Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik kreeg inmiddels alweer 4 hurray's, nouja.. eigenlijk deden ze er best lang over, 35 dagen naar Duitsland bijvoorbeeld, en sta nu nog maar 7 voor met ontvangen op verzonden. :whistle:

Ontvanger van deze was enthousiast

Afbeelding

:proud:
Ze wilde oude mensen of rockgroepen.. nouja.. beter passend kan dan toch niet? :)
Later is nu
Wat een geweldige kaart dreamer!!
Mijn kaarten zijn ook al eeuwen onderweg voor mijn gevoel.
In het begin ging het allemaal zo snel, maar nu zijn er nog steeds 6 onderweg...
En kan ik a die tijd al niks sturen omdat Ik nog steeds maar een limiet heb van 6 :'(
Appreciate the little things in life
Super kaart rockende oma hihi!

Jammer is dat he Supernurse05. Hopelijk komt er toch een kaartje snel aan zodat je weer kan gaan schrijven.

Ik had 4 kaartjes geschreven maar vergeten op de bus te doen.. Schiet dan ook niet op he.. Nu 7 kaartjes onderweg. Een verlopen kaartje had ik opnieuw geschreven naar de USA zelfs deze is niet aangekomen.. of doet er echt lang over.... vaag..
Rijtje verlopen kaarten word wel minder alleen worden ze niet geregistreerd zo vaag..

ow wacht langste kaartje was nu onderweg is is maar 21 dagen weg.. Rusland en de USA.... Ben ongeduldig.... mag nog 4 kaartjes schrijven.... :yes:
Leuk!! Dan kan je nog even voorruit.
Kan je niet diegene waarvan het kaartje steeds verloopt/niet aankomt een berichtje sturen via zijn/haar profiel?
Tja weet je ik wil ook weer niet dat zij een kaartje gaan registreren terwijl ze niet hebben ontvangen. Ik kijk het nog wel ff aan. Misschien ook iets met geduld enzo...
Zomerelfje schreef:
17-08-2017 13:00
Tja weet je ik wil ook weer niet dat zij een kaartje gaan registreren terwijl ze niet hebben ontvangen. Ik kijk het nog wel ff aan. Misschien ook iets met geduld enzo...
Wat ik doe, als ik denk dat hij echt te lang onderweg is, een berichtje sturen met de vraag; hoi, ik merkte dat mijn kaartje niet is aangekomen en ik wilde hem nog een keer sturen. Ik wilde alleen even checken of hij echt niet aangekomen was, of dat je hem niet kon registreren doordat de code niet goed of leesbaar was. De kaart is van mij uit woonplaats (zet ik nl altijd op de kaart). Wil je mij dit laten weten?!

Dus ik vraag ernaar, zonder de code erbij te geven. Dan voelen ze zich ook niet verplicht om alvast te registreren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik doe dat nooit, contact opnemen met mensen. Er is nu ongeveer 3x contact met mij opgenomen, de afgelopen maanden. Daarvoor nooit. Ik registreer geen kaartje, dat ik niet heb ontvangen. Ik stuur ook geen 2e kaartje. Weg is weg.

Wat ik wel af en toe doe, is op de profielen kijken of ze mijn kaartje misschien ontvangen hebben en het ID er niet (goed) (leesbaar) op stond. Ik heb dat zelf nu zo'n 3x gedaan, een zinnetje op m'n profiel dat ik geen of een onleesbaar ID had op een ontvangen kaartje, en die zijn nu allemaal geregistreerd.
Later is nu
Goede tip Dreamer!. Vragen of ze een kaartje van mij ontvangen kan ik ook doen.
Dank je wel voor jullie reacties.
Gisteren is mijn kaartje in Duitsland aangekomen. Verder rustig op de PC gebied.
Ik kreeg gisteren nog 2 blije hurray's.

Mag er weer 13 sturen, toch maar wat doen dit weekend, voordat ik weer met 20 te versturen kaartjes zit ;-)
Later is nu
Dat zij er weer een hoop dreamer!

Waar bewaren jullie al je ontvangen kaarten?
ik ben gestart met een magneetbord, en daar zitten nu 11 kaarten op wat er erg leuk uit ziet.
Alleen als straks de aantallen op lopen, gaat dat toch een uitdaging worden denk ik :)
Een grote schoenendoos :proud:
Laatst heb ik een heleboel kaartjes met washitape op m'n woonkamerdeur geplakt. M"n man is er niet blij mee, maar ach.
Later is nu
De kaarten bewaar ik een tijdje. Daarna zoek ik ze uit en de mooiste Met verhaal of kaartje bewaar ik de rest doe ik weg. Heb simpelweg geen plek om ze echt allemaal te bewaren..

Kreeg gisteren een lege hurray in mijn mail box.. jammer hoor.
Dat is inderdaad erg jammer Zomerelfje.

IK kreeg zojuist binnen 10 minuten 2 superblije hurrays. Echt leuk :)
Later is nu
Hi allemaal! :hello:

Ik ben er even uit geweest, ik had echt een mega Postcrossingdip.

Ik kreeg op een bepaald moment voor mijn gevoel alleen nog maar kaartjes die totaal niet bij mijn profiel pasten, terwijl ik zelf altijd de hele stad door struin op zoek naar De Perfecte Kaart voor iedereen.

Ook had één van mijn katten (sorry het wordt nu wat onsmakelijk) o.a zijn haarballen op al mijn nieuwe postzegels uitgekotst. Die kon ik dus uiteraard allemaal weggooien. :'( (is verder een schatje :cat: , maar hij was het Postcrossen waarschijnlijk ook kotsbeu :eh: )

Maar goed, ik kreeg gisteren zomaar weer twee nieuwe kaartjes in mijn brievenbus en die waren wél mooi! :cheer: Dus nu ben ik weer genezen van mijn dip.
Maar het erge was dat ik nog een heleboel ontvangen kaartjes moest registreren, en dat heb ik net maar gedaan. Dus tot mijn grote schaamte :$ deed ik een "massaregistratie". Ik sta nu 8 voor met ontvangen kaarten en ik had er nog maar 1 onderweg.

Overigens hadden blijkbaar wel meer Postcrossers een dip. Want mijn kaartje uit Frankrijk had de Française ruim 11 maanden laten liggen, en was bíjna een jaar "onderweg".
En iemand anders had een kaartje ook bijna een half jaar laten liggen.

Ik heb ook weer leuke Hurrays gehad. Een Amerikaan had een gigantisch verhaal o.a. over Trump. Hij was daar niet zo positief over. :-(

Morgen wil ik weer wat kaartjes versturen. En volgende week heb ik er ook wel weer wat tijd voor. Leuk! :peep:
Oh en Dreamer, ik las nu pas jouw berichtje over de kaartjes-uitverkoop in de Oosterstraat. :facepalm:

Ik heb er trouwens in juni nog wel behoorlijk veel gekocht. (waren toen voor de helft van de prijs ofzo...)
Labellei :hello:
Ik hoopte al op een 'gewone dip', want ik zag dat je bij postcrossing ook niet veel online was. De winkel is deze maand nog open, dus ga vooral nog even kijken :)

Ik kreeg een allerliefste hurray op een historische kaart van ons station:
“Thank you for the beautiful postcard! My grandpa was amongst the Canadians who participated in the Battle of Groningen, so it is very cool to receive a postcard from there!! Happy postcrossing :)

Ik ga een berichtje terugsturen met en bedankje voor haar opa, denk ik :)
Later is nu
Bijzonder Dreamer dat je iemand heb getroffen die bij ons heeft gevochten... Je idee zal denk ik wel gewaardeerd worden.

Labelei welkom terug. Hihi zoveel kaartjes te gelijk registeren, Ik heb er meestal niet meer dan 1 of 2 te gelijk. ( iets van je moet wel gelijk registeren omdat mensen een hurray wachten..) Je kat was er dus even zat van.. Optie postzegels nat maken in water was geen optie?

Van het weekend weer een kaartje ( hurray) zonder tekst gekregen.. wel geliked... Owja en 1 kaartje weggehaald... zo jammer ze wilde wel iets grappigs en iets van het land. Nou ik een kaartje met een koe er op en daarvoor een body painte vrouw in koe stijle.. Ze vond het leuk maar waarom dan kaartje weghalen...
Dat snap ik ook nooit, Zomerelfje. Ik scan de kaartjes, dus ze staan altijd goed in beeld. Sommige mensen maken een foto van hunzelf met het kaartje, dan snap ik het ook, maar een plaatje weghalen en niet meer terugplaatsen snap ik niet. Vooral als andere kaartjes wel blijven staan. :-|

De hurrays blijven hier binnenstromen, trouwens. Leuk hoor :)
Later is nu
Ga voortaan wel de foto's bewaren zodat ik ze als nog kan plaatsen... ( of opnieuw erop zetten..)

Gisteren 3!! kaartjes in de brievenbus. 1 uit polen. Gratis kaartje met tekst erop. Niet wat bij mijn profiel past, helaas,
2 andere uit Duitsland en Tsjechië. 1 vuurtoren bij de zee en 1 mult kaartje met huizen en omging erop. Leuke kaartjes vind ik dat!

Nu nog 2 kaartjes onderweg.. volgende week ben ik veel vrij en dan kan ik wel wat versturen weer...
Als een kaartje geregistreerd is, kun jij ze er niet meer opzetten. Helaas, want ik heb ze ook allemaal bewaard.

Ik sta weer voor met verzonden kaartjes. Heb net m'n profiel op inactief gezet, want ik ga over 1,5 week met vakantie! En ooooh, daar heb ik zo'n zin in!

Voor die tijd nog even kaartjes sturen, zodat ik dan lekker nog verder voor sta met verzonden.. ;-D
Later is nu
.
lunchlover wijzigde dit bericht op 01-09-2017 00:12
99.61% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ik heb echt geen idee Lunchlover. Leuk dat je die oude hurray's nog had!
Later is nu
Welkom Lunchlover. Ik heb zelf geen idee of je nog je oude account terug kan vinden krijgen. Misschien is hij wel gewist?

Gisteren met postzegels een kaartje uit Duitsland gekregen. Deze heeft er 7 dagen over gedaan om bij mij te komen...

Las trouwens op FB dat ze de prijs van de postzegels weer duurder willen maken :( Zo word het straks een dure hobby..
Mijn kaartje naar Duitsland is al 10 dagen onderweg, en naar India zelfs 41 dagen!
ik heb inderdaad ook gehoord dat de postzegels prijs weer omhoog gaat...
Niet leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven