Scheiden en huis.
zondag 3 september 2017 om 16:01
Dit is onze situatie:
Wij gaan scheiden,maar mijn vrouw blijft maar roepen dat ze er zeker van is dat ik in het huis kan blijven wonen.
Ik ben daar nog niet zeker van nl.
Ff terug in de tijd.
Ik leerde haar kennen en 3 maanden later vertelde ze mij over haar schulden van €20.000.
Ik heb haar gezegd dat we daar samen wel uitkomen.
Mijn vader overleed in 2003 en mijn moeder wou daar weg in 2004 om opnieuw te beginnen.
Ik zei tegen me moeder dat wij het huis willen kopen.
Helaas ging dat niet door nu nog mijn vrouw haar schulden.
Mijn moeder is toen bijna €20.000 in prijs gezakt zodat wij het huis toch konden kopen.
In 2005 zijn we daar gaan wonen en in 2006 getrouwd.
We hebben 2 kinderen.
Dit is dus mijn ouderlijk huis waar ik geboren ben en hele fijne herinneringen aan heb.
Nu de situatie zoals hij nu is:
Scheiden (zal ik helaas moeten accepteren)
Schuld van €18.000.
Ik verdien niet slecht ivm continuedienst.
Huis heeft onderwaarde.
We hebben NHG (kunnen we daar iets mee?)
Mijn vrouw verdient te weinig om de hypotheek en vaste lasten te betalen.
Dan nog een vraag:
Weegt het mee dat mijn moeder ooit in prijs is gezakt zodat wij het huis konden kopen?
We waren toen nog niet getrouwd.
We hebben pas volgende week een afspraak bij een mediator en maak me zelf helemaal gek door de onzekerheid.
Gelukkig praten we wel met elkaar en willen het netjes afhandelen voor ons zelf maar zeker voor de kinderen.
Wij gaan scheiden,maar mijn vrouw blijft maar roepen dat ze er zeker van is dat ik in het huis kan blijven wonen.
Ik ben daar nog niet zeker van nl.
Ff terug in de tijd.
Ik leerde haar kennen en 3 maanden later vertelde ze mij over haar schulden van €20.000.
Ik heb haar gezegd dat we daar samen wel uitkomen.
Mijn vader overleed in 2003 en mijn moeder wou daar weg in 2004 om opnieuw te beginnen.
Ik zei tegen me moeder dat wij het huis willen kopen.
Helaas ging dat niet door nu nog mijn vrouw haar schulden.
Mijn moeder is toen bijna €20.000 in prijs gezakt zodat wij het huis toch konden kopen.
In 2005 zijn we daar gaan wonen en in 2006 getrouwd.
We hebben 2 kinderen.
Dit is dus mijn ouderlijk huis waar ik geboren ben en hele fijne herinneringen aan heb.
Nu de situatie zoals hij nu is:
Scheiden (zal ik helaas moeten accepteren)
Schuld van €18.000.
Ik verdien niet slecht ivm continuedienst.
Huis heeft onderwaarde.
We hebben NHG (kunnen we daar iets mee?)
Mijn vrouw verdient te weinig om de hypotheek en vaste lasten te betalen.
Dan nog een vraag:
Weegt het mee dat mijn moeder ooit in prijs is gezakt zodat wij het huis konden kopen?
We waren toen nog niet getrouwd.
We hebben pas volgende week een afspraak bij een mediator en maak me zelf helemaal gek door de onzekerheid.
Gelukkig praten we wel met elkaar en willen het netjes afhandelen voor ons zelf maar zeker voor de kinderen.
zondag 3 september 2017 om 21:12
pennetje80 schreef: ↑03-09-2017 21:10Ik piep helemaal niet
En ja dat hoort erbij in gemeenschap van goederen
Het "zure" eraan vind ik dat ik aflossing etc volledig alleen betaald heb onderhoud alles en dat hij gewoon precies 50/50 wil delen
E ja hij is mede eigenaar dus recht op maar een mede eigenaar is ook verantwoordelijk voor zijn woning onderhoud.
En ja als ik niet zou betalen klopte ze bij hem aan
Maar andersom ook als hij er een zootje van maakt (zzp)hadden ze mij ook het huis uitgezet om te verkopen
Zoals sugarmis al zei: jíj hebt het woongenot gehad, hij niet.