Gezondheid alle pijlers

Luizen/neten vraag

31-08-2017 18:29 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké deze ochtend ontdekt dat dochterlief haarluizen heeft. Snel anti-luizen/neten middel van de apotheek gehaald en intussen draait de wasmachine al voor de 4e keer.

Gekamd met een netenkam. Ik zie geen luizen meer maar nog wel kleine neten. Sommigen dicht bij de haargrens (ongeveer 1 cm van de haargrens, sommigen nog iets dichter) sommigen halverwege de haarlok. Nou weet ik dus niet of dat nu dode neten zijn of nog levenden. Vanochtend waren de neten eigenlijk niet eens zichtbaar alleen de luizen. Na het anti luis/neten middel werden de neten pas echt zichtbaar. Zijn deze neten nog 'levend' na twee x anti-luis/neten middel vandaag???
De apotheker zei dat ik het middel volgende week nog eens moet herhalen.
Maar wat nu met die dode of levende neten?
Kan het zijn dat er bv morgen al weer nieuwe luizen geboren kunnen worden?

Had gehoopt dat mijn kids nooit luizen zouden krijgen want ik weet nog als kind dat dat zo een rot werk is om er vanaf te komen.

I hate this!!!!

Wie kan me adviseren?
hanaa wijzigde dit bericht op 31-08-2017 18:31
1.14% gewijzigd
Elke dag kammen de komende weken.
Waarom 2x luizengif?
Wassen is ook niet nodig.
Het probleem is dat ik ze er niet uit krijg met de netenkam. Het zijn er zoveel dat ik een week bezig ga zijn met mijn handen..
Is er eens kans dat de neten gewoon dood zijn maar nog vastzitten?
Gaasje in de kam en dagelijks kammen voor wat uitkomt.
MoirenPhae schreef:
31-08-2017 18:31
Waarom 2x luizengif?
Wassen is ook niet nodig.

Mijn dochter had lang haar tot bijna haar heupen. Het lukt me niet om overal dat spul erin te krijgen, wassen en kammen was een ramp
Dus na de 1e X heb ik haar haar tot boven haar schouders geknipt en nog eens dat spul erin gedaan.
(Ze wilde sowieso al weken haar haar korter hebben dus dat was geen probleem voor haar)
Buiten wat al gezegd is: denk eraan om knuffels (waarmee geslapen word) ook schoon te maken. 2 manieren: 24 uur in de vriezer of een paar minuten in de magnetron. Dat heb ik met de knuffel van dochter gedaan. Die kon echt niet zonder slapen..
MoirenPhae schreef:
31-08-2017 18:34
Gaasje in de kam en dagelijks kammen voor wat uitkomt.

Ik ga een gaasje gebruiken, bedankt. Moet het haar perse nat zijn tijdens het kammen?
Hier deze vakantie drie keer gif en dagelijks kammen. Die die die motherfuckers!!!!!
marjolein853 schreef:
31-08-2017 18:36
Buiten wat al gezegd is: denk eraan om knuffels (waarmee geslapen word) ook schoon te maken. 2 manieren: 24 uur in de vriezer of een paar minuten in de magnetron. Dat heb ik met de knuffel van dochter gedaan. Die kon echt niet zonder slapen..

Ik heb ze in een plastic zal gedaan. Luchtdicht gemaakt en beneden in het kelderhok gezet
Het-groepje schreef:
31-08-2017 18:37
Hier deze vakantie drie keer gif en dagelijks kammen. Die die die motherfuckers!!!!!

Na 3x nog steeds????:-(

Hoe zorg je ervoor dat jij zelf of andere gezinsleden niet besmet raken?
Maar zijn neten ook besmettelijk??
Neten die meer dan 1 cm van de hoofdhuid af zitten zijn dood. Je haar groeit namelijk 1 cm per maand. Deze neten zijn dus minimaal een maand oud. En neten komen na twee weken uit.
marjolein853 schreef:
31-08-2017 18:36
Dit is achterhaald. Luizen kunnen maar heel kort (ik geloof een uur) buiten het hoofd leven. Je hoeft dus niks meer te wassen.
Het enige dat helpt is kammen, kammen, kammen. 2 weken lang.
Kijk eens op de site van het RIVM; het enige dat helpt is twee weken consequent kammen. Wassen etc. hoeft niet. En je hoeft er ook niet voor te schamen; het heeft niets met hygiëne te maken, is gewoon pech. Nu maar hopen dat alle ouders van de kinderen in de klas van je kind consequent kammen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hanaa schreef:
31-08-2017 18:39
Na 3x nog steeds????:-(

Hoe zorg je ervoor dat jij zelf of andere gezinsleden niet besmet raken?
Broertje is blond en heeft steeds niks, zag je anders zitten. Die wordt wekelijks gekamd voor de vorm maar niks.
Wij zijn ook behandeld en ik doe random af en toe kammen, na de eerste keer schoon.
Ze zitten steeds maar op 1 kind. Heel raar.
watdachtjehiervan schreef:
31-08-2017 18:40
Neten die meer dan 1 cm van de hoofdhuid af zitten zijn dood. Je haar groeit namelijk 1 cm per maand. Deze neten zijn dus minimaal een maand oud. En neten komen na twee weken uit.

Zitten 'verse'/levende neten direct op de haargrens of tegen de hoofdhuid? Want de neten die ik nu ontdek zitten er vanaf
Sommigen echt 5 cm maar een enkele toch tegen de 1 cm/ kan ook iets minder zijn maar niet tegen de hoofdhuid aan.
Belle73 schreef:
31-08-2017 18:47
Kijk eens op de site van het RIVM; het enige dat helpt is twee weken consequent kammen. Wassen etc. hoeft niet. En je hoeft er ook niet voor te schamen; het heeft niets met hygiëne te maken, is gewoon pech. Nu maar hopen dat alle ouders van de kinderen in de klas van je kind consequent kammen.

Morgen is de 1e schooldag (België )
Hanaa schreef:
31-08-2017 18:51
Morgen is de 1e schooldag (België )
Dat moet je het in ieder geval even op school zeggen. Heb je enig idee waar je kind ze opgelopen heeft? Hier is het advies wat ik bedoelde (http://www.rivm.nl/Onderwerpen/H/Hoofdluis)
Belle73 schreef:
31-08-2017 18:54
Dat moet je het in ieder geval even op school zeggen. Heb je enig idee waar je kind ze opgelopen heeft? Hier is het advies wat ik bedoelde (http://www.rivm.nl/Onderwerpen/H/Hoofdluis)

Bedankt! Ga het zo doorlezen
Ik denk gewoon tijdens de zomervakantie. We waren in Nederland bij mijn ouders. Ze speelde met kinderen uit de wijk van mijn ouders.
Tja, Nederland hè, daar heb je dus al ;)
Ellendige ellende die luizen. Die neten gaan dus niet dood van dat luizenspul, dacht ik dus.
Kammen met azijn in het haar wil de neten doen loslaten. Dat is dus de hele ellende van die luizen.
Luis weg, neet blijf zitten, neet word baby en legt weer eitjes. Eigenlijk is het best om dus alle haartjes te doen
van de neten, met je nagels eruit plukken. Klinkt misschien vies en is het ook maar het is de enige manier.
En daarna gel gebruiken, de kinderen hadden het hier dus ooit wel maar de vader had niks maar die gebruikte
dus wel gel in zijn haar. Die neten die echt dood zijn hangen onderaan het haar, die vlakbij de hoofdhuis zitten tot
zeker wel 5 cm onder de hoofdhuid zijn levend. Ik had er zelfs met een zaklamp op het haar gezocht.
anoniem_351488 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 19:07
14.84% gewijzigd
Elke dag kammen en bij voorkeur met conditioner in. Dan wordt het haar goed glad en kam je de luizen er nog makkelijker uit en het doet minder pijn voor je dochter. De neten die verder dan een centimeter van de hoofdhuid zitten zijn waarschijnlijk dood, al neem ik nooit het risico.
Ik haal ze er, als ze blijven zitten met de luizenkam, met mijn nagels uit. Je hebt een speciale luizenkam met groeven waarmee je de neten ook kapot trekt.
Ik verschoon haar bed altijd voor het idee en knuffels laat ik twee dagen uit haar bed (voor het geval dat er nog een sterke langlevende luis inzit). Na twee dagen klop ik ze uit en mogen ze het bed weer in.
Een strakke vlecht met eventueel gel of haarlak helpt goed tegen luis. Tea tree olie in de nek en achter de oren helpt ook zeggen ze. Vinden luizen stinken.
Succes!
iloveangels schreef:
31-08-2017 19:04
Ellendige ellende die luizen. Die neten gaan dus niet dood van dat luizenspul, dacht ik dus.
Kammen met azijn in het haar wil de neten doen loslaten. Dat is dus de hele ellende van die luizen.
Luis weg, neet blijf zitten, neet word baby en legt weer eitjes. Eigenlijk is het best om dus alle haartjes te doen
van de neten, met je nagels eruit plukken. Klinkt misschien vies en is het ook maar het is de enige manier.
En daarna gel gebruiken, de kinderen hadden het hier dus ooit wel maar de vader had niks maar die gebruikte
dus wel gel in zijn haar.
Zaten die neten dicht bij de hoofdhuid?
iloveangels schreef:
31-08-2017 19:04
dus wel gel in zijn haar.
Zaten die neten dicht bij de hoofdhuid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven