Stoppen met pil

01-09-2017 19:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, misschien een hele 'domme' vraag maar aangezien ik al bijna 15 jaar aan de pil ben heb ik echt geen idee.
Binnenkort wil ik stoppen met de pil en kijken of het mij en mijn vriend gegund is een kindje te krijgen.
Door de pil weet ik dat ik in mijn stopweek altijd op donderdag ongesteld word. Wanneer ik definitief met de pil stop is mijn menstruatie vermoedelijk eerst nog onregelmatig. Hoe doen jullie dat met tampon/maandverband? Ik kan zelf niet tegen tampons dus gebruik nu altijd maandverband. De dagen dat ik ongesteld ben, draag ik een boxer met maandverband. Hadden jullie toen jullie gestopt waren standaard maandverband in je ondergoed of voelde je aankomen dat je ongesteld werd?
pinklady1120 wijzigde dit bericht op 01-09-2017 19:35
Reden: Spelfout
0.57% gewijzigd
pinklady je kan het beste zorgen dat je altijd wat bij je hebt. en je voelt het wel aankomen (ik wel) en er bestaan wel apps om je cyclus bij te houden. Je moet dan natuurlijk wel eerst een beetje de logica van je cyclus weten te vinden maar dan heb je tenminste een beetje hou vast.
Breekt het bij jou meestal meteen helemaal los? Meestal is dat niet het geval toch? Dan merk je bij het afvegen op het toilet wel dat er rood aan het wc-papiertje zit en doe je daarna maandverband in je ondergoed.
Ik was direct zwanger dus dat kan ook nog ;)
Na de bevalling niet direct weer aan de pil gegaan maar voelde het wel aankomen hoor. Ik heb altijd maandverband bij me. Ik bloed niet ineens super veel maar eerst dat je met afvegen klein beetje ziet en dan ben je nog vroeg genoeg om wat in je ondergoed te doen
Breekt inderdaad niet gelijk los bij mij haha.
Maar heb als ik niet ongesteld ben geen boxer aan. Zal wel ff wat kopen wat in een string kan.
Thanx allemaal. Zoals ik al zei misschien een domme vraag maar dacht er over na hoe dat dan gaat. Ben al vanaf mijn 15de aan de pil dus geen idee meer hoe een 'normale' ongesteldheid is.
Ik ben zelf net gestopt met de pil en ben een week eerder ongesteld geworden dan gedacht. Het was wel ineens anders dan normaal toen ik aan de pil was, het begon met meer afscheiding ineens en daardoor wist ik dat ik ongesteld werd. Je lichaam moet wel even wennen aan de veranderingen in je hormoonhuishouding dus gewoon zorgen dat je voor echte noodgevallen altijd een extra ondergoed in je tas hebt eventueel en verder gewoon maandverband/inlegkruisjes mee. Meestal voel ik ook wel wanneer het gaat gebeuren dus dan doe ik van tevoren wel een inlegkruisje in.
Aan een app heb je niks als je regelmatig bent. Al eens aan menstruatiecup gedacht? Meestal heb je wel voortekenen en merk je het wel voor er kans is dat je helemaal doorlekt. Succes met zwanger raken!
Altijd iets bij me maar nooit preventief al iets gebruikt. Bij mij werd het bloedverlies trouwens minder toen ik met de pil stopte en had ik ook 0.0 kwaaltjes tijdens mijn menstruatie.
Als je een natuurlijke cyclus hebt voel je het wel een beetje aan je lijf en humeur. Richting je eisprong heb je meer zin in seks. Kan zijn dat je sowieso meer zin in seks hebt na het stoppen met de pil. Na je eisprong wordt je afscheiding anders, dikker en brokkeliger. Zelf heb ik een week voor mijn menstruatie meer honger en kort voor mijn menstruatie kan ik bijna geen eten meer zien. Plus prikkelbaar en wat opgezette borsten. Is een beetje persoonlijk wat een vrouw voelt.
Met een string is het sowieso wat lastiger met maandverband en inlegkruisjes. In een gewone slip kan je nog wasbare inlegkruisjes doen. Zelf geen ervaring mee trouwens. Het kan trouwens zijn dat je sowieso niet tegen tampons kan maar misschien kan het ook komen door de chemicaliën. Dan zou een tampon van biologische katoen uitkomst kunnen bieden. Of een menstruatiecup.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven