Luizen/neten vraag
donderdag 31 augustus 2017 om 18:29
Oké deze ochtend ontdekt dat dochterlief haarluizen heeft. Snel anti-luizen/neten middel van de apotheek gehaald en intussen draait de wasmachine al voor de 4e keer.
Gekamd met een netenkam. Ik zie geen luizen meer maar nog wel kleine neten. Sommigen dicht bij de haargrens (ongeveer 1 cm van de haargrens, sommigen nog iets dichter) sommigen halverwege de haarlok. Nou weet ik dus niet of dat nu dode neten zijn of nog levenden. Vanochtend waren de neten eigenlijk niet eens zichtbaar alleen de luizen. Na het anti luis/neten middel werden de neten pas echt zichtbaar. Zijn deze neten nog 'levend' na twee x anti-luis/neten middel vandaag???
De apotheker zei dat ik het middel volgende week nog eens moet herhalen.
Maar wat nu met die dode of levende neten?
Kan het zijn dat er bv morgen al weer nieuwe luizen geboren kunnen worden?
Had gehoopt dat mijn kids nooit luizen zouden krijgen want ik weet nog als kind dat dat zo een rot werk is om er vanaf te komen.
I hate this!!!!
Wie kan me adviseren?
Gekamd met een netenkam. Ik zie geen luizen meer maar nog wel kleine neten. Sommigen dicht bij de haargrens (ongeveer 1 cm van de haargrens, sommigen nog iets dichter) sommigen halverwege de haarlok. Nou weet ik dus niet of dat nu dode neten zijn of nog levenden. Vanochtend waren de neten eigenlijk niet eens zichtbaar alleen de luizen. Na het anti luis/neten middel werden de neten pas echt zichtbaar. Zijn deze neten nog 'levend' na twee x anti-luis/neten middel vandaag???
De apotheker zei dat ik het middel volgende week nog eens moet herhalen.
Maar wat nu met die dode of levende neten?
Kan het zijn dat er bv morgen al weer nieuwe luizen geboren kunnen worden?
Had gehoopt dat mijn kids nooit luizen zouden krijgen want ik weet nog als kind dat dat zo een rot werk is om er vanaf te komen.
I hate this!!!!
Wie kan me adviseren?
hanaa wijzigde dit bericht op 31-08-2017 18:31
1.14% gewijzigd
dinsdag 5 september 2017 om 14:15
Je komt enorm gestresst over. Ik kan me niet voorstellen dat je dochter dat niet meekrijgt.Hanaa schreef: ↑05-09-2017 11:53Ik laat echt niks merken en zeg tijdens het kammen al grappend tegen haar dat we ze gaan verslaan en dat ik ze ook had als kind en mijn broers ook, mijn vriend vertelde haar dat ze zich echt niet moest schamen want hij had ze ook vaaaaak als kind.
Maar van binnen -ik ga gewoon eerlijk zijn- walg ik enorm van luizen
Mijn kinderen zijn niet verdrietig en schamen zich niet als ze luizen hebben. Ze vinden hooguit het vele kammen vervelend.
woensdag 6 september 2017 om 23:08
Ik vertel het ook aan iedereen. En als ik later hoor dat iemand luizen had die is komen spelen en die wist dat, dan spreek ik de moeder erop aan dat ik dat graag vantevoren weet.
We appen het allemaal gewoon rond als iemand ze heeft. En de kinderen zijn er ook allemaal heel open over en vertellne het hun vriendinnen.
Dat is echt de enige manier om er snel iets aan te kunnen doen. Anders blijven ze elkaar besmetten.
En relax TO. Het zijn maar luizen. Zo normaal!
Wel irritant, maar jij maakt er teveel heisa van. Met azijn gaan slapen, alles wassen, nog meer spul kopen: echt, gewoon kammen is ook prima.
We appen het allemaal gewoon rond als iemand ze heeft. En de kinderen zijn er ook allemaal heel open over en vertellne het hun vriendinnen.
Dat is echt de enige manier om er snel iets aan te kunnen doen. Anders blijven ze elkaar besmetten.
En relax TO. Het zijn maar luizen. Zo normaal!
Wel irritant, maar jij maakt er teveel heisa van. Met azijn gaan slapen, alles wassen, nog meer spul kopen: echt, gewoon kammen is ook prima.
woensdag 6 september 2017 om 23:21
Ik begrijp wel waarom jij een jeukend hoofd hebt.Hanaa schreef: ↑05-09-2017 11:50We moeten deze donderdag de 2 e behandeling ondergaan. Als het dan nog niet weg is bij haar ga ik die vd action proberen
Ik heb gisterenavond mijn haar vol met azijn gedaan. Heel de nacht mee geslapen. Deze ochtend mijn haar vol listerine en een plastic kap erover. Een uur laten trekken. Vervolgens conditioner erin en ben in de douche gaan kammen. Geen enkele neet of luis gevonden! Maar nog steeds die vervelende jeuk op mijn hoofd...
Het is die jeuk die mij zo paranoïde maakt.
Nu deze ochtend alles kussenslopen en dekbedden in de was.
Zoon al sinds een paar dagen tea tree olie op zijn haar/kussen/jas/dekbed/achter zijn oren en nek gedaan maar ik meen iets van een neet op zijn kussen sloop te hebben gezien. Piepklein dat wel. Straks zijn haar gaan kammen. Ik hoop het zóó erg van niet. ..
donderdag 7 september 2017 om 13:09
Vandaag de herhaal behandeling (luizen shampoo) weer toegepast bij mezelf.
Uur lang in laten trekken, plastic kapje erover. Daarna nat gekamd met twee verschillende luizen/netenkammen. Geen enkele luis te zien..Gelukkig. ik was ervan overtuigd dat ik toch nog luisjes had. Mijn vriend heeft mijn haar eergisteren nog zitten inspecteren maar zag niks. Toch constant steeds die jeuk.
Maar vandaag na weer chemische zooi in mijn haar kwam er niks uit.
Wellicht is mijn hoofdhuid gewoon geïrriteerd?
Gisterenavond tijdens het kammen bij mijn dochter geen enkele luis gevonden. Vanochtend helaas toch weer een levende eruit gekamt..
Straks na school de herhaal behandeling toepassen.
Daarna nog een tijdje door blijven kammen.
Maandag heeft heel de school luizencontrole. Als mijn dochter dan luisvrij blijkt maar er wel bij een ander kind luizen wordt ontdekt ga ik nog een paar weken extra blijven kammen.
Hopelijk vernietigt de herhaal behandeling vanmiddag de laatste luisjes!
Uur lang in laten trekken, plastic kapje erover. Daarna nat gekamd met twee verschillende luizen/netenkammen. Geen enkele luis te zien..Gelukkig. ik was ervan overtuigd dat ik toch nog luisjes had. Mijn vriend heeft mijn haar eergisteren nog zitten inspecteren maar zag niks. Toch constant steeds die jeuk.
Maar vandaag na weer chemische zooi in mijn haar kwam er niks uit.
Wellicht is mijn hoofdhuid gewoon geïrriteerd?
Gisterenavond tijdens het kammen bij mijn dochter geen enkele luis gevonden. Vanochtend helaas toch weer een levende eruit gekamt..
Straks na school de herhaal behandeling toepassen.
Daarna nog een tijdje door blijven kammen.
Maandag heeft heel de school luizencontrole. Als mijn dochter dan luisvrij blijkt maar er wel bij een ander kind luizen wordt ontdekt ga ik nog een paar weken extra blijven kammen.
Hopelijk vernietigt de herhaal behandeling vanmiddag de laatste luisjes!
donderdag 7 september 2017 om 13:39
donderdag 7 september 2017 om 13:57
Als de jeuk nog een paar daagjes aanhoudt ga ik naar de huisarts. Erg vervelend dit.