Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
zondag 3 september 2017 om 08:43
Mag inderdaad niet, dus ik overweeg een klacht in te dienen.kopjekoffie70 schreef: ↑01-09-2017 23:39Volgens mij mag dat niet. Als het goed is, staat op de brievenbus hoe vaak hij geleegd wordt. Dat zal in principe elke dag zijn.
Verder geen PC nieuws hier. Er is weer het een en ander op reis en verder lig ik voor met ontvangen, dus daar verwacht ik ook voorlopig niets. Ik zit nu moed te verzamelen om aan de huishoudelijke taken van vandaag te beginnen. Ik heb een schop onder de kont nodig, denk ik. En koffie. Heel veel koffie

Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
zondag 3 september 2017 om 15:30
Meld mij!

zondag 3 september 2017 om 20:28
Hallo Schnorhahr!Snorhaar schreef: ↑03-09-2017 15:30Meld mij!Ik lees hier af en toe zo half mee, postcross ook nog hier en daar wat, maar ik heb mijn forumverslaving drastisch weten te reduceren met hulp van het vernieuwde forum dat me niet zo kan bekoren. Vind ik voor mezelf wel prima, een stuk minder op het forum hangen. Verder alles goed hoor! Fijn om te lezen dat jullie nog lekker aan het postcrossen zijn! En fijne vakantie Dreamer!

Wat fijn dat jij je forumverslaving zo goed onder controle hebt. Ik heb nog maar één probleem met dit "nieuwe" forum en dat is dat ik dit Postcrossing topic steeds kwijtraak.

Ik ga straks nog even twee kaartjes schrijven: Duitsland krijgt een vlinder-en-rupsen-illustratie en Oostenrijk krijgt een tuin-gieter-en-egel-illustratie.

maandag 4 september 2017 om 20:10
Weer een hurray! De kaart die ik donderdag verstuurde. Maar nog zo'n 7 van vorige week maandag zijn onderweg. Waaronder één naar Duitsland. Zo maf want de andere naar Duitsland was er in drie dagen. Ik gok dat ze hem gewoon nog moet registreren

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

dinsdag 5 september 2017 om 11:09
Kaarten schrijven en niet op de bus doen helpt niet om een hurray te krijgen.... 4 dagen later zijn ze alsnog verstuurd...
Snorhaar is aan het afkicken van het forum.. ook van de postcrossing?
Zelf kan ik alleen nog maar via de laptop op het forum komen. Via mijn telefoon lukt het gewoon niet meer. Jammer maar helaas.
Leuk lunchlover dat je kaartje is aangekomen, hopelijk heb je zelf snel wat in de bus
Snorhaar is aan het afkicken van het forum.. ook van de postcrossing?
Zelf kan ik alleen nog maar via de laptop op het forum komen. Via mijn telefoon lukt het gewoon niet meer. Jammer maar helaas.
Leuk lunchlover dat je kaartje is aangekomen, hopelijk heb je zelf snel wat in de bus

dinsdag 5 september 2017 om 15:34
Zomerelfje schreef: ↑05-09-2017 11:09Leuk lunchlover dat je kaartje is aangekomen, hopelijk heb je zelf snel wat in de bus![]()
Vandaag gewoon 3 kaarten in de bus! Tripple Hurray for me!!
Ik zit ziek thuis dus ik kon wel een opsteker gebruiken. Eentje was in het Duits (eigen schuld, had geschreven dat het mocht lol), dus ik wilde in het Duits ook bedanken. Oef, dat is toch wel errrrg lang geleden dat ik Duits heb geschreven. Dus enige hulp van de OP gehad (en google translate hahaha). Twee waren reeds ingescand, dus dat is fijn.
Kreeg wel een rare kaart van E.T. de film. Maar oké. Snapte niet helemaal waarom, stond er ook niet echt bij op de kaart. Hij zal fan zijn ofzo.

woensdag 6 september 2017 om 09:58
Beterschap Lunchelover!
3 kaartjes als goed maker is wel fijn denk ik zo. Ik hou het zelf bij Engels en Nederlands. Helaas is mijn engels ook niet heel super. ben in het algemeen niet zo goed in grammatica, maar ja probeer altijd mijn best voor te doen om een verhaaltje te schrijven.
Supernurse, India komt misschien nog wel aan. Heb ook eens een kaartje gestuurd daarheen en kwam aan. kreeg later van haar een super mooie tekening/ kaart terug. Die staat nu op mijn kast in een lijstje.
3 kaartjes als goed maker is wel fijn denk ik zo. Ik hou het zelf bij Engels en Nederlands. Helaas is mijn engels ook niet heel super. ben in het algemeen niet zo goed in grammatica, maar ja probeer altijd mijn best voor te doen om een verhaaltje te schrijven.
Supernurse, India komt misschien nog wel aan. Heb ook eens een kaartje gestuurd daarheen en kwam aan. kreeg later van haar een super mooie tekening/ kaart terug. Die staat nu op mijn kast in een lijstje.
woensdag 6 september 2017 om 12:53
Dan wacht ik nog even af! Kan iemand me trouwens nog eens uitleggen hoe je nou elkaar kunt vinden? Want ik heb het een en ander geprobeerd maar ik vind jullie niet hoor.
Ik heb op postcrossing ook een andere naam als op het vivafourm.
Zou trouwens wel grappig zijn als je toevallig via postcrossing elkaar eens een kaartje hebt gestuurd. Maar met ruim 35.000 leden in Nederland kijkt die kans me vrij klein.

Ik heb op postcrossing ook een andere naam als op het vivafourm.
Zou trouwens wel grappig zijn als je toevallig via postcrossing elkaar eens een kaartje hebt gestuurd. Maar met ruim 35.000 leden in Nederland kijkt die kans me vrij klein.
Appreciate the little things in life
woensdag 6 september 2017 om 16:41
Supernurse05 schreef: ↑06-09-2017 12:53Dan wacht ik nog even af! Kan iemand me trouwens nog eens uitleggen hoe je nou elkaar kunt vinden? Want ik heb het een en ander geprobeerd maar ik vind jullie niet hoor.![]()
Op basis van de kaarten geloof ik. Maar hoe weet ik niet. Dreamer is er goed in geloof ik?
Ik heb weeer twee kaartjes binnen. Liep gelijk dus dacht voorlopig komt er niets.

Wel twee mooie die bij mijn profiel passen

woensdag 6 september 2017 om 19:21
Nog een hurray!
Op de valreep nog een kaart naar Duitsland. Ben daar wel klaar mee zeg. Al stuk of 4 daar heen en al drie van gehad. We hebben meer landen toch?
Wilde om half zes kaart in de bus doen was hij al geleegd! Mag je daar ook over klagen lol? Zou nl na 6 zijn. Ben naar andere bus gereden en die moest nog komen.
Op de valreep nog een kaart naar Duitsland. Ben daar wel klaar mee zeg. Al stuk of 4 daar heen en al drie van gehad. We hebben meer landen toch?

Wilde om half zes kaart in de bus doen was hij al geleegd! Mag je daar ook over klagen lol? Zou nl na 6 zijn. Ben naar andere bus gereden en die moest nog komen.

donderdag 7 september 2017 om 14:49
Ik dacht altijd dat zodra iemand mijn kaart heeft geregistreerd mijn adres 'eruit zou gaan', maar volgens mij is dat al wanneer ik een adres aanvraag. Vandaag namelijk weer 2 kaarten binnen. Waarvan 1 uit Duitsland. LOL. Wel twee leuke, ik ga toch ook maar de kaarten fotograferen lol...
Nog 2 hurrays binnen dus ga zo maar weer even richting brievenbus. Geen Duitsland gelukkig
Voor mijn gevoel ga ik echt mega snel ineens!
Nog 2 hurrays binnen dus ga zo maar weer even richting brievenbus. Geen Duitsland gelukkig

Voor mijn gevoel ga ik echt mega snel ineens!

zondag 10 september 2017 om 10:21
Duitsland krijg je vaak om een kaartje te sturen net als Rusland. Deze 2 landen hebben heel veel deelnemers en als je dan nog niet veel kaarten mag versturen komt Duitsland vaak naar vore.
De laatste kaartjes die ik heb gekregen komen uit Duitsland en zoals gisteren uit Rusland. Nog 3 onderweg. Geen kaartjes verstuurd de afgelopen week, te druk met werk en een zeer vervelende verkoudheid....
De laatste kaartjes die ik heb gekregen komen uit Duitsland en zoals gisteren uit Rusland. Nog 3 onderweg. Geen kaartjes verstuurd de afgelopen week, te druk met werk en een zeer vervelende verkoudheid....
zondag 10 september 2017 om 14:01
Zomerelfje schreef: ↑10-09-2017 10:21Duitsland krijg je vaak om een kaartje te sturen net als Rusland. Deze 2 landen hebben heel veel deelnemers en als je dan nog niet veel kaarten mag versturen komt Duitsland vaak naar voren.
Zoiets dacht ik al ja. Mijn eerste kaart naar Duitsland van 14 dagen terug is er nog steeds niet. Zo lang is ze ook al niet online geweest dus volgens mijn gewoon op vakantie. Grr. Totaal vijf van mijn eerste lichting nog onderweg. Maar van oa China snap ik dat. Vier verwacht ik het zeker een maand te duren.
Vandaag wel een Duitse hurray van woensdag binnen.

woensdag 13 september 2017 om 20:11
Al verschillende kaarten weer ontvangen en verstuurd, waaronder vandaag 1 naar Japan.
Vandaag twee kaarten binnen uit Rusland. Het aparte was, 1 schreef er op: dat ze ook van lezen houd (net als ik). Ze heeft een boek gelezen over Zweden (uhh oké?). Het is een heel interessant boek. Ja fijn, maar ik woon niet in Zweden he meid? LOL. Ook had ze een postzegel over de laatste cijfers van de code geplakt.
Wat is het verder rustig hier?

Vandaag twee kaarten binnen uit Rusland. Het aparte was, 1 schreef er op: dat ze ook van lezen houd (net als ik). Ze heeft een boek gelezen over Zweden (uhh oké?). Het is een heel interessant boek. Ja fijn, maar ik woon niet in Zweden he meid? LOL. Ook had ze een postzegel over de laatste cijfers van de code geplakt.

Wat is het verder rustig hier?

donderdag 14 september 2017 om 16:59
Ik heb helaas weinig nieuws de laatste dagen! Veel kaartjes onderweg en mijn kaartje naar India is inmiddels expired 
Vandaag 3 kaartjes op de bus gedaan, een poes naar Portugal, een kaart met een vuurtoren naar Litouwen, en een kaartje naar (voor mij) de andere kant van Nederland. Op zijn profiel stond dat hij foto's maakt voor de kaarten van de website waar je ook postkaarten kan bestellen (natuurlijkefoto.nl) en daar heb ik nogal wat postkaarten van, dus was even zoeken naar een unieke kaart voor deze man.
Zou nogal lullig zijn als hij een postkaart krijgt met een foto die hij zelf gemaakt heeft

Vandaag 3 kaartjes op de bus gedaan, een poes naar Portugal, een kaart met een vuurtoren naar Litouwen, en een kaartje naar (voor mij) de andere kant van Nederland. Op zijn profiel stond dat hij foto's maakt voor de kaarten van de website waar je ook postkaarten kan bestellen (natuurlijkefoto.nl) en daar heb ik nogal wat postkaarten van, dus was even zoeken naar een unieke kaart voor deze man.
Zou nogal lullig zijn als hij een postkaart krijgt met een foto die hij zelf gemaakt heeft

donderdag 14 september 2017 om 17:12
Oh das lastig idd Nurse. Fijn dat je wat gevonden hebt.
Hier weer twee kaarten binnen. Heb er inmiddels 6 meer gehad dan gestuurd want er zijn er tien onderweg. Nog steeds vier van mijn eerste zending. Geduld geduld...
India kan nog komen, is langzaam daar. Ik stuurde na expired wel soms een bericht of ze mijn id misschien niet hadden kunnen lezen. Vandaag weer een lastig leesbare met uitgelopen inkt
Hier weer twee kaarten binnen. Heb er inmiddels 6 meer gehad dan gestuurd want er zijn er tien onderweg. Nog steeds vier van mijn eerste zending. Geduld geduld...
India kan nog komen, is langzaam daar. Ik stuurde na expired wel soms een bericht of ze mijn id misschien niet hadden kunnen lezen. Vandaag weer een lastig leesbare met uitgelopen inkt

vrijdag 15 september 2017 om 17:50
't is inderdaad rustig hier maar ik ben nog steeds lekker aan het Postcrossen hoor. Niet veel, maar ik verstuur af en toe een kaartje.
Ik heb zojuist een adres aangevraagd en ik heb een (voor mij) nieuw land getrokken!
En dat is... Bangladesh!
De Bengaal is nog niet zo heel lang aan het Postcrossen, maar ik zag op zijn wall dat hij ook een foto van zichzelf heeft verstuurd als kaart. Het is dezelfde foto als zijn profielfoto. Mmmmmmm... bijzonder.
Dat zie ik mezelf nog niet doen.
Goed weekend allemaal! Met een beetje
en
Ik heb zojuist een adres aangevraagd en ik heb een (voor mij) nieuw land getrokken!

De Bengaal is nog niet zo heel lang aan het Postcrossen, maar ik zag op zijn wall dat hij ook een foto van zichzelf heeft verstuurd als kaart. Het is dezelfde foto als zijn profielfoto. Mmmmmmm... bijzonder.

Goed weekend allemaal! Met een beetje

vrijdag 15 september 2017 om 17:58
Dat is inderdaad bijzonder! Wellicht is het een bekend persoon uit zijn land die hij als profiel foto heeft? Of weet je zeker dat hij zelf het is?

vrijdag 15 september 2017 om 20:29

Hier in Frankrijk viel het me nog tegen. Veel van de omgeving, maar dat vind ik niet leuk om vanuit Grunn te sturen.
Hoe vind je medeforummers? Als hier iemand meldt dat zij/hij een kaartje heeft ontvangen uit een land met daarop een ... eh.. torentje.. dan gaat de

En andersom: je zegt dat je kaartje met x afbeelding geregistreerd is, daar zoek je op.
Dus als Labellei straks zegt dat haar kaartje door Bangladesh geregistreerd is, kijk je welke Nederlanders kort geleden een kaartje naar Bangladesh stuurden.
Om je vindbaarheid te verlagen, kun je een dag (of 2) wachten met blij melden dat je een kaartje kreeg of dat je kaartje geregistreerd werd. Kaartjes van een dag oud zijn erg lastig terug te vinden. Een bepaalde groep hier is vrij veilig, hebben elkaar ook ontmoet, maar ja.. je hebt natuurlijk ook meelezers.
Later is nu
vrijdag 15 september 2017 om 20:30
labellei schreef: ↑15-09-2017 17:50Ik heb zojuist een adres aangevraagd en ik heb een (voor mij) nieuw land getrokken!En dat is... Bangladesh!
De Bengaal is nog niet zo heel lang aan het Postcrossen, maar ik zag op zijn wall dat hij ook een foto van zichzelf heeft verstuurd als kaart. Het is dezelfde foto als zijn profielfoto. Mmmmmmm... bijzonder.Dat zie ik mezelf nog niet doen.
![]()
Wat cool Bangladesh! Ik vraag eigenlijk nooit op vrijdag of zaterdag een adres aan omdat ze pas op maandag de bus legen.

Wat apart van zijn foto hihi. Zie ik mezelf ook niet doen.
Vanacht/vanmorgen twee hurrays dus nog vlug voor de lichting een kaart naar de UK en.... één naar Duitsland