Napraattopic deel 90
vrijdag 25 augustus 2017 om 16:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 3 september 2017 om 13:00
Zij snapt mij gewoon niet. Nooit.ThunderassMan schreef: ↑03-09-2017 12:59Ik denk dat hij het volgende bedoelt: hoe meer bier, hoe mooier de vrouwen.
Jij wel. Man.
zondag 3 september 2017 om 13:02
Op de linkerbil een biertje en op de rechterbil de afstandsbediening?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
zondag 3 september 2017 om 13:04
Ik vind het altijd een beetje triest als iemand een topic opent en de eerste paar reacties gaan over de taalfouten. Als je je dan zo ver verheven voelt omdat je het Nederlands beter beheerst dan de TO, bewijs dat dan lekker hier. Ik zie het nut er ook niet van in, alsof de TO ineens wel foutloos weet te schrijven na dit soort reacties.
zondag 3 september 2017 om 13:08
Nee, het spijt mij. Nu staat dit voorgoed op je netvlies.
zondag 3 september 2017 om 13:13
Ik heb echt heel veel moeite om zo'n topic serieus te nemen dan. Dat ligt bij mij, dat weet ik. Ik ga daar zeker niet zitten trollen of stoken, maar ik kan er niet doorheen kijken. Dan laat ik zo'n topic voor wat het is en reageer meestal ook niet.Beaudelaire schreef: ↑03-09-2017 13:04Ik vind het altijd een beetje triest als iemand een topic opent en de eerste paar reacties gaan over de taalfouten. Als je je dan zo ver verheven voelt omdat je het Nederlands beter beheerst dan de TO, bewijs dat dan lekker hier. Ik zie het nut er ook niet van in, alsof de TO ineens wel foutloos weet te schrijven na dit soort reacties.
Dat klopt niet helemaal. Er zijn een paar topics geweest, waar er in de OP heel veel fouten stonden, maar het zo'n beladen onderwerp betrof dat iedereen heel serieus en meelevend reageerde.
Life is short. Eat dessert first.
zondag 3 september 2017 om 13:17
Pcies, er zijn OP's waarvan ik denk: Kom op zeg, kijk eerst even je post na, voordat je het plaatst. Die kun je gewoon niet serieus nemen.doornroosje9 schreef: ↑03-09-2017 13:13Ik heb echt heel veel moeite om zo'n topic serieus te nemen dan. Dat ligt bij mij, dat weet ik. Ik ga daar zeker niet zitten trollen of stoken, maar ik kan er niet doorheen kijken. Dan laat ik zo'n topic voor wat het is en reageer meestal ook niet.
Dat klopt niet helemaal. Er zijn een paar topics geweest, waar er in de OP heel veel fouten stonden, maar het zo'n beladen onderwerp betrof dat iedereen heel serieus en meelevend reageerde.
Een -d of -t vind ik minder erg, doe ik zelf ook wel eens fout. Al let ik er wel goed op.
Maar volgens mij heeft iedereen wel zijn plasje gedaan en kunnen we weer verder.
zondag 3 september 2017 om 13:25
Serieus? Denken mannen dit?ThunderassMan schreef: ↑03-09-2017 12:59Ik denk dat hij het volgende bedoelt: hoe meer bier, hoe mooier de vrouwen.
zondag 3 september 2017 om 13:26
Ik zie vaak niet dat er taalfouten gemaakt worden, ik maak ze zelf ook (helaas) nog steeds met regelmaatLady_Voldemort schreef: ↑03-09-2017 13:18Zeker als er al een koeienfout staat in de topictitel, dan heb ik meteen al gegeten en gedronken. Meestal ben ik verstandig en klik ik zo'n topic meteen weg, maar soms kan ik me niet inhouden. Ik ben ook maar een mens weetjewel.
zondag 3 september 2017 om 13:34
Nederlands is gewoon een lastige taal. Er zijn TO's voor wie het Nederlands niet de moedertaal is, of ze zijn laag opgeleid of gewoon niet zo slim. Dat kan en mag, we zijn niet allemaal hetzelfde. Het is niet nodig dat nog eens te benadrukken door iemand op fouten te wijzen. Daarmee zeg je dat je beter bent dan een ander en dat is geen leuke karaktertrek. Natuurlijk heb ik bij sommige topics ook zoiets van: dat moet een trol zijn, kan niet anders. En dat je daar een keer op reageert ok, maar het is niet nodig om bij elk rommelig topic je kennis van de Nederlandse taal te etaleren.
zondag 3 september 2017 om 13:35
Ja die bedoel ik, typefoutjeThunderassMan schreef: ↑03-09-2017 12:58Als je dat deense bier bedoelt (Carlsberg); dat is ook wel lekker.
Dat is het enige lekkere bier wat mij betreft.
Maar ja ik drink inmiddels al jaren niet meer, gewoon uit principe
zondag 3 september 2017 om 13:36
Als iemand mij verbeterd voelt het voor mij niet alsof die gene zich verheven voelt boven mij. Ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik verbeterd word, daar leer ik van.Beaudelaire schreef: ↑03-09-2017 13:34Nederlands is gewoon een lastige taal. Er zijn TO's voor wie het Nederlands niet de moedertaal is, of ze zijn laag opgeleid of gewoon niet zo slim. Dat kan en mag, we zijn niet allemaal hetzelfde. Het is niet nodig dat nog eens te benadrukken door iemand op fouten te wijzen. Daarmee zeg je dat je beter bent dan een ander en dat is geen leuke karaktertrek. Natuurlijk heb ik bij sommige topics ook zoiets van: dat moet een trol zijn, kan niet anders. En dat je daar een keer op reageert ok, maar het is niet nodig om bij elk rommelig topic je kennis van de Nederlandse taal te etaleren.
zondag 3 september 2017 om 13:39
Nooit?
Jawel hoor, maar mijn laatste vraag beantwoordde je niet, dus om niet in de war te raken mbt mijn reacties op jou, wacht ik daar nog even op.Vandaar.
zondag 3 september 2017 om 13:43
Dat moet je me toch eens uitleggen hoe dat in zijn werk gaat, 5 verschillende manieren van maten meten.-Puss-in-Bootz- schreef: ↑03-09-2017 13:322 maten maar? Ik lees er soms wel 5.
Net het echte leven..
zondag 3 september 2017 om 13:46
Het is natuurlijk de toon die de muziek maakt, reacties als 'misschien moet je een paar alinea's toevoegen want dan is het beter leesbaar' klinkt een stuk vriendelijker dan 'geen doorkomen aan, leer eerst maar eens leesbaar te schrijven, pfff!' En vervolgens krijg je dan een paar 'nou idd!' of '+1'.
zondag 3 september 2017 om 13:46