.
Waarom moet ze zich daarvoor schamen?
@ Ria: al zou je achter hem aan blijven lopen (let's face it, dat privé telefoonnummer heb je vast nog wel ergens op het werk), het heeft geen enkele zin. Hij is namelijk niet in jou geïnteresseerd. Het is gewoon een joviale gast en jij zit way in the friendzone.
Hij appt je nooit uit zichzelf, hij flirt niet terug, hij flirt überhaupt niet. Hij ziet dit gewoon als vriendelijk collegiaal contact.
De rest zit in je hoofd.
_Amand schreef:
29-08-2017 22:11
Waarom moet ze zich daarvoor schamen?

Lees ff terug ofzo, ik heb het al geschreven. Prima als je het niet eens bent, maar zuig niet zo.
_Amand schreef:
Ik kan niet anders dan concluderen dat een diepe angst om je man te verliezen aan een leukere vrouw (en die zijn er altijd) ten grondslag ligt aan het veroordelen van TO; je vertrouwt je eigen man toch net niet 100%. Dus val je die vrouw maar aan.
Newsflash: niemand is 100% te vertrouwen
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Perzina schreef:
29-08-2017 22:20
Lees ff terug ofzo, ik heb het al geschreven. Prima als je het niet eens bent, maar zuig niet zo.
Je schreef dat ze zich moest schamen omdat ze willens en wetens avances had gemaakt. Ik vraag waarom dat iets is waar ze zich voor zou moeten schamen.
Jullie hebben gelijk. Voel me echt even een enorme loser. Met liefdesverdriet. Het nummer is weg! Maar het gaat er om dat ik gewoon kap met die onzin.. Voor het gezin en voor mezelf.. Nog nooit wat gepost hier maar moet wel zeggen dat het me helpt. Best heftig ook. Dank je voor jullie meningen. Morgen nog maar een paar keer lezen :)
Ben je zelf eigenlijk vrijgezel Ria?
Courage, ja
Ria2017 schreef:
29-08-2017 22:24
Jullie hebben gelijk. Voel me echt even een enorme loser. Met liefdesverdriet. Het nummer is weg! Maar het gaat er om dat ik gewoon kap met die onzin.. Voor het gezin en voor mezelf.. Nog nooit wat gepost hier maar moet wel zeggen dat het me helpt. Best heftig ook. Dank je voor jullie meningen. Morgen nog maar een paar keer lezen :)
Goede zet!
Courage-- schreef:
29-08-2017 22:15
@ Ria: al zou je achter hem aan blijven lopen (let's face it, dat privé telefoonnummer heb je vast nog wel ergens op het werk), het heeft geen enkele zin. Hij is namelijk niet in jou geïnteresseerd. Het is gewoon een joviale gast en jij zit way in the friendzone.
Hij appt je nooit uit zichzelf, hij flirt niet terug, hij flirt überhaupt niet. Hij ziet dit gewoon als vriendelijk collegiaal contact.
De rest zit in je hoofd.
Helemaal dit!
En voor 't zelfde geldt zit z'n vrouw/vriendin gewoon naast hem als hij jou antwoord geeft, of laat hij alles lezen.
Het mag ook niet van de bijbel hè. Een van de laatste van de Tien Geboden zegt dat je niet andermans os, ezel, vrouw, huis e.d. mag begeren. Dus niet alleen het "afpakken" is verkeerd maar ook het willen hebben, de jaloezie en hebzucht dus. Je moet het een ander gunnen en je met je eigen zaken bezighouden.

Maar nu is hij dus niet bezet bij nader inzien? Dan zou ik hem subtiel laten weten dat ik best wel belangstelling heb (alhoewel, een collega, is dat wel handig?) maar hapt hij niet meteen toe dan zou ik me meteen afwenden. Als je al duidelijk bent geweest dan kan je er beter mee stoppen voordat je jezelf voorschut zet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Iedereen heeft ooit wel een hopeloze liefde gehad hoor. En de wereld draait nog.
Niemand houdt van palenpikkerij.
_Amand schreef:
29-08-2017 22:07
+1
Ik vind dat er erg wordt overdreven. Hoezo moet ze zich schamen, enkel omdat ze wat gevoelens heeft en stiekem hoopt dat dat wederzijds is?
Om dat al fout te noemen vind ik wat overdreven, het gaat er vooral om wat ze ermee doet. (En dat is nog niet erg veel tot nu toe dus waar hebben we het over)

TO: afleiding zoeken en loslaten.
Rot voor je TO. Jammer dat hij bezet is en een collega ook nig, want je kunt hem niet ontlopen en dat je hem leuk vindt is niu eenmaal zo.
Als het vervelend is kun je misschien kijken of je iets in je werk kunt veranderen zodat je minder met hem te maken hebt.
Verder richt je aandacht op andere dingen/mannen. Als je over hem blijft dromen versplil je tijd.
Ik vind dat je het knap doet hoor.
_Amand schreef:
Weer onzin, ik heb geeneens een relatie, sterker nog ik wil geeneens een relatie dus die angs heb ik totaal niet
Alicereturns schreef:
30-08-2017 08:23
+1
Ik vind dat er erg wordt overdreven. Hoezo moet ze zich schamen, enkel omdat ze wat gevoelens heeft en stiekem hoopt dat dat wederzijds is?
Om dat al fout te noemen vind ik wat overdreven, het gaat er vooral om wat ze ermee doet. (En dat is nog niet erg veel tot nu toe dus waar hebben we het over)

TO: afleiding zoeken en loslaten.
TO heeft er wel wat mee gedaan, dus TO is (on)bewust haar gevoelens voor deze collega aan het voeden. TO heeft al geprobeert via app contact verder te gaan dan alleen maar onschuldige berichtjes. Dus wat mij betreft is TO verkeert bezig, een man met vriendin en kinderen versieren is vragen om problemen. En zeker omdat er kinderen zijn vind ik dat TO zich terug moet trekken,.
retrostar schreef:
30-08-2017 07:12
Het mag ook niet van de bijbel hè. Een van de laatste van de Tien Geboden zegt dat je niet andermans os, ezel, vrouw, huis e.d. mag begeren. Dus niet alleen het "afpakken" is verkeerd maar ook het willen hebben, de jaloezie en hebzucht dus. Je moet het een ander gunnen en je met je eigen zaken bezighouden.

Maar nu is hij dus niet bezet bij nader inzien? Dan zou ik hem subtiel laten weten dat ik best wel belangstelling heb (alhoewel, een collega, is dat wel handig?) maar hapt hij niet meteen toe dan zou ik me meteen afwenden. Als je al duidelijk bent geweest dan kan je er beter mee stoppen voordat je jezelf voorschut zet.
Je leest het verkeerd die man is niet getrouwd maar woont dus gewoon samen met zijn vriendin en hun kinderen. Dus wel bezet
Ginerva schreef:
30-08-2017 10:31
Je leest het verkeerd die man is niet getrouwd maar woont dus gewoon samen met zijn vriendin en hun kinderen. Dus wel bezet
Oh toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven