Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik had gisteren een kaartje in de bus uit Rusland : een prachtige illustratie van een ijsvogel. Ik ben er helemaal verliefd 😍 op.

Ik heb deze week al meerdere kaartjes op de bus gedaan. Ik moet er alleen nog eentje sturen naar Wit-Rusland. Maar ik twijfel nog over wat ik ga sturen.

Spannend dat jouw kaartje naar Vlissingen nog geregistreerd moet worden LunchLover. Wellicht is de Vlissinger (m/v) nog op vakantie?
.
lunchlover wijzigde dit bericht op 01-09-2017 00:07
99.53% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Tinkerhell schreef:
31-08-2017 08:32
Ik breng mijn kaarten tegenwoordig bij het PostNL punt in onze boekhandel. Zit vlakbij de supermarkt waar we altijd boodschappen doen, dus kom er toch regelmatig langs en is het enige punt waar elke werkdag de post opgehaald wordt. De brievenbussen worden hier ook gemakkelijk een week genegeerd, is me opgevallen
Brievenbussen worden hier wel geleegd hoor, alleen het hele weekend + de maandag niet, maar dat is tegenwoordig zoals het gaat. Op de brievenbus staat ook altijd wanneer de volgende lichting is, en die wordt elke dag bijgesteld.
Als jij denkt dat een brievenbus bij jou in de buurt niet geleegd wordt op de dagen dat dit moet, dan kun je volgens mij wel een klacht indienen. De posterijen maken er namelijk reclame mee dat post de volgende dag bezorgd wordt, mits voor 5 uur gepost. Als de brievenbus niet geleegd wordt, kunnen ze dat dus niet waarmaken en laat één van hun medewerkers een steekje vallen. Dat willen ze zéker wel weten!
Later is nu
Ik heb de afgelopen dagen 4 kaartjes gekregen, die ga ik zo registreren. EN ik móet de kaartjes nog schrijven, waarvan ik adressen heb, want zaterdag gaan we weg, dat zou jammer zijn.
Later is nu
.
lunchlover wijzigde dit bericht op 01-09-2017 00:08
0.00% gewijzigd
Dreamer schreef:
31-08-2017 11:50
Brievenbussen worden hier wel geleegd hoor, alleen het hele weekend + de maandag niet, maar dat is tegenwoordig zoals het gaat. Op de brievenbus staat ook altijd wanneer de volgende lichting is, en die wordt elke dag bijgesteld.
Als jij denkt dat een brievenbus bij jou in de buurt niet geleegd wordt op de dagen dat dit moet, dan kun je volgens mij wel een klacht indienen. De posterijen maken er namelijk reclame mee dat post de volgende dag bezorgd wordt, mits voor 5 uur gepost. Als de brievenbus niet geleegd wordt, kunnen ze dat dus niet waarmaken en laat één van hun medewerkers een steekje vallen. Dat willen ze zéker wel weten!
Zit inderdaad wel na te denken over een melding als het nog langer zo doorgaat. Dat "volgende lichting" venstertje wordt inderdaad vaak dagen niet bijgewerkt. Misschien een paar keer een fotootje maken als bewijs of zo. Als dat tenminste lukt met voldoende omgeving erbij zodat je ziet dat het dezelfde bus is
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
zou ik zeker doen, Tinkerhell. Het kan nu aan vakanties liggen, natuurlijk, maar daar kun je niet alles op schuiven. Het is gewoon fout. Je rekent erop dat de bus geleegd wordt op het moment dat ze dat beloven.

Kijk wat ik in m'n mailbox kreeg:

You joined Postcrossing 5 years ago today... so today is your "Postcrossingversary"! Hurray!

Happy anniversary! Thank you for sticking around and making the world a better place, one postcard at a time.

Postally yours,
Postcrossing

Hoe leuk ;-)
Later is nu
OH en ik ga naar Zuid Frankrijk. Voor meelezers die denken te weten waar ik woon: huis blijft niet leeg achter :proud:
Later is nu
Dreamer schreef:
31-08-2017 16:56
OH en ik ga naar Zuid Frankrijk. Voor meelezers die denken te weten waar ik woon: huis blijft niet leeg achter :proud:
Zuid-Frankrijk :heart: :sun: :flirting:
Lucky you! (welke regio? Mocht je dat hier kwijt willen....)
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 01-09-2017 19:36
16.62% gewijzigd
Ben dol op Frankrijk! Heel veel plezier daar alvast enne... een glaasje champagne op je Crossingversary :cheers:
.
anoniem_332585 wijzigde dit bericht op 01-09-2017 07:29
Reden: Op verzoek gewist
0.00% gewijzigd
Provence

~gaat op zoek naar Lunchlover~
Later is nu
.
lunchlover wijzigde dit bericht op 01-09-2017 00:08
99.16% gewijzigd
En het *, dat je verzonden hebt. B-)
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:10
81.58% gewijzigd
Later is nu
LunchLover schreef:
31-08-2017 19:19
Hey dat is wel een beetje creepy dat jullie mij kunnen vinden O_O

Daarmee niet zeggende of het klopt of niet. :proud:
Owja, sorry. Die waarschuwing zou ik nog in de OP zetten. :-$
Labellei is echt een ster, net als Snorhaar (maar die heb ik al even niet gezien? Waar ben je Snorhaar :shout: )
Later is nu
Wat leuk om al die vooruitgang te lezen!
Bij mij gaat het ook snel, mag inmiddels een maximum van 7 kaartjes tegelijk versturen :-D

Hoe gaat dat dat je elkaar kunt vinden op postcrossing vanuit het viva forum? Want jullie kennen elkaar niet toch? Ben nu ook wel benieuwd naar wat jullie allemaal versturen en ontvangen! :roll:
Appreciate the little things in life
Mja, hoe het word uitgevist weet ik ook niet, maar eerlijk gezegd ben ik er niet al te happy mee. Als je het al weet wie ik ben, is het ook niet nodig om dit nog te melden op het forum. Niet voor niets ben je hier anoniem. Kunnen jullie die dingen waarmee je denkt mij al dan niet te herkennen wissen op dit topic? :-[

Voel me nu bijna genoodzaakt al mijn berichten hier te wissen in dit topic, op anoniem te gaan en een nieuwe nick aan te maken. :cry:
LunchLover schreef:
01-09-2017 00:06
Mja, hoe het word uitgevist weet ik ook niet, maar eerlijk gezegd ben ik er niet al te happy mee. Als je het al weet wie ik ben, is het ook niet nodig om dit nog te melden op het forum. Niet voor niets ben je hier anoniem. Kunnen jullie die dingen waarmee je denkt mij al dan niet te herkennen wissen op dit topic? :-[

Voel me nu bijna genoodzaakt al mijn berichten hier te wissen in dit topic, op anoniem te gaan en een nieuwe nick aan te maken. :cry:
Ja zo had ik het nog niet bekeken inderdaad.....
Appreciate the little things in life
Ik heb de herkenbare feiten gewist, Lunchlover. Sorry dat je zo geschrokken bent. Reden dat we altijd melden dat we je gevonden hebben en wat wij gefavoriet hebben, is dat het de-anoniemiseren 2 kanten op werkt. Je kunt ons nu ook vinden :)

Verder ben ik erg goed in vergeten wie wie is :-?

Ik heb zojuist nog even snel de laatste 4 kaartjes geschreven. Toch maar niet meer adressen aangevraagd. Ik dacht tijd zat te hebben, maar moet nog verder inpakken (echt, alleen voor mezelf, hoe moeilijk kan het zijn.. ) en naar de kapper. Nou vindt man kapper niet nodig, dus kennelijk kan ik daar ook mee wachten tot ná de vakantie :proud:
Later is nu
Vinden mannen een kapper überhaupt ooit nodig dan? :rofl:
Nou , voor hemzelf dus wél hè. Kennelijk maakt een kapper bij mij niet echt uit (dat klopt ook wel) Anyways, geen van de 3 kappers in de wijk had nog ruimte, dus ik ga met een warrige krullenbos op vakantie.
Later is nu
LunchLover: sorry!
Het was uiteraard niet de bedoeling je te laten schrikken. Ik heb de bewuste tekst gewist.
Ik hoop van harte dat je hier nog wel gezellig mee blijft schrijven. :redrose:

Ik heb zojuist weer twee adressen getrokken. USA en Oostenrijk. Niet echt bijzondere wensen qua kaartjes, maar ik zal wat leuks (hoop ik) voor ze uitzoeken.

Goed weekend allemaal!
En jij een goede vakantie gewenst Dreamer.
Ik ben best wel een beetje jaloers, ik :heart: de Provence. De laatste keer dat ik daar was heb ik heel veel kaartjes gekocht, en dat was lang vóór Postcrossing!

Afbeelding
labellei schreef:
01-09-2017 19:42
LunchLover: sorry!
Het was uiteraard niet de bedoeling je te laten schrikken. Ik heb de bewuste tekst gewist.
Ik hoop van harte dat je hier nog wel gezellig mee blijft schrijven. :redrose:

Bedankt allemaal voor het aanpassen. Ik wil zeker mee blijven schrijven. :heart:

Ik heb vandaag nog een kaart verzonden. Had hem kort na middernacht aangevraagd in de hoop op iets bijzonders maar kreeg Canada :roll:
Tinkerhell schreef:
31-08-2017 08:32
Ik breng mijn kaarten tegenwoordig bij het PostNL punt in onze boekhandel. Zit vlakbij de supermarkt waar we altijd boodschappen doen, dus kom er toch regelmatig langs en is het enige punt waar elke werkdag de post opgehaald wordt. De brievenbussen worden hier ook gemakkelijk een week genegeerd, is me opgevallen
Volgens mij mag dat niet. Als het goed is, staat op de brievenbus hoe vaak hij geleegd wordt. Dat zal in principe elke dag zijn.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven