Gezondheid alle pijlers

Trichomonas

31-08-2017 18:10 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Ik kreeg een tweetal weken terug last van vaginale jeuk en enorm veel lopende afscheiding met een kaasachtige geur. Ik kon niet meer op stap zonder het dragen van een maandverband (ook al is dit ook niet gezond..). Ik dacht eerst aan een vaginale schimmel, maar behandeling hielp hier niet bij. Bij de huisdokter een staal laten nemen van de uitscheiding. Dinsdag kwam ik te weten Trichomonas te hebben... Een soa, een parasiet die via seksueel contact wordt overgedragen. Mijn vriend en ik zijn monogaam, dus begrijpen beiden niet waar dit vandaan kan komen (we zijn bijna een jaar samen). Op enkele websites las ik dat het in een zwembad en bij hogere temperaturen kan overleven (ik kwam toen net terug van reis dus is misschien een optie). Ook zou het volgens enkele bronnen meerdere jaren in je lichaam kunnen sluimeren voor je symptomen ervaart.

Ter behandeling kreeg ik Fragyl 500mg voorgeschreven. Hiervan moest ik in 1 keer 4 capsules innemen, meer niet. Geen bijwerkingen ondervonden (behalve een vieze metaalsmaak in de mond, maar hé gelukkig was het dat maar). Deze heb ik woensdagochtond ingenomen.

Mijn vraag is wanneer ik nu eigenlijk resultaat zou moeten zien? Ik heb niet de indruk dat de geur al minder is, de afscheiding is wel minder, maar is er nog.. Op sommige forums las ik dat vrouwen de dag erna al van hun klachten verlost zijn :/
anoniem_302817 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 18:22
5.35% gewijzigd
Ik denk dat je vriend niet zo eerlijk is.

Terug naar de huisarts.
MoirenPhae schreef:
31-08-2017 18:14
Ik denk dat je vriend niet zo eerlijk is.

Terug naar de huisarts.
Na het hem meerdere keren gevraagd te hebben? ...
Heb ook gelezen dat het tot jaren in je systeem kan blijven tot je symptomen ervaart
Borduurdertje schreef:
31-08-2017 18:19
Na het hem meerdere keren gevraagd te hebben? ...
Heb ook gelezen dat het tot jaren in je systeem kan blijven tot je symptomen ervaart
Dat staat niet in je OP. Alleen wat gespeculeer over zwembaden.
Kan je ook zwanger van raken trouwens, dus doe ook even een zwangerschapstest.
Ach wat flauw, het snel in de OP zetten.
Is je vriend wel getest.
MoirenPhae schreef:
31-08-2017 18:25
Ach wat flauw, het snel in de OP zetten.
Mag dat niet? Hé ik ben ook niet wonderwoman die alles onmiddelijk weet, eraan denkt en intussen vermeld..

En mijn vriend wordt sowieso mee behandeld vanwege de besmettingskans
Trichimonas wordt alleen door seks overbracht. Van een w.c.-bril krijg je geen soa. Trichomonas kan bij mannen spontaan genezen binnen een paar weken. Omdat jij het pas hebt, zal hij nog drager zijn van de parasiet.
Ik heb hetzelf ook gehad, mijn ex beweerde ook bij hoog en laag dat hij niet vreemd was gegaan. Uiteindelijk kwam toch de aap uit de mouw.
tulpje25 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 18:52
Reden: .
24.91% gewijzigd
Tulpje25 schreef:
31-08-2017 18:49
Trichimonas wordt alleen door seks overbracht. Van een w.c.-bril krijg je geen soa. Trichomonas kan bij mannen spontaan genezen binnen een paar weken. Omdat jij het pas hebt, zal hij nog drager zijn van de parasiet.
Ik heb hetzelf ook gehad, mijn ex beweerde ook bij hoog en laag dat hij niet vreemd was gegaan. Uiteindelijk kwam toch de aap uit de mouw.
Ik heb het hem meerdere keren gevraagd :/ Zou hij er echt over blijven liegen ....
Kan ik de parasiet gekregen hebben van een ex een goed jaar geleden en nu pas symptomen krijgen?
Ja, mannen liegen. Ook als je het vaker dan 1x vraagt.
Internagelaktisch
Borduurdertje schreef:
31-08-2017 18:54
Ik heb het hem meerdere keren gevraagd :/ Zou hij er echt over blijven liegen ....
Kan ik de parasiet gekregen hebben van een ex een goed jaar geleden en nu pas symptomen krijgen?
Lijkt mij sterk. Omdat als je het hebt binnen een maand wel opduikt. Het heeft een incubatietijd van een maand volgens het rivm.
tulpje25 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 19:00
Reden: .
0.78% gewijzigd
Mijn vriend is toen naar een festival geweest met vrienden. Ik ben op reis geweest. Ik heb gelezen dat het per uitzondering via zwembaden, vuile wc's, gedeelde handdoeken,.. kan komen.
Ik denk (en hoop vooral) dat hij er echt niet over liegt..
De incubatietijd bedraagt inderdaad volgens vele bronnen tot 28 dagen. Heb ook al enkele keren gelezen dat het maanden tot jaren in je lichaam kan blijven zonder symptomen te vertonen.
Op de duur weet je niet meer wat te denken
Ik denk ook dat je vriend niet eerlijk is..
Bij mannen gaat trichomonas namelijk ook vaak vanzelf weer weg,dus de besmetting is van kort geleden
De oorzaak bij vieze zwembaden leggen is je hoofd in het zand stoppen!
Maar ze houdt van hem, snap dat dan.
Cateautje schreef:
31-08-2017 19:48
Maar ze houdt van hem, snap dat dan.
Liefde maakt blind.
En mensen die denken dat ze een goede relatie hebben terwijl dat niet zo is.
Borduurdertje schreef:
31-08-2017 19:06
Mijn vriend is toen naar een festival geweest met vrienden. Ik ben op reis geweest. Ik heb gelezen dat het per uitzondering via zwembaden, vuile wc's, gedeelde handdoeken,.. kan komen.
Ik denk (en hoop vooral) dat hij er echt niet over liegt..
De incubatietijd bedraagt inderdaad volgens vele bronnen tot 28 dagen. Heb ook al enkele keren gelezen dat het maanden tot jaren in je lichaam kan blijven zonder symptomen te vertonen.
Op de duur weet je niet meer wat te denken
Je gaat het vanzelf opnieuw merken. Als de infectie door antibiotica weg is en je vriend is niet behandeld, krijg je het vanzelf nog een keer. Door zwembaden krijg je geen trichomonas
Tulpje25 schreef:
31-08-2017 21:24
Je gaat het vanzelf opnieuw merken. Als de infectie door antibiotica weg is en je vriend is niet behandeld, krijg je het vanzelf nog een keer. Door zwembaden krijg je geen trichomonas
Mijn vriend neemt morgen de pillen. Hij heeft zich nu niet laten testen, we gaan ervan uit dat hij de parasiet ook heeft. Hij heeft zich voor onze relatie op soa's laten testen en deze was negatief
Lastig zeg, moet je je vriend geloven of niet.
Zou zelf ook niet weten wat ik moest geloven als ik in jou schoenen stond. Sterkte.
summer is a state of mind
c_est_moi schreef:
31-08-2017 22:38
Lastig zeg, moet je je vriend geloven of niet.
Zou zelf ook niet weten wat ik moest geloven als ik in jou schoenen stond. Sterkte.
Ik heb het meerdere keren gevraagd. Hij zei zelf het er al moeilijk mee te krijgen dat ik wantrouwend overkom... Maar ja logisch toch dat je je die vraag stelt rond vreemdgaan bij deze diagnose... En het lezen van alle forums en websites doet er ook geen goed aan. Gelukkig is het gemakkelijk te behandelen en blijven de symptomen hopelijk weg.
Borduurdertje schreef:
31-08-2017 22:43
Ik heb het meerdere keren gevraagd. Hij zei zelf het er al moeilijk mee te krijgen dat ik wantrouwend overkom... Maar ja logisch toch dat je je die vraag stelt rond vreemdgaan bij deze diagnose... En het lezen van alle forums en websites doet er ook geen goed aan. Gelukkig is het gemakkelijk te behandelen en blijven de symptomen hopelijk weg.
En hij heeft geen een keer gevraagd hoe jij er aan gekomen bent?
MoirenPhae schreef:
31-08-2017 22:44
En hij heeft geen een keer gevraagd hoe jij er aan gekomen bent?
Dat vragen we ons beiden af. Hij weet dat ik niet vreemd ben gegaan, vertrouwt me volledig. Hij denkt eerder dat hij aan de oorzaak ligt door het leven in vuile omstandigheden enkele dagen lang (festival). Of ik draag het al een tijdje en krijg nu pas symptomen
Borduurdertje schreef:
31-08-2017 23:03
Dat vragen we ons beiden af. Hij weet dat ik niet vreemd ben gegaan, vertrouwt me volledig. Hij denkt eerder dat hij aan de oorzaak ligt door het leven in vuile omstandigheden enkele dagen lang (festival). Of ik draag het al een tijdje en krijg nu pas symptomen
Daar krijg je geen SOA van. Een Seksueel Overdraagbare Aandoening krijg je door te neuken.
MoirenPhae schreef:
31-08-2017 23:05
Daar krijg je geen SOA van. Een Seksueel Overdraagbare Aandoening krijg je door te neuken.
Volgens recente wetenschappelijke artikels bestaat ook de kans dit niet door seks te krijgen en dat het even in je lichaam aanwezig kan zijn voor je symptomen toont. Er zijn zelfs personen die dit oplopen zonder ooit "te neuken" om het in jouw woorden te zeggen
Festival uhuh.
Dan ben ik wel benieuwd naar die recente wetenschappelijke artikelen. Straks krijgen we chlamydia 0f andere soa's van wasmiddel!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven