Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu

vrijdag 15 september 2017 om 20:45
vrijdag 15 september 2017 om 21:48

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

zaterdag 16 september 2017 om 20:46

zaterdag 16 september 2017 om 23:09
Ik heb er alleen toen ik weer begon 10 tegelijk getrokken (zonder boeiende landen, hoewel ik zuid afrika wel gaaf vond). Nu 1/2 per keer, afhankelijk van hoeveel hurrays er tegelijk aankomen. Ik denk ook dat het meer geluk is hoor. Volgens mij trekt iemand jouw adres zodra jij een adres aanvraagt, dus als jouw Bengaal net op dat moment een adres trekt komt hij bovenaan de stapel van 'te versturen kaarten', en jij trekt er 1 e voila.
Daarom probeer ik wel af en toe op andere tijden adressen te trekken om te zien of het uitmaakt. Ik werd van de week een keer in de nacht wakker omdat mijn zoon niet lekker was, toen had ik meteen een adres getrokken. Japan, vond ik ook wel tof (hoewel lang niet zo bijzonder lol).
Gisteravond een hurray uit Amerika, ik was wel beetje zenuwachtig voor die kaart want die dame had al wel 10.000 kaarten gestuurd/ontvangen maar ze was lyrisch over mijn kaart & zegels. Ik blij! Ik ga morgen denk ik een adres trekken. Vandaag nog een kaartje uit China, een die worden gemaakt (denk ik?) als er een meet-up is want dat stond erop geprint. Had nog nooit zo'n kaart gehad!

zondag 17 september 2017 om 14:08
10.000 kaarten al ontvangen... wow!! Ja dan snap ik wel dat het moeilijk word om een leuk en bijzonder kaartje te vinden.. Is je wel gelukt!!
Kon nog 5 kaarten versturen en dat heb ik nu gedaan helaas geen bijzondere landen of nieuwe landen getrokken.. Best jammer. Er loopt nu
2 x Rusland,
2 x China. Waarvan 1 al 53 dagen.. is al 20 dagen niet op de PC site geweest....
1 x Taiwan
1x Duitsland
1 x Nederland
1 x Polen
1 X Frankrijk.
1 X Hong Kong.
1X USA
En nu wachten tot er wat aankomen of kaartje dat verloopt..
Kon nog 5 kaarten versturen en dat heb ik nu gedaan helaas geen bijzondere landen of nieuwe landen getrokken.. Best jammer. Er loopt nu
2 x Rusland,
2 x China. Waarvan 1 al 53 dagen.. is al 20 dagen niet op de PC site geweest....
1 x Taiwan
1x Duitsland
1 x Nederland
1 x Polen
1 X Frankrijk.
1 X Hong Kong.
1X USA
En nu wachten tot er wat aankomen of kaartje dat verloopt..

zondag 17 september 2017 om 18:48
Goed bezig geweest Zomerelfje! Hopelijk krijg je snel weer een Hurray.
LunchLover, dat zijn inderdaad van die meeting kaartjes, die heb ik ook wel eens ontvangen.
En op gekke tijden adressen trekken heeft bij sommigen hier op het forum wel resultaat gegeven. Maar bij mij nog nooit. Ik heb er zelfs wel eens de wekker voor gezet zodat ik om bijvoorbeeld 4.00 uur 's ochtends een adres aan kon vragen. En dan baalde ik behoorlijk, zelfs in half bewusteloze toestand, wanneer ik wéér China of Duitsland trok.
En dan vroeg ik nog maar weer een adres aan. En dan werd het alwéér China. Na een aantal onrustige nachten heb ik de moed toen maar opgegeven.
Ik had dit weekend trouwens nog twee kaartjes in de bus, beide uit Tsjechië.
Eén van die twee was gestuurd door een Tsjech die maar 1 soort kaartje verstuurd. Met een kort standaard verhaaltje over het afgebeelde kasteel. Vind ik best saai
.
LunchLover, dat zijn inderdaad van die meeting kaartjes, die heb ik ook wel eens ontvangen.
En op gekke tijden adressen trekken heeft bij sommigen hier op het forum wel resultaat gegeven. Maar bij mij nog nooit. Ik heb er zelfs wel eens de wekker voor gezet zodat ik om bijvoorbeeld 4.00 uur 's ochtends een adres aan kon vragen. En dan baalde ik behoorlijk, zelfs in half bewusteloze toestand, wanneer ik wéér China of Duitsland trok.

Ik had dit weekend trouwens nog twee kaartjes in de bus, beide uit Tsjechië.
Eén van die twee was gestuurd door een Tsjech die maar 1 soort kaartje verstuurd. Met een kort standaard verhaaltje over het afgebeelde kasteel. Vind ik best saai

zondag 17 september 2017 om 22:53
zondag 17 september 2017 om 23:09
@ Labellei, oh wat saai zeg. Ik probeer niet dezelfde kaarten te sturen. Tenzij hij echt fantastisch is. Jammer dat ze niet een beetje meer moeite doen.
@ Koffiekopje welkom! Heb je maar 1 adres getrokken? Kaarten kunnen er best lang over doen. Ik zou meteen een paar kaarten versturen.
Wel leuk dat je het dorp hebt gegoogled! Dat zou ik ook eens moeten doen!
Hier nog een kaart naar Rusland. De derde al. Die doen er alleen altijd zo lang over. Net als nog 3 anderen verre landen. Mijn hoop ligt op een aantal Europese landen. Man ik heb echt te weinig geduld
@ Koffiekopje welkom! Heb je maar 1 adres getrokken? Kaarten kunnen er best lang over doen. Ik zou meteen een paar kaarten versturen.

Wel leuk dat je het dorp hebt gegoogled! Dat zou ik ook eens moeten doen!
Hier nog een kaart naar Rusland. De derde al. Die doen er alleen altijd zo lang over. Net als nog 3 anderen verre landen. Mijn hoop ligt op een aantal Europese landen. Man ik heb echt te weinig geduld

zondag 17 september 2017 om 23:11
Welkom kopjekoffie!
Bijzonder dat de Amerikaanse graag rotsformaties wil ontvangen. Dat is echt haar enige wens?
Ik Google zelf ook regelmatig de woonplaats van een Postcrosser. Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe vreselijk koud het kan worden in een Siberisch stadje, hoe pittoresk een klein Frans dorpje er uitziet of hoe mooi het gebied is waar een Australische Postcrosser woont....
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Bijzonder dat de Amerikaanse graag rotsformaties wil ontvangen. Dat is echt haar enige wens?
Ik Google zelf ook regelmatig de woonplaats van een Postcrosser. Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe vreselijk koud het kan worden in een Siberisch stadje, hoe pittoresk een klein Frans dorpje er uitziet of hoe mooi het gebied is waar een Australische Postcrosser woont....

maandag 18 september 2017 om 00:03
@lunchlover,
Ja, maar 1 adres. Heb ook verder niet geprobeerd, dacht eigenlijk dat het met één begon.
@ Labellei
Ik heb zelfs nóg meer gegoogeld. Me viel bijvoorbeeld op dat er best veel vanuit Belarus posten. Dus ik denk Belarus...Belarus.. waar is dat ook alweer? Wikipedia kijken en dan van het één naar het ander en dat is het alweer middernacht.
Belarus ook wel bekend als Wit-Rusland is trouwens een dictatuur, zo leer je nog eens wat.
Ja, maar 1 adres. Heb ook verder niet geprobeerd, dacht eigenlijk dat het met één begon.
@ Labellei
Ik heb zelfs nóg meer gegoogeld. Me viel bijvoorbeeld op dat er best veel vanuit Belarus posten. Dus ik denk Belarus...Belarus.. waar is dat ook alweer? Wikipedia kijken en dan van het één naar het ander en dat is het alweer middernacht.
Belarus ook wel bekend als Wit-Rusland is trouwens een dictatuur, zo leer je nog eens wat.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

maandag 18 september 2017 om 09:46
Welkom kopje koffie. Jammer als je eerste kaartje maar 1 wens heeft wat hij of zij wil ontvangen. IS het gelukt met het uitzoeken van je kaartje? Ja kan in het begin inderdaad 1 kaartje trekken maar max 5 Elke keer word het een kaartje meer. Bij 5 kaartjes verstuurd ( en ontvangen) gaat het kaartje wat je mag versturen met 1 omhoog.
Ik probeer ook vaak verschillende kaartjes te komen. Soms heb ik 2 de zelfde kaartjes omdat ze zo leuk zijn.
Ik heb eigenlijk nooit naar het plaatsje gegoogeld.... Goede tip!
Ow je kan trouwens aangeven of je wil dat er kaartjes van jou op de zelfde tijd naar het zelfde land gaan.
Ik probeer ook vaak verschillende kaartjes te komen. Soms heb ik 2 de zelfde kaartjes omdat ze zo leuk zijn.
Ik heb eigenlijk nooit naar het plaatsje gegoogeld.... Goede tip!
Ow je kan trouwens aangeven of je wil dat er kaartjes van jou op de zelfde tijd naar het zelfde land gaan.
maandag 18 september 2017 om 14:57
maandag 18 september 2017 om 19:23
Na lange tijd niet geschreven (op het forum en op kaartjes) meld ik mij weer even
Postcrossing komt er toch maar weinig van, ik ben steeds zo moe en druk en kan me er maar slecht toe zetten.
Maar ja, ik dacht november komt er weer aan, straks spreken ze nog wat leuks af.
Net na lange tijd maar weer een adres getrokken, kijken hoe snel ik er in kom en of ik meer kaartjes ga sturen. Er is allang niets meer onderweg, behalve wat verdwaalde expired kaartjes. Nu heb ik een adres in Oekraïne getrokken, vrouw heeft geen wensen maar zie tussen haar favorieten wel wat een beetje in de smaak valt. Dus nu wat leuks zoeken en kijken of ik überhaupt nog zegels heb!

Postcrossing komt er toch maar weinig van, ik ben steeds zo moe en druk en kan me er maar slecht toe zetten.
Maar ja, ik dacht november komt er weer aan, straks spreken ze nog wat leuks af.
Net na lange tijd maar weer een adres getrokken, kijken hoe snel ik er in kom en of ik meer kaartjes ga sturen. Er is allang niets meer onderweg, behalve wat verdwaalde expired kaartjes. Nu heb ik een adres in Oekraïne getrokken, vrouw heeft geen wensen maar zie tussen haar favorieten wel wat een beetje in de smaak valt. Dus nu wat leuks zoeken en kijken of ik überhaupt nog zegels heb!
maandag 18 september 2017 om 20:22
Zomerelfje schreef: ↑18-09-2017 09:46Ow je kan trouwens aangeven of je wil dat er kaartjes van jou op de zelfde tijd naar het zelfde land gaan.
Ik snap nooit waarom dat fijn zou zijn...?
maandag 18 september 2017 om 20:26

maandag 18 september 2017 om 20:28
maandag 18 september 2017 om 20:42
Ik heb jullie ook gemist hoor! En steeds wel zin in leuke post of iets versturen maar kan me er steeds niet toe zetten.
Nu heb ik 4 adressen getrokken, Oekraïne (geen wensen) usa (4 maanden actief, nu veel minder pas 2 kaartjes verstuurd, heb maar niet het mooiste kaartje gekozen) Zeer actieve Duitse man die een plaatje van stad wil, beetje saai en Taiwan. Die laatste had leuke wensen en ik had nog een perfect kaartje voor haar. Ooit in wenen gekocht, vind hem zelf leuk, vrolijk getekende katten,ze wil graag katten en vrolijk gekleurde kaartjes dus deze past perfect. Ook mocht ik los met stickers enzo, helemaal prima dus.
Moet die van Duitsland nog schrijven en moet ze nog scannen, maar dat is een klusje voor later deze week, zo nog even lekker tv kijken en chillen
Nu heb ik 4 adressen getrokken, Oekraïne (geen wensen) usa (4 maanden actief, nu veel minder pas 2 kaartjes verstuurd, heb maar niet het mooiste kaartje gekozen) Zeer actieve Duitse man die een plaatje van stad wil, beetje saai en Taiwan. Die laatste had leuke wensen en ik had nog een perfect kaartje voor haar. Ooit in wenen gekocht, vind hem zelf leuk, vrolijk getekende katten,ze wil graag katten en vrolijk gekleurde kaartjes dus deze past perfect. Ook mocht ik los met stickers enzo, helemaal prima dus.
Moet die van Duitsland nog schrijven en moet ze nog scannen, maar dat is een klusje voor later deze week, zo nog even lekker tv kijken en chillen

maandag 18 september 2017 om 20:57
Goed idee!HappyOwl234 schreef: ↑18-09-2017 19:23Na lange tijd niet geschreven (op het forum en op kaartjes) meld ik mij weer even![]()

Later is nu