Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Welkom traveler!

@verzekeringen: Ik vind het interpreteren van de polissen nog best wel lastig (overal heb je dan nog iets wat je alsnog moet betalen) ik ben al heel uitgebreid verzekerd gezien wij al langer bezig zijn met zwanger worden. Maar ik wil sowieso in het zkh bevallen zonder eigen bijdrage (tenminste als dat kan) en in het kraamhotel denk ik nog een paar dagen en nog kraamhulp mee naar huis en zo min mogelijk betalen haha. Iemand tips, kwa verzekering? Ga pas rond week 16 echt goed kijken/zoeken/ vergelijken en navragen.

@ongepaste vragen: ik heb nog niets gehoord maar goed bijna niemand weet het nog. Ik wil sowieso 4 dagen blijven werken en man ook (als ik zeg ik denk ik dat ik thuisblijfmama wordt dan zegt hij nee ik wil wel thuis blijven haha). Gaat beide niet gebeuren zijn beide carrièregericht. Hoe we die andere 3 dagen gaan opvullen moeten we even kijken. Het wordt wel een crèche maar ik zou het liefst iets flexibels willen hebben dat je de ene dag 2x brengt en andere x 3 of juist 1. Maar volgens mij heb je nog niet van die moderne crèches (soort strippenkaart idee).

Oh ja mijn ijzergehalte zit altijd tegen de ondergrens aan dus het zal mij niets verbazen als ik ook tekorten heb. Ik probeer zo goed mogelijk mijn best te doen kwa voeding maar het ongezonde trekt mij meer dan het gezonde.

Saga ik woon ook in een oude woning maar als we gaan verhuizen ga ik zo nieuw mogelijk. lekker alles van kunststof en potdicht. brr dat gekraak en die kou heb daar niets mee haha. Sommige vinden het prachtig maar ik ben meer van het praktische.
Wat gezellig hier weer. Dat snap ik Jo, dat je dan iets nieuws wil! Ik zat er ook aan te denken, maar de wijken waar wij willen wonen hebben geen nieuwe huizen.. energielabels zijn ook allemaal vrij slecht. We zitten hier voorlopig nog, dus we zien wel tzt. Ik heb nog niet naar verzekering gekeken, maar vaak heeft Independer duidelijke vergelijkingen. Met kraamhotel en ziekenhuis zonder indicatie is aanvullend denk ik inderdaad goedkoper. Kraamhulp zit in basis hè! Maar wel met eigen bijdrage waar je weer tegen kan verzekeren. Ik ga nu niet kijken, want binnenkort komen al die adviezen van het Zorginstituut over wat wel en niet in basis blijft, dus die eerste even afwachten. Ze adviseren trouwens NIPT niet in basis. Trouwens in de stad waar ik woon zijn volgens mij wel flexibele hoor, in ieder geval met flexibele openingstijden.

Soulsister, ik krijg dat echt niet binnen nu. Helaas. Eet je wel vlees? Dat scheelt ook. Wat fijn, makkelijke baby's. Ik was ook niet moeilijk en vriendlief weet ik eigenlijk niet zo goed. Zal es vragen. En wat tof dat je meoder ook zo'n dagboekje bij heeft gehouden.

Eva, fijn dat je deze verloskundigenpraktijk prettiger vindt. Die diabetestest lijkt me ook goor, maar wel nuttig en dat is toch niet in het eerste trimester? Het blijkt inderdaad dat de meesten een babykamer hebben, ik dacht dat het vrij normaal was om dat niet te hebben eerlijk gezegd. Aangezien ook vrij veel baby/kind met cosleeper of in eigen bed hebben.

Ik ga 15e pas naar verloskundige, week later ivm verplichte colleges. Intake is een uur. Ben benieuwd. Leuk om kennis te maken.
Om nog een terug te komen op babykamer. Ik ben wel van plan om de eerste maandjes de baby wel bij ons op de kamer te laten slapen.
In een co-sleeper of eigen wiegje/bedje.
Maar we hebben de ruimte en ik wil wel dat mijn kindje op een moment naar eigen kamertje gaat.
Tralalalala
Ik weet even niet meer wie het vroeg of ik medicatie heb voor de misselijkheid, maar nee dat heb ik niet.
Wie heeft er ervaring mee? Wat is het medicijn dan wat je krijgt?
Ik ga het sowieso nog even aankijken en anders kan ik het volgende week aankaarten bij vk of alsnog naar huisarts.
Tralalalala
Zo belofte maakt schuld... ik ga meeschrijven!

Saga, april, viva .Van harte gefeliciteerd met jullie hartjes. Een rondedansje voor jullie en mijzelf.

:jump: :jump: :jump: :jump:

Dank voor jullie meeleven tot nu toe en felicitaties. Zo fijn! :lips:

Krullenbol. Zooo naar die misselijkheid. Als je er zoveel last van hebt zou ik zeker om medicatie vragen. Wat kan je je belabberd voelen door misselijkheid. Sterkte!
Succes met je oude nieuwe baan. Zet m op!

Soulsister. Naar dat je zo beroerd bent. Fijn dat je nu thuis kan werken en je baas zo relaxed reageerde. Veel plezier morgen! Vandaag een beetje uit kunnen rusten?

Traveler. Gefeliciteerd en welkom!

PKT. wat heerlijk een weekendje samen weg! Genieten dan he! Wel balen dat je misselijkheid al weer helemaal terug is. Hopelijk nog maar even....

Kamertje. Ons kindje krijgt een eigen kamertje. Daar zal ze zowiezo overdag slapen. Maar in de nacht zal ze de eerste maanden bij ons slapen. We kijken gewoon hoe het loopt.

Evaviva. In mijn vorige zwangerschap heb ik ook zo'n diabetestest gehad. Het is niet perse smerig maar het is dikkig en lauw. Die combi is vooral vies vond ik. Maar ik zag er meer tegen op dan nodig was vond ik achteraf.
Fijn dat je een betere praktijk hebt nu. Altijd fijn.

Soulsister. Leuk zo'n boekje van de zwangerschap van je moeder. Super!

Tines. Welkom in de groep. Gefeliciteerd. Hoe voel je je?

Saga. Leuk dat je het nu definitief gaat vertellen. Wij ook. zo fijn! En idd. Baby heeft echt niet perse een eigen kamer nodig. Anderen lekker laten praten ;-)

Jo_86. Beroerd dat je je zo naar voelt. Sterkte!
Wij hebben het vanmiddag aan onze kinderen verteld. We hadden een mini taartje met een babytje erop en de echo foto onder een kleedje. Een paar roze en blauwe heliumballonnen om hen heen. ze mochten het kleedje optillen. De oudste van 6 had het meteen door en vroeg: Krijg je een kindje? Dus ik bevestigde dat en ze verteld aan de jongste van net 3: we krijgen een zusje of een broertje. Zegt de jongste: waar? hahaha. vervolgens begon de jongste over het marsepeinen babytje op de taart die ze toch wel graag wil opeten. Dus ik zeg: Er zit een babytje in mama's buik. ZE kijkt naar mij en naar mijn buik... ze snapte er niks van :rofl:
Daarna nog over proberen te praten, zegt ze: stil is, ik wil babytje opeten. ;-D
Hahahaha Liedjepiedje, zo'n marsepeinen baby is dan toch iets interessanter. Wat schattig zeg. En leuk manier waarop jullie het verteld hebben!
Jaaa. Het was weer duidelijk waar haar prioriteiten liggen. :hihi:
Liedjepiedje, geweldig! En ook gefeliciteerd met jullie hartje en goede echo!

Wij zijn van plan om rond februari te verhuizen naar een groter apartament met extra slaapkamer. Maar hier gaat de kleine denk ik ook eerst bij ons op de kamer. Maar wil graag overdag al in eigen kamer als dat lukt.
Liedjepiedje, wat leuk dat jullie het de kinderen vertelt hebben. En ja, de prioriteiten van een driejarige liggen duidelijk even ergens anders. Er valt ook nog niet zoveel te zien aan je buik natuurlijk, het idee is nog wel.erg abstract.

Ik zou het fijn vinden om de kleine in het begin bij ons op de kamer te hebben, maar hij/zij krijgt ook vanaf het begin een eigen kamer. Wij zijn beide slechte/lichte slapers, dus we moeten kijken hoe het uitpakt, een baby op dezelfde kamer erbij. Mocht het slapen erg slecht gaan hebben we de mogelijkheid om het kamertje alvast in gebruik te nemen. Mijn gevoel zegt nu heel erg dat ik de kleine bij ons wil hebben in het begin, maar ik kan ook heeeel erg slecht tegen te weinig slaap. Nu is dat met een kleintje toch al een dingetje, dat slapen, en ik heb me nu voorgenomen dat als het niet lukt het ook ok is om apart te slapen. Dat er opties zijn voelt voor mij fijn.
Maar bij ons is het ook gewoon omdat we meer dan genoeg ruimte hebben. Als we dat niet zouden hebben is er natuurlijk niets mis met een kind voorlopig lekker in dezelfde kamer te laten slapen. Volgens mij is het zelfs wat de WHO aanbeveelt toch?
Snap ik ook Maisnon. Op zich is het vooral westers om kind op een eigen kamer te doen, waarschijnlijk ontstaan door onze rijkdom en de mogelijkheid hiervoor. Heel fijn dat de mogelijkheid er is. Het is ook lastig van te voren bedenken hoe je bent. Je kunt ook juist slecht slapen door idee dat kind elders slaapt, bijvoorbeeld. Of zoals jij zegt, dat je van elk geluidje wakker wordt. We zullen zien hoe het gaat :) Ik denk dat het belangrijkste is dat iedereen kiest wat voor zijn gezin het beste werkt. Vind het ook wel leuk, hoeveel verschillende manieren er zijn om een kind een liefdevolle en stabiele basis te geven.
Bij de eerste was het wel het plan om ons bij haar te houden. Maar van elk zuchtje werd ik wakker en dan legde ik haar aan want dacht dat ze wakker was. Man zei steeds: ze huilde toch nog niet... haar hebben we voor mijn rust in haar eigen kamertje gelegd al was dat in ons flatje slechts 3 stappen lopen.
Nu slapen wij op zolder dus zou ik echt naar de eerste verdieping moeten steeds. De 2e heeft daarom een half jaar bij ons geslapen dat ging super. Maar op een gegeven moment leek het of we elkaar wakker hielden toen is ze naar haar eigen kamer verhuisd.
Wauw het is wel een heel actief forum! Erg leuk!
Ik ben toen met name zoveel aangekomen omdat ik enorme vetzucht had en heb hier ook aan toegegeven. Dat heb ik gelukkig nu niet. Ik mag nu echt niet teveel aankomen. Mijn zus gaat half jaar na mijn bevallig trouwen dus dan wil ik er wel weer fatsoenlijk bijlopen.

Wat mooi dat er zoveel al een mooie echo hebben gehad.

En die misselijkheid bah. Je doet er helaas niks aan. Hopelijk gaat het snel over.

Ik heb op kdv nog niet aangegevn dat ik zwanger ben. Wil sowieso eerst volgende echo afwachten. En doe de baby denk ik nog niet gelijk na de opvang. Ik zit namelijk in de ziektewet ivm heupklachten dus de baby hoeft ook niet per se na de opvang. Wij hebben dit voor mijn zoontje na 1 jaar gedaan zodat hij ook met andere kindjes kan spelen.

Ook wij hebben bij mijn zoontje hem eersr op onze kamer gehad. zo 2 maanden en daarna is die verhuisd naar zn eigen kamer. Ga dit wel weer zo doen!
Babykamer ja of nee: grappig om te lezen dat sommigen geen babykamer maken. Waar ga je dan verschonen en de kleertjes hangen enzo? Saga, jij hebt echt een heel andere kring mensen om je heen als je zegt dat bijna niemand in jouw omgeving een babykamer heeft haha. Ik ken niemand zònder babykamer.
Enne wanneer is dan het omslagpunt, wanneer krijgt een baby/kind wèl een eigen kamer?
Ik vond het maken van de babykamer juist het allerleukste haha, leuke kleurtjes en meubels enzo uitzoeken :).

Ik heb mijn zoontje de eerste 6 weken bij ons op de kamer laten slapen (ledikantje naar onze kamer gesleept), daarna naar zijn eigen kamertje gedaan. Voor mijn nachtrust was het veel beter toen hij niet meer bij me sliep want ik sliep zelf heel erg slecht met hem vlakbij me. Bij ieder geluidje werd ik wakker. Baby bij je in bed heb ik nooit aangedurfd.

KDV: bij ons in de regio (Limburg) zijn er geen wachtlijsten dus ik hoef nog niet aan te geven op kdv dat er een nieuwe baby bij zal komen ;). Er is hier altijd plek gelukkig.

Saga, die suikertest is gelukkig pas na de 20 weken inderdaad.

Hihi Liedjepiedje wat een leuk verhaal van het vertelmoment aan je kinderen.
Gisteravond kreeg ik opeens mijn ouders en broer bij elkaar dus toen hebben we onze kans gegrepen en Het Nieuws verteld! Ze waren toch wel verrast en erg blij. Heerlijk moment :heart: :heart:
Heerlijk Eva, leuk hè om te delen!

We hebben dus een kledingkast en ladekast waar babykleding gewoon bij kan. Verschonen op bed, tafel, bank. En de ladekast in slaapkamer kan daar ook voor dienen. Ik ben een beetje gewend van het loopt zoals het loopt. Ik zou een kamer inrichten heel leuk vinden hoor! Wanneer een eigen kamer? Geen idee, in ons huidige huurhuis is het niet mogelijk, maar op termijn willen we wel groter wonen. We doen trouwens cosleeper, niet in eigen bed.

Tinus, naar van je heup! Is dat in de zwangerschap ook extra lastig?
Baby in bed lijkt mij ook eng.

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik met 20 weken de ziektewet in gegaan. Nu werk ik in de horeca dus dat is natuurlijk al zwaar.
@SagaRoversdotter ik geef je gelijk hoor, uiteindelijk heeft een baby niet perse een babykamer nódig, dat hebben wij er maar van gemaakt dat dat zo is in het Westen. Natuurlijk is het heel leuk als je die leuk kan inrichten, maar je neemt een baby omdat je een baby wil, niet voor de babykamer haha ;) wij wonen in een 2k appartement en we hebben dus ook geen babykamer. Ik ben de enige denk ik van m'n vriendinnen in die situatie, maar uiteindelijk zeiden veel vriendinnen dat ze die kamer de eerste maanden helemaal niet gebruikten. Dus het zal allemaal meevallen en aan de andere kant gaan we het idd wel zien en merken.

Onze slaapkamer is groot genoeg wel dat we een babyhoek gaan maken, dus met een bedje en commode etc. Dus daar gaan we iets leuks van maken! Ook wij willen op termijn groter wonen btw, maar we denken dat we het sowieso het eerste jaar wel uitzingen. En anders verzinnen we wat haha

Ik ga het dit weekend mijn beste vriendin vertellen! Echt heel spannend: D ik heb inmiddels een manier bedacht; ik heb zo'n letterslinger gekocht en hiervan de tekst Hoera je wordt tante gemaakt. Ik ben heeeel benieuwd naar haar reactie als ze de slinger uit elkaar haalt en het dan leest haha! :)
Ok mij lijkt het gewoon handiger om een eigen kamer, commode, kast en bedje te hebben voor de baby, maar ieder z'n ding. Ik kreeg zelf rugpijn als ik de baby op bed of bank verschoonde.

Veel plezier met vertellen Traveler!

Tinus, wat naar van je heup inderdaad :( . Maar als het zo ernstig is dat je afgekeurd bent kun je toch ook niet alleen voor je kind zorgen daarmee of dat wel?
Maisnon, ik herken wat je zegt over slecht tegen slaaptekort kunnen. Ik wil jullie niet bang maken maar ik vond dat heel erg tegenvallen en het allerzwaarste van de hele babyperiode. Geen ènkele nacht kunnen doorslapen en iedere zoveel uur eruit, ik vond het slopend en had niet gedacht dat ik er zo slecht tegen kon. Dus daar kijk ik wel heel erg tegenop, weer zo'n periode. Maar goed, ik weet nu dat die periode ook weer overgaat, om het positief te bekijken.
Ik vond de eerste periode achteraf wel meevallen. Ja er s nachts vaak uit maar je wordt op een of andere manier geleefd en het gaat vanzelf. Ben er nu banger voor aangezien we er 1 hebben lopen en dan kun je niet zomaar even gaan liggen als de baby ook slaapt.

Ik ben niet afgekeurd. Zit sinds januari in de ziektewet omdat het echt niet meer ging. Zolang ik rustig aan doe en mijn energie beetje verdeel gaat het prima. Ik moet geopereerd worden aan beide heupen. Dit is nogal ingegrijpende operatie revalidatieperiode is 6-9 maanden. En dat dus 2 keer. Ben wel ander werk aan het zoeken maar dat is lastig en nu waarschijnlijk helemaal nu ik weer zwanger ben.
Maar gelukkig kan ikzelf prima voor mijn zoontje zorgen!😀
Inderdaad Traveler, ik ben ook van de gelijkheid als je samen een kindje krijgt. Er komen vast nog meer momenten waar mensen een oordeel over hebben. En inderdaad geen eigen kamertje is ook zo’n voorbeeld. Wel bijzonder Saga, ik ken ook niemand die dat niet heeft. Maar ik snap het oordeel nooit van mensen. Ik kan me altijd in andere standpunten vinden als het gaat om thuis of zkh bevallen, borst of fles, thuisblijven of fulltime werken. Iedereen zijn afwegingen toch? Inderdaad wat jij zegt Saga, er zijn meerdere manieren om een kind liefdevol groot te brengen.

Ik ben overigens wel veroordelend als het aankomt op opvoeding van anderen merk ik. Van die blagen die alles mogen, of de hele boel bij elkaar schreeuwen of slopen. Dat trek ik zeer slecht! En niet inenten, ook z’n ding. Misschien omdat anderen er ook last van hebben in deze voorbeelden.

Wij hebben ook een nieuwbouwhuis. Alles dus al voor elkaar, ook in de babykamer-to-be. Misschien een kleurtje ,verder meubels en aankleding. Heb er nu al zin in!! Maar durf nog geen winkel in voordat iedereen het weet, haha. Overigens kan ik me voorstellen dat ik het ledikantje de eerste tijd op onze kamer zet. We zien wel hoe dat gaat.

Jo wat betreft verzekeringen: ik heb me vorig jaar al verdiept in de pakketten. Zit bij Zilveren Kruis, aanvullend pakket twee sterren. Dus dat zit wel goed. Je eigen risico loopt snel op met alle testjes en dingetjes die langskomen denk ik, dus heb geen extra eigen risico genomen. En ik wil graag in geboortecentrum bevallen dus daar moet ik rekening mee houden. En fysio ook: ik heb al snel gedoe met spieren en rug/nek. Kan me zo voorstellen dat een zwangerschap (zeker op het laatst) niet helpt.

Soulsister ik hoop ook voor je dat jullie rustige karakter erfelijk is haha.

Eva viva fijn dat je je zo op je gemak voelt bij deze VK. Ik heb ook een goed gevoel bij degene waar ik nu zit. En leuk om je familie in te lichten he! Wat een geluk kun je ze geven.

Krullenbol voel jij je al wat beter? Hoop het zo! En anders zou ik zeker even praten over pilletjes, ze geven je echt niet iets dat schadelijk is.

Liedjepiedje wat leuk om je kids het zo te vertellen! En die reacties, vooral van je jongste, geniaal haha. Wij gaan het binnenkort ook vertellen aan mijn neefjes (8 en 6). Ben zo benieuwd hoe ze reageren!

Tinus heftig 35 kilo! Hopelijk lukt het nu beter om op goed gewicht te blijven.

Traveler wat leuk je vriendin zo te verrassen! Veel plezier!
Leuk om al die verschillende ideeen van iedereen te lezen.

Ik ben gisteren naar de gynaecoloog/verloskundige geweest. Alle bloedonderzoeken helemaal goed, baby goed, en krijg naast de nipt in Nederland hier ook nog eens een combinatietest waarbij ze me dan hopelijk het geslacht kunnen vertellen.
Heb gevraagd hoeveel controles ik krijg. Elke 3 wkn bij hem langs en daarnaast een echo tussen de 11-14 wkn, 20 wkn, 26 wkn en 34 wkn.
Daarnaast natuurlijk nog de nipt test met echo in Nederland bij 10 wkn en we hebben as dinsdag bij 9 wkn een echo staan. Als alles dus goed gaat zien wij ons kindje dus behoorlijk vaak en zullen we het geslacht rond 13 wkn weten.

Verder uitgebreid gesprek over wat wel en niet eten, ziekhuis voor bevalling, wat niet doen met sporten, wel of niet pijnmedicatie etc. Erg interessant en informerend.
Wauw PKT dat klinkt erg uitgebreid! Heerlijk lijkt me dat haha, zo vaak je baby zien. Dan weet je al snel wat het wordt zeg! En super fijn ook dat alle onderzoeken helemaal goed zijn tot nu toe. Hoe voel je je?
Brown eyes, tja wat zal ik zeggen. Het is niet erger of slechter geworden dus dat vind ik al heel positief. Ben alleen nog steeds de hele dag en nacht misselijk.

Daardoor voel ik me gewoon niet fit, zou graag willen sporten maar voel me er eigenlijk momenteel gewoon te zwak voor. Eet slecht dat is wel echt een probleem aan het worden. Lust bijna niets meer voor mijn gevoel.
Fruit ben ik nu helemaal verslaafd aan maar van teveel krijg ik vieze stink scheetjes (waar ik dan zelf weer heel misselijk van wordt :facepalm: ), simpele sla met tomaat en komkommer ook, bouillonsoep met soepstengels, en geroosterd brood met jam. Dat is het. En zuur drinken met prik.
En van alles mini porties. Als ik teveel eet wordt ik nog misselijker maar als mijn maag te leeg is (wat nogal snel gaat als je zo weinig eet) ook. Loop dus met een tas vol met noten, droge crackers, dadelbar, en rozijnen rond en prop de hele dag maar wat in mijn mond. Hahaha

Warm eten hoef ik in ieder geval echt niet meer momenteel het idee alleen al brrrr. En gesmolten kaas is ook zoiets waar ik echt ineens een fobie voor heb ontwikkeld kan het zelfs mijn vriend niet zien eten.

Hoe is dat met jou? En met de rest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven